"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Beste krik

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Onderhoud, aanpassingen, tips, e.d.
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
arnoudj



Geregistreerd op: 03 Jun 2008
Berichten: 99
Woonplaats: Terborg

BerichtGeplaatst: Ma 29 Jun 2009 20:59    Onderwerp: Beste krik Reageren met citaat

Een mede campeur arriveerde op de camping met een lekke band onder zijn forse caravan (geen Biod) en begon vruchteloos te klungelen met een potkrikje. Hetgeen mij tot inspectie bracht van mijn medegebrachte onderdelen en gereedschappen: geen krik. Vandaar mijn vraag: Wat is voor mijn 400TL driebanden een goede krik om aan te schaffen? Gezien de vrije hoogte kan er best een schaarkrik onder om hem in een keer op te krikken. Of is bij een lekke band die hoogte te klein en moet je toch met een potkrikje gaan werken (stukje omhoog, ondersteunen met klossen, potkrikje op blokje, stukje omhoog etcenz.)? Ik hoor graag iets van mijn meer ervaren collega Biodders.

PS Ik heb natuurlijk het draadje over de Volkswagenkrik wel gelezen maar kan daar geen eenduidige conclusie uit trekken.
_________________
hartelijke groeten,

Paul

Fiat Multipla JTD + Biod 400 TL 1992
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Ma 29 Jun 2009 21:25    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb een tweetons garagekrikje mee. Dat past goed, krikt geweldig, maar is wat volumineus. Die dingen zijn regelmatig in de aanbieding bij Aldi en Lidl voor een stuk of vier tientjes.

Schaarkrikken zijn al gauw te zwak, of je moet nog een ouwerwetse zware anderhalftonner weten te vinden....
Terug naar boven
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Wo 01 Jul 2009 05:10    Onderwerp: Reageren met citaat

Peter schreef:
Ik heb een tweetons garagekrikje mee. Dat past goed, krikt geweldig, maar is wat volumineus. Die dingen zijn regelmatig in de aanbieding bij Aldi en Lidl voor een stuk of vier tientjes.

Schaarkrikken zijn al gauw te zwak, of je moet nog een ouwerwetse zware anderhalftonner weten te vinden....

Ik heb zo'n garagekrikje in de achterbak van de auto liggen.
Gekocht ergens via internet in Meppel, ruim 2 tientjes.
Aanbevolen zo'n ding.

Even gegoegeld: http://www.soer.nl/
17,95 + verzendkosten.
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Hans Plantinga



Geregistreerd op: 20 Okt 2004
Berichten: 181
Woonplaats: Heteren

BerichtGeplaatst: Wo 08 Jul 2009 17:19    Onderwerp: Re: Beste krik Reageren met citaat

Ik heb als jaren een simpel schaarkrikje van Halfords.
Makkelijk in "een geval van lekke band" (naar Tim Krabbé, de Renner) maar ook om een hellende kampeerstek uit te vlakken.

Ga nooit sleutelen met alleen een krik er onder. Een tikje tegen de caravan en je zit er onder.
Ook een wiel verwisselen doe ik niet met uitsluitend een krik er onder. Altijd minstens de achterste steunen er bij.

P.S.
Ik genoot in de jaren zestig en zeventig een technische opleiding die voor een belangrijk deel gericht was op "met tien vingers je pensioen halen".
_________________
Hans
420 Biod 420TL (2000), Peugeot 2008 SUV 1.2 PureTech 110pk. (M.i.v. najaar 2023 een Kia Niro PHEV)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht AIM-naam
benno coopman



Geregistreerd op: 09 Feb 2007
Berichten: 238
Woonplaats: ENSCHEDE

BerichtGeplaatst: Wo 08 Jul 2009 20:30    Onderwerp: Reageren met citaat

Mijn topic start bij "Volkswagenkrik" lijkt mij toch duidelijk.
Doe mijn bericht van 15-3-08 om 22.11 uur erachter en je weet hoe ik erover denk.
Qua onderstel hebben we dezelfde caravan Paul.
_________________
BIOD 400TD Nuance van 1991 vlotjes getrokken door Golf 1.2 TSI Bluemotion.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
arnoudj



Geregistreerd op: 03 Jun 2008
Berichten: 99
Woonplaats: Terborg

BerichtGeplaatst: Wo 08 Jul 2009 20:46    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb dat topic natuurlijk gelezen. En op de sloop gezocht naar een VW golfkrik met een gele sticker dat hij ook geschikt is voor Audi etc. Nog niet gevonden. Ga nu maar zo'n 1000kg TüvGeprüfte schaarkrik halen bij Halfords. Moet toch ook kunnen?
_________________
hartelijke groeten,

Paul

Fiat Multipla JTD + Biod 400 TL 1992
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Wo 08 Jul 2009 22:45    Onderwerp: Reageren met citaat

Jazeker!
Terug naar boven
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Do 09 Jul 2009 07:27    Onderwerp: Reageren met citaat

Peter schreef:
Jazeker!

, maar het blijft behelpen in vergelijking met een garagekrik Wink
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Onderhoud, aanpassingen, tips, e.d. Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.