"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

popnagels zitten vast ;-(
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
MarijkeW



Geregistreerd op: 18 Jan 2015
Berichten: 92
Woonplaats: Edmonton AB Canada

BerichtGeplaatst: Zo 07 Jun 2015 06:45    Onderwerp: popnagels zitten vast ;-( Reageren met citaat

stomstom stomstom stomstom stomstom stomstom stomstom stomstom stomstom stomstom

Ik ben de hele middag bezig geweest gaatjes in de popnageltjes van de peesrail te boren.

Nu is "Truus" net een egeltje. Waar de peesrail zat, zijn nu de popnagels zichtbaar: kleine hulsjes steken ca 6mm uit het caravan dak.

Ik kan ze er niet uittrekken met een tangetje. In plaats van 350BB Truusje kopen had ik heerlijk ergens in de Cariben op vacantie kunnen zijn. De nieuwe deurposten zitten goed stevig. Maar met de peesrail kan ik niet verder.

Wat een ellende allemaal
_________________
Marijke Rietveld
Biod 300T 1982
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Zo 07 Jun 2015 08:19    Onderwerp: Reageren met citaat

Tik die dingen met een drevel naar binnen, ben je ze kwijt. Na eerst het uitstekende gedeelte met de powerfile wrg gehaald te hebben.Sorry voor taalfouten,deipod werkt hier het best,maar dikke fingers.
(Morgen naar Stanley Park, maandag plane terug nasr huis)
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Zo 07 Jun 2015 13:24    Onderwerp: Reageren met citaat

Hee Joop, ga jij dat meissie eens ff helpen! Laughing Laughing Je zit zowat om de hoek, vergeleken met mij!
Terug naar boven
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Zo 07 Jun 2015 13:28    Onderwerp: Reageren met citaat

Hoi Marijke, met een Dremel kun je die dingen wel afzagen en daarna de rest met een drevel naar binnen tikken. Waarschijnlijk steken de popnagels aan de binnenkant in een ringetje, waardoor je ze er niet uit kan trekken.
Dat afzagen kan natuurlijk ook met een dunne slijpschijf, maar dan moet je wel goed kunnen sturen... Laughing
Terug naar boven
MarijkeW



Geregistreerd op: 18 Jan 2015
Berichten: 92
Woonplaats: Edmonton AB Canada

BerichtGeplaatst: Zo 07 Jun 2015 14:19    Onderwerp: popnagels zitten vast ;-( Reageren met citaat

Beste Pieter en Joop!

Zondagmorgen 0600: "Ga dat meissie effe helpen" Smile jammer dat het niet lukte,
hadden we zpmaar het allereerste intercontinentake klusweekend kunnen hebben Idea

Bedankt voor de tips, ga zo gereedschap bij elkaar sprokkelen.

Maar horen die krengen er niet uit te komen als ze doorboort worden? En dat zijn ze. Ik heb geen idee wat ik fout doe, heb ALLE berichten aangaande popnagels gelezen, rustig geboord........komen ze er bij jullie dan wel gewoon helemaal uit?
Ik wilde er eentje meenemen naar Edmonton Fasteners, voor juiste maat nieuwe poppertjes.
Fijne Zondag en Joop en familie goede reis met behouden thuiskomst
proost [/quote]
_________________
Marijke Rietveld
Biod 300T 1982
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Zo 07 Jun 2015 18:51    Onderwerp: Reageren met citaat

Komen er ns doorboren niet uit, popnagel wordt aan de schterkant vervormd en daardoor dikker dan het gaatje waar die in gestopt is.

"Fijne reis",bedankt,het is wel weer tijd om naar huis te gaan.
om de hoek??
Wat zal het zijn, vancouver-Edmonton? 1200 km
Gunstig 1op4, 300ltr heen en 300 terug, voor een paar
Rottige popnagels.
Marijke,koop mijn caravan en je bent helemaal
het heertje.Ook eens leuk.
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
MarijkeW



Geregistreerd op: 18 Jan 2015
Berichten: 92
Woonplaats: Edmonton AB Canada

BerichtGeplaatst: Zo 07 Jun 2015 21:07    Onderwerp: popnagels zitten vast ;-( Reageren met citaat

Hoi Joop!

Sorry was vergeten dat je met een camper onderweg bent, zal wel Class A zijn, de slurper Wink
Als je weer een rondje Canada doet, Edmonton inplannen. Het is een leuke stad! En we hebben kayaks dus kunnen ook stroomaf door de stad, hardstikke leuk (over de North Sasketchewan river)
Popnagels zijn er nu uit, heb 3 stuks Sikaflex 1A, zit net te mijmeren of ik gewoon die rail lekker volgooi en hem er dan tegenaan doe?
Buitenom is met blauwe 3m afgeplakt
Hadden jullie het leuk? I hope so
_________________
Marijke Rietveld
Biod 300T 1982
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Zo 07 Jun 2015 21:36    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb bij mij de gaten dichtgekit en daarna popnagels geplaatst in nieuwe gaten. Die ouwe gaten zijn niet maatvast...
Voordat ik de rail vastpopte, heb ik hem van verlijmende kit voorzien en al met al zit het spul nu heel erg vast.

Tip: begin bovenaan ergens in het midden, dan kom je bij de bochten netter uit.
Terug naar boven
MarijkeW



Geregistreerd op: 18 Jan 2015
Berichten: 92
Woonplaats: Edmonton AB Canada

BerichtGeplaatst: Ma 08 Jun 2015 00:10    Onderwerp: popnagels zitten vast ;-( Reageren met citaat

Hoi Pieter,

Ja de bocht is heel moeilijk. Echt middenin de voorste bocht zit 1 popnageltje niet goed. Had twee spanbanden van de kayak door raam en deur, eentje onderaan en eentje bovenin dus daar zit alles goed. Ga die ene er nog maar een keer uitboren en iets bedenken hoe ik die rail vast naar onder krijg daar.
Wat een gedoe. Nu 2 dagen in oorlog met dat ding maar nu even pauze met iets lekker kouds !!
_________________
Marijke Rietveld
Biod 300T 1982
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Ma 08 Jun 2015 00:38    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb ooit een lekker bier gedronken in CA, maar weet het merk niet meer, alleen dat het onbeschaafd duur was.
Volgens mij was het een rood blikje met zo'n boomblad er op, maar dat staat dat niet zelfs op eieren gestempeld? Laughing Laughing
Terug naar boven
MarijkeW



Geregistreerd op: 18 Jan 2015
Berichten: 92
Woonplaats: Edmonton AB Canada

BerichtGeplaatst: Ma 08 Jun 2015 03:00    Onderwerp: popnagels zitten vast ;-( Reageren met citaat

Pieter dat is Elora Maple Leaf lager. Uit Ontario ergens proost
_________________
Marijke Rietveld
Biod 300T 1982
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
MarijkeW



Geregistreerd op: 18 Jan 2015
Berichten: 92
Woonplaats: Edmonton AB Canada

BerichtGeplaatst: Ma 08 Jun 2015 18:45    Onderwerp: popnagels zitten vast ;-( Reageren met citaat

Wat een soap!
De popnagels zitten er weer in, BEHALVE de twee precies in de bocht naar beneden stomstom stomstom stomstom
Ga nu naar Edmonton Fasteners, in de hoop op iets wat van binnenuit door de
rail gaat en zich dan vast laat zetten. Hoop dat er niet weer een boel popnagels uit moeten want er zit rijkelijk Sikaflex tussen Truus en pestrail
_________________
Marijke Rietveld
Biod 300T 1982
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
PeterB



Geregistreerd op: 02 Apr 2011
Berichten: 412
Woonplaats: Ottoland

BerichtGeplaatst: Ma 08 Jun 2015 20:55    Onderwerp: Reageren met citaat

Het is rijkelijk te laat, maar volgens mij heb ik dit al een keer gepost: de oude popnagelgaten vergeten want daar krijg je nooit meer een popnagel vast.
Nieuwe gaatjes boren in de rail, kleefkit gebruiken om de rail vast te zetten en zelftappertjes/parkers om de rail te fixeren zodat de kit kan drogen.

Spanbanden zijn ook een fijn idee.
Ik had de caravan naast een muur gezet en heb latten gebruikt om de rail met behulp van de muur extra aan te drukken.
Wat dunnere lat die je door kunt buigen, net iets langer dan de afstand tussen muur en caravan, en dan lekker een nachtje laten rusten. Zit de rail 's morgens als een huis en heb je de parkertjes nog als "zekerheid" hoewel niet nodig, want een goede kit is onverslaanbaar.
_________________
3-kleur 400 PB (1991/2010) achter Land Rover Range Rover Vogue (2006)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
PeterB



Geregistreerd op: 02 Apr 2011
Berichten: 412
Woonplaats: Ottoland

BerichtGeplaatst: Ma 08 Jun 2015 21:13    Onderwerp: Reageren met citaat

Als Gmail ongeveer twee gig aan bestanden toestaat 😇 dan heb je nu ongeveer een paar foto's van mijn verbouwing in je mailbox.
Veel plezier ermee en als je er meer van wilt weten dan hoor ik het graag.

Ala ik geweten had dat het allemaal zo moeizaam zou gaan met die rail, dan was ik een paar dagen langs gekomen. Vliegtuigen zat. Tijd ook.

Peet.
_________________
3-kleur 400 PB (1991/2010) achter Land Rover Range Rover Vogue (2006)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
FransHattink



Geregistreerd op: 17 Mei 2009
Berichten: 10
Woonplaats: oosterend

BerichtGeplaatst: Wo 10 Jun 2015 22:27    Onderwerp: Reageren met citaat

Marijke, je gaat die mooie Extase toch niet doorboren ,kitten,plakken en popnagelen hoop ik.
Kom persoonlijk inspecteren of Bolletje nog intact is.
De vorige eigenaresse noemde haar Eggie
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.