"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Help eens ff......... :)

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Onderhoud, aanpassingen, tips, e.d.
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Za 28 Aug 2004 18:12    Onderwerp: Help eens ff......... :) Reageren met citaat

Ook deze zomer kwam ik door hevige regenval in een situatie dat ik op een modderig kampeerterrein niet meer wegkwam met mijn caravan. Ook movers hadden het daar bijzonder zwaar door de glibberige toplaag die hevig aan de rollen kleefde.

Al eerder speelde ik met de gedachte om een goed liertje te kopen en er zo'n 20 meter draad aan te knopen. Op die manier krijg je die caravan altijd wel naar een stabielere plek getrokken.

Toevallig heb ik nu zo'n ding van een van m'n broers gekregen en ben ik aan het prakkedenken over een mogelijke plek voor dat ding: op de dissel of in de laadruimte van mijn h200.
Steeds meer neig ik naar het laatste, omdat ik er misschien dan ook andere dingen mee kan doen, maar ook omdat de ratel behoorlijk wat lawaai maakt.

In de auto kan ik het ding aan de vloer vastbouten, op de dissel moet ik eerst een platformpje in elkaar flansen.

Wat zijn nu goede argumenten om dat ding op de dissel te zetten en af te zien van plaatsing in de auto?

Alvast bedankt voor het meedenken!
Terug naar boven
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Za 28 Aug 2004 19:19    Onderwerp: Reageren met citaat

Peter,
Ik wil wel effe meedenke.
Ik zou daar geen punt van maken, in/aan de auto. Waarom zo stellig?
Je zet het waarschijnlijk alleen op de dissel als je het nodig hebt. En dan moet je toch naar de auto met de kabel, sta je daar in het sop te mieren met die lier. Lekker even vanuit de auto de kabel uitlopen naar de caravan vastpikken, en hopsakee.
Jaren geleden kon ik mijn Lander Graziella niet alleen het garagepad opkrijgen, dat deed ik met een handlier van een beunschip, lier was aan een pijp bevestigd, ging bij de garagedeuren de grond in draad om de dissel geslagen en draaien maar, ging perfect.
Die liertjes zijn toch niet zo groot? Misschien te bevestigen aan je kogel wanneer je het moet gebruiken.
Succes, joop
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Za 28 Aug 2004 19:30    Onderwerp: Reageren met citaat

Dankjewel Joop.
Het liertje heeft een nogal lange zwengel en is van origine bedoeld voor vaste montage. Nu wil ik in mijn bus dat ding op een kleine halve meter uit het schot aan de vloer vastbouten en de kabel door een eind gasbuis naar de achterkant voeren.
Op die manier heeft geen mens last van die harde ratel en kan ik het ding droog zittend bedienen met de ratel uit de doppendoos en dat heeft in mijn ogen meer voordelen dan alle andere mogelijkheden. Maar ik wil graag ook wat andere meningen horen, voor ik drie 10 mm gaten door m'n vloer boor Wink

Wat de montage aan de kogel betreft: Volgens mij heeft dat inderdaad een goede kans van slagen met die lange zwengel, als ik het ding monteer op een stabilisatorkoppeling, zodat hij niet kan bewegen....

Overigens ga ik aan het eind van de kabel zo'n opschroefkogel vastmaken, dan is het een kwestie van kogel aanhaken en trekken maar....
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Onderhoud, aanpassingen, tips, e.d. Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.