"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ben hier nieuw !
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> BIOD-babbel
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
VereeckeEric



Geregistreerd op: 13 Nov 2016
Berichten: 29
Woonplaats: Waarloos

BerichtGeplaatst: Wo 16 Nov 2016 22:02    Onderwerp: Ben hier nieuw ! Reageren met citaat

Het lijkt me gepast me even aan te melden als bezitter van een BIOD bruine band.Ik kocht de caravan tweedehands/( uiteraard) vrij recent.Omwille dat mijn vrouw en ik afgelopen zomer,op een parking in Frankrijk (omgeving Reims) een leuke caravan opmerkten,waren we benieuwd naar het merk.Het bleek een BIOD te zijn;in Belgie eigenlijk totaal onbekend.De eigenaar,een Nederlander,was erg fier op zijn prima onderhouden BIOD.Sindsdien is onze belangstelling voor dat merk levendig gebleven.Inmiddels hebben wij onze vorige caravan(IT 330) zo'n 25 jaar geleden verkocht en intussen steeds op B&B op verlof geweest.Onze belangstelling voor het kamperen is terug aangewakkerd,mede ook door de reeks van uitzendingen op TV 'We zijn er bijna'.Aan de BIOD die we nu bezitten is wel wat opknapwerk,maar we gaan ervan uit dat het juist door dat knutselen het een knus verblijfje vormt.Net zoals een vogel aan zijn nest bouwt ! met groet vanuit Belgie !!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Belgische toller



Geregistreerd op: 10 Jul 2010
Berichten: 135
Woonplaats: België

BerichtGeplaatst: Wo 16 Nov 2016 22:50    Onderwerp: Reageren met citaat

beste Eric en familie
Leuk dat er nog een Belgische Biod bijgekomen is !
Wij klussen voorlopig enkel aan ons huis gezien de Biod in orde is (en ons huis nog niet helemaal Wink ...).
Welkom !
Belgische toller
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Do 17 Nov 2016 01:49    Onderwerp: Reageren met citaat

Heel erg welkom Eric!
En veel plezier gewenst van zowel het klussen als het vakantievieren met je klushut! Advies: neem op vakantie gereedschap mee, want juist dan heb je de beste ideeën!
Terug naar boven
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Vr 18 Nov 2016 10:30    Onderwerp: Reageren met citaat

Welkom.
De Bruine Band is ook een prima caravan, als je gaat klussen haal dan de koelkast eens van z'n plaats, waarschijnlijk nooit gedaan en kuis de boel aan de achterkant op, is het een 350, plaats dan ook een ventilator bij het bovenste rooster, de koelkast staat een beetje ongelukkig t.o.v. de roosters.
Leuke klus uurtjes. Smile
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
VereeckeEric



Geregistreerd op: 13 Nov 2016
Berichten: 29
Woonplaats: Waarloos

BerichtGeplaatst: Vr 18 Nov 2016 22:17    Onderwerp: Reageren met citaat

Kijk,dit is nu zo aangenaam dat je meteen reactie krijgt van kenners/gebruikers van een Biod.Ik was trouwens zinnens de koelkast uit te nemen en inderdaad de boel wat op te frissen.Inmiddels heb ik wel bemerkt dat zowat midden het dak van mijn caravan,ter hoogte van het vierkant verluchtingsraam,er één steun (die verborgen zit in de plafondbekleding is doorgezakt...Dit lijkt me niet eenvoudig te vernieuwen,tenzij de plafondbekleding moet stukgesneden worden om zicht te krijgen op het probleem.Ik vraag me af hoe dat op een aanvaardbare manier dat kan hersteld worden ...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Za 19 Nov 2016 23:00    Onderwerp: Reageren met citaat

Kijk eens bij onderstaande, soms off-topic en onzin (beetje) van mijn kant
( we waren nog een stuk jonger )
http://biod.info/phpBB2/viewtopic.php?t=418
en
http://biod.info/phpBB2/viewtopic.php?t=1980
en
http://biod.info/phpBB2/viewtopic.php?t=849 (laatste antwoord)
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
VereeckeEric



Geregistreerd op: 13 Nov 2016
Berichten: 29
Woonplaats: Waarloos

BerichtGeplaatst: Zo 20 Nov 2016 18:16    Onderwerp: Reageren met citaat

Inmiddels al heel wat tekst verwerkt,en ervaringen gelezen.Het knutselen op zich brengt me naar een onlangs gelezen artikel over het ware geluk.Het zijn de inspanningen die leiden tot het ware geluk.Niet het plezier,dat is erg vergankelijk en ervaar je wanneer je bvb een nieuwe caravan zou kopen...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Ma 21 Nov 2016 21:26    Onderwerp: Reageren met citaat

De belangstelling voor kamperen is aangewakkerd door de TV serie
"We zijn er bijna". Smile
Het is natuurlijk prachtig om een iets oudere caravan tussen al dat glimmende spul te zien.
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
abel



Geregistreerd op: 28 Apr 2004
Berichten: 933
Woonplaats: Noordwolde

BerichtGeplaatst: Do 24 Nov 2016 04:02    Onderwerp: Reageren met citaat

Welkom Eric en veel (lees) biodplezier op dit forum
_________________
Abel Slot
voor onderdelen (www.biodmagazijn.nl)
Biod Expert '61(schaalmodel)
Biod Expert de Luxe '68
Biod Extase 2TL 1980
Biod 350 Caravanmuseum 19....
Biod 400TD de luxe '89(voor demontage)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
VereeckeEric



Geregistreerd op: 13 Nov 2016
Berichten: 29
Woonplaats: Waarloos

BerichtGeplaatst: Zo 27 Nov 2016 22:05    Onderwerp: Reageren met citaat

Nu ik één en ander gelezen heb over het vervangen van dakspanten,is mijn besluit dat het echt niet om een eenvoudige klus gaat.Allereerst is de dakbekleding waarschijnlijk niet meer behoorlijk te herstellen.Vandaar dat ik de bedenking maak of,na het vervangen van een dakspant,de bekleding van het dak niet op een andere manier kan gebeuren,bvb met houten latten of plafondtegels in één of ander isolerend materiaal.Ik vraag me trouwens of hoe de dakspanten worden vastgemaakt.Zijn ze enkel gelijmd ? of ergens aan vastgeschroefd ? Dat zal wel duidelijk zijn wanneer ik mocht besluiten het plafond open te breken,maar zo ver ben ik vooralsnog niet...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Ma 28 Nov 2016 15:20    Onderwerp: Reageren met citaat

Volgens mij zitten er geen dakspanten in BIODs.
Wat versta je onder een dakspant?
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
VereeckeEric



Geregistreerd op: 13 Nov 2016
Berichten: 29
Woonplaats: Waarloos

BerichtGeplaatst: Ma 28 Nov 2016 22:21    Onderwerp: Reageren met citaat

In het plafond is een vierkant dakraam.Welnu,vermits dat niet mooi horizontaal staat,heb ik het idee dat er een versteviging (ik dacht een dakspant...) is doorgebroken of doorgebogen.Het raam in kwestie lijkt me opgevangen door één of andere versteviging die van links naar rechts voelbaar is.Probleem is dat ik eigenlijk geen zicht heb hoe de toestand is tussen de inwendige dakbekleding en het polyester dak.Doordat het dakraam niet mooi horizontaal staat,vormt er zich aan het dakraam bij regen een waterplasje op het dak...Op voorhand bedankt voor de reactie !!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Ma 28 Nov 2016 23:59    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik weet niet beter dan dat rond de dakopening een vierkant latwerk zit waarop het dakluik is gemonteerd. Volgens mij is dat alles.
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
VereeckeEric



Geregistreerd op: 13 Nov 2016
Berichten: 29
Woonplaats: Waarloos

BerichtGeplaatst: Di 29 Nov 2016 21:45    Onderwerp: Reageren met citaat

Lex,dank voor antwoordje.Al een hele geruststelling daaromtrent...Dan lijkt het er eerder op dat het polyester-dak gewoon op één bepaalde plaats is ingedeukt.Heeft er iemand over gelopen denk ik dan ?( lijkt me dan niet zomaar op te lossen ...) Beleef intussen leuke momenten aan onze 'Bruine band'. Vandaag het koppelstuk (dat over de trekhaak klikt) gedemonteerd en ontdaan van gehard vet.Volledig ontvet waardoor het hefmekanisme terug soepel te hanteren is en het aankoppelen een stuk vlotter zal verlopen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Wo 30 Nov 2016 01:36    Onderwerp: Reageren met citaat

Deuken kunnen ook "af fabriek" voorkomen, doordat de polyester schaal niet goed uit de mal is gekomen. Bij onze caravan is dat ook zo. Dat doet over het algemeen niets af aan de kwaliteit en kun je gewoon zo laten als het is. Als het op het dak zit, zien alleen de kraaien het, meeuwen hebben zoiets al veel minder in de gaten Laughing Rolling Eyes Laughing
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> BIOD-babbel Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.