"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

cv ketel aan mijn camper aanpassen

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
LotteRodenburg



Geregistreerd op: 09 Feb 2016
Berichten: 1

BerichtGeplaatst: Vr 12 Feb 2016 13:20    Onderwerp: cv ketel aan mijn camper aanpassen Reageren met citaat

Kan ik een rameha avanta aan mijn camper aanpassen of moet ik een nieuwe specifieke cv-ketel kopen?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nom-Ad



Geregistreerd op: 13 Jun 2011
Berichten: 56
Woonplaats: Twente

BerichtGeplaatst: Za 13 Feb 2016 20:35    Onderwerp: Reageren met citaat

Volgens mij moet een ketel wel aan te passen zijn van aardgas naar propaan/butaangas.
Ik vraag me af of je er iets aan hebt, aan zo'n cv-ketel, als je niet aan een 'paal' staat. Je hebt immers weinig tot amper waterdruk, zelf modulerende cv-ketels hebben een minimum waterdruk van 1 Bar nodig om te functioneren.
_________________
Biod Nomade 450 TD (2004) getrokken door Skoda Octavia Combi 2.0 TDI Elegance (2006)
Ad & Judith
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Zo 14 Feb 2016 23:37    Onderwerp: Reageren met citaat

Ho,ho de waterdruk kan je thuis voor elkaar krijgen, lekt er verder niets dan rij je daar de
Hele wereld mee rond.Ik denk dat de capaciteit voor een camper veel te groot is. Warm water, indien de ketel daarvoor geschikt is dus zonder boiler , wordt wel een probleem, voor het leveren van warm water is er een drukverschil nodig bij openen warmwaterkraan. Of dit te realiseren is is de vraag.
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
arie engels



Geregistreerd op: 16 Feb 2006
Berichten: 170
Woonplaats: ridderkerk

BerichtGeplaatst: Ma 15 Feb 2016 17:16    Onderwerp: Reageren met citaat

Hallo Lotte ,
waarom zou je een cv ketel in een camper willen??
het gasverbruik is dermate dat je dan een aanhanger gas nodig hebt.
en hoe zie je het met water toe en afvoer??
de avanta is inderdaad op flesgas af te stellen, je moet dan wel wat onderdelen wisselen.
Mijn advies zou zijn neem een truma boiler , veel compacter en gemaakt voor in een camper, kan makkelijk onder de zithoek, en diverse mogelijkheden voor de rookgasafvoer.
bedenk ook dat de Avanta wel 230 volt nodig te om te kunnen werken, sta je altijd op een camping, geen probleem maar daarvoor is de camper toch niet bedoeld mag ik hopen??
Veel succes met de plannen,
Arie
_________________
een ( van de / of de allerlaatste ?? ) Bambi uit juni 1980 een Toyota Yaris verso 1,5
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.