"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Restauratie Extase

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
EvHalsema



Geregistreerd op: 17 Jan 2013
Berichten: 15
Woonplaats: Deil

BerichtGeplaatst: Di 29 Jan 2013 19:04    Onderwerp: Restauratie Extase Reageren met citaat

Vanmiddag hebben we een BIOD Extase uit 1976 gekocht. De romp van de caravan is o.k. en er zit een nieuw onderstel met schokdempers onder. De binnenboel is niet veel bijzonders meer en ga ik denk ik in het geheel vervangen. Wie heeft tips wat betreft de indeling? (kopkeuken of zij keuken, waar kan ik goed plaatmateriaal kan kopen? Het voorraam is dubbelwandig en aan de binnenzijde voorzien van een transparante folie die gedeeltelijk los hangt. Volgens mij zit deze er af fabriek op. iemand een idee wat dit kan zijn? Vrijdag halen we het eitje op en zal ik eens uitvoerig inspecteren.

gr.
Emo
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Frank Selen



Geregistreerd op: 18 Apr 2005
Berichten: 1116
Woonplaats: Tegelen

BerichtGeplaatst: Di 29 Jan 2013 22:56    Onderwerp: Re: Restauratie Extase Reageren met citaat

Dat is mooi!

EvHalsema schreef:
... en zal ik eens uitvoerig inspecteren...


.. en foto's plaatsen!?
_________________
Groetjes, Frank
expert BIOD Expert 6L '73. Chassisnummer: 590.008
Citroën DS Break '71, Volvo XC70 '04 en Honda GoldWing GL1000 '75
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
abel



Geregistreerd op: 28 Apr 2004
Berichten: 933
Woonplaats: Noordwolde

BerichtGeplaatst: Wo 30 Jan 2013 07:53    Onderwerp: Restauratie Extase Reageren met citaat

Gefeliciteerd Emo.
We zullen je bijstaan waar we kunnen.
_________________
Abel Slot
voor onderdelen (www.biodmagazijn.nl)
Biod Expert '61(schaalmodel)
Biod Expert de Luxe '68
Biod Extase 2TL 1980
Biod 350 Caravanmuseum 19....
Biod 400TD de luxe '89(voor demontage)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Do 31 Jan 2013 00:04    Onderwerp: Restauratie Extase Reageren met citaat

Welkom Emo, en veel succes.
Ik heb je draad verplaatst naar 'boven de streep´, onder de streep is bedoeld voor 'feiten'.
En ik heb het onderwerp aangepast. Dat is wat duidelijker.

Wat betreft 2L- of 4L-indeling, dat hangt af van wie er gebruik maken van de caravan.
In geval van 2 volwassenen, zou ik de 2L-indeling kiezen.
In geval van 2 volwassenen + 2 kleine kinderen zou de 4L-indeling voordelig kunnen zijn, omdat het dan mogelijk is dat allen binnen slapen.
De transparante folie is mij onbekend.
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
EvHalsema



Geregistreerd op: 17 Jan 2013
Berichten: 15
Woonplaats: Deil

BerichtGeplaatst: Do 31 Jan 2013 07:41    Onderwerp: inrichting extase Reageren met citaat

Nadeel van de 2L opstelling lijkt mij de zeer lage keuken (we zijn allebei vrij lang). Ik wil aan de voorzijde zeker niet boven het raam uitkomen. Zelf zit ik daarom te denken een hoekkeuken met bij het zijraam misschien nog een verhoogd deel voor het koken..
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
arie engels



Geregistreerd op: 16 Feb 2006
Berichten: 170
Woonplaats: ridderkerk

BerichtGeplaatst: Vr 01 Feb 2013 13:43    Onderwerp: Reageren met citaat

er zijn handige Parallelscharnieren waarmee je eventueel (een deel) van het bovenblad omhoog kan klappen, kijk maar op http://german.alibaba.com/product-gs-img/parallel-hinge-door-window-hardware-430979206.html

Veel genoegen met het plannen maken, de uitvoering is altijd een ander verhaal!Very Happy
Arie
_________________
een ( van de / of de allerlaatste ?? ) Bambi uit juni 1980 een Toyota Yaris verso 1,5
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
EvHalsema



Geregistreerd op: 17 Jan 2013
Berichten: 15
Woonplaats: Deil

BerichtGeplaatst: Vr 01 Feb 2013 16:44    Onderwerp: snelle tractor met Biod Reageren met citaat

Yes, zo'n 6 cilinder 240 heb ik ook nog een tijdje gereden, destijds op de sloop gekocht .... De 2.4 6 cylinder schijnt een doorontwikkeling te zijn van het 4 cilinder 1.6 diesel golf blok.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
arie engels



Geregistreerd op: 16 Feb 2006
Berichten: 170
Woonplaats: ridderkerk

BerichtGeplaatst: Vr 01 Feb 2013 16:56    Onderwerp: Reageren met citaat

Klopt helemaal!
ik heb vorig jaar een splinternieuwe motor er in geplaatst, nu maar afwachten Embarassed wat de regering gaat doen met de diesel oldtimers.
Ik heb bijna geen autoradio meer aan, prachtig geluid en 1 op 14 is ook niet te gek! Very Happy
_________________
een ( van de / of de allerlaatste ?? ) Bambi uit juni 1980 een Toyota Yaris verso 1,5
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.