"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Lekke band

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> BIOD-babbel
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
PeterB



Geregistreerd op: 02 Apr 2011
Berichten: 412
Woonplaats: Ottoland

BerichtGeplaatst: Wo 20 Jun 2012 19:25    Onderwerp: Lekke band Reageren met citaat

Iemand wel eens een band moeten vervangen in het buitenland?
Wij hadden een lekke band op de autoroute. Niks van gemerkt, gewoon 120 op de middelste baan, maar werden opmerkzaam gemaakt door mede-weggebruikers.

Op een ideaal punt: versmalde vluchtstrook. De moersleutel die bij de caravan geleverd was paste niet, maar gelukkig had ik een bahco (verstelbaremoersleutel) bij me EN ik had een "garagekrik" gekocht en meegenomen.
Nu rijd ik al ruim een week met een kapotte reserveband rond, want er is nergens een light truck band te krijgen. Ik ben zelfs naar Andorra gegaan.
Wel de goeie maat, maar voor een personenauto, dus niet geschikt voor de gevraagde belasting.

Iemand enig idee waar ik In France, (daar zitten we inmiddels weer) naar toe moetvoor een nieuwe band???

BTW: het is hier (vlak bij Ax-Les-Thermes) wel supermooi.
We staan nu op een vrij grote camping samen met een stel met een tent, het is 28 celcius, er is heel veel te zien en te doen in de omgeving. Eigenlijk helemaal ruk, toch?

Nou alleen die band nog........

Aan de andere kant wel een grappig verhaal:
Bij het bouwen van de caravan niks aan het toeval over gelaten, toch de foute maat wielsleutel.
Op alle banden sensoren, maar toen ik weg ging waren de batterijen leeg.

Maar goed, een BIOD rijdt dus ook prima met een lekke band blijkbaar.
En pas 1 dag regen. In Andorra, en Andorra is uberhaupt niet leuk.

Maar laat even weten waar ik terecht kan voor een nieuwe band en waar ik op moet letten!

Alvast bedankt!

Peet.
_________________
3-kleur 400 PB (1991/2010) achter Land Rover Range Rover Vogue (2006)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Belgische toller



Geregistreerd op: 10 Jul 2010
Berichten: 135
Woonplaats: België

BerichtGeplaatst: Wo 20 Jun 2012 22:07    Onderwerp: Reageren met citaat

Dag PeterB

Beetje balen natuurlijk maar goed je zit daar alvast beter dan wij hier (in Belgie)... Vandaag was het wel goed weer maar de andere dagen....

Banden in Frankrijk: ik heb afgelopen jaren een keer een probleem gehad met een lekke band (caravan) en ik ben toen (met veel geluk misschien?) gewoon in een merkgarage -van het merk van onze auto dus- geholpen.
Ook hier in Belgie doet onze autogarage dat voor ons. Soms hebben ze de band(en) in huis, soms moeten ze die bestellen.
In Frankrijk blijkt het wel alsmaar moeilijker te zijn om gewoon snel 'geholpen' te worden in een garage (alsdus die Nl mensen met pech/ bevestigd door de campingeigenaar). Soort knelpuntberoep daar?

Het is ook het proberen waard om de campingbaas in te schakelen? Op terugreis van de Provence (paasperiode) stond een Nederlands stel met autopech op onze 'door-rijd-camping' en daarvoor heeft de campingeigenaar veel rondgebeld...!
Eventueel een pechdienst uit Nederland? Ik bedoel dan ANWB of zoiets?

Veel succes!

Vanuit het natte Belgie,
lijdzaam wachtend op de nog koudere temperaturen van de Zweden en Noorwegen (juli!)....

Belgische toller....
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Do 21 Jun 2012 00:25    Onderwerp: Reageren met citaat

Peter, goegel eens op GGG-campings. Misschien, dat de dichtstbijzijnde je kan helpen. Dan kan je er op de terugweg langs om ze te bedanken Wink
Zij kunnen telefonisch voor je tolken.

Zoek naar Agilis banden, loadindex voor 1300 kilo is minimaal 103 per band.
Agilis is Michelin voor bestelwagens. Er bestaan Agilis banden met loadindex 106, dat is gewoon altijd goed voor je caravan. Neem er dan meteen twee..., dan kun je die ene ouwe als reservewiel gebruiken Wink
Elke bandenboer kan die voor je bestellen.
Terug naar boven
PeterB



Geregistreerd op: 02 Apr 2011
Berichten: 412
Woonplaats: Ottoland

BerichtGeplaatst: Do 21 Jun 2012 20:45    Onderwerp: Reageren met citaat

Bedankt voor de tips!
Zag vandaag een bedrijf waar aanhangwagens verkocht worden.
Morgen even langs om te vragen.

GGG-campings zien er leuk Pieter!

Ga ook zeker even de campingbaas hier vragen.
De taal is dan zeker niet het probleem, want hij heeft liever dat ik Engels spreek. Misschien doet hij stiekum een cursus???
Nog nooit meegemaakt dat ze in Frankrijk vragen waar ikFrans heb leren spreken, en mn Frans is echt formaat steenkool, en tegelijkertijd vragen og ik misschien liever Engels wil converseren.

Er is veel veranderd de laatste jaren........

Aan de andere kant zitten we zo dicht bij Spanje dat ze hier misschien een hekel hebben aan Fransen??

Is het nog een beetje rotweer daar Cool ???
_________________
3-kleur 400 PB (1991/2010) achter Land Rover Range Rover Vogue (2006)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Do 21 Jun 2012 21:53    Onderwerp: Reageren met citaat

Okee dan Wink

Maar serieus: die GGG-campings hebben service hoog in het vaandel, en dat tolken is voor hun helemaal geen punt, beweren ze.

Wat de taal betreft, komen wij al jaren tegen, dat de Fransen best een mondje buiten de deur willen praten, vooral de jongeren zijn er wel kien op om hun Engels te trainen.

Wat het verwachte noodweer betreft kan ik je geruststellen, want het heeft hier niet langer dan tien minuten keihard geregend met wat extra wind.
Terug naar boven
PeterB



Geregistreerd op: 02 Apr 2011
Berichten: 412
Woonplaats: Ottoland

BerichtGeplaatst: Za 23 Jun 2012 18:19    Onderwerp: Reageren met citaat

Je weet dat ik altijd goed naar je luister Pieter, ik kan die tientallen jaren meer ervaring gewoon niet negeren.
Morgen gaan we naar de watermolen in St. Constant.

Is maar zoon 4 uur van hier en op de weg naar huis.
Daar vlakbij hebben we kennissen, in Solignac. Kunnen we daar gezellig even gaan borrelen.
Twee ineen, mooier is er niet!

Vroeg vanochtend aan de kanoverhuurder op de camping waar hij de banden voor de karren met kano's haalde: "weet ik niet meneer, het zijn erg oude banden", dus hier kom ik ook niet verder ("beam me up Scotty......").

Gemiddeld heb ik tot zover 1 lekke band prr 8 jaar gehad geloof ik, dus statistisch gezien hoef ik me nergens zorgen over te maken.
Dit lijkt oo een klapband gezien de scheur in de band en dat is dus enns inde 35 jaar. Het nummer van de alarmcentrale staat in mn mobiel als de sratistieken niet kloppen.

Prettig mini-treffen!
_________________
3-kleur 400 PB (1991/2010) achter Land Rover Range Rover Vogue (2006)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Zo 24 Jun 2012 00:02    Onderwerp: Reageren met citaat

Rustig rollen en pas stoppen bij een gebouw waar Pneus op staat Wink
Terug naar boven
arie engels



Geregistreerd op: 16 Feb 2006
Berichten: 170
Woonplaats: ridderkerk

BerichtGeplaatst: Ma 25 Jun 2012 07:56    Onderwerp: Reageren met citaat

ha peter,

als ervaringsdeskundige kan ik je vertellen dat ik vorig jaar in noord frankrijk ook niet aan een band kon komen, ik heb toen een week mooeten wachten op een ( vooraf betaalde band)
dus tip koop geen band vooraf!!
probeer ook caravan bedrijven in de buurt, mogelijk kunnen die je beter helpen dan banden boeren in frankrijk, daarin ben ik mijn vertrouwen verloren!
veel succes!
arie
_________________
een ( van de / of de allerlaatste ?? ) Bambi uit juni 1980 een Toyota Yaris verso 1,5
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
PeterB



Geregistreerd op: 02 Apr 2011
Berichten: 412
Woonplaats: Ottoland

BerichtGeplaatst: Ma 25 Jun 2012 10:29    Onderwerp: Reageren met citaat

Bedankt voor de GGG tip Pieter!
We staan nu bij de watermolen in St. Constant. Supercamping. Compact, mooie omgeving, heerlijk rustig, mooie plekken.
Alleen een beetje vreemd dat er (bijna) alleen maar Nederlanders staan.
_________________
3-kleur 400 PB (1991/2010) achter Land Rover Range Rover Vogue (2006)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
PeterB



Geregistreerd op: 02 Apr 2011
Berichten: 412
Woonplaats: Ottoland

BerichtGeplaatst: Ma 25 Jun 2012 10:33    Onderwerp: Reageren met citaat

Bestellen ging in Andorra ook inderdaad en dan was de band er "ongeveer" op donderdag. Heb ik dus maar niet gedaan.
Volgens de campingbaas zit hiet vlakbij een garage die het kan fiksen en als dat niet zo is, laat ik he lekker zo en koop ik een nieuwe band bij CCMeerkerk.

Ik vraag me wel af wat die Fransen dan onder hun caravan of aanhanger hebben zitten.
_________________
3-kleur 400 PB (1991/2010) achter Land Rover Range Rover Vogue (2006)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Ma 25 Jun 2012 14:55    Onderwerp: Reageren met citaat

PeterB schreef:
Bedankt voor de GGG tip Pieter!
We staan nu bij de watermolen in St. Constant. Supercamping. Compact, mooie omgeving, heerlijk rustig, mooie plekken.
Alleen een beetje vreemd dat er (bijna) alleen maar Nederlanders staan.


Dat van die Nederlanders is niet zo vreemd, want die GGG-boeren staan op elke SVR-beurs Wink

Maar het zijn wel bijzondere campings op prachtige locaties.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> BIOD-babbel Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.