"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Navigatie op coördinaten
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> BIOD-babbel
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
arnoudj



Geregistreerd op: 03 Jun 2008
Berichten: 99
Woonplaats: Terborg

BerichtGeplaatst: Zo 01 Feb 2009 13:28    Onderwerp: Navigatie op coördinaten Reageren met citaat

In campinggidsen (ANWB, ACSI) zijn de campings aangegeven met coördinaten zoals bg 46o44’47,796” lg5o53’55,824”. Dat is handig, want in het buitenland is de postcode niet eenduidig en zijn de straatnamen niet altijd zo te vinden in een navigatiesysteem. In mijn naviagatiesysteem van Navigon kan ik geen coördinaten ingeven. Nu heb ik gehoord dat de Garmin Nüvi autonavigatiesystemen (dus niet de handhelds zoals de Etrex of GPS60 serie) dat wel kunnen. Heeft iemand daar ervaring mee?

Paul
_________________
hartelijke groeten,

Paul

Fiat Multipla JTD + Biod 400 TL 1992
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Zo 01 Feb 2009 14:03    Onderwerp: Re: Navigatie op coördinaten Reageren met citaat

arnoudj schreef:
In campinggidsen (ANWB, ACSI) zijn de campings aangegeven met coördinaten zoals bg 46o44’47,796” lg5o53’55,824”. Dat is handig, want in het buitenland is de postcode niet eenduidig en zijn de straatnamen niet altijd zo te vinden in een navigatiesysteem. In mijn naviagatiesysteem van Navigon kan ik geen coördinaten ingeven. Nu heb ik gehoord dat de Garmin Nüvi autonavigatiesystemen (dus niet de handhelds zoals de Etrex of GPS60 serie) dat wel kunnen. Heeft iemand daar ervaring mee?

Paul

Weet je heel zeker dat je geen coördinaten kunt invoeren?
Bij zowel Tomtom en Mio kan het in ieder geval wel.
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
arnoudj



Geregistreerd op: 03 Jun 2008
Berichten: 99
Woonplaats: Terborg

BerichtGeplaatst: Zo 01 Feb 2009 14:17    Onderwerp: Reageren met citaat

Ja, Navigon zelf zegt dat het niet kan in een E-mail wisseling die ik met ze heb gevoerd. Weet jij zeker dat TomTom en Mio het wel kunnen?

groeten,

Paul
_________________
hartelijke groeten,

Paul

Fiat Multipla JTD + Biod 400 TL 1992
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Zo 01 Feb 2009 14:23    Onderwerp: Reageren met citaat

arnoudj schreef:
Ja, Navigon zelf zegt dat het niet kan in een E-mail wisseling die ik met ze heb gevoerd. Weet jij zeker dat TomTom en Mio het wel kunnen?

groeten,

Paul

Ja. Ik heb een Mio 268+ en sinds kort ook Tomtom Navigator 6 op een HTC Cruise.
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
tent-mens



Geregistreerd op: 04 Sep 2007
Berichten: 155
Woonplaats: Hengelo

BerichtGeplaatst: Zo 01 Feb 2009 15:38    Onderwerp: navigatie Reageren met citaat

Lex M schreef:
arnoudj schreef:
Ja, Navigon zelf zegt dat het niet kan in een E-mail wisseling die ik met ze heb gevoerd. Weet jij zeker dat TomTom en Mio het wel kunnen?

groeten,

Paul

Ja. Ik heb een Mio 268+ en sinds kort ook Tomtom Navigator 6 op een HTC Cruise.


Vrijdagmiddag jl omtrent gps coördinaten bij de AN*B geweest. De verkoopster moest desgevraagd er wel een collega bij betrekken.
TOMbis kan ermee weg, Garmin idem. De navigatie werkt toch primair met GPS coördinaten? (kunnen we ook ervaringen uitwisselen plus en min punten over bepaalde merken?)

groeten,
TenT

PS nog ter aanvulling: pas gelezen in de Volkskrant (kan het nou net niet terugvinden): Garmin gebruikt Navtec info. Navtec heeft een "groene route" traject keuze die je de mogelijkheid biedt om het "nieuwe rijden" toe te passen. Ik ga op zoek! Confused


Laatst aangepast door tent-mens op Zo 01 Feb 2009 16:34; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
arnoudj



Geregistreerd op: 03 Jun 2008
Berichten: 99
Woonplaats: Terborg

BerichtGeplaatst: Zo 01 Feb 2009 16:13    Onderwerp: Reageren met citaat

Graag, ik ben benieuwd naar positieve ervaringen. Ik heb nu een Navigon 2110 (wist van coordinaten niks af toen ik hem kocht) maar wil dus een navigatiesysteem wat voldoet aan een paar eisen ( ik zoek niet zo'n opgetuigd toetersenbellensysteem):
-Handig te bedienen met een vingertop, ook als je achter het stuur zit
-Doorlopende kaart voor heel Europa t/m Tsjechie, Oostenrijk, Hongarije, Italië.
-Ingave doel op drie manieren mogelijk: met coordinaten, met adres en huisnummer of met postcode en huisnummer.
-Duidelijke zg fotografische weergave van te volgen uitvoegstroken op snelwegen
-Snelle automatische herberekening route
-Een niet te duur (hoe duur?) abonnement op actuele kaarten.
-En natuurlijk technische eisen aan GFPS ontvanger, snelheid processor etc.
-Eventuele pré's: Ook te gebruiken voor fiets en wandelroutes kwa kaartmateriaal en batterij.

groeten,

Paul
_________________
hartelijke groeten,

Paul

Fiat Multipla JTD + Biod 400 TL 1992
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
arnoudj



Geregistreerd op: 03 Jun 2008
Berichten: 99
Woonplaats: Terborg

BerichtGeplaatst: Zo 01 Feb 2009 16:52    Onderwerp: POI's Reageren met citaat

Ik ben ook geinteresseerd in het toevoegen van collecties campings (Alle ASCI campings) als POI (Point of Interest) aan een navigatiesysteem. Op www.archiescampings.eu zijn die bestanden te vinden, met een programma (€ 29,90) PoiWarner (specifiek per fabrikant) zou je ze moeten kunnen installeren.
Voordat ik aan zoiets begin zou ik eerst willen weten of een en ander makkelijk en goed werkt. Want het zou niet de eerste keer zijn dat ik strand met veel kosten en moeite in specifieke software.
_________________
hartelijke groeten,

Paul

Fiat Multipla JTD + Biod 400 TL 1992
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
tent-mens



Geregistreerd op: 04 Sep 2007
Berichten: 155
Woonplaats: Hengelo

BerichtGeplaatst: Zo 01 Feb 2009 17:05    Onderwerp: Navigatie, vervolg Garmin ecoRoute Reageren met citaat

Gevonden in de VK bijlage economie zaterdag 31 januari 2008.
"Navigator helpt met groen rijden"; klimaatvriendelijk navigeren met de EcoRoute.

Meer info: www.garmin.nl

Wat ik me zo voorstel: geen haast, geen Autoroute Du Soleil; wel een RN xyz op weg naar Port Salut. Als dat mogelijk is met welk kastje dan ook..........

Ben nog steeds in de orientatiefase Very Happy

groet,
TenT
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Zo 01 Feb 2009 17:12    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb eens bij de Consumentenbond gekeken. De bovenste zijn alle van het merk Tomtom. Een paar Navigons volgen op de TT's.

Mijn Mio 268+ heb ik reeds enige jaren en ben er best tevreden over. Hij heeft ons heel redelijk door Europa geleid, ook het rondje Boedapest deed hij alleszins redelijk (om de een of nadere reden ontbreekt Slovenie). Hij voldoet aan de meeste van je verlangens. De nieuwe kaarten kosten meer dan 100 eur. Er zit een vrachtwagen-modus op, maar in Frankrijk zit je dan al snel op een tolweg, dus die gebruik ik niet. Uiteindelijk blijkt je eigen inbreng het belangrijkst. Mijn Mio kan hoogte bepalen (bij TT niet kunnen vinden).
Vind je actualiseringen belangrijk, dan is TT waarschijnlijk de beste keus.
Voor de Nuvi zijn tegenwoordig ook fiets-/wandelkaarten te krijgen.
Zelf zou ik een zo groot mogelijk schermpje prefereren. Mijn Mio heeft een 9 cm-scherm, mijn HTC Cruise een van 7 cm. Dat laatste is wel klein hoor.
NB1. Bedienen tijdens de rit kun je beter nalaten !!!!!!
NB2. Ik denk dat waardering van een apparaat ook sterk bepaald wordt door in hoeverre je gewend bent aan een bepaald apparaat. Voorbeeld. Op dit moment prefereer ik mijn oude Mio boven de TT, terwijl TT in de meeste testen hoger gewaardeerd wordt.
NB3. Je zou ook een pda kunnen overwegen zoals een Mio P560. Zit ook wifi op.
NB4. Imho is het 'nieuwe rijden' geheel onafhankelijk van een navigator jazeker jazeker
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
arnoudj



Geregistreerd op: 03 Jun 2008
Berichten: 99
Woonplaats: Terborg

BerichtGeplaatst: Zo 01 Feb 2009 17:21    Onderwerp: Reageren met citaat

Imho????
_________________
hartelijke groeten,

Paul

Fiat Multipla JTD + Biod 400 TL 1992
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Zo 01 Feb 2009 18:13    Onderwerp: Reageren met citaat

arnoudj schreef:
Imho????

Internetjargon Wink
imho: in my humble opinion
nmbm: naar mijn bescheiden mening
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
tent-mens



Geregistreerd op: 04 Sep 2007
Berichten: 155
Woonplaats: Hengelo

BerichtGeplaatst: Zo 01 Feb 2009 18:14    Onderwerp: Reageren met citaat

arnoudj schreef:
Imho????


Q'est que c'est? Imho?

De ecoroute werkt dmv een realtime feedback van de GPS. Het gemiddelde gebruik in de stad én daarbuiten moet ingegeven worden. Ook de brandstof. Aan de hand van die gegevens worden variabelen van de GPS posities doorgegeven en verbruik berekend. Wisselende snelheden tov een gelijkmatige 80km/u en 120km/u worden (als ik het goed begrijp) op het schermpje aangegeven.

PS je was me voor, bedankt voor de uitleg!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
pm3



Geregistreerd op: 02 Jan 2006
Berichten: 259
Woonplaats: Heusden

BerichtGeplaatst: Zo 01 Feb 2009 21:54    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik had een Sony, en sinds een paar weken een Garmin NÜvi 765T. Voordelen:
- goede rijbaan-ondersteuning: op snelwegen tijdig aangegeven welke baan je moet hebben, met foto van de situatie.
- Prima bluetooth, dus geen aparte carkit meer nodig.
- TMC die werkt.
- heel europa op de machine, en uitbreidingsslot voor SD-card
- ecoroute, hierboven al uitgelegd.
- life-time kaartondersteuning voor 125 euro: eenmalig betalen en dan zolang je dat apparaat in bezit hebt, gratis nieuw kaartmateriaal
- gratis programma voor overzetten poi's van computer naar navigatieapparaat: de campings van archie zijn er zelfs in de winkel voor me opgezet.
- fantastische service van de leverancier (waypoint) die ook nog eens een levendig forum beheren (http://forum.gps.nl).

Nadelen:
- de stem is niet al te duidelijk.
_________________
vrgr, PP
BIOD Excellent 1981 met STABIFIX 3
recepten en reizen:
http://www.pm3.nl
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
arnoudj



Geregistreerd op: 03 Jun 2008
Berichten: 99
Woonplaats: Terborg

BerichtGeplaatst: Ma 02 Feb 2009 14:29    Onderwerp: Reageren met citaat

Op elke TomTom kun je van een reisdoel de coördinaten in lengte en breedte graden opgeven. Volgens een Email van TomTom.
_________________
hartelijke groeten,

Paul

Fiat Multipla JTD + Biod 400 TL 1992
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
pm3



Geregistreerd op: 02 Jan 2006
Berichten: 259
Woonplaats: Heusden

BerichtGeplaatst: Ma 02 Feb 2009 17:39    Onderwerp: Reageren met citaat

Dat kan deze garmin ook: waarheen - coördinaten en dan gewoon invullen.
_________________
vrgr, PP
BIOD Excellent 1981 met STABIFIX 3
recepten en reizen:
http://www.pm3.nl
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> BIOD-babbel Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Pagina 1 van 6

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.