"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Aanvulling Biod op Wikipedia

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Aangaande BIODs Historie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Hans Plantinga



Geregistreerd op: 20 Okt 2004
Berichten: 181
Woonplaats: Heteren

BerichtGeplaatst: Vr 26 Nov 2010 23:37    Onderwerp: Aanvulling Biod op Wikipedia Reageren met citaat

Wikipedian
Ik schrijf en vertaal Wiki-artikelen over Roemenië en een paar andere onderwerpen. Inmiddels ben ik een beetje een ervaren "Wikipedian".

Biod op Wikipedia
Het viel mij op dat het Biod-artikel best wat aangevuld mocht worden.
Als iemand suggesties heeft voor aanvullingen of verbeteringen houd ik me aanbevolen.
Ik merk hierbij op dat niet alles kan op Wikipedia, de Wikipedia-conventies moeten gerespecteerd worden. De artikelen moeten encyclopedische waarde bezitten.

Het Wikipedia Biod-artikel:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Biod
_________________
Hans
420 Biod 420TL (2000), Peugeot 2008 SUV 1.2 PureTech 110pk. (M.i.v. najaar 2023 een Kia Niro PHEV)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht AIM-naam
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Za 27 Nov 2010 01:41    Onderwerp: Reageren met citaat

Helaas kan ik niet zien wat er aangevuld is. Waarschijnlijk kijk ik daar toch te weinig....
Wat me echter zeer verblijdt, is het feit dat BIOD kennelijk te danken is aan een geboren Dordtenaar!

Soms voelen dingen echt aan als thuiskomen! Laughing
Terug naar boven
JacquesM



Geregistreerd op: 25 Sep 2010
Berichten: 178
Woonplaats: Oldenzaal

BerichtGeplaatst: Zo 28 Nov 2010 00:19    Onderwerp: Re: Aanvulling Biod op Wikipedia Reageren met citaat

Hans Plantinga schreef:
Wikipedian
Ik schrijf en vertaal Wiki-artikelen over Roemenië en een paar andere onderwerpen. Inmiddels ben ik een beetje een ervaren "Wikipedian".

Biod op Wikipedia
Het viel mij op dat het Biod-artikel best wat aangevuld mocht worden.
Als iemand suggesties heeft voor aanvullingen of verbeteringen houd ik me aanbevolen.
Ik merk hierbij op dat niet alles kan op Wikipedia, de Wikipedia-conventies moeten gerespecteerd worden. De artikelen moeten encyclopedische waarde bezitten.

Het Wikipedia Biod-artikel:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Biod

Echt blij verrast Hans, na eerdere oproepen om hulp Laughing
Er moest en moet nog meer "opgepoetst"en aangevuld worden om het wat completer en aantrekkelijker te maken. Als je ook ervaring hebt met het plaatsen van enkele verduidelijkende plaatjes hoor ik het graag.
_________________
Een spiegel helpt je ook vooruit ...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
JacquesM



Geregistreerd op: 25 Sep 2010
Berichten: 178
Woonplaats: Oldenzaal

BerichtGeplaatst: Zo 28 Nov 2010 00:24    Onderwerp: Reageren met citaat

Peter schreef:
Helaas kan ik niet zien wat er aangevuld is. Waarschijnlijk kijk ik daar toch te weinig....
Wat me echter zeer verblijdt, is het feit dat BIOD kennelijk te danken is aan een geboren Dordtenaar!

Soms voelen dingen echt aan als thuiskomen! Laughing


Peter, door middel van het aanklikken van "Gesciedenis" bovenaan het artikel (lemma) kun je de aanpassingen volgen. Zelfs mogelijk om de oude en nieuwe uitvoering naast elkaar in twee schermen te bekijken. Het is even klikken, maar ik heb het zelfs geleerd Surprised
_________________
Een spiegel helpt je ook vooruit ...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Zo 28 Nov 2010 01:21    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik zal m'n leven beteren! Wink
Terug naar boven
JacquesM



Geregistreerd op: 25 Sep 2010
Berichten: 178
Woonplaats: Oldenzaal

BerichtGeplaatst: Zo 28 Nov 2010 01:55    Onderwerp: Reageren met citaat

Peter schreef:
Ik zal m'n leven beteren! Wink

Dat probeer ik al 63 jaar Embarassed
_________________
Een spiegel helpt je ook vooruit ...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
mennovdh



Geregistreerd op: 21 Mrt 2008
Berichten: 65
Woonplaats: Wageningen

BerichtGeplaatst: Zo 28 Nov 2010 23:56    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik ben zo vrij geweest de afgelopen 3 jaar van ACC-group te beschrijven. Ik heb geen verstand van wikipedia dus als het anders moet/kan....ga je gang.
_________________
BIOD Nomade Menno (bj 2009)
Zie de bouw op: http://www.caravantrekker.nl/menno
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
JacquesM



Geregistreerd op: 25 Sep 2010
Berichten: 178
Woonplaats: Oldenzaal

BerichtGeplaatst: Ma 29 Nov 2010 00:17    Onderwerp: Reageren met citaat

mennovdh schreef:
Ik ben zo vrij geweest de afgelopen 3 jaar van ACC-group te beschrijven. Ik heb geen verstand van wikipedia dus als het anders moet/kan....ga je gang.
Bedankt voor je bijdrage Menno !
Ik zie dat er ook door Hans een plaatje bijgeplaatst is.

Zou er graag nog een beperkt aantaal historische plaatjes bij hebben, zodat ook neit-ingewijden een beter beeld krijgen. Ik heb in eigen familiearchief plaatjes beschikbaar, maar strandt op de ingewikkelde licentie-regels. Nogmaals ik hoop dat Hans hier een oplossing voor weet.
_________________
Een spiegel helpt je ook vooruit ...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Hans Plantinga



Geregistreerd op: 20 Okt 2004
Berichten: 181
Woonplaats: Heteren

BerichtGeplaatst: Ma 29 Nov 2010 16:06    Onderwerp: Re: Aanvulling Biod op Wikipedia Reageren met citaat

Ik heb de tekst op Wikipedia wat verzakelijkt en aangevuld.
Weet iemand overigens hoeveel BIODs er momenteel bij benadering in gebruik zijn?
Commentaar en correctievoorstellen voor het Wiki-artikel zijn welkom.
_________________
Hans
420 Biod 420TL (2000), Peugeot 2008 SUV 1.2 PureTech 110pk. (M.i.v. najaar 2023 een Kia Niro PHEV)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht AIM-naam
Hans Plantinga



Geregistreerd op: 20 Okt 2004
Berichten: 181
Woonplaats: Heteren

BerichtGeplaatst: Di 30 Nov 2010 15:18    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
Ik zie dat er ook door Hans een plaatje bijgeplaatst is.
Zou er graag nog een beperkt aantaal historische plaatjes bij hebben, zodat ook neit-ingewijden een beter beeld krijgen. Ik heb in eigen familiearchief plaatjes beschikbaar, maar strandt op de ingewikkelde licentie-regels. Nogmaals ik hoop dat Hans hier een oplossing voor weet.


Ik gebruik op Wikipedia uitsluitend foto's uit eigen werk.
Jij moet het vooral met je familie eens worden. Dan is het bij het uploaden van de foto's naar Wikipedia een kwestie van de juiste keuze bij het veld "Licensing".
Daar voor zou ik "It is from somewhere else" kiezen omdat het niet je eigen werk betreft.
De Biod op de foto is onze eigen 420TL. De nummerplaat heb ik "geblurd" voor het geval ik fout geparkeerd stond.neenee
Is op Wiki denk ik altijd wel verstandig.
_________________
Hans
420 Biod 420TL (2000), Peugeot 2008 SUV 1.2 PureTech 110pk. (M.i.v. najaar 2023 een Kia Niro PHEV)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht AIM-naam
Hans Plantinga



Geregistreerd op: 20 Okt 2004
Berichten: 181
Woonplaats: Heteren

BerichtGeplaatst: Zo 16 Jan 2011 22:04    Onderwerp: Re: Aanvulling Biod op Wikipedia Reageren met citaat

Biod op Wikipedia groeit.

Ik zag dat naast Jacques en ik een derde Biod-Wikipedian is opgestaan.
Welkom bij de club Lex.

Het Wikipedia Biod-artikel:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Biod
_________________
Hans
420 Biod 420TL (2000), Peugeot 2008 SUV 1.2 PureTech 110pk. (M.i.v. najaar 2023 een Kia Niro PHEV)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht AIM-naam
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Aangaande BIODs Historie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.