"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

doorgestoken kaart of echt bod?
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> BIOD-babbel
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
PeterB



Geregistreerd op: 02 Apr 2011
Berichten: 412
Woonplaats: Ottoland

BerichtGeplaatst: Za 17 Dec 2011 01:08    Onderwerp: doorgestoken kaart of echt bod? Reageren met citaat

Op Marktplaats aangeboden: http://link.marktplaats.nl/509439327.

Prijs op aanvraag, één bod "out of the blue" van 17000.
Er is al een nieuwe caravan voor plm 10.000.
Geen Beter Is Ons Devies, maar toch.

Lucky Bastard of doorgestoken kaart?
Wat is een caravan (het is een TD, dat dan weer wel) van 3 jaar oud waard in tijden van crisis?

Ik heb me regelmatig verbaasd over biedingen op Marktplaats, maar dat was dan meestal omdat ik het geboden bedrag te laag vond.
Misschien zit ik altijd op de foute pagina's, maar 50 bieden op een vraagprijs van 800 heb ik al vaak voorbij zien komen.

De caravannie ziet er wel goed uit, maar 17.000 na 3 jaar?
Ik zeg koop een BIOD.
Gegarandeerd lage afschrijving!
_________________
3-kleur 400 PB (1991/2010) achter Land Rover Range Rover Vogue (2006)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Za 17 Dec 2011 01:37    Onderwerp: Reageren met citaat

Dit is een dure Nomad met dure opties, dus die vogel gaat 'm niet voor die 17.000 krijgen. Dat is iets meer dan de helft van de nieuwwaarde in nog geen 4 jaar...
Terug naar boven
Belgische toller



Geregistreerd op: 10 Jul 2010
Berichten: 135
Woonplaats: België

BerichtGeplaatst: Za 17 Dec 2011 21:04    Onderwerp: Reageren met citaat

Volgens mijn Belgische 'buurman' (een kilometer of 5 van mij wonend) zouden de eigenaars de schatting gekregen hebben (van Biod zelf) dat de effectieve waarde rond de 21 à 22.500 euro zou zijn. Men stond echter open voor een goed bod (schreef men in de mail). Info 9 december.

Ik dacht dat dat een moeilijke / hoge openingszet (-prijs) zou zijn gezien het een tweedehandscaravan blijft waar je geen garantie op hebt. Anderzijds zitten er wel mooie opties op.

Ik zou het er niet aan geven maar wie ben ik? Ik kan me ook niet goed voorstellen dat men op 10 dagen zoveel zou zakken qua prijs?
Crisis is voor sommige mensen 'relatief'... En... als het geld geen waarde meer zou hebben zullen sommigen het misschien met plezier uitgeven?

Uitkijkend naar volgende vakanties (voorlopig dromend voorbereidend)

Groeten uit België !

Belgische toller (met dus al een Belgisch 'maatje' die blijkbaar ook op de biod Nomade verliefd is)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Za 17 Dec 2011 21:41    Onderwerp: Reageren met citaat

Dát bedoel ik! Wink
Terug naar boven
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Zo 18 Dec 2011 00:19    Onderwerp: Re: doorgestoken kaart of echt bod? Reageren met citaat

Ik vind het vreemd dat voor dit object openbare biedingen worden gedaan.
Als ik geinteresseerd zou zijn, zou ik via epost in overleg treden.
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Zo 18 Dec 2011 02:28    Onderwerp: Reageren met citaat

Op marktplaats kun je alles verwachten...
Terug naar boven
Belgische toller



Geregistreerd op: 10 Jul 2010
Berichten: 135
Woonplaats: België

BerichtGeplaatst: Zo 18 Dec 2011 12:39    Onderwerp: Reageren met citaat

Lex heeft volgens mij helemaal gelijk: voor serieuze biedingen lijkt (is?) persoonlijk contact inderdaad belangrijk. Ook onze Nomade zijn we -enkele uren nadat hij op de marktplaats stond- via persoonlijk e-mail- verkeer beginnen regelen.

Bieden 'lijkt' leuk maar is op marktplaats niet bindend dus voor de verkoper zelf ook niet zo zinvol? Komt er ook bij dat die biedingen vaak echt onder de feitelijke marktwaarde zijn. Ook 'marktwaarde' is natuurlijk relatief maar de eerste biedingen op bovenstaande caravan waren echt érg laag (eerder 'pijnlijk' voor de eigenaars)... Ik herinner me vaag dat het hoogste bedrag rond de 8000 ging.

Wat ik spijtig vind is dat je vaak het eindresultaat niet te weten komt... Zo zou je meer markt(plaats)inzicht kunnen krijgen....?
Nog maar eens groeten uit België dus...

Belgische toller
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Zo 18 Dec 2011 15:04    Onderwerp: Reageren met citaat

Mijn "strategie" is en er is hier al aardig wat gekocht via Marktplaats.
(Ik verval wel in herhaling met sommige bovenstaande berichten. Smile )
Al die zogenaamde "biedingen" vergeten en direct bellen, als dat mogelijk is, anders via e-mail prijs afspreken en daarbij vertellen dat als het van hun kant uitkomt dezelfde dag, of de volgende dag, ophalen.
Het is van de verkoper slimmer om een (richt)prijs aan te geven.
Duur spul zoals een auto boven 10.000 euro is particulier via Marktplaats moeilijker te verkopen heb ik ergens gelezen, zal met een caravan niet anders zijn denk ik.
Op de betreffende caravan zit ook nog een stabilisator zoals genoemd, maar wel een Stabifix, duidelijk iemand die voor kwaliteit gaat.
Drie jaar geleden stond er in Amersfoort een Nomade, uitvoering weet ik niet meer, te koop voor 15.000 euro, ook met een hoop extra's, die vond ik vrij goedkoop. Kwam wel uit een nalatenschap.
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Belgische toller



Geregistreerd op: 10 Jul 2010
Berichten: 135
Woonplaats: België

BerichtGeplaatst: Zo 18 Dec 2011 18:04    Onderwerp: Reageren met citaat

Er is ook een psychologische kant aan het kopen/verkopen...
Van de aanstaande koper uit (tav de huidige eigenaar): je niet al te 'verlekkerd' opstellen of je kan niets meer afbieden. Van de verkoper: toch wel tonen dat je niet dringend hoeft te verkopen... Zo kan een middenweg gezocht worden? Beiden moeten natuurlijk een plafond- en een bodemprijs in het achterhoofd houden (of die kunnen bijstellen indien die onrealistisch is)?

Verder: die Stabifix zou voor een invoer naar België voor mij een beletsel zijn.... Ik zou bang zijn dat men die niet zomaar zou goedkeuren... Daarvoor ken ik de wetgeving terzake onvoldoende (ik heb helaas geen technische opleiding). Bij de Alko-koppeling ging ik er van uit dat minstens de helft van de rondrijdende caravans zo een koppeling heeft en dat men daar niet moeilijk zou overdoen. Idem met het Alko-chassis...

Hopelijk zullen de eigenaar en de toekomstige eigenaar elkaar 'vinden' op een prettige manier. Dat is de bedoeling van een 'goede onderhandeling'?
Iedereen blij?

Belgische toller
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
mennovdh



Geregistreerd op: 21 Mrt 2008
Berichten: 65
Woonplaats: Wageningen

BerichtGeplaatst: Di 20 Dec 2011 01:45    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik ken die caravan heel goed. Het is een pracht exemplaar met inderdaad heel veel extra's waaronder een goed ingebouwd Helmotherm verwarmingssysteem. Deze BIOD is compleet geïnjecteerd via vacuüm injectie en was de eerste caravan op het Westfalia onderstel (het casco heeft nog op de Jaarbeurs gestaan). De nieuwe eigenaar zou er voor ruim 20 mile een hele mooie en unieke caravan aan hebben.
_________________
BIOD Nomade Menno (bj 2009)
Zie de bouw op: http://www.caravantrekker.nl/menno
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
PeterB



Geregistreerd op: 02 Apr 2011
Berichten: 412
Woonplaats: Ottoland

BerichtGeplaatst: Di 20 Dec 2011 03:00    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
SSssssstt!!!

Citaat:
Ik ken die caravan heel goed. Het is een pracht exemplaar met inderdaad heel veel extra's waaronder een goed ingebouwd Helmotherm verwarmingssysteem. Deze BIOD is compleet geïnjecteerd via vacuüm injectie en was de eerste caravan op het Westfalia onderstel (het casco heeft nog op de Jaarbeurs gestaan). De nieuwe eigenaar zou er voor ruim 20 mile een hele mooie en unieke caravan aan hebben.


Caravan te koop.
Uniek exemplaar.
Vreemd merk.

Wat bepaaalt de waarde?
Het merk?
De uitrusting?
(Instap)Caravans van een ander merk?
Mennovdh?

Is het een "open" prijs?
Een "richtprijs"?
De "marktwaarde"?
De "vrije markt"?

Beter Is Ons Devies.
Polyester Is Matig Populair.

BIOD PIMP.
Alleen voor iets aparts wordt nog betaald.
Is deze caravan apart genoeg?

We gaan het zien!
_________________
3-kleur 400 PB (1991/2010) achter Land Rover Range Rover Vogue (2006)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Di 20 Dec 2011 12:14    Onderwerp: Reageren met citaat

Hee Jacob Cats, hoe gaat het met je? Laughing

Met marktprijzen is het als met de huidige crisis: iemand roept iets engs en de rest volgt blindelings Wink
Zo ook met deze caravan, die gaat er echt wel uit voor een prijs in deze richting.

En eerlijk is eerlijk: als iemand iets van dit soort prijzen en prijsbepalingen weet, is het Menno toch wel.
Terug naar boven
mennovdh



Geregistreerd op: 21 Mrt 2008
Berichten: 65
Woonplaats: Wageningen

BerichtGeplaatst: Di 20 Dec 2011 15:28    Onderwerp: Reageren met citaat

PeterB schreef:

Wat bepaaalt de waarde?
Het merk?
De uitrusting?
(Instap)Caravans van een ander merk?
Mennovdh?

Is het een "open" prijs?
Een "richtprijs"?
De "marktwaarde"?
De "vrije markt"?

Beter Is Ons Devies.
Polyester Is Matig Populair.

BIOD PIMP.
Alleen voor iets aparts wordt nog betaald.
Is deze caravan apart genoeg?

We gaan het zien!


Er is een verschil tussen 'de waarde' en wat je er voor krijgt als je hem verkopen moet. Kijk je naar de waarde en relateer je die aan de kosten die je moet maken om een vergelijkbaar product te krijgen, dan is de waarde van deze caravan hoog. Zou je die nu bestellen met een vergelijkbare uitrusting dan kom je tegen de 40.000 euro uit, en dan staat die niet volgende week voor de deur Wink

Uiteraard is het lastig om particulier (via marktplaats) zo'n 'dure' caravan te verkopen. Ik ken niet de reden van verkoop (de haast) maar er zullen zeker liefhebbers zijn die een bedrag van tussen de 20 en 25.000 euro willen neertellen voor z'n caravan. Zelfs als ze geen garantie krijgen.... alleen moet je die persoon wel vinden en moet die persoon ook nu kunnen kopen. Vaak moet er eerst nog een eigen caravan verkocht worden.
Toch is dit voor de koper een aantrekkelijke aanbieding (vind ik). Wil je minder geld uitgeven is die Nomade TLH met schade ook een leuke caravan. Qua bouwwijze onvergelijkbaar met deze TD maar wel een leuk project om weer een goede caravan van te maken (das niet zo moeilijk zo te zien).
_________________
BIOD Nomade Menno (bj 2009)
Zie de bouw op: http://www.caravantrekker.nl/menno
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
PeterB



Geregistreerd op: 02 Apr 2011
Berichten: 412
Woonplaats: Ottoland

BerichtGeplaatst: Za 24 Dec 2011 19:19    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
Hee Jacob Cats, hoe gaat het met je?

Heel goed, dank je!
Hoe is het met jou?

Blijkbaar heb ik onbewust een leuk onderwerp aangekaart.
Een caravan zoals die van van mij.
Heeft heel veel gekost, maar gaat het niet opbrengen.

Citaat:
maar er zullen zeker liefhebbers zijn die een bedrag van tussen de 20 en 25.000 euro willen neertellen voor z'n caravan

Liefhebbers misschien wel, maar die hebben vaak al een caravan naar wens.
En anders is het gebodene toch net niet helemaal naar wens zodat het perfecte plaatje geretoucheerd moet worden wat heel erg in de papieren kan lopen.

Ik ben het ongezien met menovdh eens dat dit een uniek exemplaar betreft, maar wil graag de stelling poneren dat je caravan nooit je investering waard is.
De waarde wordt bepaald door de vraagprijs van andere caravans.
Een "echte Biodliefhebber" zal de waarde onderkennen maar moeilijk een reële prijs geven omdat er toch een aantal zaken zijn die net niet ideaal zijn en een "blanco" koper, voor wie het merk niet uitmaakt, iemand die gewoon een paar weken per jaar met de caravan op pad wil, vindt voldoende caravans van andere merken voor minder geld.

Bovendien is ons een crisis opgedrongen.
Mensen die gewend zijn geld te lenen voor pret-dingetjes hebben een probleem.
De waarde van caravans, boten en auto's is (spectaculair) gedaald, net als de waarde van huizen.

Ik zou hier met plezier een lang betoog over houden, dat ga ik niet doen, maar één en ander houdt ook in dat er minder geld beschikbaar is om bijvoorbeeld een caravan te kopen.

Lang verhaal kort (of andersom!): voorlopig is er nog geen hoger bod, maar wie weet wat er achter de schermen gebeurt?

Ik wens jullie allemaal vreselijk prettige Kerstdagen en een onuitsprekelijk gelukkig 2012!

Peet.
_________________
3-kleur 400 PB (1991/2010) achter Land Rover Range Rover Vogue (2006)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Zo 25 Dec 2011 00:53    Onderwerp: Reageren met citaat

Tsja, hij kan in werkelijkheid wel bezig zijn met een bod van 12.000, wie zal het zeggen... Dat is ook een beetje het ondoorzichtige van marktplaats, waar gewoon midden in de onderhandelingen kan worden overgestapt naar een hogere bieder... Smile

Fijne Kerst gewenst!
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> BIOD-babbel Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.