"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

demonteren toilet albino

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Pieter H



Geregistreerd op: 05 Sep 2012
Berichten: 161
Woonplaats: Lunteren

BerichtGeplaatst: Ma 27 Apr 2015 16:14    Onderwerp: demonteren toilet albino Reageren met citaat

Bij onze 420TLH zit het achterdeel van het toilet (Thetford C200) niet goed tegen de wand. Dat komt omdat de bevestigingsstrip niet (meer) op de juiste plaats zit. Het achterdeel van het toilet met wat wringen en door veel schroefjes losgedraaid te hebben wel van zijn plaats gekregen. Om alles weer op zijn plaats te krijgen zou het makkelijker zijn als het hele toilet van zijn plaats gehaald kan worden. Die zou met 4 schroeven vastzitten maar waar zitten die...?
_________________
BIOD 420 TLH 1999
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
arie engels



Geregistreerd op: 16 Feb 2006
Berichten: 170
Woonplaats: ridderkerk

BerichtGeplaatst: Ma 27 Apr 2015 16:32    Onderwerp: Reageren met citaat

Ha Pieter kijk eens op de site van thetford daar kan je de montagebeschrijving per type down loaden,
Ik zelf had in mijn driekleur ook een toilet dit zat vast door schroeven onder de uitneembare cassete,
GRTN,
Arie
_________________
een ( van de / of de allerlaatste ?? ) Bambi uit juni 1980 een Toyota Yaris verso 1,5
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nom-Ad



Geregistreerd op: 13 Jun 2011
Berichten: 56
Woonplaats: Twente

BerichtGeplaatst: Ma 27 Apr 2015 16:33    Onderwerp: Reageren met citaat

Zie hier voor de plek van de schroeven:
http://www.thetford.com/home/parts/PermanentToilets/CassetteC200CWSCS/tabid/568/Default.aspx

Bestand opslaan, dubbelklikken en dan openen met Adobe Reader
Hoop dat je er wat aan hebt. Very Happy
_________________
Biod Nomade 450 TD (2004) getrokken door Skoda Octavia Combi 2.0 TDI Elegance (2006)
Ad & Judith
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pieter H



Geregistreerd op: 05 Sep 2012
Berichten: 161
Woonplaats: Lunteren

BerichtGeplaatst: Ma 27 Apr 2015 16:58    Onderwerp: Reageren met citaat

Die handleidingen had ik al bestudeerd. Daarin alleen gelezen dat er 4 schroeven van 4,5 x 55 gebruikt worden om dat ding aan de vloer vast te schroeven maar op geen enkel plaatje een schroef te vinden... Voorlopig nog onvindbaar Confused
_________________
BIOD 420 TLH 1999
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Ma 27 Apr 2015 21:01    Onderwerp: Reageren met citaat

Pieter,
Arie heeft het juist, die "grote" schroeven zitten aan de binnenkant,in de containerbakruimte.
Zie je helemaal geen schroeven? Kan ik me niet voorstellen,dan heeft langer zoeken geen zin, en zijn ze in de loop der jaren verdwenen. Smile
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pieter H



Geregistreerd op: 05 Sep 2012
Berichten: 161
Woonplaats: Lunteren

BerichtGeplaatst: Ma 27 Apr 2015 21:51    Onderwerp: Reageren met citaat

Niets gezien en niets gevoeld. Toch gaan we komende week nog een keer zoeken... Onder de container ligt een fles met korrels in de bodem. Misschien is dit een dubbele bodem?
_________________
BIOD 420 TLH 1999
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Di 28 Apr 2015 01:09    Onderwerp: Reageren met citaat

Soms werd er zo rijkelijk met kit gesmeerd, dat complete schroefkoppen onvindbaar zijn.. Maar er kan ook alleen een verlijmende kit gebruikt zijn en is dat alles wat je los moet snijden.
Soms ook worden afblindplaatjes gebruikt, die door het gebruik van kit ineens geen naad meer hebben.

(Zomaar wat algemene mogelijkheden.., niet specifiek voor BIOD of Thetford)
Terug naar boven
Belgische toller



Geregistreerd op: 10 Jul 2010
Berichten: 135
Woonplaats: België

BerichtGeplaatst: Wo 29 Apr 2015 08:56    Onderwerp: Reageren met citaat

Zoeken onder kit kan dmv sterke magneet (meer kans op gewoon ijzeren schroef dan op inoxschroef). Ik maakte laatst iets in huis in multiplex (mocht geschilderd worden) en boorde de schroefgaten iets dieper uit (met verzinkboortje). Schroef er in en daarna oververfbare acrylkit erover en indien nodig zoek ik ze wel met magneet. Geen spoor van verschil te zien nadat het mooi afgelakt is en je vindt de schroef écht terug. Ik vermoed dat dat dus ook lukt in kit. Of je er dan bij kan is nog wel de vraag natuurlijk.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pieter H



Geregistreerd op: 05 Sep 2012
Berichten: 161
Woonplaats: Lunteren

BerichtGeplaatst: Za 02 Mei 2015 19:22    Onderwerp: Reageren met citaat

Schroeven gevonden! Gewoon niet goed gekeken Embarassed. Kwestie van onder de juiste hoek de containerruimte inkijken (dus gewoon staand en niet op de knieen ervoor....
Bevestigingsstrip op de wand iets verplaatst en toilet weer teruggeplaatst. Zit weer perfect (ook het toilet.. Wink ). Nu nog een heel klein beetje witte siliconenkit zien te vinden om de naad tussen toilet en wand af te werken.
_________________
BIOD 420 TLH 1999
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.