Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
joop brand
Geregistreerd op: 14 Nov 2003 Berichten: 1862
|
Geplaatst: Za 31 Jul 2010 19:52 Onderwerp: Easylevel. Wanneer men tot aanschaf over zou gaan. |
|
|
Korte tijd is er een electrisch vijzel systeem voor caravans geleverd, (werkgelegenheid vanuit Lelystad), waarbij de caravan door middel van electronica, overdwars, automatisch horizontaal wordt gezet.
Deze komt onder een ALKO chassis met rubbergeveerde as vandaan, en moest aangepast worden voor de ronde 70 mm. as van de Biod.
Diep lopen nadenken, over de uitvoering van het "project"
Stukje pijp van 70 mm. als malletje, waarbij bleek dat veel materiaal weggeslepen kon worden. twee gaten in het verticale gedeelte, en vier sleuven in het horizontale. (anders zijn de draadstangen niet te monteren)
Op het gedeelte van de draadstangen die tegen de pijp aan worden gedrukt de draadgangen weg geslepen.
Om draaien rond te as te voorkomen ,moet de zijkant op de een of andere manier worden vastgezet, kwestie van passen onder de caravan, volgende week.
Het onderling "gebabbel" bij dit onderwerp gaat in de toekomst weg. _________________ Joop, helaas zonder Biod
Laatst aangepast door joop brand op Wo 13 Nov 2013 21:52; in totaal 2 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
|
joop brand
Geregistreerd op: 14 Nov 2003 Berichten: 1862
|
Geplaatst: Za 07 Aug 2010 16:55 Onderwerp: |
|
|
Het boutje waarmee de vijzel aan het aspad vast zit, om draaien te voorkomen.
De remkabel moet iets naar achteren, komt net tegen de afdichthoes aan.
Biod, mijn dank is groot, men hield, zo te zien aan de gasleiding, al rekening met de "easylevel". _________________ Joop, helaas zonder Biod |
|
Terug naar boven |
|
|
joop brand
Geregistreerd op: 14 Nov 2003 Berichten: 1862
|
Geplaatst: Za 07 Aug 2010 20:38 Onderwerp: |
|
|
Citaat: | maar even serieus, het risico van draaien is toch niet al te groot. |
Ik heb geen idee hoeveel weerstand die draadeinden geven tegen verdraaing. Voor de zekerheid die bout. Net te zien, rechts van die chassisbout
Hieronder zie je duidelijk hoe het verder gemonteerd zit.
_________________ Joop, helaas zonder Biod |
|
Terug naar boven |
|
|
joop brand
Geregistreerd op: 14 Nov 2003 Berichten: 1862
|
Geplaatst: Di 07 Jun 2011 19:50 Onderwerp: |
|
|
Voor het "levelen" is één plankje wel voldoende, helemaal uit de vering en wiel 10cm. van de grond, even opvullen, scheelt ook tijd.
Het werkt perfect. _________________ Joop, helaas zonder Biod |
|
Terug naar boven |
|
|
PeterB
Geregistreerd op: 02 Apr 2011 Berichten: 412 Woonplaats: Ottoland
|
Geplaatst: Di 07 Jun 2011 22:23 Onderwerp: |
|
|
Goed bezig! _________________ 3-kleur 400 PB (1991/2010) achter Land Rover Range Rover Vogue (2006) |
|
Terug naar boven |
|
|
joop brand
Geregistreerd op: 14 Nov 2003 Berichten: 1862
|
Geplaatst: Zo 03 Jul 2011 12:05 Onderwerp: |
|
|
In de praktijk.
Langs de Weser bij Höxter in Duitsland.
Je hebt al vaak aanspraak met een Biod, nu helemaal.
Nu moet het trapje weer aangepast worden.
Waarschijnlijk ging het net zonder blokken maar dit werkt wel sneller. _________________ Joop, helaas zonder Biod
Laatst aangepast door joop brand op Di 19 Nov 2013 15:41; in totaal 1 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
|
Lex M
Geregistreerd op: 01 Nov 2003 Berichten: 2314
|
Geplaatst: Ma 04 Jul 2011 08:14 Onderwerp: |
|
|
joop brand schreef: | Nu moet het trapje weer aangepast worden. |
Is dit een optie? Klik
Ik ben er erg tevreden over. _________________ Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120 |
|
Terug naar boven |
|
|
joop brand
Geregistreerd op: 14 Nov 2003 Berichten: 1862
|
Geplaatst: Ma 04 Jul 2011 11:17 Onderwerp: |
|
|
Citaat: | Is dit een optie? |
Jazeker, ik zie dat de pootjes iets uit elkaar staan voor stabiliteit. _________________ Joop, helaas zonder Biod |
|
Terug naar boven |
|
|
Lex M
Geregistreerd op: 01 Nov 2003 Berichten: 2314
|
Geplaatst: Ma 04 Jul 2011 11:30 Onderwerp: |
|
|
joop brand schreef: | Citaat: | Is dit een optie? |
Jazeker, ik zie dat de pootjes iets uit elkaar staan voor stabiliteit. |
Het is heel stabiel. _________________ Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120 |
|
Terug naar boven |
|
|
joop brand
Geregistreerd op: 14 Nov 2003 Berichten: 1862
|
Geplaatst: Wo 07 Sep 2011 22:22 Onderwerp: |
|
|
10 euro op Marktplaats in Almere
Morgen even langs gaan. _________________ Joop, helaas zonder Biod |
|
Terug naar boven |
|
|
Frank Selen
Geregistreerd op: 18 Apr 2005 Berichten: 1116 Woonplaats: Tegelen
|
Geplaatst: Do 08 Sep 2011 20:28 Onderwerp: |
|
|
Trouwens Joop, mooi project!
Op de eerste foto zien we rechts de aangepaste vijzel?
Hoe bestuur je de vijzels? Heb je 'n schakelaar aan een draad in je hand?
Op de voorlaatste foto kijken we ook nog tegen de mover aan? _________________ Groetjes, Frank
BIOD Expert 6L '73. Chassisnummer: 590.008
Citroën DS Break '71, Volvo XC70 '04 en Honda GoldWing GL1000 '75 |
|
Terug naar boven |
|
|
joop brand
Geregistreerd op: 14 Nov 2003 Berichten: 1862
|
Geplaatst: Vr 09 Sep 2011 09:27 Onderwerp: |
|
|
Citaat: | Op de eerste foto zien we rechts de aangepaste vijzel? |
Klopt.
Citaat: | Hoe bestuur je de vijzels? Heb je 'n schakelaar aan een draad in je hand? |
Ja, waarmee beide vijzels apart of automatisch bediend kunnen worden.
De mover is ook nog te zien.
Op het ogenblik ziet alles er veel netter uit, de verfkwast met Hammerite is over het rijgedeelte gegaan. _________________ Joop, helaas zonder Biod |
|
Terug naar boven |
|
|
PeterB
Geregistreerd op: 02 Apr 2011 Berichten: 412 Woonplaats: Ottoland
|
Geplaatst: Di 31 Jan 2012 00:31 Onderwerp: |
|
|
Dat Easylevel-systeem van jou houdt me al bezig sinds je erover begon Joop.
het lijkt me heerlijk niet meer met wiggen te hoeven "tobben".
Helaas kan ik nergens een systeem te koop vinden.
In een verslag van de laatste "Dakar" (niet echt iets om met een caravan te doen, zelfs niet met een BIOD), zag ik een item over Reiger-suspension (http://www.reigersuspension.com).
Reiger heeft een soort easylevel voor rallyauto's wat werkt op de stuurbekrachtiging.
Ik heb ze net een mailtje gestuurd.
Misschien is het tegen een redelijke vergoeding ook voor caravans te maken.
Als ik überhaupt (mooi Nederlands woord toch) antwoord krijg, ga ik het hier mededelen. _________________ 3-kleur 400 PB (1991/2010) achter Land Rover Range Rover Vogue (2006) |
|
Terug naar boven |
|
|
PeterB
Geregistreerd op: 02 Apr 2011 Berichten: 412 Woonplaats: Ottoland
|
Geplaatst: Wo 01 Feb 2012 21:53 Onderwerp: |
|
|
Nou dat gaat m niet worden:
Citaat: | Alles is mogelijk te monteren . alleen een slag van 70 cm lijkt me wel wat overbodig. In dat geval kun je onder de caravan slapen en hebt een trap nodig om er in te komen .
Het systeem zoals getoond word iid elektrisch bediend en doormiddel van olie gevuld . de complete set incl. bediening kost 7300 euro . Ik weet niet of dat wel de bedoeling is voor uw toepassing .
Als er speciaal een korte versie gemaakt moet worden zou dit zeker niet goedkoper worden door het extra werk wat erin zit .
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd .
|
Ik blijf wel "tobben met wiggen" en een beetje jaloers op jou _________________ 3-kleur 400 PB (1991/2010) achter Land Rover Range Rover Vogue (2006) |
|
Terug naar boven |
|
|
joop brand
Geregistreerd op: 14 Nov 2003 Berichten: 1862
|
Geplaatst: Vr 17 Feb 2012 03:31 Onderwerp: |
|
|
Die " easy level" stond destijds nog geen 10 minuten op Marktplaats, zo'n koopje gebeurt niet vaak. Niet gaan mekkeren over de prijs, s'avonds stond ik op de stoep. _________________ Joop, helaas zonder Biod |
|
Terug naar boven |
|
|
|