"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Gaspit blijft niet meer branden

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Nom-Ad



Geregistreerd op: 13 Jun 2011
Berichten: 56
Woonplaats: Twente

BerichtGeplaatst: Wo 12 Sep 2012 21:27    Onderwerp: Gaspit blijft niet meer branden Reageren met citaat

Sinds gisteren hebben we een raar probleempje. Ik was aan het koken. Gebruik de pit die linksvoor zit, ik noem hem nr 1.
Ik wissel de pan omdat ik er meer moet gaan gebruiken. Nr. 2 zit linksachter. Steek nr 2 aan middels de normale procedure, even vasthouden en dan loslaten. Nr. 3 -> Rechtsachter ook aan. Nr 2 doe ik even uit. Later steek ik hem weer aan, maar deze wil niet meer blijven branden, zodra ik loslaat gaat ie uit. Met geen mogelijkheid weer normaal brandend te krijgen.

Ken iemand dit, wat doe ik fout? Embarassed Ik kan pas vrijdag weer kijken en testen.

Gr. Judith
_________________
Biod Nomade 450 TD (2004) getrokken door Skoda Octavia Combi 2.0 TDI Elegance (2006)
Ad & Judith
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Wo 12 Sep 2012 23:38    Onderwerp: Reageren met citaat

Of je iets fout doet, ik denk het niet.
Probeer eerst of deze pit het doet als de andere twee uit zijn.
Of misschien het volgende, niet helemaal te vergelijken met een gaspit , gaspit heeft geen waakvlam, principe is hetzelfde, geeft wel een goed idee.
http://rvstotaal.nl/horecatechniek/storing-kookapparatuur/gaspitten-gaskranen-veiligheid/
http://www.kck-forum.nl/index.php?id=493
Zitten er electrische verbindingen, zijn die niet roestig.
Gasdruk?
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Do 13 Sep 2012 13:05    Onderwerp: Re: Gaspit blijft niet meer branden Reageren met citaat

Nom-Ad schreef:
Sinds gisteren hebben we een raar probleempje. Ik was aan het koken. Gebruik de pit die linksvoor zit, ik noem hem nr 1.
Ik wissel de pan omdat ik er meer moet gaan gebruiken. Nr. 2 zit linksachter. Steek nr 2 aan middels de normale procedure, even vasthouden en dan loslaten. Nr. 3 -> Rechtsachter ook aan. Nr 2 doe ik even uit. Later steek ik hem weer aan, maar deze wil niet meer blijven branden, zodra ik loslaat gaat ie uit. Met geen mogelijkheid weer normaal brandend te krijgen.

Ken iemand dit, wat doe ik fout? Embarassed Ik kan pas vrijdag weer kijken en testen.

Gr. Judith

Controleer eens of de afdichtingsring nog goed is.
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Nom-Ad



Geregistreerd op: 13 Jun 2011
Berichten: 56
Woonplaats: Twente

BerichtGeplaatst: Do 13 Sep 2012 17:45    Onderwerp: Re: Gaspit blijft niet meer branden Reageren met citaat

Lex M schreef:

Controleer eens of de afdichtingsring nog goed is.


Welke afdichtingsring? Waar zit die en hoe ziet het eruit? Alvast bedankt voor het meedenken.
_________________
Biod Nomade 450 TD (2004) getrokken door Skoda Octavia Combi 2.0 TDI Elegance (2006)
Ad & Judith
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
arie engels



Geregistreerd op: 16 Feb 2006
Berichten: 170
Woonplaats: ridderkerk

BerichtGeplaatst: Do 13 Sep 2012 19:35    Onderwerp: Reageren met citaat

Beste Ad,
Het is de thermokoppel (het pinnetje waar de vlam tegen brandt naast de brander) die je parten speelt. Embarassed
Het gaat namelijk zo:je steekt de vlam aan door de knop in te drukken en aan te steken, na verloop van tijd kan je de knop loslaten en neemt de thermokoppel de functie van je over (je hoeft de knop niet meer in te duwen en het gas brandt).
als de thermokoppel warm is doordat het gas brandt en de vlam gaat daarna uit (bijvoorbeeld doordat je gasfles leeg is) dan moet eerst de thermokoppel afkoelen voordat je het gas weer aan kan doen.
dit duurt ongeveer 5 minuten.
Ik hoop dat dit je vraag voldoende beantwoord! Very Happy
Hartelijke groeten,
Arie
proost
_________________
een ( van de / of de allerlaatste ?? ) Bambi uit juni 1980 een Toyota Yaris verso 1,5
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nom-Ad



Geregistreerd op: 13 Jun 2011
Berichten: 56
Woonplaats: Twente

BerichtGeplaatst: Do 13 Sep 2012 20:08    Onderwerp: Reageren met citaat

arie engels schreef:
Beste Ad,
Het is de thermokoppel (het pinnetje waar de vlam tegen brandt naast de brander) die je parten speelt. Embarassed
Het gaat namelijk zo:je steekt de vlam aan door de knop in te drukken en aan te steken, na verloop van tijd kan je de knop loslaten en neemt de thermokoppel de functie van je over (je hoeft de knop niet meer in te duwen en het gas brandt).
als de thermokoppel warm is doordat het gas brandt en de vlam gaat daarna uit (bijvoorbeeld doordat je gasfles leeg is) dan moet eerst de thermokoppel afkoelen voordat je het gas weer aan kan doen.
dit duurt ongeveer 5 minuten.
Ik hoop dat dit je vraag voldoende beantwoord! Very Happy
Hartelijke groeten,
Arie
proost


Het zou erg fijn zijn als het inderdaad het thermokoppel is, want dan is er geen probleempje behalve dan mijn ongeduld Laughing . We gaan morgen weer kijken, ik laat de uitkomst weten.
Iedereen bedankt, het was leuk om jullie te zien.
Groeten, Judith
_________________
Biod Nomade 450 TD (2004) getrokken door Skoda Octavia Combi 2.0 TDI Elegance (2006)
Ad & Judith
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
arie engels



Geregistreerd op: 16 Feb 2006
Berichten: 170
Woonplaats: ridderkerk

BerichtGeplaatst: Wo 19 Sep 2012 16:36    Onderwerp: Reageren met citaat

Hoe is het met de gaspit?
of is de hele sleurhut in vlammen opgegaan Embarassed en moeten we naar de verzekering??
Very Happy
Arie
_________________
een ( van de / of de allerlaatste ?? ) Bambi uit juni 1980 een Toyota Yaris verso 1,5
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nom-Ad



Geregistreerd op: 13 Jun 2011
Berichten: 56
Woonplaats: Twente

BerichtGeplaatst: Wo 19 Sep 2012 17:54    Onderwerp: Reageren met citaat

arie engels schreef:
Hoe is het met de gaspit?
of is de hele sleurhut in vlammen opgegaan Embarassed en moeten we naar de verzekering??
Very Happy
Arie


Gelukkig geen vlammen, behalve dan gewenste. Arie had gelijk: het was het thermokoppel. Bedankt, Arie! We waren nog even op een plek zonder internet, vandaar dat ik niet sneller kon antwoorden.
Gr. Judith
_________________
Biod Nomade 450 TD (2004) getrokken door Skoda Octavia Combi 2.0 TDI Elegance (2006)
Ad & Judith
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.