"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

caravan mover

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
devliegermario



Geregistreerd op: 23 Mei 2011
Berichten: 23
Woonplaats: Belgė Oost-Vlaanderen(Maldegem)

BerichtGeplaatst: Zo 23 Sep 2012 18:06    Onderwerp: caravan mover Reageren met citaat

Beste Biod vrienden,
Graag zou ik wat raad willen ivm de aanschaf van een mover voor onze 420 albino Smile alvast bedankt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Ma 24 Sep 2012 00:05    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik ben onder de indruk van twee dingen: en je vindt ze hier samen:
http://www.caravantradingmuller.nl/mover-test-26-05-08.html
Ralph Muller kent volgens mij alle movermerken en alle soorten accu's uit zijn hoofd. Dat niet alleen, hij weet ook, waar hij over praat.
Ik ben onder de indruk van de Simpark mover, dat ding heeft een goede grip op de band en is loeisterk.
Terug naar boven
devliegermario



Geregistreerd op: 23 Mei 2011
Berichten: 23
Woonplaats: Belgė Oost-Vlaanderen(Maldegem)

BerichtGeplaatst: Ma 24 Sep 2012 10:12    Onderwerp: Reageren met citaat

Dag Pieter,

Bedankt voor deze info Smile

Grtjs Mario & Marleen
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
devliegermario



Geregistreerd op: 23 Mei 2011
Berichten: 23
Woonplaats: Belgė Oost-Vlaanderen(Maldegem)

BerichtGeplaatst: Do 27 Sep 2012 08:44    Onderwerp: Verbaasd Reageren met citaat

Beste vrienden,
Ik ben verbaasd Sad dat er zo weinig reaktie is ,zijn er dan geen met een mover onder een Biod Smile
Grtjs Mario
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Do 27 Sep 2012 10:23    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
Ik ben verbaasd Sad dat er zo weinig reaktie is ,zijn er dan geen met een mover onder een Biod

Ik niet, veel Biod eigenaren hebben een "tent-verleden", zijn dus enigszins sportief aangelegd.
Zelf heb ik een Reich mover, kort "tent-verleden", komt overeen met bovenstaande staatje van Pieter. Dat ding hapert nu af en toe. Waardoor? Nog geen idee. Zal wel een kleinigheidje zijn. Sad
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Bob



Geregistreerd op: 03 Nov 2003
Berichten: 530
Woonplaats: Apeldoorn

BerichtGeplaatst: Do 27 Sep 2012 11:00    Onderwerp: mover Reageren met citaat

Ik ben het met Joop eens
er zij legeo Biodters die geen mover nodig hebben
die hebben potige vrouwen die duwen kunnen Laughing
_________________
Bob
BIOD-fan
Rijdend in een
Mercedes 320 TE station op Gas 1986
dus belasting vrij,Nu nog wel.


Laatst aangepast door Bob op Do 27 Sep 2012 14:40; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Do 27 Sep 2012 11:03    Onderwerp: Reageren met citaat

In de diverse fora op internet zijn vooral veel onzinstukken geplaatst over movers en het gebruik er van.
Steeds opnieuw moeten movereigenaren zich verdedigen tegen bluffers, die beweren dat ze alles aangehaakt kunnen en steeds opnieuw worden dergelijke draden vooral bepaald door gekift hierover.
Misschien is dat de reden waarom hier de reacties uitblijven?

Omdat ik veel alleen kampeer en dan ook nog vaak in mijn eentje op een afgelegen terrein sta, heb ik een mover vaak hard nodig.
Dat was de aanleiding tot de aanschaf.

Later, toen ik de caravan in huis ging plaatsen, (sorry mensen, ik begrijp dat deze luxe te veel voor jullie is) Laughing bleek ik aangehaakt niet de bocht naar de oprit te kunnen maken.
Die oprit is bovendien stiekem ook nog eens steil genoeg om steeds weer hulp van de buren te moeten vragen.

Mijn keuze voor de Reich comfort is vooral gebaseerd op de aanbieding bij de Vrijbuiter, maar als toen de Simpark al in de markt was geweest, had ik beslist anders gekozen.

Dat nieuwe inzicht is ontstaan, toen ik in diverse glibberige helling-situaties de combinatie niet omhoog kreeg en zelfs teruggleed en waarbij het op de mover dan wel lukte om boven te komen. Met de huidige mover slippen af en toe de rollen op de band en dat is iets wat bij een Simpark niet gaat gebeuren.

Dus: als ik ooit die Reich mover zat word, komt er wat mij betreft een Simpark onder te hangen.
Terug naar boven
devliegermario



Geregistreerd op: 23 Mei 2011
Berichten: 23
Woonplaats: Belgė Oost-Vlaanderen(Maldegem)

BerichtGeplaatst: Do 27 Sep 2012 13:45    Onderwerp: Reageren met citaat

Aan allen bedankt voor wat woorden meer uitleg.

Grtjs Mario
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
bleekie



Geregistreerd op: 12 Jul 2005
Berichten: 62
Woonplaats: Vinkeveen

BerichtGeplaatst: Do 27 Sep 2012 14:49    Onderwerp: Reageren met citaat

In de KCK van okt 2012 staat een uitgebreide test van 15 movers dus doe je voordeel er mee
_________________
Biod 420THL voortgetrokken door een Seat Alhambra 20VT
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Do 27 Sep 2012 17:02    Onderwerp: Reageren met citaat

Ralph Muller kennende vindt hij het vast wel goed, dat ik een link van zijn hand heb gekopieerd en zo niet, krijg ik binnenkort wel een virtuele strafschop Wink

http://www.caravantradingmuller.nl/mediapool/61/617657/data/kck/KCK10-44_Test_Movers_def.pdf

Uiteraard met dank! Laughing
Terug naar boven
pjotr



Geregistreerd op: 23 Jul 2005
Berichten: 113
Woonplaats: Den Haag

BerichtGeplaatst: Do 27 Sep 2012 18:31    Onderwerp: Reageren met citaat

Aangezien we beiden in de tweede helft van de 70 jaren zitten, hebben ook wij een mover. Dat hadden we jaren eerder moeten doen,maar goed.
Ik kon een paar jaar geleden een Reich voor weinig overnemen,( de man had de verkeerde gekocht) er zelf in m'n eentje er ondergebouwd. Aan de buitenzijde een schakelaar tussen gebouwd ( ik hou er n.l. niet van dat dingen ongebruikt onder spanning blijven staan). Het werkt perfect, en het heeft me nog nooit in de steek gelaten,
Voor de afstandsbediening heb ik altijd een reservebatterij, want juist die kleine dingen laten je soms in de steek. Ik rij de combinatie altijd ongeveer op de plek, vraag dan mijn steun en toeverlaat hoe die moet staan en de mover doet getrouw zijn werk. Ik ben blij dat ik hem heb en het geld dat ik er voor heb uitgegeven heeft het dubbel en dwars opgebracht!!!
_________________
BIOD 300TL de luxe '86 (19 jaar)
BIOD 400TL Witte Band '86 met TOYOTA RAV 4
als trekpaard
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Belgische toller



Geregistreerd op: 10 Jul 2010
Berichten: 135
Woonplaats: Belgiė

BerichtGeplaatst: Do 27 Sep 2012 21:53    Onderwerp: Reageren met citaat

Beste Mario en co

Gezien er heel wat info op deze vraag kwam dacht ik dat het niet nodig was te antwoorden hierop. Wij hebben ook enkel 'onze' ervaring.

De mover zat er op toen wij de Nomade kochten en eerlijk gezegd hadden we ons voorgenomen om dat ding er eens van te halen... Geen tijd dus het bleef aan de caravan hangen. We waren wel blij met de batterij die er bij was. Niet echt blij met de mover (eerder tegendeel ivm het gewicht: 1080kg leeg, zonder gas / water...).
Let wel: wij kunnen inderdaad erg goed rijden en duwden eerder nooit aan een caravan...
We gebruikten hem een eerste keer om op een zeer steil stuk met te weinig draairuimte (draaien dus met vallei er onder) en hielden hem daar gewoon enkele dagen op de wielen als extra 'zekering'.
We hebben het dan ook maar thuis eens geprobeerd en ons grasveld ziet ondertussen veel minder af en de auto ook. Juist dat laatste is een zinloze slijtage als het ding er dan toch op zit. Eens voorbij de poort gaat hij op de mover.

Voor ons gaat het dus over slecht terrein (ook hier in de tuin= reliėf / zachtere ondergrond) waar je je caravan dan toch op een leukere plek wil zetten en liefst met de achtervenster naar het meer of het bos of...

Mooie anekdote :
Op een camping in het hoge noorden (deze zomer) stonden we op pure veengrond (de hele camping). 's Nachts beginnen regenen... Wij konden weg maar de campers die er stonden niet !
Dus ja: voor slecht terrein en zo gebruiken we het ding wel. We koppelen echter ook vaak niet af dus hoeven we niet te moveren.... Als we niet afkoppelen is dat omdat we gewoon de dag nadien weer verder rijden.

We hebben een truma SE dacht ik en hij deed nog nooit iets bar of boos...
Tevreden dus zonder dat ik dat ooit gedacht zou kunnen hebben voordien.
En ja: als het moet kan je alleen op moeilijke stukken achteruitrijden want dan zie je het tenminste... Klopt wat hierboven 'gezegd' wordt.

En mochten we morgen in een simpele tuin gaan wonen dan bleef hij er echt opstaan voor 'je weet maar nooit'. Het voelt veilig dat je -mocht je klem staan in een oud Frans stadje- het ding kan afkoppelen en rustig de bocht kan nemen zonder lakschade na te laten aan de hoeken...

Succes met de beslissing !
Belgische toller en co
-
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Do 27 Sep 2012 23:10    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik ben blij dat op de 420 een mover was gemonteerd, het lukt me nu om die caravan naast het huis te krijgen, de caravan weegt in stallings-outfit 1200 kg.
De 350 lukte nog net met veel duw en trek werk.
Veel voordelen zijn hier boven al verteld, ik zou niet zonder kunnen.
Dit laatste kan ik niet overal vertellen natuurlijk. Wink
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
devliegermario



Geregistreerd op: 23 Mei 2011
Berichten: 23
Woonplaats: Belgė Oost-Vlaanderen(Maldegem)

BerichtGeplaatst: Zo 30 Sep 2012 20:32    Onderwerp: Reageren met citaat

Aan allen dank,
Mij was het tedoen om die reden dat ik ondanks mijn 50j en 9 maanden
met de tijd niet zo mobiel meer ben
Grtjs Mario
Evil or Very Mad
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.