"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Alweer problemen met pechhulp in België
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> BIOD-babbel
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Hans Plantinga



Geregistreerd op: 20 Okt 2004
Berichten: 181
Woonplaats: Heteren

BerichtGeplaatst: Do 02 Jun 2016 15:22    Onderwerp: ANWB informeert naar ervaringen, BIOD getraceerd Reageren met citaat

Ik ontving een e-mail van de ANWB:
"U heeft de ANWB Alarmcentrale gebeld voor hulp. Wij zijn benieuwd hoe u onze dienstverlening heeft ervaren. Wij nodigen u graag uit om uw ervaringen met ons te delen.
Geef hier uw mening
We kijken uit naar uw reactie.
Met vriendelijke groet,
Victor Geskes
ANWB Alarmcentrale"

Eerst de hond uitlaten, goed eten en een bak koffie.
Dan in een pro-actieve stemming aan het werk.
Misschien afsluiten met: "In afwachting van uw antwoord en mijn BIOD verblijf ik, ...

BIOD "getraceerd"
De BIOD, zo hoor ik net, zal op uiterlijk op woensdag 8 juni worden gelost op de afgesproken locatie.
Er zijn lichtpuntjes. Ik bespeur een begin van vertrouwen bij mezelf.
_________________
Hans
420 Biod 420TL (2000), Peugeot 2008 SUV 1.2 PureTech 110pk. (M.i.v. najaar 2023 een Kia Niro PHEV)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht AIM-naam
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Do 02 Jun 2016 16:36    Onderwerp: Reageren met citaat

Het zit te komen...! Laughing
Terug naar boven
Hans Plantinga



Geregistreerd op: 20 Okt 2004
Berichten: 181
Woonplaats: Heteren

BerichtGeplaatst: Do 02 Jun 2016 23:01    Onderwerp: Reageren met citaat

Pieter schreef:
Het zit te komen...! Laughing

Denk ik ook. Mijn auto wordt gerepareerd, de BIOD komt terug. De schade zal afgezien van een onvrijwillig weekje België in plaats van een paar weken Frankrijk, een financiele tegenvaller opleveren. De schade is immers groter dan dezelfde motorpech op een ander moment, in Nederland. De reparatie in België kan worden afgeschreven, mijn eigen dealer moet het over doen.

Aanbieders hulpverlening
Buitenlandse zaken houdt een lijst bij van landen waar we liever niet naar toe kunnen gaan in verband met grote veiligheidsrisico's. https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/reisadviezen
Voor de kleinere risico's in gangbaarder bestemmingslanden, de mogelijkheden om deze af te dekken en de haken en ogen hiervan behoeven een vollediger een eerlijker voorlichting.
Haken en ogen: De ANWB draait Nederland een rad voor de ogen. De producten van ANWB en andere aanbieders zijn in de uitvoering van aanzienlijk mindere kwaliteit dan de roze reiswolken die ons in wervende teksten worden voorgehouden.
De reiziger
De reiziger zelf moet actief zijn met het inventariseren van risico's en de mogelijkheden deze te beperken. Als Hulpverlenende instanties de reiziger een rad voor de ogen draaien is dat lastig.
De reiziger moet kritisch zijn ten aanzien van aanbieders van hulpverlening. Niet alleen met het kiezen van producten maar ook actief zijn qua houding richting aanbieders en als het even kan in discussie treden.
_________________
Hans
420 Biod 420TL (2000), Peugeot 2008 SUV 1.2 PureTech 110pk. (M.i.v. najaar 2023 een Kia Niro PHEV)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht AIM-naam
Hans Plantinga



Geregistreerd op: 20 Okt 2004
Berichten: 181
Woonplaats: Heteren

BerichtGeplaatst: Vr 03 Jun 2016 17:07    Onderwerp: Auto weer ok Reageren met citaat

De auto staat weer voor de deur. Peugeot dealer van Hunnik in Arnhem heeft wat onderdelen gedemonteerd om de code op de verstuiver te kunnen lezen. Daarna is de verstuiver gekalibreerd. Het "inleren" gebeurd al rijdend, helemaal vanzelf, dat doe ik dus zelf.
De Belgische tik is er nu al helemaal uit, je gelooft niet dat het een diesel is.

De Belg heeft dus de verstuiver niet gekalibreerd en de Franse Peugeot garage die me naar de Belg terugstuurde had in een of twee uurtjes ook de klus kunnen fiksen. Deze wilde kennelijk niet de bagger van de Belg opruimen.

De firma Van Hunnik heeft me op reis telefonisch geholpen en de auto gerepareerd met een factuur waar de coulance vanaf droop.
Chapeau!

Nu is het wachten op de thuiskomst van onze BIOD.
_________________
Hans
420 Biod 420TL (2000), Peugeot 2008 SUV 1.2 PureTech 110pk. (M.i.v. najaar 2023 een Kia Niro PHEV)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht AIM-naam
arie engels



Geregistreerd op: 16 Feb 2006
Berichten: 170
Woonplaats: ridderkerk

BerichtGeplaatst: Vr 03 Jun 2016 22:02    Onderwerp: Reageren met citaat

Ha Hans,
Praat eens met de dealer van je , deze kan mogelijk een Europa dekking geven gelijk aan de ANWB , maar dan voor de helft van de prijs ongeveer, ikzelf heb dit ook maar dan via de Toyota dealer, kost me 27,50 voor Europese dekking.
GRTN,
Arie
_________________
een ( van de / of de allerlaatste ?? ) Bambi uit juni 1980 een Toyota Yaris verso 1,5
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Hans Plantinga



Geregistreerd op: 20 Okt 2004
Berichten: 181
Woonplaats: Heteren

BerichtGeplaatst: Di 14 Jun 2016 13:26    Onderwerp: Vakantie afgehecht Reageren met citaat

Onze Biod werd in de ochtend van donderdag 9 juni bij de garage afgeleverd. Die middag zijn we voor een lang weekend naar het Geuldal vertrokken. Zo hebben we in de laatste vakantieweek de open wond afgehecht met vier leuke dagen.
Nu nog de schade afhandelen (borg huurauto, telefoonkosten, verblijfskosten enz.). Als ik toch eens een salaris kreeg voor al dat gedoe .....
_________________
Hans
420 Biod 420TL (2000), Peugeot 2008 SUV 1.2 PureTech 110pk. (M.i.v. najaar 2023 een Kia Niro PHEV)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht AIM-naam
Hans Plantinga



Geregistreerd op: 20 Okt 2004
Berichten: 181
Woonplaats: Heteren

BerichtGeplaatst: Di 14 Jun 2016 13:29    Onderwerp: Reageren met citaat

arie engels schreef:
Ha Hans,
Praat eens met de dealer van je , deze kan mogelijk een Europa dekking geven gelijk aan de ANWB , maar dan voor de helft van de prijs ongeveer, ikzelf heb dit ook maar dan via de Toyota dealer, kost me 27,50 voor Europese dekking.
GRTN,
Arie

Ik ga er nog eens over praten maar het lijkt erop dat Peugeots ouder dan vijf jaar niet in aanmerking komen.
_________________
Hans
420 Biod 420TL (2000), Peugeot 2008 SUV 1.2 PureTech 110pk. (M.i.v. najaar 2023 een Kia Niro PHEV)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht AIM-naam
arie engels



Geregistreerd op: 16 Feb 2006
Berichten: 170
Woonplaats: ridderkerk

BerichtGeplaatst: Di 14 Jun 2016 14:11    Onderwerp: Reageren met citaat

Moet toch kunnen / mijn toyota"tje is 16 jaar oud, dan moet een peugeot van 5 jaar nog wel lukken toch , of hebben ze zelf weinig vertrouwen in het product rotfl
_________________
een ( van de / of de allerlaatste ?? ) Bambi uit juni 1980 een Toyota Yaris verso 1,5
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pieter H



Geregistreerd op: 05 Sep 2012
Berichten: 161
Woonplaats: Lunteren

BerichtGeplaatst: Di 14 Jun 2016 18:48    Onderwerp: Reageren met citaat

Uit: http://www.peugeot.nl/media/deliacms/media/117/11769-018cd0.pdf#_ga=1.23239674.1133221592.1465138759

De MyPeugeot Card kunt u alleen aanvragen als u
eigenaar bent van een in Nederland geregistreerde
Peugeot auto, met een Datum Eerste Toelating jonger
dan 12 jaar, die niet geregistreerd is op naam van een
bedrijf of leasemaatschappij. Het Peugeot Servicepunt
behoudt zich te allen tijde het recht voor om uw aanvraag
voor een MyPeugeot Card niet te honoreren.

Oeps, gevoelige snaar... Deze Peugeot rijder heeft er al heel wat gehad sinds 1987. Slechts 2 maal noodgedwongen stil gaan staan (vastgelopen rem en een defecte temperatuursensor). Valt dus wel mee met Peugeot
_________________
BIOD 420 TLH 1999
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
arie engels



Geregistreerd op: 16 Feb 2006
Berichten: 170
Woonplaats: ridderkerk

BerichtGeplaatst: Wo 15 Jun 2016 13:35    Onderwerp: Reageren met citaat

Maar Pieter,
wat ik dan zou willen weten, had je toen met de pechgevallen een anwb cart of
assistentie van de peugeot ?
En hou ben je toen behandeld??
_________________
een ( van de / of de allerlaatste ?? ) Bambi uit juni 1980 een Toyota Yaris verso 1,5
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pieter H



Geregistreerd op: 05 Sep 2012
Berichten: 161
Woonplaats: Lunteren

BerichtGeplaatst: Wo 15 Jun 2016 21:31    Onderwerp: Reageren met citaat

Bij de vastgelopen rem werd na een belletje met de dealer alles perfect afgehandeld (auto opgehaald, was niet ver van huis).
Bij de te hoge motortemperatuur (rood lampje met STOP) auto stilgezet en Peugeot Assistance gebeld. Dacht dat lokale dealer wel gestuurd zou worden maar een kwartier later kwam er een grote takelwagen aan die blijkbaar door Peugeot Assistance ingehuurd was... Chauffeur had ook technische kennis en stelde de diagnose defecte sensor. Motor was dus niet oververhit en op advies van chauffeur op eigen kracht naar de Peugeot dealer mogen rijden.
_________________
BIOD 420 TLH 1999
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
r.hoekenga



Geregistreerd op: 15 Feb 2009
Berichten: 9
Woonplaats: WIERINGERWERF

BerichtGeplaatst: Wo 06 Jul 2016 18:15    Onderwerp: Reageren met citaat

Wat een gedoe allemaal.
Dat "onze" ANWB dit niet naar behoren kan oplossen.

Zelf heb ik een doorlopende reisverzekering met automobilisten hulp. Dus geen Reis en Kredietbrief van de ANWB.
Helaas heb ik 3 x ervaring met stranden op de page in Frankrijk.
2 x kon de auto niet binnen 3 dagen worden gerepareerd.
Er werd een taxi voor ons geregeld naar een autoverhuurbedrijf.
Met deze auto konden wij onze vakantie voortzetten.
Bij terugkomst in Nederland werd huurauto weer opgehaald.
De auto was binnen een week bij mijn eigen garage afgeleverd.
Dit koste ons niets.
_________________
BIOD Exelent ZW uit 1979.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Belgische toller



Geregistreerd op: 10 Jul 2010
Berichten: 135
Woonplaats: België

BerichtGeplaatst: Vr 05 Aug 2016 22:11    Onderwerp: Reageren met citaat

beste Biodters...

Wij Belgen kunnen natuurlijk niet achterblijven met een verhaal...
In juli 2016 (Finistère) kregen we helaas te maken met autopanne (koppeling stuk).

Onze VAB-bijstandsverzekering (lijkt op ANWB dienst vind ik) werd ingeschakeld dmv slechts één kort telefoontje. Het betreft een verzekering waarbij we in Europa een vervangwagen krijgen bij panne, die wagen moet ook onze Nomade kunnen trekken... en we kunnen op die manier onze reis voortzetten (aldus de beschrijving... nog nooit uitgeprobeerd). Blijkbaar geen verplichte repatriëring dus.

Eén uur later werden we getakeld. Enkel de auto want de Biod stond op de camping in St Pabu / Corne a Gazel. Wij konden mee met zijn takelwagen. We hadden dus wel recht op een vervangwagen maar de takeldienst was tevens reparateur en beloofde ons een snelle reparatie. De dag nadien zou de auto klaar zijn ('Renault minute', maar hij kon ook de Berlingo met garantie repareren) mét een nieuwe koppeling. Theoretisch moet je dan met een taxi een vervangwagen gaan ophalen (in andere stad) maar de man gaf ons ook de mogelijkheid een auto van hem te lenen en de dag nadien hiermee terug te komen... Alles kosteloos behalve de herstelling zelf. Vermoedelijk brengt hij die kost wel in bij onze verzekering maar dat maakt mij niets uit.

De dag nadien werden we verwittigd dat de wagen klaar was en we reden met de vervangwagen terug naar de garage en 28 uur na de panne was alles achter de rug en zaten we terug aan het aperitief op de camping... Fantastisch afgehandeld dus! We zijn nu terug thuis en de auto rijdt (gelukkig) nog steeds prima.

We hebben wel meer verhalen van pechverhelping in onze geschiedenis maar eentje springt er uit en wil ik als tegenhanger toch meegeven. Het Nederlandse verhaal (een Nederlandse organisatie treedt daar vervangend op voor de VAB uit België): auto totall los door aanrijding (iemand was de controle over het stuur kwijtgeraakt en is tegen ons geslingerd terwijl wij 120 reden); onze auto werd weggetakeld van de autostrade, de man die takelde stelde dat hij ons niet kon meenemen (geen woord op in kunnen brengen / we waren echt nog wel van slag en hier en daar wat gewond), politie en ambulance waren reeds terug weg, er werd géén auto gebracht (hadden we recht op), we stonden dus thv 'Berkel en Roderijs' in de berm van de autostrade, in de sneeuwregen zonder vervoer, bij valavond. Gelukkig heeft de veroorzaker van het ongeval iemand kunnen bellen die ons dan naar Rotterdam station heeft gebracht waar we nog een trein konden nemen naar België...

Moraal van het verhaal: het kan dus erg verschillen hoe de vervangende dienst van het land waar je bent je behandelt. In beide gevallen was onze verzekering dus dezelfde (in België) en werkt onze bijstandsverzekering samen met een dienst in het buitenland. De Franse aanpak was dan echt wel super te noemen!
Ik denk overigens dat je in België dezelfde koppeling niet eens zo snel gerepareerd krijgt?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Hans Plantinga



Geregistreerd op: 20 Okt 2004
Berichten: 181
Woonplaats: Heteren

BerichtGeplaatst: Wo 12 Okt 2016 13:20    Onderwerp: Re: Acute problemen met repatriëring. Wie weet raad? Reageren met citaat

Je gelooft het niet!
Na de ellende van het voorjaar heb ik de verstuivers vlak voor de najaarsvakantie laten uitlezen. "Prima in orde, voor zover we kunnen zien zult u geen problemen krijgen met de verstuivers".
Een dikke 200km van huis herhaalde de geschiedenis zich. Foutmeldingen op het display die nergens op slaan, motor in de noodloop. ANWB-Alarmcentrale gebeld. Na 40 minuten nam men de telefoon op en al snel werden we afgesleept naar een garage. Daar liep de motor spontaan weer probleemloos. Men kon niets voor ons doen.
Zeven kilometer verder ging de diesel weer in de fout. Toen heeft men ons een dikke vijf uur laten wachten voor we werden geholpen. Oorzaak: een reeks miscommunicaties tussen de betrokken partijen.
's-Avonds belde een medewerker van de alarmcentrale. Men had ons dossier doorgenomen en vond dat dit echt niet kon. De alarmcentrale nam contact op met onze verzekeringsmaatschappij en regelde dat de auto werd gerepatrieerd. De volgende ochtend konden we een leenauto afhalen.
Met deze prima leenauto, een nieuwe Volvo V70 D4, hebben we de reis voortgezet.
Prachtig opgelost maar ik blijf hopen op een kwaliteitsverbetering in de pechhulp in het buitenland, zeker in België.
Bij de ANWB-Alarmcentrale is er in elk geval de wil om ons reizigers bij te staan zoals dat hoort.
En wat de auto betreft: Verstuiver 1 en 2 zijn nu vervangen, nummer 3 en 4 gaan onze volgende vakantie niet meer vergallen, de Peugeot is ingeruild voor een gloednieuw exemplaar.
_________________
Hans
420 Biod 420TL (2000), Peugeot 2008 SUV 1.2 PureTech 110pk. (M.i.v. najaar 2023 een Kia Niro PHEV)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht AIM-naam
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Wo 12 Okt 2016 16:22    Onderwerp: Reageren met citaat

Alle reden dus om een V70 te kiezen Smile
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> BIOD-babbel Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.