"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Goedkeuring constructeur Biod caravan -> aanhangwagen
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
I_oulie



Geregistreerd op: 23 Aug 2017
Berichten: 7

BerichtGeplaatst: Do 07 Sep 2017 10:55    Onderwerp: Goedkeuring constructeur Biod caravan -> aanhangwagen Reageren met citaat

Hallo hallo,

Ik ben hier nieuw en zeker geen Biod-kenner, maar wel verliefd op mijn Biodcaravan die dienst doet als foodtruck. Jullie zullen het misschien niet graag horen, maar ik heb mijn Biod Excellent (1980) omgebouwd tot foodtruck. Om de keuring in België in orde te brengen moet ik een goedkeuring hebben van de constructeur dat de caravan mag gebruikt en omgebouwd worden tot aanhangwagen (dat document moet blijkbaar ook al geldig geweest zijn tijdens de eerste indiensttreding) en zo een gelijkvormigheidsattest bekomen.

De oorspronkelijke firma van Biod bestaat natuurlijk al lang niet meer. Ik probeer ondertussen al een maand contact op te nemen met ACC-group maar (zoals ook vernomen van de beheerder van dit forum) is die mens geweldig moeilijk te bereiken. Daarnaast heb ik ook al contact gehad met een firma die het niet wilde doen door het risico en een firma die er €5000 voor vroeg, eveneens door het risico. Een van de twee was Marcar, maar dat herinner ik me niet meer.

Volgens de ambtenaar van onze dienst homologaties is er geen andere mogelijkheid dan die verklaring (buiten in overtreding rondrijden) dus ik ben naarstig op zoek. Heeft iemand hier ervaring mee, contactgegevens van een firma die me zou kunnen verder helpen, ...?

Alvast heel veel dank!

Lieve
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Vr 08 Sep 2017 00:17    Onderwerp: Reageren met citaat

Gezien de leeftijd van de caravan is Marcar het aangewezen adres. En ja, de kost gaat waarschijnlijk ook in België voor de baat uit? Laughing
Terug naar boven
Belgische toller



Geregistreerd op: 10 Jul 2010
Berichten: 135
Woonplaats: België

BerichtGeplaatst: Vr 08 Sep 2017 09:46    Onderwerp: Reageren met citaat

beste enthousiaste extase bezitter

Belgisch antwoordje. Eerst wat vragen om wat meer duidelijkheid te hebben.

Is de caravan hier (B) al als caravan ingeschreven geweest?
Heeft de caravan een chassisnummer?
-750 kg of + 750 kg?
Officieel ingevoerd via douane (papieren hiervan)? Of eigenaarspapieren (aankoopcontractje is ook oké dacht ik)
Stond hij al op nummerplaat in Belgie voor de andere ingebruiksstelling?
Is er een speciaal voorschrift aan wat een foodtruck moet voldoen? Ik vind hierover geen voorschriften bij de dienst homologatie (wel een categorie speciale dingen maar geen beschrijving van die speciale dingen).
De dienst homologatie heeft een regeling die spreekt over 'caravans en andere aanhangwagens...'

Zoniet laat je het ding toch maar weer als caravan keuren? Voorschriften kan je daar waarschijnlijk wel van naleven (er zijn voorwaarden : keukenachtig ding met vuurtje plaatsen (één pit electrisch zetten?), slaapplek, tafel en zitplek etc...). Op te zoeken dus. Of heb je de buitenwanden veranderd? Chassis veranderd? Dan wordt het weer een ander plaatje... Wat ik niet helemaal kan inschatten naar slaagkans.

Misschien een oplossing : in België bestaat zoiets als een 'unieke keuring'. We deden dit met onze Biod Nomade omdat niemand uit Nederland (ook ACC niet) ons bepaalde attesten kon geven die in België geldig waren. Dhr Van Elswijk wou wel een attest leveren dat de caravan geconstrueerd was volgens de Nederlandse regelgeving maar daar konden we hem niet mee inschrijven in België (gekeurde caravan boven de 750 kg).
Er is nl een attest van de constructeur nodig: dat hij gebouwd is volgens een dossier dat daar bij (onze Belgische!) overheid al ligt. En er is dus dat reeds algemeen goedgekeurde dossier dat daar al zou moeten liggen waar de caravan op lijkt (wat eerder ingediend is). Voor die extase is er volgens mij geen dossier in België (toch weinig kans). Dus kan niemand een eventueel Nl attest koppelen aan een dossier in België. Ook niet voor 5000 euro. Let dus op voor oplichterij? Wat geeft men aan jou voor die 5000 euro? Het gaat dus over een Europese goedkeuring (voor alle Biod extases aangevraagd) maar Europa bestond nog niet in die tijd... Let op : deze laatste alineae is bij deductie hier door mij verklaard.

Unieke keuring (alsof je hem zelf gebouwd hebt bij wijze van spreke) houdt in dat ze allerlei zaken gaan nakijken : de remmen heeft men de caravan nagekeken, gewogen, gemeten (terwijl dit allemaal wel al bekend is... maar niet bekend bij de Europese erkenningscommissie). Je mag immers zelf ook zoiets bouwen en dan moeten zij dat (goed)keuren.
Unieke keuring slaat op het feit dat men enkel uitspraak deed over onze caravan. Mocht er morgen een knal dezelfde nieuwe nomade in Belgie toekomen dan geldt onze goedkeuring NIET voor die Nomade...

Deze keuring moest om hem op nummerplaat te krijgen (hij was al officieel ingevoerd via de Douane). Caravans vallen onder een speciale regeling. Als de constructeur (Biod) een Europese homologatie heeft voor dat bepaald type (knaus doet dat nu, Adria doet dat nu, ... maar ook niet voor de oude modellen....) dan kon hij wel ingeschreven worden zonder die keuring (wel tweedehandskeuring) Er was enkel een Nederlandse homologatie en geen Europese terwijl dit wel een recent model én een relatief recent bouwjaar betreft.

Praat eens met een gewone garage over dit probleem (liefst iemand met verstand van oldtimers)? Laat hen de slaagkansen inschatten van een unieke keuring? Bij een unieke keuring dient de auto wel te voldoen aan de huidige wetgeving en niet aan die van 1980... Een probleem wat men heeft met een papierloze 2PK's die uit buitenland komen. Regels nu zijn strenger dan in de jaren 70 of 80... Anderzijds is een caravan een relatief simpel product (geen motor, geen uitlaatgassen,...). En de remmen die moeten nu toch wel eenmaal veilig zijn dus dat laat je best echt naar hedendaagse normen keuren...

Deze keuring leverde een document op dat naar Brussel moest (alwaar de enige ambtenaar ziek was...) en enkele maanden later kregen we het verlossende bericht!

Onze lieve garage (Oost-Vlaanderen / bij Gent) heeft de praktische afhandeling voor ons gedaan. Wij dienden enkel het uurloon te betalen. Tarief 'keuring door garage is een vast bedrag bij de meeste garages, wij wisten dat het duurder zou zijn omdat er heel wat handelingen moesten gebeuren en dat zou tijd kosten. Het is nl met de caravan naar de keuring rijden, wielen open doen en weer dicht (remmen dienden met een bepaalde kracht vastgezet te worden en wij hadden zo geen sleutel).
De keuring zelf kostte ook wel wat (kan vermoedelijk wel via het net opgezocht worden). Indien nodig ga ik wel even graven in mijn papieren... Ik herinner me vaag dat het onder de 500 euro bleef met garagekosten er bij maar ben het niet meer zeker. Het duurde wel een aantal maanden (ziekte medewerker, ons eigen verlof waardoor we maar 3 weken later een attest betaalden, afhandeling dossier in Brussel zelf)...

Laat maar weten als er iets onduidelijk is... Ik heb me destijds ook te pletter gezocht, Europese gemeenschap gecontacteerd (ik vond dit een beperking op vrije handelen binnen Europese grenzen)...

Veel succes (en hopelijk is het lekker eten?) !
Ben een paar dagen moeilijk bereikbaar dus als je vragen hebt worden ze mss niet meteen beantwoord...
Belgische Toller
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
cerbere



Geregistreerd op: 28 Sep 2005
Berichten: 634
Woonplaats: Rijswijk z-h

BerichtGeplaatst: Vr 08 Sep 2017 10:04    Onderwerp: Reageren met citaat

Vrachtauto's rijden ook rond met opleggers uit andere landen. Waarom doet u dat ook niet? De Excellent gewoon op NL kenteken door uw B auto laten trekken.
_________________
Groetjes Bianca en Roy

2005-2007 Biod 300 1982 (is verkocht!)
2006-2013 Biod 400T 1987 (is verkocht!)
2008-2015 MKP Petit (is verkocht!)
2013-???? Biod 420 TD 2000
+ Citroen grand C4 picasso blue Hdi 120 A6 2017
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Belgische toller



Geregistreerd op: 10 Jul 2010
Berichten: 135
Woonplaats: België

BerichtGeplaatst: Vr 08 Sep 2017 22:56    Onderwerp: Reageren met citaat

Helaas kan dat in Belgie niet zomaar... Ik heb 7 jaar geleden dat spoor ook onderzocht omdat er volgens ACC groep iemand met dubbele nummerplaat reed (dit was een Nederlandse nummerplaat met daaronder een Belgische). Aldus het verhaal.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
I_oulie



Geregistreerd op: 23 Aug 2017
Berichten: 7

BerichtGeplaatst: Do 14 Sep 2017 15:50    Onderwerp: Reageren met citaat

Belgische toller schreef:
beste enthousiaste extase bezitter

Belgisch antwoordje. Eerst wat vragen om wat meer duidelijkheid te hebben.

Is de caravan hier (B) al als caravan ingeschreven geweest?
Heeft de caravan een chassisnummer?
-750 kg of + 750 kg?
Officieel ingevoerd via douane (papieren hiervan)? Of eigenaarspapieren (aankoopcontractje is ook oké dacht ik)
Stond hij al op nummerplaat in Belgie voor de andere ingebruiksstelling?
Is er een speciaal voorschrift aan wat een foodtruck moet voldoen? Ik vind hierover geen voorschriften bij de dienst homologatie (wel een categorie speciale dingen maar geen beschrijving van die speciale dingen).
De dienst homologatie heeft een regeling die spreekt over 'caravans en andere aanhangwagens...'

Zoniet laat je het ding toch maar weer als caravan keuren? Voorschriften kan je daar waarschijnlijk wel van naleven (er zijn voorwaarden : keukenachtig ding met vuurtje plaatsen (één pit electrisch zetten?), slaapplek, tafel en zitplek etc...). Op te zoeken dus. Of heb je de buitenwanden veranderd? Chassis veranderd? Dan wordt het weer een ander plaatje... Wat ik niet helemaal kan inschatten naar slaagkans.

Misschien een oplossing : in België bestaat zoiets als een 'unieke keuring'. We deden dit met onze Biod Nomade omdat niemand uit Nederland (ook ACC niet) ons bepaalde attesten kon geven die in België geldig waren. Dhr Van Elswijk wou wel een attest leveren dat de caravan geconstrueerd was volgens de Nederlandse regelgeving maar daar konden we hem niet mee inschrijven in België (gekeurde caravan boven de 750 kg).
Er is nl een attest van de constructeur nodig: dat hij gebouwd is volgens een dossier dat daar bij (onze Belgische!) overheid al ligt. En er is dus dat reeds algemeen goedgekeurde dossier dat daar al zou moeten liggen waar de caravan op lijkt (wat eerder ingediend is). Voor die extase is er volgens mij geen dossier in België (toch weinig kans). Dus kan niemand een eventueel Nl attest koppelen aan een dossier in België. Ook niet voor 5000 euro. Let dus op voor oplichterij? Wat geeft men aan jou voor die 5000 euro? Het gaat dus over een Europese goedkeuring (voor alle Biod extases aangevraagd) maar Europa bestond nog niet in die tijd... Let op : deze laatste alineae is bij deductie hier door mij verklaard.

Unieke keuring (alsof je hem zelf gebouwd hebt bij wijze van spreke) houdt in dat ze allerlei zaken gaan nakijken : de remmen heeft men de caravan nagekeken, gewogen, gemeten (terwijl dit allemaal wel al bekend is... maar niet bekend bij de Europese erkenningscommissie). Je mag immers zelf ook zoiets bouwen en dan moeten zij dat (goed)keuren.
Unieke keuring slaat op het feit dat men enkel uitspraak deed over onze caravan. Mocht er morgen een knal dezelfde nieuwe nomade in Belgie toekomen dan geldt onze goedkeuring NIET voor die Nomade...

Deze keuring moest om hem op nummerplaat te krijgen (hij was al officieel ingevoerd via de Douane). Caravans vallen onder een speciale regeling. Als de constructeur (Biod) een Europese homologatie heeft voor dat bepaald type (knaus doet dat nu, Adria doet dat nu, ... maar ook niet voor de oude modellen....) dan kon hij wel ingeschreven worden zonder die keuring (wel tweedehandskeuring) Er was enkel een Nederlandse homologatie en geen Europese terwijl dit wel een recent model én een relatief recent bouwjaar betreft.

Praat eens met een gewone garage over dit probleem (liefst iemand met verstand van oldtimers)? Laat hen de slaagkansen inschatten van een unieke keuring? Bij een unieke keuring dient de auto wel te voldoen aan de huidige wetgeving en niet aan die van 1980... Een probleem wat men heeft met een papierloze 2PK's die uit buitenland komen. Regels nu zijn strenger dan in de jaren 70 of 80... Anderzijds is een caravan een relatief simpel product (geen motor, geen uitlaatgassen,...). En de remmen die moeten nu toch wel eenmaal veilig zijn dus dat laat je best echt naar hedendaagse normen keuren...

Deze keuring leverde een document op dat naar Brussel moest (alwaar de enige ambtenaar ziek was...) en enkele maanden later kregen we het verlossende bericht!

Onze lieve garage (Oost-Vlaanderen / bij Gent) heeft de praktische afhandeling voor ons gedaan. Wij dienden enkel het uurloon te betalen. Tarief 'keuring door garage is een vast bedrag bij de meeste garages, wij wisten dat het duurder zou zijn omdat er heel wat handelingen moesten gebeuren en dat zou tijd kosten. Het is nl met de caravan naar de keuring rijden, wielen open doen en weer dicht (remmen dienden met een bepaalde kracht vastgezet te worden en wij hadden zo geen sleutel).
De keuring zelf kostte ook wel wat (kan vermoedelijk wel via het net opgezocht worden). Indien nodig ga ik wel even graven in mijn papieren... Ik herinner me vaag dat het onder de 500 euro bleef met garagekosten er bij maar ben het niet meer zeker. Het duurde wel een aantal maanden (ziekte medewerker, ons eigen verlof waardoor we maar 3 weken later een attest betaalden, afhandeling dossier in Brussel zelf)...

Laat maar weten als er iets onduidelijk is... Ik heb me destijds ook te pletter gezocht, Europese gemeenschap gecontacteerd (ik vond dit een beperking op vrije handelen binnen Europese grenzen)...

Veel succes (en hopelijk is het lekker eten?) !
Ben een paar dagen moeilijk bereikbaar dus als je vragen hebt worden ze mss niet meteen beantwoord...
Belgische Toller


Allereerst dikke merci voor je antwoord! Ik had het gevoel helemaal vast te zitten en hier kunnen we toch weer mee verder.

Om te antwoord op je vragen:
Is de caravan hier (B) al als caravan ingeschreven geweest?
De vorige eigenaar heeft hem ingeschreven als oldtimer, ik weet dus niet in hoeverre hij dan "ingeschreven" was?! Er bestaat hoe dan ook geen gelijkvormigheidsattest van.

Heeft de caravan een chassisnummer?
Dit moet ik voor de zekerheid thuis eens nakijken, maar ik dacht het wel.

-750 kg of + 750 kg?
Boven de 750 kg, daar beginnen de problemen vaak Smile

Officieel ingevoerd via douane (papieren hiervan)? Of eigenaarspapieren (aankoopcontractje is ook oké dacht ik)
Ik denk dus niet dat hij door de vorige eigenaar echt is ingevoerd, aangezien er geen gelijkvormigheidsattest van is. Ik heb wel een verkoopsovereenkomst opgemaakt voor de verkoop van hem aan mij.

Stond hij al op nummerplaat in Belgie voor de andere ingebruiksstelling?
Ja, op een oldtimer nummerplaat dus.

Wat betreft je voorstel om hem in te schrijven als caravan: ze waren redelijk duidelijk (nu ja, voor zover die dat kunnen, duidelijk zijn...) bij de dienst homologatie: het is geen caravan (slaapplek, zitplek, ...) meer en mag dus ook niet zo worden gekeurd. Aan de opbouw is op zich niets veranderd, maar hij is volledig leeg gehaald vanbinnen en een luchtmatrasje voldoet niet: http://www.goca.be/nl/p/Definitie-categorie

Ik ga uitzoeken of de unieke keuring een mogelijkheid is voor ons, dat lijkt me de beste weg.

Dikke dikke merci, je hoort nog van me!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Belgische toller



Geregistreerd op: 10 Jul 2010
Berichten: 135
Woonplaats: België

BerichtGeplaatst: Do 14 Sep 2017 20:07    Onderwerp: Reageren met citaat

Boeiend !
Vraag is dan wel 'als wat laat je hem keuren'? Laten keuren als foodtruck? Of als gesloten aanhangwagen / paardenkar? Ik zie namelijk niet als wat? Maar...
Informeer eens bij Deurne Antwerpen? Daar heeft men bij de gemeentediensten een paar jaar geleden een rijdend kantoor geintroduceerd (google 2014, buurtmobiel Deurne). Om mensen te bereiken die niet naar de gemeente zelf konden komen. Dat was een Biod (Scout denk ik). Ik vermoed zonder bed en zonder kookplaat? Hij was weldegelijk gemaakt door ACC groep... Hij zal ook op nummerplaat rijden? Ik vermoed dat men een Scout niet onder de 750 kg krijgt met wat kantoorgerief er in? Vraag na 'als wat' hij op de baan is gebracht?

Anders... wel een bed plaatsen (vast! zetelmodel opplooibaar zoals in kleine campers?) én kookplaat zgn vast herinstalleren maar wel zo (zo laag mogelijk) dat je er een volledig vlak over kan leggen zodat je een werkvlak hebt. Hij moet immers wel tweejaarlijks gekeurd worden. Tafel mag verwijderbaar zijn dus moet niet vast staan (kniktafel uit campers lijkt me ideaal, kan je ook nog buiten zetten). Ook zitplaats en bergplaats zijn wettelijk verplicht om van een caravan te kunnen spreken denk ik. Kastjes heb je vast? Zetel is ook bed dus dat is zitplaats...?
Ik denk dat je dan misschien niet eens moet laten herkeuren (je hebt nl een keuring als caravan (je brengt hem terug in oorspronkelijke staat).

Opletten met de nummerplaat oldtimer want daar zitten beperkingen op vermoed ik (geen dagelijks gebruik bij wijze van spreken).

Blijf er vooral in geloven en zoeken. Moet lukken...

Veel succes !

Belgische toller , met uniek gekeurde Biod Nomade Wink
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
I_oulie



Geregistreerd op: 23 Aug 2017
Berichten: 7

BerichtGeplaatst: Di 19 Sep 2017 11:53    Onderwerp: Reageren met citaat

Belgische toller schreef:
Boeiend !
Vraag is dan wel 'als wat laat je hem keuren'? Laten keuren als foodtruck? Of als gesloten aanhangwagen / paardenkar? Ik zie namelijk niet als wat? Maar...
Informeer eens bij Deurne Antwerpen? Daar heeft men bij de gemeentediensten een paar jaar geleden een rijdend kantoor geintroduceerd (google 2014, buurtmobiel Deurne). Om mensen te bereiken die niet naar de gemeente zelf konden komen. Dat was een Biod (Scout denk ik). Ik vermoed zonder bed en zonder kookplaat? Hij was weldegelijk gemaakt door ACC groep... Hij zal ook op nummerplaat rijden? Ik vermoed dat men een Scout niet onder de 750 kg krijgt met wat kantoorgerief er in? Vraag na 'als wat' hij op de baan is gebracht?

Anders... wel een bed plaatsen (vast! zetelmodel opplooibaar zoals in kleine campers?) én kookplaat zgn vast herinstalleren maar wel zo (zo laag mogelijk) dat je er een volledig vlak over kan leggen zodat je een werkvlak hebt. Hij moet immers wel tweejaarlijks gekeurd worden. Tafel mag verwijderbaar zijn dus moet niet vast staan (kniktafel uit campers lijkt me ideaal, kan je ook nog buiten zetten). Ook zitplaats en bergplaats zijn wettelijk verplicht om van een caravan te kunnen spreken denk ik. Kastjes heb je vast? Zetel is ook bed dus dat is zitplaats...?
Ik denk dat je dan misschien niet eens moet laten herkeuren (je hebt nl een keuring als caravan (je brengt hem terug in oorspronkelijke staat).

Opletten met de nummerplaat oldtimer want daar zitten beperkingen op vermoed ik (geen dagelijks gebruik bij wijze van spreken).

Blijf er vooral in geloven en zoeken. Moet lukken...

Veel succes !

Belgische toller , met uniek gekeurde Biod Nomade Wink


Nee, hij mag dus sowieso niet meer gekeurd worden als caravan, dat is geen optie, niet praktisch om in de foodtruck zetel en dergelijke te installeren.

Hij moet worden gekeurd als aanhangwagen, er bestaat inderdaad geen categorie foodtruck ofzo.

Weet je nog hoe ik de procedure tot unieke keuring moet aanvangen?

Merci!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Belgische toller



Geregistreerd op: 10 Jul 2010
Berichten: 135
Woonplaats: België

BerichtGeplaatst: Di 19 Sep 2017 20:24    Onderwerp: Reageren met citaat

Bel hiervoor best naar de automobielinspectie. Die speciale keuring kan niet in elk keuringscentrum.

Wij moesten eerst een administratieve keuring ondergaan (papieren in orde brengen, zonder het voertuig mee te hebben / vervalt misschien bij jullie omdat hij niet ingevoerd is?) en pas later konden we een afspraak maken (was wel wat wachttijd) en werd de caravan gekeurd (unieke keuring). Nadien wachten op dossier en dan nog eens naar de keuring...

Let op het gewicht (zo leeg mogelijk)? Je mag maar beperkt gewicht meenemen in de oude Biod's... Ook bij de eerste keuring met nummerplaat weegt men nog eens ! Men weegt niet meer bij de tweejaarlijkse keuring.

Informeer toch nog eens bij de gemeentediensten Deurne? Ik kan me niet voorstellen dat zij hun dienstwagen als caravan ingeschreven hebben. Ik vond een foto met een dame in rolstoel in de stadsmobiel (ingang via achterklapdeur = motovan) Geen kookvuur gezien in die stadsmobiel...

Succes !
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
I_oulie



Geregistreerd op: 23 Aug 2017
Berichten: 7

BerichtGeplaatst: Vr 29 Sep 2017 16:09    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb contact gehad met de mensen van Deurne. Zij hebben die caravan (vraag me niet hoe) onder de 750kg kunnen houden dus geen problemen gehad.

Bon, ik begin aan de unieke keuring, wish me luck!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Belgische toller



Geregistreerd op: 10 Jul 2010
Berichten: 135
Woonplaats: België

BerichtGeplaatst: Za 30 Sep 2017 14:00    Onderwerp: Reageren met citaat

Als je hele Biod leeggehaald is... komt hij dan niet onder de 750 kg? Je zou dan al je inhoud via een auto mee kunnen nemen en dan zit je niet met die hele herkeuring?
Anders... unieke keuring en het hele forum duimt vast met je mee...!
grzzzz
Belgische toller
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
I_oulie



Geregistreerd op: 23 Aug 2017
Berichten: 7

BerichtGeplaatst: Ma 23 Okt 2017 15:29    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik ben hier weer...

Na heel wat over en weer mailen blijven de mensen van de dienst homologatie voet bij stuk houden. Volgens hen kan ook een unieke keuring niet zonder verklaring van de constructeur wanneer de aard van het voertuig is veranderd.

In een zoveelste poging dit opgelost te krijgen, ben ik terug op de piste ACC-group contacteren. Kan er mij iemand in contact brengen met de mensen daar? Of zitten ze hier zelfs op het forum? Eén stom papiertje van ACC en de keuringsprocedure kan gestart worden... Als iemand iets weet, je zou mij enorm helpen!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
I_oulie



Geregistreerd op: 23 Aug 2017
Berichten: 7

BerichtGeplaatst: Ma 23 Okt 2017 15:29    Onderwerp: Reageren met citaat

Belgische toller schreef:
Als je hele Biod leeggehaald is... komt hij dan niet onder de 750 kg? Je zou dan al je inhoud via een auto mee kunnen nemen en dan zit je niet met die hele herkeuring?
Anders... unieke keuring en het hele forum duimt vast met je mee...!
grzzzz
Belgische toller


Dit is geen optie. De werkbanken en apparaten zijn degelijk vastgemaakt en tevens te groot om te verplaatsen. Toch merci om mee te denken!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Ma 23 Okt 2017 20:48    Onderwerp: Reageren met citaat

Neem hierover contact op met Marcar in Groenlo, in deze situatie en met deze caravan heb je niets aan ACC of BIOD. Enerzijds omdat de laatste twee uit de lucht lijken te zijn en niets weten van oudere modellen en anderzijds omdat Marcar bijna alles weet van de oudere modellen.

Ik heb je dit al eerder aanbevolen, heb je ook iets gedaan met die aanbeveling? Rolling Eyes
Terug naar boven
I_oulie



Geregistreerd op: 23 Aug 2017
Berichten: 7

BerichtGeplaatst: Di 24 Okt 2017 17:32    Onderwerp: Reageren met citaat

Pieter schreef:
Neem hierover contact op met Marcar in Groenlo, in deze situatie en met deze caravan heb je niets aan ACC of BIOD. Enerzijds omdat de laatste twee uit de lucht lijken te zijn en niets weten van oudere modellen en anderzijds omdat Marcar bijna alles weet van de oudere modellen.

Ik heb je dit al eerder aanbevolen, heb je ook iets gedaan met die aanbeveling? Rolling Eyes


Dag Pieter,

Nog voor ik mijn vraag op dit forum heb geplaatst heb ik rondgebeld en onder andere naar Marcar. Ik dacht dat ze toen zeiden dat ze me niet konden helpen en ook nu is dat bevestigd. Ik heb de vraag nog eens gesteld en volgens Marcel van Marcar is het net ACC die dit moet voorzien. Hij kan zich hier niet verantwoordelijk voor stellen...

Andere tips blijven meer dan welkom! Zeker hoe ik Huub van ACC eindelijk te pakken zou kunnen krijgen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.