"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Variabilisering van de autokosten

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> BIOD-babbel
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Di 26 Jan 2010 10:16    Onderwerp: Variabilisering van de autokosten Reageren met citaat

Overal wordt er over gediscussieerd, dus waarom hier ook niet? Wink
Ik ben voor variabilisering, al sinds ik zelf een auto bezit, maar dan via de accijns op brandstof. Voor mij wegen de voordelen hiervan ruimschoots tegen de nadelen tov het voorgestelde systeem op. De argumentatie betreffende de buurlanden is mi hypocriet, het toont slechts aan dat we in NL teveel betalen.
Weinig tot niets hoor je over het feit dat nu eerst de vaste kosten verhoogd worden: de bpm wordt langzaam overgeheveld naar de wegenbelasting. In mijn ogen is dat pure diefstal: bpm over je auto is reeds betaald, maar mag je nu nog eens betalen.
Waarschijnlijk is het voorgestelde systeem ook nadelig voor de recreatie in dit land. Wij wonen minder dan 70 km van Duitsland. Het zit er dik in dat wij ons caravanvertier meer in het buitenland zullen zoeken.
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
tent-mens



Geregistreerd op: 04 Sep 2007
Berichten: 155
Woonplaats: Hengelo

BerichtGeplaatst: Di 26 Jan 2010 11:09    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik ben ook voor variabele beprijzing. Voor pensionado's geldt i.h.a.: geen werkplek waar we op bepaalde tijd moeten beginnen. Voor de 65minners/werkenden is het helaas een kostenverhoging.

Het is vandaag exact 37 jaar geleden dat we naar het "Nabije Oosten" emigreerden (écht ver weg destijds, nu met de snelwegen een peuleschil). In 1972 en eerder, elke dag uit het raam kijkend: "ga ik op de fiets, met de auto, door de Coen- of Ytunnel?" (reistijd tot 2,5 uur v.v.) Winst: door 10 fietsminuten van het werk te wonen ging het bruto uurloon globaal 25% omhoog. Very Happy Zie wat dat heeft opgeleverd aan anders bestede tijd!

Een hogere km beprijzing in de spitsuren: er valt m.i. niet aan te ontkomen. De prijsverschillen tussen diverse landen voor brandstof moeten dan ook maar zoveel mogelijk "gladgestreken" worden door harmonisatie van belasting tot BTW.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Di 26 Jan 2010 11:36    Onderwerp: Reageren met citaat

tent-mens schreef:
Het is vandaag exact 37 jaar geleden dat we naar het "Nabije Oosten" emigreerden (écht ver weg destijds, nu met de snelwegen een peuleschil).

Grappig, wij zijn ook in 1973 vertrokken uit de Randstad Smile
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Di 26 Jan 2010 14:36    Onderwerp: Reageren met citaat

Mijn keuze gaat naar betalen per kilometer via de brandstof.
Dat het in de grensstreek tijdelijk een probleem zal opleveren, zal me helemaal worst wezen.

Camiel wil een compleet nieuw systeem opzetten:
Een nieuwe belastingafdeling, apparatuur langs de wegen en in de voertuigen, storingsdiensten met veel duur gereedschap en een dik wagenpark.

Het binnenhalen van accijns via de pomp loopt al, het wijzigen van één of twee cijfers zal niet veel extra kosten opleveren, schat ik zo in.

En die extra kosten worden toch door de < 3500 kilo voertuigenrijders betaald. Of denkt iemand dat voor het bus- en vrachtverkeer dezelfde verplichtingen gaan gelden? Dat dacht ik dus niet!

Kijk maar eens, hoe weinig MRB voor een vrachtwagen of een bus betaald moet worden... Die gaan een stijging echt niet pikken!
Terug naar boven
kees koster



Geregistreerd op: 12 Aug 2007
Berichten: 21
Woonplaats: swifterbant

BerichtGeplaatst: Di 26 Jan 2010 21:37    Onderwerp: variabilisering autokosten Reageren met citaat

Hoe lang zal het duren voor de caravan belasting weer wordt ingevoerd?
Ook deze wordt per kilometer gebruikt om te komen op de kampeerstek.
De gemiddelde caravan neemt 6.00 meter op de weg ingebruik. Weliswaar is er geen uitstoot van co2, maar in combinatie met de belasting voor de auto zou dit tot een hogere uitstoot kunnen leiden. Ik denk, dat hier nog wat valt te halen voor de overheid. Nederland kent het hoogste aantal caravans per inwoner. Graaien.... of een lagere kilometerprijs voor de solo ganger? Very Happy
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Thijs van der Harst



Geregistreerd op: 08 Mrt 2009
Berichten: 93
Woonplaats: Breda

BerichtGeplaatst: Di 26 Jan 2010 22:02    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik ben ook voorstander van variabele beprijzing via de brandstofaccijns. Mijn grootste bezwaar tegen dit hightech systeem is het monitorkastje wat ons weer verder in de big brother sfeer brengt. Om die reden ben ik ook nog steeds GSM-loos. Daarnaast is het beoogde systeem natuurlijk veel duurder dan gewoon de literprijs met X% verhogen. Om maar niet te spreken van het feit dat hoe ingewikkelder de techniek is hoe meer er kapot kan gaan.
Ik hoop alleen wel dat er een iets gevonden word voor het feit dat ik op grijs kenteken rijd...
Caravans belasten? Mwa, hoeft niet zo, je praat over ≤1000Km per jaar in Nl.
Misschien is het beter om eens te kijken naar acceleratie/remvermogen en bandenbreedtes als je het wegdek minder wilt belasten.
_________________
Thijs vd Harst, Breda, Biod Bambi 1978
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Do 28 Jan 2010 13:15    Onderwerp: Reageren met citaat

Over variabilisering:
Dit jaar steelt de NL-kleptocratie bijna 100 euro (extra) van mij (MRB van 132 naar 140 euro per maand).
Een MRB-verhoging van ruim 6% ter compensatie van de vermindering van de BPM, die reeds betaald is over mijn trekauto.
Dubbel betalen. Hoe heet dat? Diefstal toch? Sad
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Do 28 Jan 2010 14:07    Onderwerp: Reageren met citaat

En dat is nog niets vergeleken met de enorme roof op de grijskentekenbezitters, daar hebben we het over honderden euro's per jaar.
Terug naar boven
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Do 28 Jan 2010 14:16    Onderwerp: Reageren met citaat

Peter schreef:
En dat is nog niets vergeleken met de enorme roof op de grijskentekenbezitters, daar hebben we het over honderden euro's per jaar.

Kortom, jij wordt wederom gepakt Sad
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
abel



Geregistreerd op: 28 Apr 2004
Berichten: 933
Woonplaats: Noordwolde

BerichtGeplaatst: Di 02 Feb 2010 07:22    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik denk dat wij tegen die tijd ons , maar als Duitsers bij ons boerderijtje in Saterland (D) moeten inschrijven!
_________________
Abel Slot
voor onderdelen (www.biodmagazijn.nl)
Biod Expert '61(schaalmodel)
Biod Expert de Luxe '68
Biod Extase 2TL 1980
Biod 350 Caravanmuseum 19....
Biod 400TD de luxe '89(voor demontage)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> BIOD-babbel Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.