"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

wand bekleding extase 2L

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Interieur (wandbekleding, vloer, meubels en stoffering)
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
freek



Geregistreerd op: 09 Nov 2004
Berichten: 45
Woonplaats: uden

BerichtGeplaatst: Zo 13 Feb 2005 12:30    Onderwerp: wand bekleding extase 2L Reageren met citaat

We zijn toe aan het bekleden van de wanden van onze extase 2L.
Mijn vraag is hoe dik is de orginele wand bekeding en van welk materiaal is dat gemaakt. Rolling Eyes
mvg freek
_________________
extase 2L bezitter
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Zo 13 Feb 2005 13:00    Onderwerp: Re: wand bekleding extase 2L Reageren met citaat

freek schreef:
Mijn vraag is hoe dik is de orginele wand bekeding en van welk materiaal is dat gemaakt.
Pakweg een centimeter.
Materiaal: vinyl op schuimplastic. Het verpulverende schuimplastic is de oorzaak van het probleem.
Alternatief: Abel weet daar meer van (dacht ik). En Jeroen Bolks kan je ook wel verder helpen waarschijnlijk.
Je zou ook bustapijt kunnen toepassen.
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
freek



Geregistreerd op: 09 Nov 2004
Berichten: 45
Woonplaats: uden

BerichtGeplaatst: Zo 13 Feb 2005 13:06    Onderwerp: Re: wand bekleding extase 2L Reageren met citaat

Lex M schreef:
freek schreef:
Mijn vraag is hoe dik is de orginele wand bekeding en van welk materiaal is dat gemaakt.
Pakweg een centimeter.
Materiaal: vinyl op schuimplastic. Het verpulverende schuimplastic is de oorzaak van het probleem.
Alternatief: Abel weet daar meer van (dacht ik). En Jeroen Bolks kan je ook wel verder helpen waarschijnlijk.
Je zou ook bustapijt kunnen toepassen.


Een centimeter?
maar kom je dan niet in de problemen met het monteren van de bovenkastjes.?
Ik ga er van uit dat je de caravan eerst leeg haald, dan de wandbekleding en dan de kastjes weer monteren.
Of doe ik het verkeerd?
_________________
extase 2L bezitter
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Zo 13 Feb 2005 13:58    Onderwerp: Re: wand bekleding extase 2L Reageren met citaat

freek schreef:
Een centimeter? maar kom je dan niet in de problemen met het monteren van de bovenkastjes.? Ik ga er van uit dat je de caravan eerst leeg haalt, dan de wandbekleding en dan de kastjes weer monteren. Of doe ik het verkeerd?

Zo ongeveer, en dat schuimplastic is samendrukbaar.
De standaard manier van BIOD was inderdaad: eerst de bekleding en dan inbouwen.
Jos en Yvon hebben echter eerst ingebouwd en daarna bekleed. Zie webstek, Project van Yvon en Jos.
Het BIOD-weekeinde is altijd een goede gelegenheid om ideeën op te doen, maar dat is pas in september.
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
abel



Geregistreerd op: 28 Apr 2004
Berichten: 933
Woonplaats: Noordwolde

BerichtGeplaatst: Zo 13 Feb 2005 19:44    Onderwerp: Reageren met citaat

In de latere Biods werd vinyl met een cm. dikke zwarte schuimplastic laag toegepast.
Deze werd ook wel in de renovatie Extases en Experts gebruikt.

Persoonlijk vind ik deze wat te dik! Wat als gevolg heeft dat deze in de "binnenbocht" wat gaat plooien.

Het ziet er verder wel mooi uit en het is compleet met aan de achterkant lijm (dus papier weghalen en plakken maar)

Echter is het zelf bijna niet te doen , want de hele middenbaan (voor naar achter) moet in 1 keer! (info: Jeroen Bolks)

We (Roos en ik) hebben in Duitsland op een treffen (SuleicaOrionClub) gehoord dat er nog een leverancier moet zijn die de bekleding heeft wat in de oude Suleica's en Fahti's werd toegepast.
Maar we hebben er nog niet echt een vinger achter kunnen krijgen.
_________________
Abel Slot
voor onderdelen (www.biodmagazijn.nl)
Biod Expert '61(schaalmodel)
Biod Expert de Luxe '68
Biod Extase 2TL 1980
Biod 350 Caravanmuseum 19....
Biod 400TD de luxe '89(voor demontage)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
antonzwart



Geregistreerd op: 09 Mei 2004
Berichten: 34
Woonplaats: Doetinchem

BerichtGeplaatst: Zo 20 Feb 2005 14:28    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
We zijn toe aan het bekleden van de wanden van onze extase 2L.
Mijn vraag is hoe dik is de orginele wand bekeding en van welk materiaal is dat gemaakt.
mvg freek

Kijk eens op de website van Viva vinyl, ofwel www.vivavinyl.nl . Daar heeft men ook aardige materialen die in de jachtbouw worden toegepast.

Groet,
Anton
_________________
Biod Extase 4L 1968
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Interieur (wandbekleding, vloer, meubels en stoffering) Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.