"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Vloerverwarming in biod 420
Ga naar pagina Vorige  1, 2
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
jeroenhog



Geregistreerd op: 27 Mei 2009
Berichten: 30

BerichtGeplaatst: Za 10 Mei 2014 22:42    Onderwerp: Reageren met citaat

Afijn, we zijn inmiddels 1,5 jaar verder en de mat is inmiddels al heel lang weer terug bij de leverancier. Via een concurerend forum ben ik in het bezit gekomen van een oude nieuwe plintkachel van 350 Watt voor een zacht prijsje (type PH 350). Deze heb ik vandaag voorzien van de voorgeschreven behuizing en ingebouwd. Bij de kachel zat een losse schakelaar waarop een lampje gaat branden welke aangaat zodra die stroom doorlaat. 'Achter' de schakelaar heb ik de 230V thermostaat aangesloten welke bij de vloerverwarmingsmat zat, deze had ik niet terug gestuurd. Al met al een mooi resultaat, al zeg ik het zelf. Met een schakelaar zet ik de kachel aan en via de thermostaat regel ik de temperatuur. Door het lampje in de schakelaar is in een oogopslag te zien of de kachel aan (kan) staan, immers er zit nog een thermostaat achter.
De plintkachel heb ik voorin de caravan gebouwd bij ons zitgedeelte, dus nu ook zonder vloerverwarming lekker warme voeten. Het apparaat is fluisterstil alhoewel er wel een ventilatortje in draait. Maar is in ieder geval stil genoeg om evt ook 's nachts te kunnen laten draaien. Vandaag was de buitentemperatuur 12 graden en het duurde even, maar uiteindelijk de binnentemperatuur van de caravan op een behaaglijke 21 graden gekregen. Voor het voor- en naseizoen lijkt deze kachel dus afdoende. Overigens valt wel op dat de kachel maar 300 Watt verbruikt ipv de veronderstelde 350 Watt. Geen idee hoe dat kan.

En nu met plaatjes:





Laatst aangepast door jeroenhog op Zo 11 Mei 2014 10:05; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Zo 11 Mei 2014 09:54    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb de gaskachel al een tijdje geleden verwijderd.
Wij doen het met een keramisch elektrisch kacheltje van 500W.
Weliswaar niet fluisterstil (draaiend, met ventilator), maar ruim voldoende voor voor- en naseizoen, ook met lichte vorst.
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
jeroenhog



Geregistreerd op: 27 Mei 2009
Berichten: 30

BerichtGeplaatst: Zo 11 Mei 2014 11:14    Onderwerp: Reageren met citaat

Dag Lex,

Wij hebben, nadat de gaskachel verwijderd was, een tijdje enkel met een halogeenkacheltje verwarmd. Deze kachel had twee standen, 350 Watt en 700 Watt, zodoende zijn wij erachter gekomen dat 350 Watt voldoende was om de caravan te verwarmen. Nadeel van zo'n halogeenkachel is dat deze veel licht afgeeft en zodoende niet 's nachts te gebruiken is. Iets waar je met een keramische kachel geen last van hebt natuurlijk. Ook werd het het met het halogeenkachel al snel te warm, er zat geen thermostaat op. Ben benieuwd hoe deze kachel gaat bevallen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Zo 11 Mei 2014 11:57    Onderwerp: Reageren met citaat

Ziet er netjes uit Smile
Ga je vast veel plezier van krijgen.
Voor koude voeten hebben we een los elektriek matje.
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
EmileNieuwkerk



Geregistreerd op: 10 Mrt 2013
Berichten: 2

BerichtGeplaatst: Zo 11 Mei 2014 13:13    Onderwerp: Reageren met citaat

Erg mooi gedaan. U werkt zeker met uw handen( timmerman?).
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
jeroenhog



Geregistreerd op: 27 Mei 2009
Berichten: 30

BerichtGeplaatst: Zo 11 Mei 2014 13:24    Onderwerp: Reageren met citaat

Emile,

Bedankt voor het compliment! Ik zie op het forum dat ook jij bepaald niet bedeeld bent met twee linkerhanden, misschien een idee om samen eens wat te ondernemen, stuur maar een PB!

Groeten Jeroen
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.