"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ik geef me over.. :(

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Onderhoud, aanpassingen, tips, e.d.
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Ma 09 Mrt 2009 22:19    Onderwerp: Ik geef me over.. :( Reageren met citaat

Na verscheidene keren opnieuw de grote voorruit van onze 420 TD opnieuw volledig te hebben gekit, ga ik er morgen een alu lekdorpeltje boven plaatsen. Wel met veel kit uiteraard en na nog een rupsje bovenop het frame te hebben gelegd. Voor de zoveelste keer lekte het weer Twisted Evil Twisted Evil
En geloof me, ik heb iedere keer helemaal volgens het boekje gewerkt.
Als het nu weer gaat lekken, haal ik dat rotraam er uit en pleister ik die wand gewoon helemaal dicht!
Terug naar boven
Bob



Geregistreerd op: 03 Nov 2003
Berichten: 530
Woonplaats: Apeldoorn

BerichtGeplaatst: Di 10 Mrt 2009 09:13    Onderwerp: Voorraam Reageren met citaat

Morge Peter
dicht pleisteren lijkt me de eenige oplossing
in jou geval,zo kom je tenminste ook nog eens
van je kit af.
sucses
vrgr
Bob. toppie
_________________
Bob
BIOD-fan
Rijdend in een
Mercedes 320 TE station op Gas 1986
dus belasting vrij,Nu nog wel.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Di 10 Mrt 2009 11:00    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik dacht eigenlijk meer aan polyester, Bob.
Dat raam is gewoon veel te breed voor de slappe constructie van polyester met een latje.
Het buigt op de tegenwind te ver door, het is dan voortdurend in beweging en dat is volgens mij de oorzaak van het steeds weer loslaten van de kit.
Terug naar boven
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Di 10 Mrt 2009 11:30    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
Het buigt op de tegenwind te ver door, het is dan voortdurend in beweging en dat is volgens mij de oorzaak van het steeds weer loslaten van de kit.

Dat niet alleen.
Bij het schoonmaken van de ramen zag ik dat het grote voorraam zelf ook nogal aardig kan vervormen.
Het "buitenraam" schuurt over het "binnenraam", ik heb daar toen vraagtekens bij gezet.

Van 22-12-2008
Het lijkt net of beide helften van het voorraam elkaar hebben geraakt, ik kan me niet voorstellen dat dit bij snel rijden kan gebeuren.
Precies in het midden over een lengte van 40cm is er een hele lichte beschadiging in de tussenruimte.
Omdat er nog geen vitrage is, en de ramen zijn gecleanerd en daarna in de was zijn gezet viel het op. Ze knappen er trouwens wel van op
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Di 10 Mrt 2009 13:28    Onderwerp: Reageren met citaat

Peter schreef:
Ik dacht eigenlijk meer aan polyester, Bob.
Dat raam is gewoon veel te breed voor de slappe constructie van polyester met een latje.
Het buigt op de tegenwind te ver door, het is dan voortdurend in beweging en dat is volgens mij de oorzaak van het steeds weer loslaten van de kit.

Als je denkt dat dat de oorzaak is, kun je ook een afdekplaat plaatsen tijdens het rijden. Beschermt de ruit ook.
Veel Amerikaanse caravans hebben zo'n beschermplaat.


_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Di 10 Mrt 2009 13:31    Onderwerp: Reageren met citaat

Ziet er goed uit!
Maar ik ben al klaar met de klus.
Als ik gevonden heb, hoe het gebruikte profiel heet, zal ik het werk beschrijven.
Terug naar boven
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Di 10 Mrt 2009 13:34    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
kun je ook een afdekplaat plaatsen tijdens het rijden.

Kijk, met dat idee loop ik al een tijdje rond. Smile
Maar dan niet helemaal dicht , met louvres.
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Di 10 Mrt 2009 14:03    Onderwerp: Reageren met citaat

Het door mij gebruikte profiel is hier te vinden, het staat bovenaan, tweede van links.
http://www.aluart.nl/lekdorpel.htm

Ik heb het profiel vastgezet met superpowerlijm van Pattex en er ook nog veel parkertjes in gedraaid.

Het profiel heb ik eerst op lengte gezaagd en daarna alle schroefgaatjes geboord.
Langs de bovenkant van het raamframe heb ik alle kit weggesneden en de zaak vetvrij gemaakt.
Daarna heb ik met potlood de omtrek van het profiel op de caravan afgetekend en langs die lijnen schilderstape geplakt.
Toen nog even in de wand de schroefgaatjes voorgeboord.
Ik heb het tuitje van de lijmtube een 4 mm opening gegeven en drie rillen lijm aangebracht, de eerst ril langs het frame.
Toen het profiel omlaagschuivend in de kit gedrukt, zodat de onderrand goed dicht zit en de schroeven ingedraaid.
Daarna heb ik de overblijvende naad tussen het frame en het profiel dichtgekit met die lijm, alles aangestreken en het plakband verwijderd.
Hierna alles nog eens nagestreken en vastgesteld, dat het er niet eens vervelend uit ziet! Rolling Eyes
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Onderhoud, aanpassingen, tips, e.d. Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.