"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Even voorstellen!
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> BIOD-babbel
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Coby



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2
Woonplaats: Ermelo

BerichtGeplaatst: Wo 05 Nov 2003 10:07    Onderwerp: Even voorstellen! Reageren met citaat

Ik ben dus Coby ,getrouwd 2 getrouwde kinderen en 2 kleinkinderen .
Mijn hobby's zijn natuurlijk kamperen en ik doe veel met PSP pro .
Verder doe ik 2 morgens vrijwilligers werk in een senioren restaurant .
Ik zou het leuk vinden als jullie hier ook iets van je zelf neer zetten ,dan weet je een beetje met wie je te maken hebt toch???

Groetjes Coby. Laughing
_________________
Klik hier niet svp!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Lex
Gast





BerichtGeplaatst: Wo 05 Nov 2003 10:30    Onderwerp: Reageren met citaat

Leuke draad, Coby.

Ik ben Lex, getrouwd met Rita, 2 gepartnerde kinderen en sinds kort 1 kleinzoon Very Happy Very Happy
Ik ben nog een paar maanden docent Informatica aan de HanzeHogeschool in Groningen en daarna fpu'er, ik kijk er naar uit Very Happy Very Happy


Zie ook:
http://biod.info/biod/mldk/waarom.htm


Laatst aangepast door Lex op Vr 07 Nov 2003 21:44; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Wo 05 Nov 2003 19:45    Onderwerp: Reageren met citaat

Hoi, samen met Hilde heb ik drie zonen en twee schoondochteren.
Ik mag nog bijna twee jaar met veel plezier werken voor drie woningstichtingen (als de regering tenminste niet vervelend gaat roeren in mijn prépensioen Sad )

Mijn echte liefhebberij is kamperen, écht (winter)kamperen met rugzak en tent is er helaas niet meer bij........ Maar de BIOD is een goede vervanger, vooral nu er een (min of meer) vast bed in zit.

Voor ons tellen vooral rust, mooie uitzichten en kleine kampeerterreintjes met grote plekken.


Laatst aangepast door Pieter op Wo 05 Jan 2005 18:30; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
yvon en jos



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2
Woonplaats: alkmaar

BerichtGeplaatst: Vr 07 Nov 2003 11:05    Onderwerp: Reageren met citaat

Hoi wij zijn Jos en Yvon, Yvon (ik dus) onderhoud het contact met de buitenwereld via internet ik heb PTD (post traumatische dystrofie) en zit dus veel thuis,Jos daarentegen is leraar veiligheid bij de NS in Amersfoort dus dat is lang reizen elke dag vanuit Alkmaar.

Wij zijn getrouwd met nog een thuiswonend kind van 14(jongen) en een uitwonend(23 jaar jongen)verders hebben we een boxer en een franse bulldog en sinds kort een malawi(zo heet het soort vis)aqaurium.
Onze extase hebben we zelf gerenoveerd zoals te zien op het biod.net van Lex bij project.

In Maart gaan we weer aan de slag want er moet nog het een en ander aan gebeuren binnenkort zal ik eens aan de slag gaan met foto's voor dit forum.
groetjes yvon
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
Dick Extase



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 103
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

BerichtGeplaatst: Vr 07 Nov 2003 14:08    Onderwerp: Reageren met citaat

Wink Wie zit(ten) er achter "Dick Extase"?

Een Biod Extase 2L uit 1972 die wordt getrokken door Janine en Dick uit Alphen aan den Rijn. We zijn (bijna) veertigers zonder kinderen. Omdat met name ik (Dick) me met de technische kant van de Extase en het bezoek aan de Biod-site bemoei vind je mijn naam terug in de gebruikersnaam. Soms spreek ik voor mijzelf en een andere keer namens ons beiden.

Janine werkt als Job-coach bij een centrum voor autisten en ik werk op een hele grote gymnasium als facilitair manager.

De Extase is onze eerste Biod, zelfs onze eerste caravan. We hebben hem (of is het haar?) sinds het voorjaar van 2003. We zijn trekkers en deden dat voorheen met een klein trekkerstentje. Om ons niet te laten verdrijven door slecht weer zijn we overgestapt op een vast dak boven ons hoofd. Al surfend op het web, op zoek naar een merk met kleine caravans in het programma, kwamen we uit bij Biod. We hadden er nog nooit van gehoord. Nieuwsgierig stapte we de prachtige site van Lex binnen. Het was onze eerste kennismaking, er ging een onbekende wereld voor ons open en we waren meteen verkocht. We wilden een Biod Extase! Via "het prikbord" hebben we uiteindelijk onze Extase gevonden. Helaas (nou ja) hadden we al een hotelrondreis door Noorwegen voor de zomer geboekt, dus behalve een weekendje kamperen in Zeeland hebben we nog niet echt gebruik gemaakt van onze Biod. Daarom hebben we alle tijd om de caravan gebruiksklaar te maken. Dat betekent in de praktijk flink klussen, want je hebt zo je eigen idee over hoe het beter zou kunnen. Stap voor stap wordt het steeds meer onze caravan, maar de sfeer van weleer willen we niet teveel geweld aan doen. Immers dat heeft ons doen beslissen om voor de Extase te gaan in plaats van een KrielKip. De kwaliteit van een Biod is iets wat we pas in de praktijk kunnen ervaren. Zo nodig zullen we onze (verse) ervaring delen met andere bezoekers van deze site wanneer daar belangstelling voor is.

Tot zover een tipje van de sluier van wie er achter "Dick Extase" zitten.

Bedankt voor de uitnodiging en de gelegeheid om ons te mogen voorstellen. Het is een goed idee, we hopen dat velen willen volgen Exclamation

Janine Very Happy & Dick Cool
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
bullwinkle



Geregistreerd op: 13 Nov 2003
Berichten: 17
Woonplaats: Hengelo

BerichtGeplaatst: Do 13 Nov 2003 22:47    Onderwerp: Reageren met citaat

Hallo,

Ik heb me maar geregristreerd hier op het forum.
Altijd makkelijk om te reageren, tot nu toe kon ik alleen maar berichten lezen.

De site heb ik helemaal bekeken, ziet er goed uit. Veel biod's te zien ook. Leuk al die enthousiastelingen hier.

Zelf heb ik een extase.

groet,
_________________
BULLWINKLE
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Zo 16 Nov 2003 21:41    Onderwerp: Reageren met citaat

Hallo,
Ik ben Joop, ouwe knakker van 1944, getrouwd, dochter en zoon reeds de deur uit, twee kleinkinderen.
Ex-scheepswerktuigkundige (deftig voor machinist) koopvaardij.
Nu al weer jaren wachtchef bij een van de oudste waterleidingbedrijven van Nederland.
Begonnen met een tent die na een paar dagen met inboedel en al op de camping te koop stond, niks voor mij.
Kregen na het huren van een caravan in Engeland in '79 en '80, de smaak te pakken. Via sloop caravan, Homecar 4.20, Sprite 300, Sprite 3.80 en Lander Graziella 4.75 (fijne caravan) een beetje verslingerd aan het caravannen.
In 2001 via deze site een 3.50 Bruine Band in zeer goede staat gekocht.
Deze caravan een beetje aan het "verpersoonlijken". Zit met een scheef oog naar een recente BIOD 4.20 met schade te zoeken.
Gebruik de caravan alleen zomer's .
Ga het liefst naar oorden die toch niet direct voor de hand liggen, later hopen we het dan een beetje dichter bij huis te zoeken.
Dit was in het kort mijn verhaal.
gegroet, joop brand
_________________
Joop, helaas zonder Biod


Laatst aangepast door joop brand op Ma 17 Jan 2005 11:55; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Bob



Geregistreerd op: 03 Nov 2003
Berichten: 530
Woonplaats: Apeldoorn

BerichtGeplaatst: Di 18 Nov 2003 01:36    Onderwerp: even voorstellen Reageren met citaat

Hallo BIOD Fans
bij deze willen wij ons ook even voor stellen,
onze namen zijn, Bob en Annemieke,en onze hond heet Donja.
Zelf ben ik een Ex internationaal chauffeur,en Annemieke werkt voor het Rode Kruis, en onze hond doet niets.
Verder hebben wij een uit wonende zoon en dochter en schat van een kleinzoon Wesly genaamd, zoals jullie uit het profiel kunnen zien restaureer ik oude auto,s , en beheer ik het BIOD Magezijn.
tot ziens op het Biod weekend. Laughing Laughing Laughing
_________________
Bob
BIOD-fan
Rijdend in een
Mercedes 320 TE station op Gas 1986
dus belasting vrij,Nu nog wel.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Abel S
Gast





BerichtGeplaatst: Za 06 Dec 2003 22:39    Onderwerp: Even voorstellen Reageren met citaat

Hallo Biod bezitters en liefhebbers,
wij zijn Roos en Abel Slot en wonen met onze 3 jongste kinderen (1,8,11) in Noordwolde (FR). We hadden een mooie Extase ('70) 2L, maar toen onze jongste dochter zich aankondigde was deze te klein.
De opvolgster was de Expert ('73) 4L , maar tijdens mijn onderzoekje naar alle Experts kwam daar nog een Expert de Luxe van 1969 bij.
De op 1 na oudste dochter heeft met haar vriend een Suleika G500 (restauratie),maar gebruikt nu nog 1 van de Experts.
Terug naar boven
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Wo 05 Jan 2005 16:18    Onderwerp: Reageren met citaat

Deze draad moet maar weer eens naar boven. Very Happy
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Wo 05 Jan 2005 18:33    Onderwerp: Reageren met citaat

Goed gedaan Lex, want nu kon ik mooi even mijn verhaal aan de werkelijkheid aanpassen Wink
Terug naar boven
wendy



Geregistreerd op: 10 Nov 2004
Berichten: 77
Woonplaats: Uden

BerichtGeplaatst: Vr 07 Jan 2005 17:11    Onderwerp: Reageren met citaat

Hallo Biod bezitters en liefhebbers,

ik ben Wendy Uit Uden en sinds najaar 2004 in het bezit van een extase 2L in bijna originele staat.
samen met freek, mijn man die zelf inlogd zodat we allebei de berichten kunnen volgen.
we zijn veertigers zonder kinderen maar met 3 honden (nu even zeven) en gaan nu voor het eerst caravannen na 20 jaar tent-kamperen.
soms rijden we met de volvo en straks de biod en de andere keren met onze zelfgebouwde sportauto op basis van een 2cv, die we aangevuld hebben met een oude aanhanger van staal uit 1972 met mooie rondingen; waar de tent, stoelen en koelkast mooi inpassen.. Cool
_________________
extase 2L bezitster
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
wendy



Geregistreerd op: 10 Nov 2004
Berichten: 77
Woonplaats: Uden

BerichtGeplaatst: Do 24 Mrt 2005 20:56    Onderwerp: Reageren met citaat

wendy schreef:
Hallo Biod bezitters en liefhebbers,

ik ben Wendy Uit Uden en sinds najaar 2004 in het bezit van een extase 2L in bijna originele staat.
samen met freek, mijn man die zelf inlogd zodat we allebei de berichten kunnen volgen.
we zijn veertigers zonder kinderen maar met 3 honden (nu even zeven) en gaan nu voor het eerst caravannen na 20 jaar tent-kamperen.

de tent die erbij zat is nu te koop en we hebben er een luifel bij laten maken in creme en met een groen accent.
we zullen toch wel trekkers blijven Razz
_________________
extase 2L bezitster
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Frank Selen



Geregistreerd op: 18 Apr 2005
Berichten: 1116
Woonplaats: Tegelen

BerichtGeplaatst: Ma 18 Apr 2005 22:31    Onderwerp: Reageren met citaat

Hallo, mijn naam is Frank Selen uit Tegelen. Prachtig zo'n BIOD-forum!! Wij zijn "voorzichtig" op zoek naar een BIOD Expert 4L of 6L. Op het moment hebben we nog een Tabbert Comtesse uit '78 en een Eriba Triton uit '79. De Tabbert is de "dagelijkse" caravan. De Triton ben ik op aan het knappen. Hij is nog eigenlijk te klein om met ons gezin van zes personen op vakantie te gaan. Dus die wordt of voor later of we wisselen de twee caravans om voor een Expert. Een verstandige keuze? Hoe is het met de (opberg) ruimte in zo'n caravan en de voortent? Waar moet ik zoeken, op biod.info, marktplaats.nl? Alle tips bij de aanschaf zijn welkom!!
Groetjes, Frank
_________________
Groetjes, Frank
expert BIOD Expert 6L '73. Chassisnummer: 590.008
Citroën DS Break '71, Volvo XC70 '04 en Honda GoldWing GL1000 '75


Laatst aangepast door Frank Selen op Ma 13 Jun 2005 08:56; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
wendy



Geregistreerd op: 10 Nov 2004
Berichten: 77
Woonplaats: Uden

BerichtGeplaatst: Ma 18 Apr 2005 23:42    Onderwerp: Reageren met citaat

Frank Selen schreef:
Hallo, Frank Selen uit Tegelen. Prachtig zo'n BIOD-forum!! Wij zijn "voorzichtig" op zoek naar een BIOD Expert 4L of 6L. Op het moment hebben we nog een Tabbert Comtesse uit '78 en een Eriba Triton uit '79. De Tabbert is de "dagelijkse" caravan. De Triton ben ik op aan het knappen. Hij is nog eigenlijk te klein om met ons gezin van zes personen op vakantie te gaan. Dus die wordt of voor later of we wisselen de twee caravans om voor een Expert. Een verstandige keuze? Hoe is het met de (opberg) ruimte in zo'n caravan en de voortent? Waar moet ik zoeken, op biod.info, marktplaats.nl? Alle tips bij de aanschaf zijn welkom!!
Groetjes, Frank

Hallo frank,
gewoon overal zoeken en kijken.
wij hebben de onze via marktplaats gevonden Razz
_________________
extase 2L bezitster
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> BIOD-babbel Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 1 van 4

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.