"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

SUBARU rijders: ervaringen gevraagd :)

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Zo 23 Jan 2011 16:28    Onderwerp: SUBARU rijders: ervaringen gevraagd :) Reageren met citaat

Wie heeft ooit een kilometerslange helling gereden van dik meer dan 11% met een Subaru/BIOD 400/420 combinatie (of andere caravan van plm 1300 kg)

Hoe ging dat?
Hoeveel PK had die Soeb?
Was het een automaat? Zo ja, in welke versnelling kon je die helling rijden?

Wat deed je eventueel de eerste keer verkeerd en doe je nu anders?
Terug naar boven
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Ma 24 Jan 2011 00:03    Onderwerp: Re: SUBARU rijders: ervaringen gevraagd :) Reageren met citaat

Peter schreef:
Wie heeft ooit een kilometerslange helling gereden van dik meer dan 11% met een Subaru/BIOD 400/420 combinatie (of andere caravan van plm 1300 kg)

Hoe ging dat?
Hoeveel PK had die Soeb?
Was het een automaat? Zo ja, in welke versnelling kon je die helling rijden?

Wat deed je eventueel de eerste keer verkeerd en doe je nu anders?

Waar wil je heen? Waar vind je zo'n traject?
Ik kan je niet helpen. Wel met een mijlenlange helling van 10% met een Volvo V70 D5 met BIOD 400 van 1000 kilo. Maar dat verhaal heb je al gelezen, als het goed is.

PS. Ben jij alias PieteR?
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Ma 24 Jan 2011 00:31    Onderwerp: Reageren met citaat

Dat is mijn neef toppie

En ik zal nog eens spieken in je verslag, haal het dus niet van het web Wink
Terug naar boven
cerbere



Geregistreerd op: 28 Sep 2005
Berichten: 634
Woonplaats: Rijswijk z-h

BerichtGeplaatst: Wo 26 Jan 2011 11:21    Onderwerp: Re: SUBARU rijders: ervaringen gevraagd :) Reageren met citaat

Peter schreef:
Wie heeft ooit een kilometerslange helling gereden van dik meer dan 11% met een Subaru/BIOD 400/420 combinatie (of andere caravan van plm 1300 kg)

Hoe ging dat?
Hoeveel PK had die Soeb?
Was het een automaat? Zo ja, in welke versnelling kon je die helling rijden?

Wat deed je eventueel de eerste keer verkeerd en doe je nu anders?


Ik heb natuurlijk een soeb gehad.
Een 1999-er, op gas, vijfbak Laughing .
Ik trok met de Biod 400 (1000 Kg) op de helling naar het noorden richting clermond-ferrand iedereen eruit. Niet in z'n 5 maar in z'n 4.
Nu doe ik het niet meer, ik rij dezelfde helling nu op met de grand scenic diesel 120 pk nogsteeds op z'n gemak alleen stukken goedkoper. soeb helling op 1:4,5 Crying or Very sad , grand scenic helling op 1:11. Wink
_________________
Groetjes Bianca en Roy

2005-2007 Biod 300 1982 (is verkocht!)
2006-2013 Biod 400T 1987 (is verkocht!)
2008-2015 MKP Petit (is verkocht!)
2013-???? Biod 420 TD 2000
+ Citroen grand C4 picasso blue Hdi 120 A6 2017
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Wo 26 Jan 2011 15:49    Onderwerp: Reageren met citaat

Mwa. met die Trajet trek ik je dan nog voorbij, maar je wil vast niet weten wat voor rotherrie zo'n slurpende tank maakt? Wink
Terug naar boven
Johan de Jong



Geregistreerd op: 29 Nov 2004
Berichten: 125
Woonplaats: Oldenzaal

BerichtGeplaatst: Do 27 Jan 2011 01:37    Onderwerp: Reageren met citaat

de Subaru 2l benzine is in het verleden op internet reeds vaak als 'een uitstekende caravantrekker'beoordeeld.
Echter; het is een zuiperd!
In mijn kennissenkring rijden er 2, met caravans van rond de 1500kg en het vebruik bij lange trektochten ligt rond de 1op7.
Zelf rij ik nu 2 jaar met de boxer diesel van 2l, een 6-bak 146pk en 350nm koppel.
Over ongeveer 10.000km met een Fendt van 1700kg is het verbruik
1 op 10,5.
Voor prestaties, te gebruiken versnelling op welk hellings%, kun je goed terecht op caravantrekker.nl
_________________
Van 1971-2003 Biod-Extase. Van 2003 -2007,420T van 1996 met veel d'rop en d'ran.
Vanaf 2007 een nieuwe Fendt Topas 510TG (een hotelkamer op wielen)met vanaf 2009 een Subaru Forester Boxer diesel ervoor
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Do 27 Jan 2011 19:59    Onderwerp: Reageren met citaat

Dankjewel Johan.
Caravantrekker heb ik helemaal leeggezogen over dit onderwerp, maar ik kan niet uit de voeten met tabellen, om het maar eens simpel te zeggen Wink
Vandaar mijn vraag naar gebruikservaring op een helling van plus 11% en naar diverse andere kleinigheden.
Overigens heeft het forum van die site me erg goed op weg geholpen.

Wat die zuiperd betreft: op een dergelijke helling verbruikt die Trajet misschien wel 1:4, het gemiddeld aangehaakt verbruik staat op bijna 1:6.
Daarbij heb ik het dan wel over gas..

Dus ik vind een Forester daarmee vergeleken echt geen zuiperd Wink
Terug naar boven
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Vr 28 Jan 2011 14:25    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik zou een dikke 6 cilinder benzine nemen, van minimaal 3.2 ltr, met een ouderwetse vloeistof automaat. Dat blijft tenminste (bij juist gebruik) heel.
Dat opgefokte spul van tegenwoordig lijkt me niks.
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Vr 28 Jan 2011 16:43    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik had het liefste een dikke tiencilinder gehad, maar dat ding in Canada paste niet in m'n rugzak Wink
Als je ziet wat tegenwoordig een 1400-motortje mag trekken, word je vanzelf heel erg wit om je middel. Shocked
Het zal ongetwijfeld allemaal kunnen en theorethisch ook nog kloppen, maar helling-op rijd ik toch het liefste zelf voorop met minstens twee liters in het vooronder.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.