"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ik ben nieuw hier en stel me graag even voor
Ga naar pagina Vorige  1, 2
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> BIOD-babbel
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BdK



Geregistreerd op: 10 Jul 2009
Berichten: 17
Woonplaats: Culemborg

BerichtGeplaatst: Do 30 Jul 2009 16:50    Onderwerp: Reageren met citaat

@ Peter,
Ik ken het verschil niet tussen een scheepstimmerman voor een schip of een jacht. Wel heb ik een plaatje van het hout wat ik ga gebruiken. http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-AYPOSCSP.jpg en http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-4KSOUPUJ.jpg
Inderdaad, deze steigerplanken..... Laughing

@ Cerbere
Gaten in een Nomade in aanbouw..
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-Y4IHIZHD.jpg

NB. Hoop dat de foto's houden
_________________
Met vriendelijke groet,

Bert
Bambi 1968
Nomade 2009 / 2010 ?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Do 30 Jul 2009 17:12    Onderwerp: Reageren met citaat

De foto's hebben gehouden Wink
Laat je het hout onbewerkt, dwz niet schaven of schuren?
Terug naar boven
BdK



Geregistreerd op: 10 Jul 2009
Berichten: 17
Woonplaats: Culemborg

BerichtGeplaatst: Do 30 Jul 2009 21:56    Onderwerp: Reageren met citaat

Het is (of wordt?) een "edele" houtsoort hoor, maar het ziet er toch niet uit zo? Ik zou ze zelfs nog niet voor een rustieke schutting hebben uitgezocht. Maar goed, bomen worden omgehaald, in planken gezaagd en gedroogd. Daarna ziet hout er dus blijkbaar zo uit.... Maar als ik er mee klaar ben is er bijna niets meer van over. Of, zoals de eigenaar van de houthandel het stelde; "want dan maakt u meer krullen dan latten..." Ach, we gaan het zien. Ik beloof dat ik het resultaat zal tonen Wink
_________________
Met vriendelijke groet,

Bert
Bambi 1968
Nomade 2009 / 2010 ?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Do 30 Jul 2009 22:58    Onderwerp: Reageren met citaat

Op de foto kon ik de houtsoort van de delen niet herkennen, het leek een beetje op eiken of essen...

En wat het inkopen betreft: Er gaat inderdaad heel veel energie zitten in de productie van krullen en zaagsel.

Al dan niet bewerken: Eerlijk gezegd verwacht ik, dat iemand daadwerkelijk in zijn caravan aan de gang gaat met gebruikte steigerdelen. Steigerplankenmeubilair is haast niet weg te denken uit de meeste meubelzaken... er moet dan toch ook iemand zijn, die dat in zijn caravan wil?
Terug naar boven
BdK



Geregistreerd op: 10 Jul 2009
Berichten: 17
Woonplaats: Culemborg

BerichtGeplaatst: Di 04 Aug 2009 22:25    Onderwerp: Reageren met citaat

Oh, vast. Maar nu de SUV opmars gestopt lijkt, zal dat toch echt beperkt worden tot een stacaravan. Of een echte die-hard met een Hobby Landhaus ofzo rotfl
_________________
Met vriendelijke groet,

Bert
Bambi 1968
Nomade 2009 / 2010 ?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Wo 05 Aug 2009 00:24    Onderwerp: Reageren met citaat

Stom toevallig heb ik mijn zoon geholpen met het maken van een steigerdelen-eettafel.
Zelden heb ik beter vuren verwerkt!
In plaats van een steigerdelentafel is het een "zo-goed-als-zéér-oude" tafel geworden en ik moet eerlijk zeggen, dat ik hem ook wel mooi genoeg vind voor mijn eigen interieur.

Het is dus wel degelijk mogelijk om met dit soort materialen een heel mooi en lichtgewicht caravan-interieur te maken, zonder dat men puissante Hobbygevoelens voelt opkomen... Laughing Laughing Laughing
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> BIOD-babbel Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.