"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

inplakken van in overgezakte bambi

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
JanWoertman



Geregistreerd op: 06 Nov 2012
Berichten: 12
Woonplaats: brummen

BerichtGeplaatst: Di 21 Okt 2014 22:04    Onderwerp: inplakken van in overgezakte bambi Reageren met citaat

hallo wij zijn jan en tineke woertman,zijn nu twee jaar in het bezit van een bambi van 1965?nu was deze bij aanschaf vol water lekkage langs de ramen en lijsten,de binnen zijde is weer ok maar de caravan is nogal over het onderstel gezakt dus wil ik deze weer ophalen en inplakken,naar de oude hoogte,nu is mijn vraag als ik de meubels en de vloer er uit heb hoe krijg ik dan de vloer omlaag,of de rest van da caravan omhoog,ik had gehoop op een berichtje van hans die voor twee jaar zijn caravan heeft gerenoveerd,maar helaas geen bericht,dus vandaar deze oproep.
gr uit brummen tineke en jan.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Johan de Jong



Geregistreerd op: 29 Nov 2004
Berichten: 125
Woonplaats: Oldenzaal

BerichtGeplaatst: Di 21 Okt 2014 23:34    Onderwerp: Reageren met citaat

Met stempels zoal ze die in de bouw gebruiken. Die zet je in de caravan op een goed dragende plaat er onder en een balk tegen het dak. Door te draaien aan het stempel, of liever 2 stempels voor en achter kun je de overhangende 'wangen' er uit halen.
Dan moet de houten vloerplaat er ook uitgehaald zijn anders kun je geen nieuwe glas-epoxy lagen aanbrengen om e.e.,a. def. te fixeren.
Is indertijd bij mijn Extase ook gedaan, de wand werd toen 5 mm dik.
mooie klus, succes, Johan
_________________
Van 1971-2003 Biod-Extase. Van 2003 -2007,420T van 1996 met veel d'rop en d'ran.
Vanaf 2007 een nieuwe Fendt Topas 510TG (een hotelkamer op wielen)met vanaf 2009 een Subaru Forester Boxer diesel ervoor
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
JanWoertman



Geregistreerd op: 06 Nov 2012
Berichten: 12
Woonplaats: brummen

BerichtGeplaatst: Wo 22 Okt 2014 09:24    Onderwerp: Reageren met citaat

dank je Johan,moet je de caravan van boven ook stempelen?of gaat het
dak niet mee omhoog,zodat ik een bouwsel krijg dat alleen van boven
meer ruimte heeft.
gr jan
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Johan de Jong



Geregistreerd op: 29 Nov 2004
Berichten: 125
Woonplaats: Oldenzaal

BerichtGeplaatst: Zo 26 Okt 2014 01:08    Onderwerp: Reageren met citaat

sorry, duurde even, griep.

Je moet met balken tegen het dak voldoende de krachten verdelen.
Daarna de onderste helft van de caravan, dus onder of t/m de alu bies rondom van binnen schoonschuren en die met een paar lagen glasweefsel of matten en polyester verstevigen.
Bij het opdraaien van de stempels moet je al kunnen zien dat de wangen verdwijnen.
Je kunt de bouwstempels m.i. ook vervangen door balken met schaarkrikken eronder ( 5 euro bij de sloop).
(en als je later aan de krik een 19mm bout last heb je met een boormachine en dop een prima kostnixleveler)
benieuwd hoe het gaat, gr, Johan
_________________
Van 1971-2003 Biod-Extase. Van 2003 -2007,420T van 1996 met veel d'rop en d'ran.
Vanaf 2007 een nieuwe Fendt Topas 510TG (een hotelkamer op wielen)met vanaf 2009 een Subaru Forester Boxer diesel ervoor
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
JanWoertman



Geregistreerd op: 06 Nov 2012
Berichten: 12
Woonplaats: brummen

BerichtGeplaatst: Zo 26 Okt 2014 22:08    Onderwerp: Reageren met citaat

dan k je voor de dudelijke uitleg Johan en het beste met de gezondheid
gr jan
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.