"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Biod op Wikipedia
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Aangaande BIODs Historie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Di 12 Okt 2010 00:04    Onderwerp: Reageren met citaat

Misschien is het mogelijk om die pagina achter de schermen op te bouwen en daarbij gebruik te maken van de inmiddels opgedane kennis?
Terug naar boven
JacquesM



Geregistreerd op: 25 Sep 2010
Berichten: 178
Woonplaats: Oldenzaal

BerichtGeplaatst: Di 12 Okt 2010 00:23    Onderwerp: Reageren met citaat

Peter schreef:
Misschien is het mogelijk om die pagina achter de schermen op te bouwen en daarbij gebruik te maken van de inmiddels opgedane kennis?
Uiteraard Peter, dat is ook mijn insteek en hopend dat iemand met kennis (en tijd) deze kan aanpassen aan de eisen van Wikipedia. Een aantal duiken in het doolhof van die eisen werd me even teveel als modaal hobbyist... Embarassed Wiki is (terecht) een serieus te nemen hobbel. Maar ik vertrouw op de benodigde know-how van "mede-Biod-ers" die de helpende hand bieden. De gestelde termijn was echter tekort. Vandaar dat ik de pagina ter terugtrekking heb aangeboden.
_________________
Een spiegel helpt je ook vooruit ...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Di 12 Okt 2010 18:01    Onderwerp: Reageren met citaat

Wat zijn zoals hun eisen alvorens je wordt toegelaten?
Terug naar boven
JacquesM



Geregistreerd op: 25 Sep 2010
Berichten: 178
Woonplaats: Oldenzaal

BerichtGeplaatst: Di 12 Okt 2010 18:28    Onderwerp: Reageren met citaat

Peter schreef:
Wat zijn zoals hun eisen alvorens je wordt toegelaten?
Nou Peter, ik zou zeggen duik er maar eens in ...

Die redenen (wiki-conventies e.d) zijn zo divers en complex, alhoewel ze zelf pretenderen dat niet te zijn, dat het je al snel begint te duizelen. Zo zijn er uiteenlopende regels voor vormgeving, het plaatsen van kopjes, titels, plaatjes, schrijfstijl (moet b.v encyclopedisch zijn), taal- en vormgebruik etc.

Het is geen platform voor een gemiddeld hobbyist, zoals ik. Je krijgt geen expliciete aanwijzingen over wat er veranderd moet worden, maar aanmerkingen, zoals: "kijk nog eens naar het lemma van je onderwerp".

in onderstaande link kun je alvast een voorproefje nemen, maar als je bij de diverse onderdelen doorlinkt, begint het je al gauw te duizelen als niet-academicus.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Snelcursus/Uitgangspunten
_________________
Een spiegel helpt je ook vooruit ...


Laatst aangepast door JacquesM op Di 12 Okt 2010 19:00; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
JacquesM



Geregistreerd op: 25 Sep 2010
Berichten: 178
Woonplaats: Oldenzaal

BerichtGeplaatst: Di 12 Okt 2010 18:57    Onderwerp: Reageren met citaat

Even ter illustratie een stukje van het mailverkeer met een van de moderatoren van Wiki, naar aanleiding van een melding op de "overlegpagina" (met allerlei codes, die je moet aanklikken, waarna je op diverse verwijspagina's belandt met nog meer codes en verwijzingen etc.) die bij het systeem hoort.

...........................................................................................

Op 10 oktober 2010 20:19 schreef Jacques ..... het volgende:

Hallo Xxxxx94,

In mijn enthousiasme kan ik m.b.t de Biod-pagina mogelijk fouten hebben gemaakt. Zou het op prijs stellen om mij hierin te coachen totdat er een aanvaarbaardbaar niveau is bereikt. Ik zal uiteraard proberen de historie van Biod op een integere manier in kaart te brengen.

Graag zou ik (uit eigen archief) nog enkele plaatjes toevoegen, maar er blijft hardnekkig om licenties gevraagd worden, ondanks dat het jpg-tjes uit het persoonlijk familiearchief betreft.

Ik zie uw persoonlijke adviezen met belangstelling tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Jacques van Maaren
............................................................

Beste Jacques van Maaren,

Het lemma <http://nl.wikipedia.org/wiki/Biod> voldoet nog niet geheel aan de conventies van wikipedia. Op wikipedia hebben we een aantal regeltjes over hoe een lemma er uit dient te zien, deze ''regeltjes'' zijn <http://nl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Conventies> te vinden. Ik zie dat het bij dit lemma vooral aan de opmaak, en aan de encyclopedische stijl schort. Het is u aan te raden om de Snelcursus te volgen <http://nl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Snelcursus>, hier leert u de basisbeginselen van wikipedia. Er staan hier een aantal tips voor het schrijven van goede lemmata. Extra tips kunt u <http://nl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Tips_voor_het_schrijven_van_een_goed_artikel> hier vinden. Ik hoop dat ik u met deze tips heb geholpen, mochten er nog vragen zijn dan hoor ik dat graag per mail of via een vraag op mijn overlegpagina. <http://nl.wikipedia.org/wiki/Overleg_gebruiker:Jarii94>

Met vriendelijke groet,

XXXXXX94
_________________
Een spiegel helpt je ook vooruit ...


Laatst aangepast door JacquesM op Di 12 Okt 2010 22:12; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
JacquesM



Geregistreerd op: 25 Sep 2010
Berichten: 178
Woonplaats: Oldenzaal

BerichtGeplaatst: Di 12 Okt 2010 22:11    Onderwerp: Reageren met citaat

Nog even ter completering de laatste correspondentie met Wikipedia van gisteranvond:

Beste XXXxx,

Ben vanavond een aantal uren in de weer geweest om alle regels te doorgronden, te interpreteren en te vertalen naar de conceptpagina van Biod.
Helaas moet ik concluderen dat deze polsstok mij te lang is en ik u derhalve verzoek om het artikel te verwijderen
Ondergetekende erkent hiermede dat hij niet kan voldoen aan de gestelde eisen (conventies) etc. binnen de gestelde termijn.

Met vriendelijke groet,

(van een amateur met goede bedoelingen...)

Jacques van Maaren
------------------------------------------------------

En het antwoord, (voor de liefhebbers: zoek de taal- en vormfouten)

Beste Jacques,

Ik (en mijn collega's) zouden het jammer vinden als u stopt met bijdragen aan de Nederlandstalige wikipedia. Het is van belang dat er zoveel mogelijk mensen meehelpen aan ons project. Daarom zou ik u willen vragen om misschien toch nog even te kijken naar het lemma, en wellicht aan te passen. Mocht u echt willen dat het lemma wordt verwijderd dan kunt u een {{nuweg}}-sjabloon boven aan de pagina plakken, ik of een van mijn collega's zal het lemma dan verwijderen.

Desalniettemin hoop ik dat u toch blijft bijdragen aan wikipedia.

Met vriendelijke groeten,

Xxxxxxxx
_________________
Een spiegel helpt je ook vooruit ...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
peter brandwijk
Gast





BerichtGeplaatst: Wo 13 Okt 2010 00:10    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
Xxxxxxxx


dat zijn wel erg veel kusjes! Embarassed Embarassed
Terug naar boven
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Wo 13 Okt 2010 01:43    Onderwerp: Reageren met citaat

rotfl rotfl rotfl
Terug naar boven
JacquesM



Geregistreerd op: 25 Sep 2010
Berichten: 178
Woonplaats: Oldenzaal

BerichtGeplaatst: Wo 13 Okt 2010 16:03    Onderwerp: Reageren met citaat

peter brandwijk schreef:
Citaat:
Xxxxxxxx


dat zijn wel erg veel kusjes! Embarassed Embarassed


Nou Peter, eigenlijk meer een voorstadium van "doodknuffelen" Evil or Very Mad
_________________
Een spiegel helpt je ook vooruit ...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
JacquesM



Geregistreerd op: 25 Sep 2010
Berichten: 178
Woonplaats: Oldenzaal

BerichtGeplaatst: Vr 15 Okt 2010 23:19    Onderwerp: Reageren met citaat

Jammer dat er zich (nog) niemand van de "club die geen club is" zich meldt, of capabel acht / de uitdaging oppakt om het Biod Wikipdia-lemma aan te passen. Ik zal de laatste bijgewerkte versie herstellen en hoop dat het stokje kan worden overgenomen.

Edit 15 okt 2010 23.34: het blijkt dat de conceptpagina nog steeds bestaat en er toevoegingen en / of correcties zijn toegevoegd
_________________
Een spiegel helpt je ook vooruit ...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
JacquesM



Geregistreerd op: 25 Sep 2010
Berichten: 178
Woonplaats: Oldenzaal

BerichtGeplaatst: Vr 15 Okt 2010 23:51    Onderwerp: Reageren met citaat

JacquesM schreef:
Jammer dat er zich (nog) niemand van de "club die geen club is" zich meldt, of capabel acht / de uitdaging oppakt om het Biod Wikipdia-lemma aan te passen. Ik zal de laatste bijgewerkte versie herstellen en hoop dat het stokje kan worden overgenomen.

Edit 15 okt 2010 23.34: het blijkt dat de conceptpagina nog steeds bestaat en er toevoegingen en / of correcties zijn toegevoegd


http://nl.wikipedia.org/wiki/Biod
_________________
Een spiegel helpt je ook vooruit ...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Za 16 Okt 2010 11:47    Onderwerp: Reageren met citaat

JacquesM schreef:
JacquesM schreef:
Jammer dat er zich (nog) niemand van de "club die geen club is" zich meldt, of capabel acht / de uitdaging oppakt om het Biod Wikipdia-lemma aan te passen. Ik zal de laatste bijgewerkte versie herstellen en hoop dat het stokje kan worden overgenomen.

Edit 15 okt 2010 23.34: het blijkt dat de conceptpagina nog steeds bestaat en er toevoegingen en / of correcties zijn toegevoegd


http://nl.wikipedia.org/wiki/Biod

Jacques, alles wat ik meen te weten, staat op de webstek. Dat is de hulp die ik kan bieden.
Een aanmerking op het huidige artikel.
Voor het 'Historisch Overzicht' verwijs je naar een pagina van Marcar. Echter de bron van die pagina is mijn pagina 'Historie' op de liefhebbersstek.
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
JacquesM



Geregistreerd op: 25 Sep 2010
Berichten: 178
Woonplaats: Oldenzaal

BerichtGeplaatst: Za 16 Okt 2010 13:42    Onderwerp: Reageren met citaat

Lex M schreef:
JacquesM schreef:
JacquesM schreef:
Jammer dat er zich (nog) niemand van de "club die geen club is" zich meldt, of capabel acht / de uitdaging oppakt om het Biod Wikipdia-lemma aan te passen. Ik zal de laatste bijgewerkte versie herstellen en hoop dat het stokje kan worden overgenomen.

Edit 15 okt 2010 23.34: het blijkt dat de conceptpagina nog steeds bestaat en er toevoegingen en / of correcties zijn toegevoegd


http://nl.wikipedia.org/wiki/Biod

Jacques, alles wat ik meen te weten, staat op de webstek. Dat is de hulp die ik kan bieden.
Een aanmerking op het huidige artikel.
Voor het 'Historisch Overzicht' verwijs je naar een pagina van Marcar. Echter de bron van die pagina is mijn pagina 'Historie' op de liefhebbersstek.
Lex, een aantal feiten heb ik ook verwerkt in deze opzet. De verwijzing naar Marcar heb ik zelf niet geplaatst en ik kan er op de z.g överlegpagina niet achterkomen hoe dat erop is gekomen. Dit verwonderd ook mij ten zeerste, aangezien commerciele verwijzingen normaliter niet worden toegestaan.
_________________
Een spiegel helpt je ook vooruit ...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
JacquesM



Geregistreerd op: 25 Sep 2010
Berichten: 178
Woonplaats: Oldenzaal

BerichtGeplaatst: Ma 18 Okt 2010 22:39    Onderwerp: Reageren met citaat

Nog een tussentijdse update:

De melding dat de pagina maar moest worden teruggetrokken i.v.m de te hoge eisen, waaraan ik niet binnen de gestelde termijn kon voldoen, heeft wat reacties en medewerking van Wiki-liefhebbers en medeschrijvers/moderators opgeleverd.

Door enkele bewerkers (o.a de robot) van Wiki zijn enkele aanpassingen gedaan, zoals een inhoudsopgave en diverse zg- redirectlinks in de tekst.
Uiteraard is voor de bewerkingen de laatste versie hersteld.

De verwijzing naar Marcar is door een van de bewerkers toegevoegd en door mij weer verwijderd, omdat commerciele verwijzingen moeizaam worden geaccepteerd en de de historie in die verwijzing van Macar geleend is van de site van Lex (zonder bronvermelding).

Iedereen die zich geroepen voelt kan zelfstandig wijzigingen / aanvullingen aanbrengen. Wees echter wel zo beleefd om deze wijzigingen in het commentaarhokje te motiveren. Deze aanvullingen zijn anoniem. Wel worden deze vermeld met het IP-adres van de editor.

Ik hoop deze week nog enige tijd vrij te maken om nog wat aanvullingen te doen, maar heb hiervoor nog wat rechergewerk te verrichten m.b.t onder andere de juiste jaartallen, waaromtrent nog enige discrepantie voorkomt.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Biod

edit 22.55 uur

Lex helaas kan ik geen exacte link maken naar je historiepagina Sad
Alle gekopieerde/geplakte links blijven de volgende:

http://biod.info/biod/
_________________
Een spiegel helpt je ook vooruit ...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Di 19 Okt 2010 00:44    Onderwerp: Reageren met citaat

Je bent goed bezig, Jaques! toppie
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Aangaande BIODs Historie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.