Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
joop brand
Geregistreerd op: 14 Nov 2003 Berichten: 1862
|
Geplaatst: Wo 28 Aug 2013 21:04 Onderwerp: Waardeloze bevestiging!!! |
|
|
Nou daar gaan we, één electrische fiets boven de dissel en een op de Omnibike Plus achterop.
Nou moet ik een heel klein rondje maken om die caravan weer voor de deur te zetten, wat blijkt, is die fietsenhouder, de langste, bij het rek finaal afgebroken, was bevestigd tussen rek en zadelpen. Gelukkig geen schade ik had ook nog een paar riempjes gebruikt.
Het afgebroken gedeelte vervangen door die van de korte fietsenhouder.
Dus daar gaan we weer, na drie drempels, voorzichtig genomen, op een parkeerplaats maar eens kijken.
Niet te geloven, zelfde verhaal, afgebroken.
Beide fietsen voorop gezet, en terug naar huis. Balen als een stekker natuurlijk. Je kon wel merken dat er aardig wat gewicht op de dissel stond.
De fietsen omgeruild voor de " boodschappenfietsen", beiden voorop.
Controleren van de disseldruk had ik even geen zin in, omdat in de disselbak alleen maar een zo goed als lege gasfles stond zal dat niet boven de honderd kilo gekomen zijn.
Heerlijk gefietst in Drente.
Thuis maar eens googelen op kapotte fietsenhouders van Omnibike.
Wat blijkt, allemaal oud nieuws is al jaren bekend daarom wordt ook geadviseerd om een extra riempje te gebruiken, nou dat had ik ook al gedaan.
Hoe kan dat nou???
In de instructie die ik hier voor m'n neus heb liggen staat duidelijk getekend dat die fietsenhouders op de horizontale buis gemonteerd moeten worden. Zit de klem bij de zadelpen goed vast en is er maar een kleine beweging naar links of rechts van de fiets dan wordt de klem bij het rek getordeerd en breekt af.
Niet te geloven dat het mogelijk is.
Ik zit nu te denken aan een degelijker fietsenhouder. _________________ Joop, helaas zonder Biod |
|
Terug naar boven |
|
|
Pieter Gast
|
Geplaatst: Do 29 Aug 2013 01:44 Onderwerp: |
|
|
Ik rijd al erg lang met een dergelijk fietsenrek en zet de fietsen altijd kruislings stijf met spanbanden en met riemen door de velgen, in plaats van die enge rubberdingen. Er kan op deze manier nauwelijks sprake zijn van wringende delen.
Die afstandhouders heb ik dus nooit gebruikt als bevestigingsmateriaal en dat is dus maar goed ook, als ik jouw verhaal zo lees! |
|
Terug naar boven |
|
|
Markparket
Geregistreerd op: 22 Dec 2007 Berichten: 144 Woonplaats: Meppel
|
Geplaatst: Do 29 Aug 2013 03:14 Onderwerp: |
|
|
Zet ze allebeide voorop!
Volgens mij is hier al eens een draadje over fietsendragers geweest, kan het even niet vinden....
Maar mij valt op de laatste tijd dat alle caravans die op de kop in de vangrail liggen met de auto zielig omhoog (of ook aan schroot) een anti-slinger-koppeling hebben en de fietsen achterop (en natuurlijk dat het kaartenhuizen zijn....)
Geeft het teveel kogeldruk, dan maar in de caravan. Dat heb ik vroeger ook met een [size=7]adria[/size] gedaan _________________ Driekleur 400 TL 1989 + Mercedes-Benz 230GE aut. 1986 of Mercedes-Benz 200 aut. 1981, Daarnaast 2011 Peugeot 107, 1990 Citroën 2CV6, 1985 Peugeot 205 GRD en 1970 Mercedes-Benz W114 Bähr Cabriolet
EEN DAG NIET GELACHEN IS EEN DAG NIET GELEEFD!! |
|
Terug naar boven |
|
|
Nom-Ad
Geregistreerd op: 13 Jun 2011 Berichten: 56 Woonplaats: Twente
|
Geplaatst: Do 29 Aug 2013 08:54 Onderwerp: |
|
|
In onze rampenvakantie van 2011 brak ook bij ons dit ellende-ding af. De korte afstandhouder was te kort om te gebruiken, we hebben 1 fiets voor en 1 fiets achter. Dus twee fietsrekken. Beide voorop is geen optie.
Gelukkig hadden we om fietsdagtochten iets verder weg van de caravan te kunnen maken ook in de auto de Thule fietsdrager (Thule 916) meegenomen die je normaal op de trekhaak zet. Deze afstandhouders passen met wat kunst- en vliegwerk ook op de buizen.
Anders hadden we een elektrische fiets in Frankrijk achter moeten laten. Hij paste met geen mogelijkheid door de deur.
Voortaan nemen we altijd een extra afstandhouder mee, en hebben de oude afstandhouders vervangen door nieuwe. Het kunststof in die dingen bevat weekmakers die door UV en weersomstandigheden gewoon broos worden. _________________ Biod Nomade 450 TD (2004) getrokken door Skoda Octavia Combi 2.0 TDI Elegance (2006)
Ad & Judith |
|
Terug naar boven |
|
|
joop brand
Geregistreerd op: 14 Nov 2003 Berichten: 1862
|
Geplaatst: Do 29 Aug 2013 13:06 Onderwerp: |
|
|
Ik moest op de Omnibike de electrische fiets op de achterste rails zetten vanwege het grote stuur ( waarschijnlijk afgekeken van een oud model Harley Davidson) daarom is alleen de lange fietsenhouder( afstandshouder) te gebruiken.
Zou ik de twee "gewone" fietsen mee nemen, dan wordt de fiets achterop ook alleen met spanbanden vast gezet. Die riempjes rond de velgen geven inderdaad nog veel te veel beweging aan de fiets. Ik had het op dat moment helemaal gehad met die Omnibike, vandaar de twee fietsen maar voorop gezet.
De verbouwde fietsendrager voorop heeft de beproeving overigens met glans doorstaan.
Dank U wel. _________________ Joop, helaas zonder Biod |
|
Terug naar boven |
|
|
Pieter Gast
|
Geplaatst: Vr 30 Aug 2013 01:04 Onderwerp: |
|
|
Kon je dat stuur niet dwars draaien, Joop? |
|
Terug naar boven |
|
|
joop brand
Geregistreerd op: 14 Nov 2003 Berichten: 1862
|
Geplaatst: Vr 30 Aug 2013 10:46 Onderwerp: |
|
|
Citaat: | Kon je dat stuur niet dwars draaien, Joop? |
Nee, helaas niet, moderne techniek. Ik zou niet weten hoe.
Even een afzwaaier.
Misschien bekend maar vooral bij electrische fietsen ben je in de aap gelogeerd met een lekke band, en vooral bij verwisselen van een binnenband. Zelf waarschijnlijk niet te doen bij het wiel waar de electromotor zit.
Dit jaar is er een prijs uitgereikt aan een paar Duitsers die de "open" fietsband hebben ontwikkeld. Verwisselen zonder de boel te demonteren.
www.Gaadi.nl
Het lijkt me voor een gewone fiets al ideaal. _________________ Joop, helaas zonder Biod |
|
Terug naar boven |
|
|
Bob
Geregistreerd op: 03 Nov 2003 Berichten: 530 Woonplaats: Apeldoorn
|
Geplaatst: Vr 30 Aug 2013 13:05 Onderwerp: Band |
|
|
ja joop
dat hebben ze goed door gedacht
ideaal zo, en waarscheinlijk ook geschikt voor
electr fietsen _________________ Bob
BIOD-fan
Rijdend in een
Mercedes 320 TE station op Gas 1986
dus belasting vrij,Nu nog wel. |
|
Terug naar boven |
|
|
joop brand
Geregistreerd op: 14 Nov 2003 Berichten: 1862
|
Geplaatst: Wo 09 Okt 2013 20:15 Onderwerp: |
|
|
Het heeft niets met de titel van dit draadje te maken, verre van dat.
Citaat: | Het kunststof in die dingen bevat weekmakers die door UV en weersomstandigheden gewoon broos worden. |
Iemand een idee hoe lang de stabilisatoren met de kunststof handgrepen ( Alko Stabifix ) al worden toegepast?
Ik weet wel, het ene kunststof is het andere niet, maar ik ben er wel nieuwsgierig naar.
Soms moet ik er ook aardig wat kracht op zetten. _________________ Joop, helaas zonder Biod |
|
Terug naar boven |
|
|
PeterB
Geregistreerd op: 02 Apr 2011 Berichten: 412 Woonplaats: Ottoland
|
Geplaatst: Wo 09 Okt 2013 23:17 Onderwerp: |
|
|
Geen idee hoelang dat al toegepast wordt.
Ook geen enkel verband met dit draadje misschien.
Het dak waaronder mijn bedrijfje zich afspeelt is (ook) van kunststof. PVC.
Platen van 5x1 meter, aan elkaar geplakt met PVC stroken.
Constant lekkage.
De weekmakers in de PVC gaan stuk onder invloed van het ultraviolette deel van het (zon) licht.
De platen groeien en krimpen mee met warm en koud en de stroken moeten meedoen. Dat gaat goed zolang de weekmakers er nog zijn.
Daarna gaan de stroken scheuren omdat ze stug worden.
Bij de laatste inspectie waren er 107 gaatjes op plm. 300 m2 dak.
Misschien is dat ook het geval bij de kunststof delen van jouw fietsendrager?
Peet. _________________ 3-kleur 400 PB (1991/2010) achter Land Rover Range Rover Vogue (2006) |
|
Terug naar boven |
|
|
Johan de Jong
Geregistreerd op: 29 Nov 2004 Berichten: 125 Woonplaats: Oldenzaal
|
Geplaatst: Za 12 Okt 2013 01:19 Onderwerp: |
|
|
De oude truc is toch de beide wielen te fixeren door de remhandels met een gedubbeld grijs tentelastiek aan het handvat te klemmen. De fiets rijdt dan geen cm meer in de goot. Die rubberbandjes zijn dan ruim voldoende.
Doe ik en met mij velen al jaren. Laat onverlet: a. een fiets voor en een achter en b. de fiets achter ook extra borgen met bv een spanband.
groeten, Johan _________________ Van 1971-2003 Biod-Extase. Van 2003 -2007,420T van 1996 met veel d'rop en d'ran.
Vanaf 2007 een nieuwe Fendt Topas 510TG (een hotelkamer op wielen)met vanaf 2009 een Subaru Forester Boxer diesel ervoor |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
|