"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Biod Nomade uitgelaten : Senja en Tromso bezocht

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> BIOD-babbel
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Belgische toller



Geregistreerd op: 10 Jul 2010
Berichten: 135
Woonplaats: België

BerichtGeplaatst: Zo 06 Aug 2017 22:37    Onderwerp: Biod Nomade uitgelaten : Senja en Tromso bezocht Reageren met citaat

Net terug… Nomade even uitgelaten Very Happy : 8000 km rondgetoerd. Met Pasen hadden we het geluk al eens naar de Mont Ventoux te kunnen gaan... Nu konden we alweer weg (heerlijk Very Happy)

Geslapen in Nederland (incl familiebezoek), dan een nacht in Duitsland en een nacht in Denemarken en dan… Zweden.
Via Botnische golf (op het eind schuin omhoog) over Kiruna (boodschappen!) naar het eiland Senja (Noorwegen). Een week op het eiland gebleven. Vervolgens via wat omzwervingen Tromso bezocht (leuk die tunnels onder de stad met ronde punten en rode lichten ondergronds!) en dan langs Skibotten en de Finse kant van de grensrivier terug. Afdalen langs de E45 en de 26, even een extra nacht overgebleven in Vilhelmina (biodters begroet aldaar)…

We waren in totaal 30 dagen heerlijk onderweg en hebben veel moois kunnen zien! In Zweden en Noorwegen hebben we 14 keer wild gekampeerd, de rest op campings (soms met even weinig volk als op de wildkampeerplaats). Op terugweg (in Noord-Duitsland en Oost-Nederland) eindelijk toch nog Biods zien rijden (eindtotaal 4). Daartegenover staat dan weer dat het kleine Biodtje in Dalfsen (overnachting op terugweg : camping Starnbosch = zelfde camping als Biodweekend 2003) helaas niet meer aan de ingang staat. Spijtig natuurlijk.

Gewoon prachtige vakantie! Onze Biod én auto zijn wel heel erg vuil geworden (en hier en daar alweer wat putjes bij in het frontdeel van de caravan door steenslag op de wegen) maar we poetsen beide weer op tegen het Biodweekend in september ! De weg tussen Kiruna en Noorwegen was in erg slechte staat doordat met bezig was met de heraanleg.

We hebben voor deze vakantie onze gewichtsverdeling (auto-caravan) strategisch aangepakt: achterbanken uit de Berlingo gehaald, veel gerief uit de Biod tijdelijk in de auto gestapeld zodat we een optimale wegligging hadden. Eens ter hoogte van Stockholm hebben we dan de bagage herschikt omdat je vanaf dan toch niet meer snel kan rijden.

We blijven er bij : een Biod is gemaakt om te rijden en dat deed ie dus ook weer perfect !

Groeten van Belgische Toller en co !
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Ma 07 Aug 2017 20:02    Onderwerp: Reageren met citaat

Daar kan ik me alles bij voorstellen, wij zijn 14 jaar geleden ook die kant op geweest, konden niet verder omhoog, zowel langs de Russische grens als in het meer westelijk gedeelte van Noorwegen.(die bekende kaap)
Dit jaar komt er helaas niets meer van , verhuizing. Sad
Wat vrijheid betreft gaat er niks boven een caravan.
"Je hebt toch geen caravan meer? "
Klopt. Ik wil het niet meer in eigendom hebben.
Ga naar een appartement en dan is rommelen daar aan de caravan niet meer mogelijk vind ik.
Caravan zou dit jaar dan niet gebruikt worden, ga niet voor vier dagen weg.
Misschien huur ik er volgend jaar wel een.
In mei bootreis gemaakt van Sint Petersburg naar Moskou.
Wel interessant en boeiend, maar dat varen, opgesloten op een boot.
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Belgische toller



Geregistreerd op: 10 Jul 2010
Berichten: 135
Woonplaats: België

BerichtGeplaatst: Wo 09 Aug 2017 15:58    Onderwerp: Reageren met citaat

We zaten ook reeds in de door jou genoemde gebieden maar daarover wil ik niet replyen. Het is daar overigens overal gigantisch mooi ! Wel reply over fietscaravans...

We kwamen ooit (17 jaar geleden, uit onze tententijd dus) in Bulgarije een Fransman tegen die een soort bedevaart deed met een ezel met daarachter een soort eenpersoons-caravan. Hij ging te voet met ezel en minislaapplaats richting Syrië. Misschien haalbaar voor jou maar dan met fiets? Wel geen polyestercaravan zoeken... Wink Die zijn te zwaar!

Vb : https://www.campingtrend.nl/wide-path-fietscaravan/
Tik bicycle caravan in in Google en kies afbeeldingen en je krijgt vast wilde ideeën? Een beetje Biodliefhebber is handig en hoeft geen 3500 of 4000 euro uit te geven voor een fietscaravan?

En als het niets is kan je nog steeds een caravan zoeken?

Jouw boottocht lijkt me anders ook wel intrigerend !
Toch ook wat jaloers op! Ik raak wel op binnenwateren als ik het wil (zelfs ver en weinig betreden bevaarbare rivieren) maar niet in die landen helaas ...

Als je een caravan wilt ontwerpen wil ik wel meedenken. Mijn vader zaliger bouwde eigenhandig twee caravans ... Ik mocht wel enkel schroefjes aangeven Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad
Maar ik heb wel heel veel gezien hoor !
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Vr 11 Aug 2017 17:50    Onderwerp: Reageren met citaat

Nou, ik heb even gegoogeld op "bicycle caravan". Wat een vernuft onder de mensen.
Echt wild kan ik er helaas niet van worden, je zal woorden krijgen met je medefietser. Met de auto kan je nog achterin gaan zitten. Sad
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Za 19 Aug 2017 01:17    Onderwerp: Reageren met citaat

Mooi verhaal! Ik heb heel erg veel in Scandinavië gereisd, heerlijk!
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> BIOD-babbel Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.