"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Even voorstellen!
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> BIOD-babbel
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Bob



Geregistreerd op: 03 Nov 2003
Berichten: 530
Woonplaats: Apeldoorn

BerichtGeplaatst: Do 25 Aug 2005 10:23    Onderwerp: Schoon en fris Reageren met citaat

Het maakt volgens mij niet uit wat de kleur is
als het maar doeltreffend is,en dan moet je niet
op eem paar centjes kijken Wink
_________________
Bob
BIOD-fan
Rijdend in een
Mercedes 320 TE station op Gas 1986
dus belasting vrij,Nu nog wel.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Paul A



Geregistreerd op: 22 Aug 2005
Berichten: 43
Woonplaats: Emmen

BerichtGeplaatst: Do 25 Aug 2005 11:09    Onderwerp: schoon en fris en........goedkoop? Reageren met citaat

Leuk dat gedoe over strontoplossers. Het fenomeen chemisch toilet is voor mij zowieso nieuw en gevoelsmatig vind ik het maar niks , maar omdat zo ongeveer alle caravanners het ook doen zal het wel oke zijn.
Het goedkoopste is natuurlijk in de bosjes poepen, maar ik ben wat stram in de knieen!
Daarna gaat mijn voorkeur uit naar zo min mogelijk gestink en dan lijkt Peters ervaring wel een goede keus. Kemdirect dus, tenzij....
Trouwens over prijzen gesproken, ik kan me voorstellen, dat de kampeerzaken onderling ook nog wel in prijs kunnen verschillen. Het lijkt erop dat ik bij de Vrijbuiter in Roden ga shoppen.
_________________
Paul A
BIOD 400TL 2005-2006
BIOD 420TD 2007-2008
BIOD 400TL (1990) 2014-2015
BIOD ..................
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Do 25 Aug 2005 11:17    Onderwerp: Re: schoon en fris en........goedkoop? Reageren met citaat

Paul A schreef:
Daarna gaat mijn voorkeur uit naar zo min mogelijk gestink en dan lijkt Peters ervaring wel een goede keus. Kemdirect dus, tenzij....

Paul, ik heb niks speciaals met Thetford, hoor Very Happy
Maar ik vind Aqua Kem blauw helemaal niet stinken.
En wat mij betreft, het chemisch toilet is een top-accessoire.
Nooit meer afhankelijk van de campingtoiletten: smerig, bezet, geruk aan deuren, ...... applaus
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Paul A



Geregistreerd op: 22 Aug 2005
Berichten: 43
Woonplaats: Emmen

BerichtGeplaatst: Do 25 Aug 2005 11:45    Onderwerp: Reageren met citaat

Lex, heb jij een signaal op het BIOD-forum zitten? Je reactietijd is minimaal!
En als ik naar die tijden dat je op het forum zit kijk kun je zonder nachtrust.
Nu ik toch persoonlijk wordt (geen gewoonte, maar ik ben gewoon een beetje nieuwsgierig) dat fotootje onder je naam, je weet wel, die schaapjes met die zwarte in het midden? Ben jij dat?
_________________
Paul A
BIOD 400TL 2005-2006
BIOD 420TD 2007-2008
BIOD 400TL (1990) 2014-2015
BIOD ..................
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Do 25 Aug 2005 12:05    Onderwerp: Reageren met citaat

Paul A schreef:
Lex, heb jij een signaal op het BIOD-forum zitten? Je reactietijd is minimaal!

Ik ben verslaafd! En ik ben vrijgesteld. Mijn laptop staat in de kamer, dus...
Citaat:
En als ik naar die tijden dat je op het forum zit kijk kun je zonder nachtrust.

Ik had vannacht een hoestbui. Crying or Very sad
Citaat:
Nu ik toch persoonlijk wordt (geen gewoonte, maar ik ben gewoon een beetje nieuwsgierig) dat fotootje onder je naam, je weet wel, die schaapjes met die zwarte in het midden? Ben jij dat?

Dat kun je beter aan anderen vragen indewar

Als je meer wilt babbelen, ga dan eens naar de nieuwsgroep nl.reizen.caravan
Af en toe heel vermakelijk rotfl
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Do 25 Aug 2005 12:15    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
je weet wel, die schaapjes met die zwarte in het midden? Ben jij dat?


Ja, dat is Lex, sinds hij zijn poepdoos in het washok heeft staan kan hij net niet meer bij het zeepbakje... Laughing

Ja, 't is tobben in zo'n BIOD!

geintje ola geintje
Terug naar boven
Peter Glas



Geregistreerd op: 26 Aug 2004
Berichten: 86
Woonplaats: Barsingerhorn

BerichtGeplaatst: Di 30 Aug 2005 13:14    Onderwerp: Reageren met citaat

Nu jullie het er toch over hebben, zal ik me ook maar even voorstellen... Want daar hadden we 't toch over?

Ik ben Peter Glas (32) getrouwd met Stefanie (33) en daar is ook nog "ons Wim" (3). Zomer 2004 leenden we de bruin-beige Eriba van m'n ouders, en toen is het aanvankelijk nog latente caravanvirus in mij tot leven gewekt. We hebben daarna eind 2004 de eerste & hopelijk tevens laatste caravan van ons leven gekocht. Uiteraard een Biod, anders kan zoiets niet. De Extase 4L. Het fiets-trein-boot-rugzaktijdperk is voor ons hiermee ten einde gekomen, de egyptisch katoenen éénstokstent voorlopig opgeborgen.

Zoals gezegd, geen 2L maar 4L. Zoontje Wim (3) kan dan ook binnen slapen, en eind deze maand verwachten we ons vierde en laatste gezinslid.
Laatste?
Mja, de Extase is blijkbaar maatgevend voor de gezinsplanning, eh.

Over onze caravan. Onze Biod verkeert niet meer in originele staat: zo is de bekleding van alle kussens bijvoorbeeld vervangen. Gelukkig is dit wel heel netjes gebeurd, met beige/blauw velours van prima kwaliteit.
Ik wil wel nog het een en ander aan onze Extase gaan doen: betere verduistering, de iets geroeste velgen parelwit lakken, de merkwaardig spierwitte deur naar parelwit lakken, de later aangebrachte blauwe stickerstriping verwijderen, het polyester behandelen, vier glazen lantaarndakvenstertjes aanbrengen (want de zijkanten van het lantaarndak zijn nu nog dicht) en wellicht witgerande bandjes eronder van Classictire uit Lisse. Die glazen lantaarndakvenstertjes en banden met witte zijkanten hebben in het verleden weliswaar nooit onze Extase gesierd, maar dat zal de gemiddelde leek echt niet raden. En daar doe je het toch voor, hêhêh.

Vooralsnog hebben wij met onze BIOD echter uitsluitend stallingervaring. Dit jaar is er nog niets van caravannen gekomen. Verbouwing & bolle buiken stonden dat nu nog in de weg. Maar vólgend jaar...
De eerste echte vacantie (oude spelling, jawel, "caravan" spellen we toch ook allemaal op die manier ) met onze BIOD staat gepland voor zomer 2006. Vier weken in 't voorseizoen, naar ver weg en weer terug.
We kijken er nou al reikhalzend naar uit.
Tot het zover is geniet ik vast uitgebreid voor op deze prachtige site.
_________________
Peter Glas
Barsingerhorn
Extase 4L (april 1981)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht AIM-naam
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> BIOD-babbel Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Pagina 4 van 4

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.