"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Sierstrip vervangen?

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Onderhoud, aanpassingen, tips, e.d.
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Ar



Geregistreerd op: 15 Apr 2008
Berichten: 35
Woonplaats: Hellevoetsluis

BerichtGeplaatst: Ma 06 Apr 2009 13:06    Onderwerp: Sierstrip vervangen? Reageren met citaat

Ik heb het verhaal van Leen gelezen (sierstrip vastzetten) maar ik ben er nog niet helemaal uit.

Op onze bruine band zitten twee sierstrips. Boven en onder deze strip zit een zwarte kunststof bies en in het midden loopt ook zo'n bies. De schroefjes of nagels hier achter zijn behoorlijk aan het roesten waardoor er bulten ontstaan. De bies is oud en droog dus niet meer zo flexibel. Ik durf de bies er niet af te halen om deze vervolgens weer terug te zetten.

Is zo'n bies nog te koop?
Hoe heet het en waar kan ik het vinden?
_________________
Biod Bambino 1981 (3mtr) Verkocht, Biod Bambino 1982 (3.5mtr),
vw kever 1300 1965, vw golf 1 (1.8 ) cabrio '91, Ford Focus 1.6 2005
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Ma 06 Apr 2009 13:21    Onderwerp: Re: Sierstrip vervangen? Reageren met citaat

Ar schreef:
Ik heb het verhaal van Leen gelezen (sierstrip vastzetten) maar ik ben er nog niet helemaal uit.

Op onze bruine band zitten twee sierstrips. Boven en onder deze strip zit een zwarte kunststof bies en in het midden loopt ook zo'n bies. De schroefjes of nagels hier achter zijn behoorlijk aan het roesten waardoor er bulten ontstaan. De bies is oud en droog dus niet meer zo flexibel. Ik durf de bies er niet af te halen om deze vervolgens weer terug te zetten.

Is zo'n bies nog te koop?
Hoe heet het en waar kan ik het vinden?

Inlegbies. Goegel maar even.
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Leen



Geregistreerd op: 05 Feb 2006
Berichten: 134
Woonplaats: Maarn

BerichtGeplaatst: Di 07 Apr 2009 00:07    Onderwerp: Reageren met citaat

Mijn biezen zijn wsch. wat jonger dan die van Ar, maar waren ook al aardig stijfjes. Maar het lukte om de biezen weer wat lenigheid te geven door ze in een heet zeepsop te leggen. Kan je ze gelijk schoon maken. Hou er rekening mee dat in het hete water de biezen in lengte zullen krimpen. Je moet ze daarom, als je ze uit het hete sop haalt, goed uittrekken totdat ze zijn afgekoeld.
_________________
Vr. gr. Leen
Biod 400TL 1992 achter Skoda Oct. 1.6 Automaat (2011)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
pjotr



Geregistreerd op: 23 Jul 2005
Berichten: 113
Woonplaats: Den Haag

BerichtGeplaatst: Di 07 Apr 2009 11:31    Onderwerp: Reageren met citaat

Met een verfstripper tijdens het inleggen verwarmen en enigzins uitrekken
zodat er bij het einde nog een cm of 5 overblijft. Het begin en einde goed vastlijmen. Verroeste schoeven eventueel uitboren en door rvs schroeven vervangen.
_________________
BIOD 300TL de luxe '86 (19 jaar)
BIOD 400TL Witte Band '86 met TOYOTA RAV 4
als trekpaard
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Onderhoud, aanpassingen, tips, e.d. Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.