"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Over water en nog wat
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> BIOD-babbel
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BartP



Geregistreerd op: 26 Nov 2017
Berichten: 66
Woonplaats: Den Haag

BerichtGeplaatst: Di 06 Mrt 2018 12:09    Onderwerp: Reageren met citaat

Dank je Lex,

Ja alleen het bericht over de Extase. Verder kom ik daar niet. Soit Smile
Met het BIOD gedeelte van jouw website weet ik nu toch al een hoop. Veel indrukwekkende zaken. Nu het weer nog Smile
_________________
Vriendelijke groet,
Bart

BIOD 420TLH 2002
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Wo 07 Mrt 2018 02:09    Onderwerp: Reageren met citaat

Wat is er mis met het weer dan? Laughing
Terug naar boven
BartP



Geregistreerd op: 26 Nov 2017
Berichten: 66
Woonplaats: Den Haag

BerichtGeplaatst: Zo 11 Mrt 2018 01:10    Onderwerp: Reageren met citaat

Het weer was prima de laatste 5 dagen! Rukwinden in de nacht, temp rond 0 graden , regen en ook veel zon. De BIOD kon het aan! Nu zelf ervaren dat lagere temperaturen met de Albino geen probleem zijn. Waar ik de meeste nieuwe caravans net hotelkamers vind, van het type waar ik liever niet overnacht, voelt de Albino heerlijk aan als een appartement op wielen. Voelt nergens te klein. De kachel is ook perfect. Slechts zeer weinig gas gebruikt hoewel we nooit kou hebben geleden. Mover toch ook wel heel erg lekker met levelen iets helling op. Onze 10L watertank zal ik gauw vervangen door een 30L. Ik zag er één van 290x255x540mm. Die zal toch nog wel voorin passen hè? Ik had wel moeite de kogeldruk naar 75kg te krijgen. Met een mover achter de as en achterin bovendien het reservewiel viel dat niet mee. Daarom extra veel water voorin geplaatst, maar denk er nu over het reservewiel gewoon ook voorin de disselkast te doen als dat past. Dat plus de gastank, moet toch de druk flink doen stijgen. En zal vermoedelijk ook de stabiliteit nog verbeteren. Merkte ook dat een iets te lage bandendruk de auto zwaarder doet trekken. Was 4.2 maar moest zijn 4.5 . Al met al een zeer prettige eerste praktijk ervaring met de BIOD. We vinden hem ook erg mooi, een beetje buitenaards. Helemaal geen spijt van Very Happy Hoop erg nog vaak mee op uit te kunnen gaan. Ik heb zoveel respect voor de ontwikkelaars en bouwers van deze fantastische caravans. Wat een kwaliteit en inventiviteit. Zo ook de Stabifix 1 die al heel goed presteert. Heerlijk ook het warme water uit de boiler. Wat een luxe Very Happy
_________________
Vriendelijke groet,
Bart

BIOD 420TLH 2002
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
MvdWinden



Geregistreerd op: 24 Sep 2014
Berichten: 58
Woonplaats: ut wilde westen

BerichtGeplaatst: Zo 11 Mrt 2018 12:34    Onderwerp: Reageren met citaat

Als je overweegt meer water mee te nemen, zou je de 'aquaroll' kunnen overwegen. Super makkelijk te vullen zonder gesjouw. FF Googelen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
BartP



Geregistreerd op: 26 Nov 2017
Berichten: 66
Woonplaats: Den Haag

BerichtGeplaatst: Zo 11 Mrt 2018 12:52    Onderwerp: Reageren met citaat

Dank je M,
De Aquaroll vind ik een leuk concept, maar bijvullen van een grote tank vind ik geen probleem. Daarvoor gebruik ik een gieter of een kleine jerrycan. Een jerrycan achtige tank past mooi in de disselkast.
_________________
Vriendelijke groet,
Bart

BIOD 420TLH 2002
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Zo 11 Mrt 2018 17:32    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb nog een ongebruikte 30-litertank voor je staan.. Past mooi in het midden van de disselbak
Terug naar boven
BartP



Geregistreerd op: 26 Nov 2017
Berichten: 66
Woonplaats: Den Haag

BerichtGeplaatst: Zo 11 Mrt 2018 22:49    Onderwerp: Reageren met citaat

Klinkt goed Pieter. Is het zo'n jerrycan tank met gele dop zoals van De Wit Schijndel of Obelink? Dan rijd ik mogelijk wel even bij je langs Very Happy Bedankt alvast.
_________________
Vriendelijke groet,
Bart

BIOD 420TLH 2002
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Zo 11 Mrt 2018 23:54    Onderwerp: Reageren met citaat

Rode dop, denk ik. Ik zal hem deze week voor de zekerheid even checken op lecken Wink

En zullen we hierna even opschuiven naar "Babbel"? Want we zijn niet echt actueel, vrees ik... Laughing
Terug naar boven
BartP



Geregistreerd op: 26 Nov 2017
Berichten: 66
Woonplaats: Den Haag

BerichtGeplaatst: Di 13 Mrt 2018 10:12    Onderwerp: Reageren met citaat

De rode dop zit vaak op een vlakke zwarte tank. Mij lijkt de jerrycan waar ik het over heb ideaal, dus ga ik voor dat ding. Bedankt Very Happy
_________________
Vriendelijke groet,
Bart

BIOD 420TLH 2002
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Di 13 Mrt 2018 10:50    Onderwerp: Reageren met citaat

De rode dop zit vaak op een vlakke zwarte tank? Ik heb het over een transparante, staande tank, die uitstekend in de disselkast van een albino past.
Maar ik berg hem wel weer op....
Terug naar boven
BartP



Geregistreerd op: 26 Nov 2017
Berichten: 66
Woonplaats: Den Haag

BerichtGeplaatst: Di 13 Mrt 2018 18:00    Onderwerp: Reageren met citaat

Klinkt op zich als een goede tank voor in de disselkast zoals je al zei Pieter. Nu speel ik ook nog met jouw idee een tank binnen te plaatsen, weet alleen nog niet waar ik 'm zal plaatsen, maar afhankelijk daarvan zal ik (alsnog) een platte of een hoge nemen. Eerst nog maar even kamperen en nog eens goed uitvogelen. Wie weet kom ik hem alsnog halen. Luxe probleem Very Happy
_________________
Vriendelijke groet,
Bart

BIOD 420TLH 2002
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Di 13 Mrt 2018 23:41    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb dus een min of meer platte ingebouwd, je zou het verschil kunnen bekijken..
Terug naar boven
BartP



Geregistreerd op: 26 Nov 2017
Berichten: 66
Woonplaats: Den Haag

BerichtGeplaatst: Wo 14 Mrt 2018 10:23    Onderwerp: Reageren met citaat

Die uitnodiging wordt zeker gewaardeerd! Smile
_________________
Vriendelijke groet,
Bart

BIOD 420TLH 2002
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Wo 14 Mrt 2018 16:09    Onderwerp: Reageren met citaat

ehm...eh...: enige berichten terug had ik het over een ongebruikte tank, maar dat "on" is er in een vlaag van onwijsheid voor gekomen. Het is dus een gebruikte, maar uitstekende tank, met vanzelfsprekend ook gebruikssporen Laughing Laughing
Terug naar boven
BartP



Geregistreerd op: 26 Nov 2017
Berichten: 66
Woonplaats: Den Haag

BerichtGeplaatst: Vr 23 Mrt 2018 12:17    Onderwerp: Reageren met citaat

Was even under the radar, want even weg met de Biod en geen forum wachtwoord bij me Smile
We zijn naar Noorbeek geweest afgelopen vriesperiode. Het basecamp van Caravantrekker was doordrenkt en de hele omgeving modderig, maar ook veel droge goed bewandelbare stukken. Zuid-Limburg is echt een bijzonder stukje Nederland. De Albino functioneerde geweldig. Eerst even koud geweest, maar erg goed toeven nadat de koude lekken redelijk waren gedicht. Te beginnen met de koelkast roosters. De koelkast was uit, want die hadden we niet nodig Very Happy . Ook het grote gat onder de koelkast tijdelijk gedicht. Dat gat zit daar toch alleen omdat de koelkast ook met gas kan worden gebruikt? Met andere woorden, als je nooit gas gebruikt voor de koelkast, kan dat gat toch definitief dicht?? Vervolgens ook wat doorvoeren gedicht tussen koelkast en keukenkastjes en tevens tussen kachelruimte en bankkast. Scheelde enorm. Goede kachel, erg zuinig. Ringverwarming nog niet goed getest, kwam gek genoeg voornamelijk koude lucht uit. Ook "aluminium" noppenfolie geplaatst in de ramen in de nacht.En de gaatjes voor de ventilatie van de ramen tijdelijk gedicht want daar kwam enorm veel kou door naar binnen. Ook nog alu noppenfolie geplaatst on de losse vloerbedekking in de wc ruimte, scheelde ook aanmerkelijk, en nu ook de rest van de vloerbedekking nog onderleggen met deze folie, ook in de bankkasten en de keukenkastjes. En het front vanaf de disselkast kan ook nog wat gebruiken. Even overwogen een watertank in het gangpad onder het bed te plaatsen, want gemakkelijk bereikbaar. Maar nog gemakkelijker is het de tank gewoon in een keukenkastje te plaatsen. Nog gemakkelijker en direct zichtbaar of hij leeg gaat raken. Daarvoor hebben we een 19L tank gekocht. Compact en toch al veel meer dan de standaard 10L tank. De Biod voelde nooit te klein gedurende meer dan een week met koud weer buiten -3 -4 -5 -7 in de nacht. Het reservewiel van achter onder verplaatst naar voorin onder het bed, tegen de disselkast wand aan. Geen gedoe meer met de kogeldruk die steeds te weinig was en betere verdeling van het gewicht. Reed een stuk beter. Forester 125pk in lo gear trok het allemaal prima, heel goed helling op en af. Wat een upgrade in deze Biod t.o.v. de Eriba Triton die we er gelukkig voor hebben weggedaan. We vinden de Albino ook nog steeds erg mooi en heel modern tonen Very Happy Very Happy Very Happy
_________________
Vriendelijke groet,
Bart

BIOD 420TLH 2002
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> BIOD-babbel Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.