"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

even voorstellen en een paar vragen............
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Zo 21 Mrt 2010 13:12    Onderwerp: Reageren met citaat

Als je in de ochtend in je tentje wakker wordt van de pijn, niet eens meer in staat bent om bij je veters te komen en als het dan eenmaal toch zo ver is, elke stap doordreunt in elke vezel, is het hoog tijd geworden om te gaan nadenken over anders slapen en anders zitten...

Ik heb dat meegemaakt.

Wij hebben diverse "voordelige" caravans gehad voor we een BIOD troffen en ook in die caravan hebben we veel aanpassingen gedaan ten bate van ons persoonlijk comfort.

We zijn er achter gekomen, dat er geen uniform comfort bestaat en dat het nauwelijks helpt om een ander te vertellen over wat je allemaal aan comfortverhogende werkzaamheden hebt uitgevoerd.
Iedereen vindt altijd weer zijn eigen wiel uit, of hij wil of niet.

Ons leven in de caravan is zeker niet primitief te noemen. Net als vroeger in de tent besteden we in de caravan veel aandacht aan goede slaapspullen.
Rond de tent leefden wij op de grond, nu zitten we op stoelen. Dat vraagt dan weer om een tafel en een verhoogd kookstelletje.

Als het regent, willen we droog kunnen zitten en als het vriest, moeten we de zaak kunnen verwarmen.

Onder een paraplu bij een kampvuur gaan zitten is er niet meer bij, maar in de winter warm worden bij een flink vuur en dan snel de slaapzak in, wil nog wel eens voorkomen.

Onderweg wassen we geen kleding meer, er kan genoeg in die kastjes om er een maand me door te komen, terwijl ik vroeger toch elke dag wel een wasje had.

In de tent hadden we geen stroom, geen koeling, geen toilet.
We hebben het nu allemaal wel en zijn er blij mee, de auto kan het makkelijk hebben... Die Truma kachel? Alleen zomerkampeerders en mensen die nooit vrij staan doen dat ding de deur uit, maar ik kan niet zonder.

De ideale caravan bestaat niet, want iedere keer als je denkt dat je klaar bent, vind je iets nieuws om aan te werken...

Wij hebben het geweldig naar ons zin in onze bijna-ideale caravan met uitstekende bedden en zonnestroom... met de ideale luifel en zo...

Is dat dan ook een ideale caravan voor anderen?
Voorlopig lijkt dat er niet op en vertrekken de meeste mensen toch met het idee, dat ze veel, zo niet alles anders zouden hebben bedacht en uitgevoerd.

Dus, Peter...: Als je gerichte vragen hebt zal ik ze graag beantwoorden, maar ik kan je onmogelijk van dienst zijn met oceanische uitweidingen over de ideale caravan. Waarschijnlijk geldt dat ook voor de rest hier:
We zijn in zekere zin allemaal nog zoekende...


Rolling Eyes
Terug naar boven
Thijs van der Harst



Geregistreerd op: 08 Mrt 2009
Berichten: 93
Woonplaats: Breda

BerichtGeplaatst: Zo 21 Mrt 2010 14:01    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik vind dit wel een leuk draadje.

Heb ook de nodige kampeerervaring, zie mijn nieuwe avatar, en ben dan nu sinds 1 jaar 'into BIOD'. En geheel in gedachte van de naam van onze bedjes-op-wielen, ook al flink in de weer geweest met zaag, schroevedraaier en polyester/Polymax.

Ergens geeft iemand de tip om eerst een jaartje 'ongewijzigd' op stap te gaan zodat je erveren kan wat wél en wat niet anders zou kunnen. Goeie tip, dat hebben wij ook gedaan.
Verder las ik afgelopen week nog de 'Loesje' spreuk, die ze volgens mij van John Lennon gepikt hebben: 'we zijn vooral bezig met bezig zijn'. Wat helemaal waar is en toch leuk.
Dus Peter, kom eens naar het BIOD weekend.

Een tijd geleden was er een idee om een 'klusweekend' te houden in het begin van het seizoen. Vond ik een goed plan maar het is, nog, niet echt wakker geworden. Maar wat niet is kan nog komen...
_________________
Thijs vd Harst, Breda, Biod Bambi 1978
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Zo 21 Mrt 2010 17:55    Onderwerp: Reageren met citaat

Klusweekend?
Het lastigste is om een geschikt kampeerterrein te vinden, waar men niet bang is van enig zaag- en boorlawaai...
Maar als het eenmaal is gestart, wil niemand nog ooit wat anders! drums drums drums
Terug naar boven
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Zo 21 Mrt 2010 18:18    Onderwerp: Reageren met citaat

Peter schreef:
Klusweekend?
Het lastigste is om een geschikt kampeerterrein te vinden, waar men niet bang is van enig zaag- en boorlawaai...
Maar als het eenmaal is gestart, wil niemand nog ooit wat anders! drums drums drums

Denk eens aan Siebe Exclamation
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Frank Selen



Geregistreerd op: 18 Apr 2005
Berichten: 1116
Woonplaats: Tegelen

BerichtGeplaatst: Zo 21 Mrt 2010 18:57    Onderwerp: Reageren met citaat

peter brandwijk schreef:
...ik kan in een emmer piesen en in de aanrecht...

Rolling Eyes Rolling Eyes

Wink

peter brandwijk schreef:
...enige tijd geleden stond er een biod te koop met een computertafel: dat vind ik pas echt triest!...


Echt?? Dat is prachtig, istie nog te koop?
_________________
Groetjes, Frank
expert BIOD Expert 6L '73. Chassisnummer: 590.008
Citroën DS Break '71, Volvo XC70 '04 en Honda GoldWing GL1000 '75
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Zo 21 Mrt 2010 20:25    Onderwerp: Reageren met citaat

Lex M schreef:
Peter schreef:
Klusweekend?
Het lastigste is om een geschikt kampeerterrein te vinden, waar men niet bang is van enig zaag- en boorlawaai...
Maar als het eenmaal is gestart, wil niemand nog ooit wat anders! drums drums drums

Denk eens aan Siebe Exclamation


Ik denk altijd aan Siebe! Cool
Waarom moet ik nu extra aan hem denken? Laughing
Het moet natuurlijk wel een beetje op een centrale plek zijn, Brabant of zo... geintje
Terug naar boven
Thijs van der Harst



Geregistreerd op: 08 Mrt 2009
Berichten: 93
Woonplaats: Breda

BerichtGeplaatst: Zo 21 Mrt 2010 22:50    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik denk nooit aan Siebe. Who the hell is Siebe???

Maar even serieus. De plek waar ik mijn werkplaatsje heb, Steenovensebaan 27 Dorst NB (Googlelen, de foto is al minstens 3 jaar oud), zou wel eens geschikt kunnen zijn. Recent is er een vergunning voor 'Natuurkampeerterrein' af gegeven. Kampeervoorzieningen zijn dus sober maar ís een douche (warm) en een gemeenschappelijke ruimte voor max 30 personen met keuken. Buiten een grote vuurplek. Er is niet heel veel stroom op het veld (ik denk 16A) maar wel bij de gebouwen (380V). Houtbewerking geen probleem. Metaal zou ook nog wel kunnen hoewel ik geen lasapparaat heb.
En er is een 'veldschuur' waar evt 2 caravans naast elkaar kunnen staan voor 'droog' werk. En het is 'buitengebied' dus vreemde luchtjes als van verse polyester vallen helemaal niet op.

Ik deze week eens informeren wat er wanneer kan.
_________________
Thijs vd Harst, Breda, Biod Bambi 1978
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Ma 22 Mrt 2010 20:41    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik ben heel erg benieuwd, Thijs! Je wacht toch niet tot het einde van de week? Zolang houd ik het niet uit hoor! Wink Laughing
Terug naar boven
Thijs van der Harst



Geregistreerd op: 08 Mrt 2009
Berichten: 93
Woonplaats: Breda

BerichtGeplaatst: Ma 22 Mrt 2010 22:21    Onderwerp: Reageren met citaat

nou Peter, en overigen, hier dan:

In principe is het mogelijk. Officieel moet je lid zijn van Stichting Natuurkampeeerterreinen om bij Jan & Lisette te mogen staan maar daar word niet moeilijk over gedaan.
Op dit moment is er alleen toiletgelegenheid in de Vlaamse schuur aan de straat, waar ook mijn werkplaats in zit. Maar aangezien het toch een 'actief' weekend zal worden ben je continu aan het heen-en-weer lopen.
Stroom is dus wel aanwezig op het veld maar inderdaad max 16A totaal. Is genoeg voor kamperen maar voor het betere kluswerk moeten we tijdelijke voorzieningen treffen.
We moeten even kijken hoeveel animo er is want ik schat de maximum capaciteit op 10-12 caravans.
Aangezien er ik zelf wel bij wil zijn, als gastheer, volgen hier de weekenden tot 1 juli waarin het voor mijn mogelijk zou zijn: 9-11 april, 7-9 mei, 11-13 juni en 18-20 juni.
Over de kosten heb ik het nog niet eens gehad maar dat zal een 'normaal' kampeertarief zijn.

Overigens zit er Linberg <http://www.linberg.nl/nl/index.lp> op 10 minuten rijden. Handig voor noodsituaties.

Ik zit hier nu wel van alles te regelen maar hoe komen we erachter wie er mee doet. En daaropvolgend een inventarisatie van wat een iegelijk zou willen klusssen. Kan de moderator van dit draadje daar misschien iets mee doen zodat het ook in andere rubrieken terecht komt?

Wel, eerst maar eens kijken wat de respons is.
_________________
Thijs vd Harst, Breda, Biod Bambi 1978
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
peter brandwijk
Gast





BerichtGeplaatst: Wo 24 Mrt 2010 10:53    Onderwerp: van voorstellen tot klusweekend Reageren met citaat

....

Laatst aangepast door peter brandwijk op Wo 17 Nov 2010 20:52; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Wo 24 Mrt 2010 12:20    Onderwerp: Reageren met citaat

Graag gedaan en kom vooral eens naar een biod-weekend om naar al die leuke oplossingen te kijken. Het is bijzonder de moeite waard en je doet daar altijd wel ideeën op!

Kijk ook eens in het subforum: "Actueel!", misschien is die ene draad daar iets voor je?
Terug naar boven
cerbere



Geregistreerd op: 28 Sep 2005
Berichten: 634
Woonplaats: Rijswijk z-h

BerichtGeplaatst: Wo 24 Mrt 2010 12:40    Onderwerp: Reageren met citaat

Verleden jaar kwamen wij op een camping in Noord-Frankrijk
het prototype van de Biod Cruiser tegen.
Die had voor ons de perfecte indeling.
Helemaal open plan en rechtsvoor de toiletruimte.
_________________
Groetjes Bianca en Roy

2005-2007 Biod 300 1982 (is verkocht!)
2006-2013 Biod 400T 1987 (is verkocht!)
2008-2015 MKP Petit (is verkocht!)
2013-???? Biod 420 TD 2000
+ Citroen grand C4 picasso blue Hdi 120 A6 2017
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Wo 24 Mrt 2010 12:52    Onderwerp: Reageren met citaat

cerbere schreef:
Verleden jaar kwamen wij op een camping in Noord-Frankrijk
het prototype van de Biod Cruiser tegen.
Die had voor ons de perfecte indeling.
Helemaal open plan en rechtsvoor de toiletruimte.

http://biod.info/biod/ww/biod230/index.htm
Wel een erg schuin Frans bed. En 230 cm breed Sad
Voorlopig is zo'n vastbed zonde van de ruimte voor mij Exclamation Idea
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
cerbere



Geregistreerd op: 28 Sep 2005
Berichten: 634
Woonplaats: Rijswijk z-h

BerichtGeplaatst: Wo 24 Mrt 2010 13:06    Onderwerp: Reageren met citaat

De indeling is mooi, wij zouden dan graag ipv het franse bed een hangbank willen hebben die uit kan trekken en dan een bed kan maken.
En inderdaad 2,3 meter is erg veel.
Maar open plan is erg mooi.
Het geeft een gevoel van ruimte.
_________________
Groetjes Bianca en Roy

2005-2007 Biod 300 1982 (is verkocht!)
2006-2013 Biod 400T 1987 (is verkocht!)
2008-2015 MKP Petit (is verkocht!)
2013-???? Biod 420 TD 2000
+ Citroen grand C4 picasso blue Hdi 120 A6 2017
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
peter brandwijk
Gast





BerichtGeplaatst: Do 25 Mrt 2010 20:32    Onderwerp: hangbank?? Reageren met citaat

....

Laatst aangepast door peter brandwijk op Wo 17 Nov 2010 22:39; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.