"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Interieuraanpassingen... de keuken (BIOD400TLuxe)

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Onderhoud, aanpassingen, tips, e.d.
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
C.M. van der Mast



Geregistreerd op: 13 Aug 2004
Berichten: 130
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Za 04 Sep 2004 20:43    Onderwerp: Interieuraanpassingen... de keuken (BIOD400TLuxe) Reageren met citaat

Beste knutselaars,

in een van de nabijgelegen hoofdstukken in dit forum, een paradijs voor nieuws-gaarders en -gierigen, wordt de vraag voorgelegd wat je wel en wat je niet aan een BIOD kan knutselen. Laat ik duidelijk zijn: aan het uiterlijk zal ik zo min mogelijk knutselen; vandaar dat ik de 'versleten' stickers op onze jongste aanwinst - BIOD400TLuxe - het liefst zou willen vervangen door goede en als het kan originele. Die zijn vermoedelijk niet meer voorhanden, maar misschien kan een oude relatie me helpen tegen - als het effe kan - een vriendenprijs.

Maar goed, in het interieur valt nog aardig wat te knutselen, zeker wanneer bukken voor veel ouderen bezwaarlijk wordt Mad . Want het blik soep of de extra doos hagelslag staat geheid ergens achter in een van de onderste kastjes, nietwaar?

Dus zocht ik naar een oplossing en... Idea Laat ik voorop stellen dat Idea al jaren mijn trouwe metgezel is; geschonken bij mijn 25-jarig jubileum als medewerker van de militair tehuisorganisatie KNMB Pro Rege.

Om te proberen of het systeem werkt, heb ik in het rechterbovenkastje van onze BIOD400-er op de legplank (origineel) een schuiflade gemaakt.

Omdat het teveel wordt om alles goed uit te leggen - ik weet niet hoeveel bits en bites ik kwijt kan aan tekst en foto's - kunt u een en ander opvragen op mijn e-mailadres: cees.vander.mast@wanadoo.nl

De documentatie wordt in een MSWORD-dos en per omgaand u toegezonden. Afdrukken zijn verkrijgbaar tijdens het komende BIOD-weekend.

Omdat ik geen flauw idee heb hoe ik een foto van het resultaat in dit bericht kan plakken, laat ik het hierbij. Of... weet iemend hoe dit moet Question
_________________
BIOD400TL Exclusief (1989); trekpaard: Toyota 'PICNIC'; Chauffeur (1935); co-pilote (1944).
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Vr 03 Aug 2007 22:12    Onderwerp: Re: Interieuraanpassingen... de keuken (BIOD400TLuxe) Reageren met citaat

C.M. van der Mast schreef:
Omdat ik geen flauw idee heb hoe ik een foto van het resultaat in dit bericht kan plakken, laat ik het hierbij. Of... weet iemend hoe dit moet Question

Van die fotoos is blijkbaar niks meer gekomen, maar ik heb het resultaat uiteindelijk wel in werkelijkheid gezien. Mooi Smile

Nu de 400 weer uit de stalling is en klaar gemaakt wordt voor dienst, dacht ik weer aan de laden van Cees. De keukenkastjes zijn niet handig zo en moeilijk toegankelijk.
Maar ik ben niet zo handig als Cees, en daarom heb ik iets anders bedacht, dat waarschijnlijk ook erg handig is, misschien nog wel iets handiger Wink
Het is wel erg simpel: in de ruimtes van de keukenkast plaats ik (vouw)kratten die gemakkelijk in- en uitschuifbaar zijn. Het lijken de laden van Cees wel Wink
Het extra voordeel is dat de kratten ook gemakkelijk in- en uitgenomen kunnen worden, zodat ze elders geladen of geleegd kunnen worden.
Een plaatje:


Ik weet het, het is niet spectaculair, maar ik heb veel vertrouwen in het nut Smile
Voor de overblijvende ruimte aan de zijkant probeer ik nog iets te bedenken om drankflessen te kunnen opbergen. Wink

Hij heeft ook een nieuw stikkertje gekregen om een barstje te verhullen Wink

_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
C.M. van der Mast



Geregistreerd op: 13 Aug 2004
Berichten: 130
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Zo 05 Aug 2007 15:37    Onderwerp: Reageren met citaat

Wink Beste Lex,

Prima idee, daar niet van, maar... er zijn twee soorten opvouwbare kratten, stevige en minder stevige. Natuurlijk zijn de gemakkelijk er uit te halen en er in te doen. Denk wel om de lading!!! Mijn zwager haalde eens zo'n niet al te stevig krat uit zijn caravan (geen BIOD overigens), stapte er mee de stoep op om het geheel naar boven te showen (hij heeft een bovenwoning in Den Haag, dus is het zaak om alles vliegensvlug uit of in te laden) en toen... viel de bodem er uit. De flessen 'Vaquaras', dus geen slobberwijn, vielen letterlijk door de mand en jammer dan... Een gewaarschuwd mens telt tot twee.

Verder zou ik aan de zijkanten geen drankflessen zetten, maar flessen drank. Al was het maar om de campingburen een plezier te doen. Goe, alle gekheid op een stokje, het is geen slecht idee. Veel plezier met het reisvaardig maken van de 400 enne... tot ziens in Schin op Geul. Deo Volente, maar daar heb jij geen boodschap aan, dat weet ik, maar een beetje pesten mag toch wel? Groetjes aan je eega Rita. Ook groetjes van Jola natuurlijk.

PS. Komende week komt mij dochter terug van haar eerste vakantie met de PUCK. Ik ben benieuwd naar haar avonturen, want ik heb al via een sms-je begrepen dat de aansluiting van de bustent op de PUCK verbetering behoeft. Misschien vraag ik je om raad. We hebben het er nog wel over. Overigens is de streek rond Schin-op-Geul de omgeving (Epen) waar ik, samen met mijn ouders voor het eerst gekampeerd heb, dus er liggen aardig wat nostaligische voetstappen in die omgeving. Ook weet ik een heerlijk eettentje in het bos bij Vijlen. Nogmaals groeten van een BIOD-broeder.
_________________
BIOD400TL Exclusief (1989); trekpaard: Toyota 'PICNIC'; Chauffeur (1935); co-pilote (1944).
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Zo 05 Aug 2007 17:19    Onderwerp: Reageren met citaat

C.M. van der Mast schreef:
Wink Beste Lex,

Prima idee, daar niet van, maar... er zijn twee soorten opvouwbare kratten, stevige en minder stevige. Natuurlijk zijn de gemakkelijk er uit te halen en er in te doen. Denk wel om de lading!!! Mijn zwager haalde eens zo'n niet al te stevig krat uit zijn caravan (geen BIOD overigens), stapte er mee de stoep op om het geheel naar boven te showen (hij heeft een bovenwoning in Den Haag, dus is het zaak om alles vliegensvlug uit of in te laden) en toen... viel de bodem er uit. De flessen 'Vaquaras', dus geen slobberwijn, vielen letterlijk door de mand en jammer dan... Een gewaarschuwd mens telt tot twee.

Verder zou ik aan de zijkanten geen drankflessen zetten, maar flessen drank. Al was het maar om de campingburen een plezier te doen. Goe, alle gekheid op een stokje, het is geen slecht idee. Veel plezier met het reisvaardig maken van de 400 enne... tot ziens in Schin op Geul. Deo Volente, maar daar heb jij geen boodschap aan, dat weet ik, maar een beetje pesten mag toch wel? Groetjes aan je eega Rita. Ook groetjes van Jola natuurlijk.

PS. Komende week komt mij dochter terug van haar eerste vakantie met de PUCK. Ik ben benieuwd naar haar avonturen, want ik heb al via een sms-je begrepen dat de aansluiting van de bustent op de PUCK verbetering behoeft. Misschien vraag ik je om raad. We hebben het er nog wel over. Overigens is de streek rond Schin-op-Geul de omgeving (Epen) waar ik, samen met mijn ouders voor het eerst gekampeerd heb, dus er liggen aardig wat nostaligische voetstappen in die omgeving. Ook weet ik een heerlijk eettentje in het bos bij Vijlen. Nogmaals groeten van een BIOD-broeder.

Ja Cees, dat van die kratten is mij bekend Wink
Omdat ik tot nu allemaal materialen gebruikt heb die ik nog in huis had, heb ik in eerste instantie die vouwkratten in gebruik genomen.
Als het bevalt en sterkte een eis wordt, dan zal ik ze vervangen jazeker
Die "drankflessen" zijn opzet. Ik hou het al dan niet gevuld zijn in het midden. Wink
In ieder geval worden het geen lege flessen wijn (zoals in het lied van Guus Meewis Wink)
Ik ben op zoek naar die flessenmandjes, die vroeger verkrijgbaar waren; een exemplaar met een aantal plaatsen op een rij.
Blokker hier heeft niks, de uitbuiter idem.
Dus als iemand een suggestie heeft, houd ik me aanbevolen

Die uitspanning in Vijlen moeten we dan maar eens gaan uitproberen, ijs en weder dienende Wink
ola
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Do 16 Aug 2007 16:21    Onderwerp: Reageren met citaat

C.M. van der Mast schreef:
maar... er zijn twee soorten opvouwbare kratten, stevige en minder stevige.

Ik heb voor alle zekerheid in de buurt van elk van de 4 hoeken een kabelbinder aangebracht. Wink


_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Wo 18 Jun 2008 14:48    Onderwerp: Reageren met citaat

Praktijkervaring: de beladen kratten kunnen zwaar zijn. Wij hebben een eindkeuken en de kratten staan in de eindkeukenkastjes. Het deurslotje is niet voldoende sterk om de bij sterk remmen schuivende zware kratten tegen te houden. Daarom zware kratten tijdens de rit op de bodem plaatsen. jazeker jazeker
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
C.M. van der Mast



Geregistreerd op: 13 Aug 2004
Berichten: 130
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Wo 18 Jun 2008 15:35    Onderwerp: Reageren met citaat

Lex schreef:
Lex M schreef:
Praktijkervaring: de beladen kratten kunnen zwaar zijn. Wij hebben een eindkeuken en de kratten staan in de eindkeukenkastjes. Het deurslotje is niet voldoende sterk om de bij sterk remmen schuivende zware kratten tegen te houden. Daarom zware kratten tijdens de rit op de bodem plaatsen. jazeker jazeker


Ik heb een eenvoudig tekeningetje gemaakt :


_________________
BIOD400TL Exclusief (1989); trekpaard: Toyota 'PICNIC'; Chauffeur (1935); co-pilote (1944).
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Wo 18 Jun 2008 16:12    Onderwerp: Reageren met citaat

C.M. van der Mast schreef:
Lex schreef:
Lex M schreef:
Praktijkervaring: de beladen kratten kunnen zwaar zijn. Wij hebben een eindkeuken en de kratten staan in de eindkeukenkastjes. Het deurslotje is niet voldoende sterk om de bij sterk remmen schuivende zware kratten tegen te houden. Daarom zware kratten tijdens de rit op de bodem plaatsen. jazeker jazeker


Ik heb een eenvoudig tekeningetje gemaakt :

Ik heb geen ruimte voor zo'n balkje, de kratten zijn te diep.
Overigens valt de te getroosten moeite van het verplaatsen van de kratten wel mee. Plus dat de belading daardoor beter is: laag, dichtbij de as Smile
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
C.M. van der Mast



Geregistreerd op: 13 Aug 2004
Berichten: 130
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Wo 18 Jun 2008 16:25    Onderwerp: Reageren met citaat

Lex reageerde:
Citaat:
Ik heb geen ruimte voor zo'n balkje, de kratten zijn te diep. Overigens valt de te getroosten moeite van het verplaatsen van de kratten wel mee. Plus dat de belading daardoor beter is: laag, dichtbij de as Smile


Prima, maar joe never knoow.
_________________
BIOD400TL Exclusief (1989); trekpaard: Toyota 'PICNIC'; Chauffeur (1935); co-pilote (1944).
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Zo 13 Jul 2008 18:10    Onderwerp: Reageren met citaat

C.M. van der Mast schreef:
Lex reageerde:
Citaat:
Ik heb geen ruimte voor zo'n balkje, de kratten zijn te diep. Overigens valt de te getroosten moeite van het verplaatsen van de kratten wel mee. Plus dat de belading daardoor beter is: laag, dichtbij de as Smile


Prima, maar joe never knoow.

Je hebt gelijk Wink
Na verwisseling van de kratten (boven - onder) is er wel ruimte voor een blokkering.



En nu maar hopen dat de kastconstructie voldoende sterk is Exclamation
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
C.M. van der Mast



Geregistreerd op: 13 Aug 2004
Berichten: 130
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Zo 13 Jul 2008 21:56    Onderwerp: Reageren met citaat

Idea Zie je wel? Je kunt het best. Grote jongen en dus een schouderklopje waard. Laughing
_________________
BIOD400TL Exclusief (1989); trekpaard: Toyota 'PICNIC'; Chauffeur (1935); co-pilote (1944).
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Onderhoud, aanpassingen, tips, e.d. Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.