"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Tijdelijk parkeerprobleempje

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Nom-Ad



Geregistreerd op: 13 Jun 2011
Berichten: 56
Woonplaats: Twente

BerichtGeplaatst: Zo 03 Jul 2011 21:41    Onderwerp: Tijdelijk parkeerprobleempje Reageren met citaat

Wij krijgen binnenkort onze Nomade en gelijk lopen we tegen een probleem(pje) op. We moeten de caravan tijdelijk bij huis parkeren aan een drukke straat. Om zo min mogelijk overlast te veroorzaken bij iedereen moet de Biod zo'n 20 cm in de breedte de stoep op.
De stoep is hier best hoog, en ik verwacht het andere wiel zo'n 15 cm te moeten verhogen, misschien wel 20 cm. Hoe doen jullie dat? Heeft er al eens iemand een verhoging ofzo gemaakt om de caravan daar tijdelijk op te rijden?
Hoe kan ik die zelf maken?

Groet, Ad
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Ma 04 Jul 2011 00:32    Onderwerp: Reageren met citaat

Hoi Ad, wat is de noodzaak van die verhoging?
Je hoeft toch voor de deur nog geen eieren te bakken? Wink

Maar okee, het is niet zo hemeltergend moeilijk om zo'n verhoging te maken met wat stukken badding (63 x 165 mm) waar je een schuine kant aan zaagt.
Je maakt een trapje van drie stukken en zorgt, dat je steeds minstens 30 cm hebt om op te staan. Dat trapje kan het beste ook aan de andere kant weer zo aflopen, voor het geval je doorschiet... Een val van bijna twintig centimeter is geen doen voor een gezonde BIOD!

Het komt er op neer, dat het bovenste stuk 30 cm lang is, het tweede stuk wordt dan 90 en de onderste anderhalve meter.
De hoogte wordt dan 3 x 63 mm.

Zorg ook voor extra blokken voor onder het neuswiel, ik heb geen idee of dat het gaat halen...

Je kan het ook nog anders oplossen, bijvoorbeeld met een garagekrik en assteunen, maar je schreef iets over een drukke weg... Wink

Draai in ieder geval boven het trottoir de pootjes uit!
Terug naar boven
Nom-Ad



Geregistreerd op: 13 Jun 2011
Berichten: 56
Woonplaats: Twente

BerichtGeplaatst: Ma 04 Jul 2011 07:31    Onderwerp: Reageren met citaat

Hallo Pieter,
we gaan geen eieren bakken Laughing maar omdat we de caravan voor het eerst gaan meenemen/gebruiken moet hij van binnen nogal schoon worden gemaakt en voor het eerst ingepakt. We denken er over om alles wat we erin stoppen, eerst te wegen, dus het gaat wel duren.
Ik weet eigenlijk niet beter van onze andere caravan dan dat je niet in een caravan bezig moet gaan die niet waterpas staat, maar misschien geld dat niet of in mindere mate voor een Biod?
Bedankt voor je tip, ik zal nu helaas geen tijd meer hebben om zoiets te maken.
_________________
Biod Nomade 450 TD (2004) getrokken door Skoda Octavia Combi 2.0 TDI Elegance (2006)
Ad & Judith
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Ma 04 Jul 2011 08:06    Onderwerp: Reageren met citaat

Nom-Ad schreef:
Hallo Pieter,
we gaan geen eieren bakken Laughing maar omdat we de caravan voor het eerst gaan meenemen/gebruiken moet hij van binnen nogal schoon worden gemaakt en voor het eerst ingepakt. We denken er over om alles wat we erin stoppen, eerst te wegen, dus het gaat wel duren.
Ik weet eigenlijk niet beter van onze andere caravan dan dat je niet in een caravan bezig moet gaan die niet waterpas staat, maar misschien geld dat niet of in mindere mate voor een Biod?
Bedankt voor je tip, ik zal nu helaas geen tijd meer hebben om zoiets te maken.

Wat een gedoe.
Waarom zou een caravan waterpas moeten staan om er in te kunnen werken?
Dat je een gebruikte caravan schoon wilt maken, kan ik begrijpen.
Maar alles wegen wat er in gaat? Het laadvermogen van zo'n Nomade is volgens mij aan de ruime kant, dus waarom alles wegen?
Ik zou hem met gebruikmaking van je gezonde verstand beladen (zware spullen laag en zo mogelijk dichtbij de as). Controleer de kogeldruk met een weger of met de hand (kun je hem tillen en hoeveel moeite kost dat).
En dan de weg op. Begin rustig en voel hoe hij reageert.
Een BIOD heeft een fantastische wegligging. Waarschijnlijk zijn deze simpele aanbevelingen voldoende voor een rustig weggedrag.
Doe geen fietsen achterop, want dan weet ik het niet.
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Ma 04 Jul 2011 13:34    Onderwerp: Reageren met citaat

Nom-Ad schreef:
Hallo Pieter,
Ik weet eigenlijk niet beter van onze andere caravan dan dat je niet in een caravan bezig moet gaan die niet waterpas staat, maar misschien geld dat niet of in mindere mate voor een Biod?
Bedankt voor je tip, ik zal nu helaas geen tijd meer hebben om zoiets te maken.


Je hoeft zo'n ding niet te maken, dat kun je gewoon op maat laten zagen in de bouwmarkt en dan stapelen, dan kun je er stukje bij beetje oprijden.
Ik zou het langs een drukke weg inderdaad ook doen, omdat de top van de caravan dan minder kwetsbaar is door het gekanteld staan. Dat heeft vooral te maken met vrachtwagen- en busspiegels.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.