"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Uitvallende ramen biod excellent

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
CVeltman



Geregistreerd op: 17 Jun 2012
Berichten: 3

BerichtGeplaatst: Di 10 Jul 2012 22:32    Onderwerp: Uitvallende ramen biod excellent Reageren met citaat

Sinds kort bezitter van een biod excellent. Zijn er al 2 weken mee op pad geweest hetgeen goed is bevallen. Graag hoor ik wel een tip in verband met het volgende probleem: 2 ramen hebben de neiging om in geopende toestand uit de bovenste aluminium rail + rubber naar beneden te glijden waardoor het raam helemaal los komt. Hebben met pijn en moeite de ramen weer op zijn plaats gekregen en daarna niet meer geopend. Wat kan ik het beste doen om de ramen goed in de rail/rubber te fixeren ? De rubbers zijn m.i. Nog goed/soepel.

Met vr. Groet,

Kees veltman
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
abel



Geregistreerd op: 28 Apr 2004
Berichten: 933
Woonplaats: Noordwolde

BerichtGeplaatst: Wo 11 Jul 2012 06:47    Onderwerp: Reageren met citaat

Wat mij zo bijstaat is dat aan zowel raam als caravan 2 alluminium profieltjes zitten die in elkaar grijpen.
Als die normaal gesproken wilt verwijderen moet je de uitzetsteunen losnemen en zijwaarts eruit schuiven (wel zit er in het alluminium profiel aan beide zijden een afsluitdopje wataan de schuiven kant verwijderd moet worden)
Als het raam uithaakt als men het opent zou er iets aan 1 van de profielen moeten ontbreken, want normaal grijpen ze in elkaar.
Misschien een foto maken om het te verduidelijken
_________________
Abel Slot
voor onderdelen (www.biodmagazijn.nl)
Biod Expert '61(schaalmodel)
Biod Expert de Luxe '68
Biod Extase 2TL 1980
Biod 350 Caravanmuseum 19....
Biod 400TD de luxe '89(voor demontage)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
CVeltman



Geregistreerd op: 17 Jun 2012
Berichten: 3

BerichtGeplaatst: Wo 11 Jul 2012 19:25    Onderwerp: Uitvallende ramen Reageren met citaat

Beste abel,

Het probleem zit hem niet in de in elkaar hakende aluminium profielen. De 2 profielen zitten goed in elkaar gehaakt echter het raam zelf hoort in de onderste van de 2 profielen vast te zitten tesamen met een raamrubber. Dit zit dus niet goed vast waardoor het raam als het ware naar beneden uit het profiel/ rubber schiet. In mijn oorspronkelijke vraagstelling heb ik het over het bovenste aluminiumprofiel. Dit omdat het raam alleen aan de bovenkant in een profiel zit, dat was misschien wat verwarrend omdat het probleem dus zit in de onderste van de 2 in elkaar hakende profielen. Hoop dat het zo duidelijker is anders wil nog wel proberen een foto te plaatsen.

Groet kees
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
abel



Geregistreerd op: 28 Apr 2004
Berichten: 933
Woonplaats: Noordwolde

BerichtGeplaatst: Wo 11 Jul 2012 19:42    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedenavond Kees,
Ik begrijp 'm het profiel wat boven aan het raam vast hoort te zitten schuift eraf.
Zo uit m'n hoofd weet ik niet hoe die gefixeerd horen te zitten en kan ikdaar op dit moment geen goed antwoord op geven.
Over een week ben ik weer aan wal en als het probleem dan nog bestaat pak ik er een soortgelijk raam bij om te kijken hoe dit op te lossen.
Ik durf ook niet te zeggen of ze misschien gekit of gelijmd horen te zijn.

Misschien melden zich nog anderen tussentijds
_________________
Abel Slot
voor onderdelen (www.biodmagazijn.nl)
Biod Expert '61(schaalmodel)
Biod Expert de Luxe '68
Biod Extase 2TL 1980
Biod 350 Caravanmuseum 19....
Biod 400TD de luxe '89(voor demontage)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Wo 11 Jul 2012 20:51    Onderwerp: Reageren met citaat

Soms werden de ramen samen met het rubber in het iets te ruime aluminiumprofiel gelegd waarna het geheel onder een soort pers werd samengedrukt.
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
abel



Geregistreerd op: 28 Apr 2004
Berichten: 933
Woonplaats: Noordwolde

BerichtGeplaatst: Wo 11 Jul 2012 22:30    Onderwerp: Reageren met citaat

zou lijmen met een lijmende kit misschien dan een oplossing zijn?
_________________
Abel Slot
voor onderdelen (www.biodmagazijn.nl)
Biod Expert '61(schaalmodel)
Biod Expert de Luxe '68
Biod Extase 2TL 1980
Biod 350 Caravanmuseum 19....
Biod 400TD de luxe '89(voor demontage)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Bob



Geregistreerd op: 03 Nov 2003
Berichten: 530
Woonplaats: Apeldoorn

BerichtGeplaatst: Do 12 Jul 2012 15:27    Onderwerp: Raam sliuting Reageren met citaat

ja zeker wel Abel
bij mijn excelent zat het verlijmd Wink
_________________
Bob
BIOD-fan
Rijdend in een
Mercedes 320 TE station op Gas 1986
dus belasting vrij,Nu nog wel.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
CVeltman



Geregistreerd op: 17 Jun 2012
Berichten: 3

BerichtGeplaatst: Ma 16 Jul 2012 22:20    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb het idee dat joop gelijk heeft dat de profielen met raam destijds onder een pers zijn samengedrukt en dat dit in de loop van de tijd losser is gaan zitten. Heb ook geen enkele lijm of kitresten kunnen ontdekken.
Heb nu de zaak vastgezet met popnagels. Ik realiseer me dat er een kans bestaat op scheurtjes in het raam. Ik denk echter dat het raam nu zo goed vast zit dat het niet meer kan bewegen... De toekomst moet het leren....
Lijmen leek me ook niet zo aaantrekkelijk omdat je zowel het raam in het rubber als het rubber in het profiel moet lijmen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.