Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Pieter H

|
Geplaatst: Zo 21 Jun 2015 13:45 Onderwerp: USB idee |
|
|
Steeds meer draagbare apparaten vragen om bijgeladen te worden (2x smartphone, extra accu voor fietnavigatie, netbook, etc). Natuurlijk allemaal tegelijk. Omdat het aantal stopcontacten beperkt is en er een ongebruikte 12V aansluiting was deze maar omgebouwd.
Onze BIOD is nu helemaal USB-ready
 _________________ BIOD 420 TLH 1999 |
|
Terug naar boven |
|
 |
Nom-Ad

|
Geplaatst: Ma 22 Jun 2015 08:23 Onderwerp: |
|
|
Mooi gedaan, Pieter! Mag ik vragen waar je de inbouwdinges (kan even niet op het woord komen) hebt gekocht? Moest je er nieuwe draden voor trekken of kon het op de 12Volt aansluiting?
Groeten, Judith _________________ Biod Nomade 450 TD (2004) getrokken door Skoda Octavia Combi 2.0 TDI Elegance (2006)
Ad & Judith |
|
Terug naar boven |
|
 |
Pieter H

|
|
Terug naar boven |
|
 |
Hans Plantinga

|
Geplaatst: Ma 27 Mrt 2017 20:48 Onderwerp: |
|
|
Nom-Ad schreef: | Mooi gedaan, Pieter! Mag ik vragen waar je de inbouwdinges (kan even niet op het woord komen) hebt gekocht? Moest je er nieuwe draden voor trekken of kon het op de 12Volt aansluiting?
Groeten, Judith |
www.MiniInTheBox.com is een goede plek voor dit soort materialen. Het duurt even voordat het bezorgd wordt maar het komt wel gratis en voor niks helemaal uit China. _________________ Hans
Biod 420TL (2000), Peugeot 2008 SUV 1.2 PureTech 110pk. (M.i.v. najaar 2023 een Kia Niro PHEV) |
|
Terug naar boven |
|
 |
Belgische toller
|
Geplaatst: Vr 31 Mrt 2017 16:45 Onderwerp: |
|
|
Wij hebben al vanaf het eerste jaar in onze Nomade een sigaren (sigaretten)plug (even eentje gehaald in onze garage) gemonteerd in, zit in een klein zelfgemaakt bakje (met hangzekering er achter!) waar indien nodig ook de laptop kan laden etc...
Staat elders al wel op de site maar hier dus nog eens ...:
Wij gaan graag naar Scandinavië en rijden veel rond en kamperen veel 'wild' of semi 'wild', caravanbatterij wordt geladen door twee 6-carré draden uit de auto. Het is een verbinding thv de dissel met soort veiligheidsstekker van automatisch kiepende aanhangwagens, moet manueel moet worden uitgeschakeld. Er zitten megafuse-zekeringen ertussen : één in de caravan en één thv de motor (géén intelligent relais dus). Auto laadt (al rijdend) permanent de (105 amp dacht ik) batterij, in de caravan kan ik op de stroom van de caravan en kan ik ook vrijwel alles laden... Tussenstap : Ik heb een autolader voor de laptop (die in de sigarettenplug kan) en aan de laptop zit een 'slapende' USB-poort zodat ongeveer alles geladen kan worden (in de auto of in de caravan). Lukt aardig tot nu toe en nog nooit een platte autobatterij gehad. We gebruiken wel geen ijskast op 12volt. |
|
Terug naar boven |
|
 |
macm Gast
|
Geplaatst: Ma 10 Apr 2017 13:09 Onderwerp: |
|
|
of zoiets is wel makkelijker en ook veiliger zonder te knutselen
of een 230 aansluiting met usb (ook handig voor thuis):
 |
|
Terug naar boven |
|
 |
Pieter H

|
|
Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
|