"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Biod 420 kleur interieur

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
jck.de.jonge



Geregistreerd op: 08 Mrt 2010
Berichten: 14
Woonplaats: Drachten

BerichtGeplaatst: Wo 15 Mei 2019 18:20    Onderwerp: Biod 420 kleur interieur Reageren met citaat

Beste mensen, na een aantal jaren met veel plezier opstap te zijn geweest met onze Biod 350 tl zijn we nu opzoek naar een Biod met de mogelijkheid van een vast bed en een extra zitje. We hebben gekeken naar een Biod 420 en hebben de vraag of de interieur alleen in de lichte kleurstelling is gemaakt of ook in andere varianten? Daarnaast de vraag of er ook nog andere Biods zijn met (de mogelijkheid voor) een vast bed en een prijs onder de €10,000

Alvast bedankt voor een reactie!
Hartelijke groet,
Jan Christiaan de Jonge


Laatst aangepast door jck.de.jonge op Vr 17 Mei 2019 08:51; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
MvdWinden



Geregistreerd op: 24 Sep 2014
Berichten: 58
Woonplaats: ut wilde westen

BerichtGeplaatst: Do 16 Mei 2019 12:07    Onderwerp: Reageren met citaat

Een 400TD?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Vr 17 Mei 2019 00:48    Onderwerp: Reageren met citaat

Langsbed of dwarsbed? Klinkt misschien stom, maar ook twee klapstoelen met een kussentje vormen een zitje.

Hangt echt af van de vraag of je een offer wil brengen ten gunste van een breed bed met ook nog ruimte in de lengte?
Terug naar boven
jck.de.jonge



Geregistreerd op: 08 Mrt 2010
Berichten: 14
Woonplaats: Drachten

BerichtGeplaatst: Vr 17 Mei 2019 09:04    Onderwerp: Reageren met citaat

MvdWinden, bedankt voor je tip, 400TD heeft me geholpen. Zo kwam ik ook bij de Nomade 450TD. Klopt het dat de letters TD duiden op een vast bed met extra zitje?
Pieter, dank voor het meedenken. De 420 die we hebben gezien had een dwarsheid van 150cm. Dat is ook waar we nu eerst naar kijken.
We zien bij de Biod nu als optie de 400TD of de 450TD. We gaan er daarbij vanuit dat de 420 alleen in de lichter interieur kleurstelling gemaakt is, klopt dit?

Alvast bedankt voor een reactie!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Vr 17 Mei 2019 12:02    Onderwerp: Reageren met citaat

TD slaat op Toilet, Dinette. Een dinette is een dwarsgeplaatst extra zitje.
Het type T heeft een extra zitje in de lengterichting. Nog niet zo lang geleden hebben er twee 420T op marktplaats gestaan.

Wij hebben in onze TD de voorbanken er uit gesloopt en van de restanten een vast bed gemaakt met een zee van ruimte er onder. Daar zit nu ook de vaste watertank, lekker dicht bij de as. We gebruiken lattenbodems van 80 en 70 cm, met daar op twee luxe exped luchtbedden. Om die goed neer te kunnen leggen, heb ik een uitbreiding richting disselkast gemaakt.

Helaas kan ik niets voor je doen mbt de kleurstelling en ik zou het ook niet willen verdonkeren, want die lichte kleuren werken echt ruimtelijk!
Terug naar boven
Belgische toller



Geregistreerd op: 10 Jul 2010
Berichten: 135
Woonplaats: België

BerichtGeplaatst: Za 18 Mei 2019 10:46    Onderwerp: Reageren met citaat

beste JCK
Opmerkingen ivm 420TD tav NomadeTD
Wij hebben een Nomade TD en daar is ook de mogelijkheid tot vast bed (gewoon matras kopen / kussens er uit). Soms zijn ze met echt vast bed, wij kunnen nog “terug” indien gewenst.
Onze Nomade: treinzit aan achterzijde = meer view als je achteruit bij een meer parkeert en binnen zit te eten. Vrienden van ons (420TD) zijn jaloers op onze (ruime) 'view'. Hun TD-zitje situeert zich aan linkerzijde met weinig bruikbaar zicht voor de ene bank (kijkt op achterwand). Anderzijds: treinzit 420TD: kan je met 4 personen zitten eten, bij ons is dat eerder moeizaam te noemen (eerder twee éénpersoons-bankjes). Mis ik echt wel in de Nomade!
We hebben veel licht binnen: ik denk dat de totale oppervlakte ramen van de Nomade mss verschilt met de 420TD. We hebben de ‘koudere’ grijze kussens uitvoering (maar gordijnkleur is veranderd naar rood) die mss lichter opkleurt dan de andere versie.
Ik vind onze Nomade TD binnenin ruimer dan de 420TD (niet door de extra 30 cm maar wel door de indeling), onze badkamer/toilet is ruimer (natte jassen hangen, natte schoenen neerzetten). We zijn Scandinavië-liefhebbers (slecht-weer-kampeerders) en gebruiken zelden een voortent of luifel (blijven weinig ter plaatse). Ruimte is uiteraard relatief en is een individuele ervaring. Gebruik je een voortent dan doet de ruimte in de caravan er wsch minder toe. De Nomade is volgens mij zwaarder dus zwaarder trekvoertuig nodig.
RIj-eigenschappen kan ik niet vergelijken want ik heb enkel met deze Biod ervaring en niet met andere Biods. Ze (onze Nomade) hangt heerlijk achteraan “te volgen”… Ik kan wel door de achterruit van onze auto (auto-afhankelijk) door de Biod kijken (geen platte sportwagens of kleine kinderen met fietsjes te zien maar al de rest wel).
Mocht je nog vragen hebben: stel maar!
Grzzzz
Belgische Toller met Nederlandse caravan…
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Belgische toller



Geregistreerd op: 10 Jul 2010
Berichten: 135
Woonplaats: België

BerichtGeplaatst: Za 18 Mei 2019 10:48    Onderwerp: Reageren met citaat

o ja, toevoeging: Nomade: dwars bed, 160 cm...
Minder Nomades TD in tweedehands (ik meen minder gemaakt, nog niet allemaal terug in tweedehandscircuit wegens recenter) en vermoedelijk wel iets meer dan 10.000 euro alhoewel je dat nooit zeker weet... We dachten er ook nooit een te vinden (binnen ons budget) en plots stond er wel een op marktplaats... Ze kwamen in 2002 op de markt dus tot een paar jaar geleden dus veel verschil in leeftijd (en mss ook wat in prijs).
Ook Scout komt misschien in aanmerking...? Wsch iets goedkoper.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
jck.de.jonge



Geregistreerd op: 08 Mrt 2010
Berichten: 14
Woonplaats: Drachten

BerichtGeplaatst: Za 18 Mei 2019 21:01    Onderwerp: Alweer een stap verder in het krijgen van een goed beeld Reageren met citaat

Belgische toller,
Dank voor jullie reactie! Het wordt steeds duidelijker wat de eerste keus zal worden.
Door jullie reactie zijn we er meer van overtuigd dat de NomadeTD voor ons de ideale Biod kan zijn met als goed alternatief de 420TD.
Nu maar hopen dat we ook verrast zullen worden door een aanbod binnen ons budget. Nogmaals bedankt!
Hartelijke groet,
JCK
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Belgische toller



Geregistreerd op: 10 Jul 2010
Berichten: 135
Woonplaats: België

BerichtGeplaatst: Zo 19 Mei 2019 09:25    Onderwerp: Reageren met citaat

Vergeet de Scout niet. Ik weet echter niet of die in TD bestaan. Even rondvragen op het forum? Zal ook iets lager van prijs zijn denk ik. Wel dan liefst ook een doorkijk-type zoals onze Nomade. Het zou kunnen dat ze dat zitje ook in lange zijde plaatsen ipv achteraan (zicht door venster). Ik zoek vandaag nog even of ik een folder of zoiets staan heb en geef je anders een PB'tje.
Veel succes!
Belgische Toller
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Belgische toller



Geregistreerd op: 10 Jul 2010
Berichten: 135
Woonplaats: België

BerichtGeplaatst: Zo 19 Mei 2019 15:33    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik stuurde je een pb.
grzzz
Toller en co
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pieter H



Geregistreerd op: 05 Sep 2012
Berichten: 161
Woonplaats: Lunteren

BerichtGeplaatst: Zo 19 Mei 2019 21:11    Onderwerp: Reageren met citaat

De 370/420 was in meerdere houtkleuren leverbaar. In 1999 standaard in de kleur licht essen en tegen meerprijs in de wat donkerdere beuken kleur. Ook met verschillende stofkleuren (lichte en donkerdere tinten).
_________________
BIOD 420 TLH 1999
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Caroline



Geregistreerd op: 05 Mei 2004
Berichten: 170
Woonplaats: Nijverdal

BerichtGeplaatst: Di 21 Mei 2019 10:11    Onderwerp: Reageren met citaat

Misschien deze al gezien? https://link.marktplaats.nl/m1411247020
_________________
Groet, Caroline

2006 - nu: Biod 400 TD Exclusief - Nuance 1991, wordt getrokken door Renault Kadjar EDC 2017

2004 - 2006: Biod 400 TD De Luxe- Nuance 1989 (gecrasht)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
jck.de.jonge



Geregistreerd op: 08 Mrt 2010
Berichten: 14
Woonplaats: Drachten

BerichtGeplaatst: Do 23 Mei 2019 21:51    Onderwerp: Reageren met citaat

Pieter H.
Dank voor je uitleg!

Caroline,
Deze hadden we idd al gezien en hebben hem ook bekeken, van binnen uitgeleefd en van buiten niet meer mooi in de lak.

Dank voor je reactie!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Caroline



Geregistreerd op: 05 Mei 2004
Berichten: 170
Woonplaats: Nijverdal

BerichtGeplaatst: Vr 24 Mei 2019 11:50    Onderwerp: Reageren met citaat

Jammer!
_________________
Groet, Caroline

2006 - nu: Biod 400 TD Exclusief - Nuance 1991, wordt getrokken door Renault Kadjar EDC 2017

2004 - 2006: Biod 400 TD De Luxe- Nuance 1989 (gecrasht)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.