Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
abel

|
Geplaatst: Vr 28 Jun 2013 21:24 Onderwerp: |
|
|
Ja klopt!
Wij kochten hem van de zoon van fam . Wortelboer die hem in 1972 op de RAI zag en zei : die wil ik! _________________ Abel Slot
voor onderdelen (www.biodmagazijn.nl)
Biod Expert '61(schaalmodel)
Biod Expert de Luxe '68
Biod Extase 2TL 1980
Biod 350 Caravanmuseum 19....
Biod 400TD de luxe '89(voor demontage) |
|
Terug naar boven |
|
 |
JacquesM

|
Geplaatst: Vr 28 Jun 2013 21:32 Onderwerp: |
|
|
Dan was het voortschrijdend inzicht voor de aflevering, of na een servicebeurt verricht werk. Er waren nog wel eens problemen met lekkage van de in eigen regie gemaakte luikjes en ik meen te weten dat de blauwe luikjes van een leverancier kwamen die ze in grotere aantallen (dus ook voor andere caravanfabrikanten) produceerde en leveren en tegen een lagere kostprijs. _________________ Een spiegel helpt je ook vooruit ... |
|
Terug naar boven |
|
 |
abel

|
Geplaatst: Vr 28 Jun 2013 21:39 Onderwerp: |
|
|
Ik vind de oude veel mooier.
De blauwe zijn niet meer te krijgen (mal is stukgegaan)
Veel bezitters hebben nu problemen met de blauwe: ze breken na al die jaren stuk.
De oude kan ik wel weer maken.
Ik heb de mal van een zeer handige Biod bezitter (timmerman) overgenomen die hem zelf heeft gemaakt.
Nu nog een mal voor de ramen en we kunnen de biods nog heel lang op de weg houden _________________ Abel Slot
Biod Expert de Luxe '68
Biod Extase 2TL 1980
|
Terug naar boven |
|
 |
JacquesM

|
Geplaatst: Vr 28 Jun 2013 21:51 Onderwerp: |
|
|
De ouden waren volgens mij van perspex (ietwat zachtere materie) en de blauwen van het hardere acrylaat.
Als je een functionerende mal hebt voor de gebogen ramen wordt je druk Abel. Je kunt een Biod nog zo mooi restaureren, maar de (glazige) ramen krijg je nooit op hetzelfde niveau zonder een goede vervanger.
Toch lijkt me het oude perspex het beste alternatief als basis-materiaal.
Het heeft mij altijd verwonderd dat ze er nog niet waren. Heeft natuurlijk te maken met het vervaardigen van de kostbare mallen en de te verwachten af te nemen aantallen exemplaren. Ook het productieproces is niet eenvoudig. Vroeger werden er veel exemplaren afgekeurd vanwege een onjuiste bolling / spanning, waardoor ze niet te monteren waren. _________________ Een spiegel helpt je ook vooruit ... |
|
Terug naar boven |
|
 |
abel

|
Geplaatst: Zo 30 Jun 2013 12:04 Onderwerp: |
|
|
Ik vind het wel leuk om daar een beeje me te experimiteren (wel in de winter, want nu vaak andere dingen te doen) _________________ Abel Slot
Biod Expert de Luxe '68
Biod Extase 2TL 1980
|
Terug naar boven |
|
 |
JacquesM

|
Geplaatst: Zo 30 Jun 2013 12:21 Onderwerp: |
|
|
abel schreef: | Ik vind het wel leuk om daar een beeje me te experimiteren (wel in de winter, want nu vaak andere dingen te doen) | Dat is boeiend werk Abel. Het goede materiaal, de goede temperatuur. Het is geen makkelijke materie. Het uitharden na het verhitten en het kromtrekken. Ik meen dat mijn vader het vroeger ook nog wel heeft geprobeerd, maar er uiteindelijk van heeft afgezien. _________________ Een spiegel helpt je ook vooruit ... |
|
Terug naar boven |
|
 |
abel

|
Geplaatst: Zo 30 Jun 2013 12:26 Onderwerp: |
|
|
Gert Schaf had toch een bedrijf gevonden waar hij ze kon laten maken in Duitsland. De 3 ramen zitten dan aan elkaar en moet je zelf scheiden en op maat maken. Er hing wel een flink prijskaartje aan. _________________ Abel Slot
Biod Expert de Luxe '68
Biod Extase 2TL 1980
|
Terug naar boven |
|
 |
JacquesM

|
Geplaatst: Zo 30 Jun 2013 12:30 Onderwerp: |
|
|
abel schreef: | Gert Schaf had toch een bedrijf gevonden waar hij ze kon laten maken in Duitsland. De 3 ramen zitten dan aan elkaar en moet je zelf scheiden en op maat maken. Er hing wel een flink prijskaartje aan. | Staat mij i.d.d ook bij dat ie er mee bezig was. En een hoog prijskaartje bevreemdt mij ook niet. In de jaren '60 was de prijs al niet mals. _________________ Een spiegel helpt je ook vooruit ... |
|
Terug naar boven |
|
 |
abel

|
Geplaatst: Ma 01 Jul 2013 12:03 Onderwerp: |
|
|
Leuke foto Jaques in het "mijn album"!(die er het laatst bijgeplaatst is)
Is dat het bedrijfspand wat er nu niet meer staat of het pand ervoor in Hengelo?
Ik ga eens toeren met mijn Oldtimer en dan wil ik er eens langsrijden. _________________ Abel Slot
Biod Expert de Luxe '68
Biod Extase 2TL 1980
|
Terug naar boven |
|
 |
JacquesM

|
Geplaatst: Ma 01 Jul 2013 12:17 Onderwerp: |
|
|
abel schreef: | Leuke foto Jaques in het "mijn album"!(die er het laatst bijgeplaatst is)
Is dat het bedrijfspand wat er nu niet meer staat of het pand ervoor in Hengelo?
Ik ga eens toeren met mijn Oldtimer en dan wil ik er eens langsrijden. | Abel als je deze foto bedoelt: http://www.mijnalbum.nl/Album=SSCB7EHA#W73IE38S
Dat is het pand aan de Binnenhavenstraat in Hengelo dat inderdaad niet meer bestaat. Foto's van het eerste pand (woonhuis met achterliggende schuur) en het tweede pand aan de Tulpstraat volgen nog later deze week. Als je in de buurt ben, neem dan even contact met me op, dan kunnen we eventueel samen het ritje langs de Twentse panden maken. De Jeko- en Schakelpanden horen daar natuurlijk ook bij. Het ligt allemaal vrij compact bij elkaar. _________________ Een spiegel helpt je ook vooruit ... |
|
Terug naar boven |
|
 |
abel

|
Geplaatst: Ma 01 Jul 2013 12:18 Onderwerp: |
|
|
Lijkt me leuk Jaques!
ik ga zeker gebruikmaken van dat aanbod. _________________ Abel Slot
Biod Expert de Luxe '68
Biod Extase 2TL 1980
|
Terug naar boven |
|
 |
JacquesM

|
Geplaatst: Ma 01 Jul 2013 12:23 Onderwerp: |
|
|
Je bent bwelkom Abel  _________________ Een spiegel helpt je ook vooruit ... |
|
Terug naar boven |
|
 |
JohnV

|
Geplaatst: Ma 01 Jul 2013 19:56 Onderwerp: album |
|
|
Mooi hoor al die nieuwe foto's  _________________ voor onderdelen van vooral oudere modellen www.biodmagazijn.nl
revolutionaire tentharing
Biod 350 Kluswagen 19.... |
|
Terug naar boven |
|
 |
JacquesM

|
Geplaatst: Wo 03 Jul 2013 19:36 Onderwerp: |
|
|
Er zijn nieuwe foto's geplaatst op het Biod-album het betreft de eerste locatie aan de Leliestraat in Hengelo. Het woonhuis en de erachter gelegen schuur waar het allemaal begonnen is.
http://www.mijnalbum.nl/Album=SSCB7EHA _________________ Een spiegel helpt je ook vooruit ... |
|
Terug naar boven |
|
 |
|