Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Markparket
Geregistreerd op: 22 Dec 2007 Berichten: 144 Woonplaats: Meppel
|
Geplaatst: Za 14 Jun 2008 01:27 Onderwerp: Koelkast draadje |
|
|
In een ander topic kwam ik van de heer LexM de volgende quote tegen:
Ik heb nog nooit te maken gehad met een slecht koelende koelkast.
Je weet toch dat je hem bij veel warmte op pakweg stand 3 moet zetten en niet hoger?(einde quote)
Ik ben in de veronderstelling dat de Electrolux koelkast in mijn 400TL een absorbtiekoelkast is met een thermostatische regelknop.
Ik zie dat dan maar als de cruise-control van mijn auto;
Hoe harder ik hem zet, hoe harder de auto gaat, oftewel hoe hoger ik de thermostaat van de koelkast zet, hoe harder deze koelt...
Als de koelkast wat langer aanstaat voel ik de tic in de knop steeds op een hoger getal als ik hem terug draai..
Kennelijk wordt er dus wel gekoeld en zodanig dat het kouder wordt.
Waarom dan de koelkast op 3 zetten?
Ik moet zeggen dat de koelkast in het Zuidwolde weekend prima koelde, ondanks de hoge temperaturen.
Maar ik had de koelkast wel op max staan en een dag voor vertrek aangezet.
Zijn er ook met warmteafgifte (ik lees over ventilatoren...) significante verbeteringen haalbaar of is dat maar weinig?
vragen, vragen, vragen _________________ Driekleur 400 TL 1989 + Mercedes-Benz 230GE aut. 1986 of Mercedes-Benz 200 aut. 1981, Daarnaast 2011 Peugeot 107, 1990 Citroën 2CV6, 1985 Peugeot 205 GRD en 1970 Mercedes-Benz W114 Bähr Cabriolet
EEN DAG NIET GELACHEN IS EEN DAG NIET GELEEFD!! |
|
Terug naar boven |
|
|
Lex M
Geregistreerd op: 01 Nov 2003 Berichten: 2314
|
Geplaatst: Za 14 Jun 2008 07:32 Onderwerp: |
|
|
Mark, ik krijg de indruk dat een paar blikken in http://www.caravanhandboek.nl geen kwaad kunnen.
Als je in dat document kijkt bij 'koelkast', dan zul je zien dat de vloeistof boven moet condenseren. Als de warmte achter koelkast niet voldoende weg kan, blijft het daar zo warm dat de vloeistof niet meer condenseert en de kast niet meer koelt. Zet de hem lager, dan koelt hij misschien wat minder, maar hij koelt wel omdat de vloeistof kan condenseren. _________________ Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120 |
|
Terug naar boven |
|
|
Markparket
Geregistreerd op: 22 Dec 2007 Berichten: 144 Woonplaats: Meppel
|
Geplaatst: Ma 16 Jun 2008 03:04 Onderwerp: |
|
|
Duidelijk antwoord _________________ Driekleur 400 TL 1989 + Mercedes-Benz 230GE aut. 1986 of Mercedes-Benz 200 aut. 1981, Daarnaast 2011 Peugeot 107, 1990 Citroën 2CV6, 1985 Peugeot 205 GRD en 1970 Mercedes-Benz W114 Bähr Cabriolet
EEN DAG NIET GELACHEN IS EEN DAG NIET GELEEFD!! |
|
Terug naar boven |
|
|
Markparket
Geregistreerd op: 22 Dec 2007 Berichten: 144 Woonplaats: Meppel
|
Geplaatst: Wo 18 Jun 2008 03:30 Onderwerp: |
|
|
Dan maar een fannetje monteren in plaats van aan bedorven voedsel te creperen _________________ Driekleur 400 TL 1989 + Mercedes-Benz 230GE aut. 1986 of Mercedes-Benz 200 aut. 1981, Daarnaast 2011 Peugeot 107, 1990 Citroën 2CV6, 1985 Peugeot 205 GRD en 1970 Mercedes-Benz W114 Bähr Cabriolet
EEN DAG NIET GELACHEN IS EEN DAG NIET GELEEFD!! |
|
Terug naar boven |
|
|
Pieter Gast
|
Geplaatst: Wo 18 Jun 2008 11:34 Onderwerp: |
|
|
Als je koelkast goed is ingebouwd, dwz de achterkant afgesloten van de rest van de caravan, kun je ook nog eens het muggengaas van je roosters halen, dat scheelt ook veel op de luchtcirculatie.
Wat het fannetje betreft, is het voldoende om er een achter het bovenste rooster te hebben, die naar buiten blaast. |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
|