"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

disselslot...

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
sn@rfie



Geregistreerd op: 25 Mei 2005
Berichten: 35
Woonplaats: Texel-Oudeschild

BerichtGeplaatst: Di 14 Jun 2005 23:42    Onderwerp: disselslot... Reageren met citaat

wie weet er welk disselslot op een extase 4L 1979 past? of nog beter wie heeft er eentje voor me? Wink
_________________
Ingrid & Frans
BIOD Extase 4L 1979
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Di 14 Jun 2005 23:47    Onderwerp: Re: disselslot... Reageren met citaat

sn@rfie schreef:
wie weet er welk disselslot op een extase 4L 1979 past? Wink

Toch maar de vraag: waarom wil je een disselslot?
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
sn@rfie



Geregistreerd op: 25 Mei 2005
Berichten: 35
Woonplaats: Texel-Oudeschild

BerichtGeplaatst: Di 14 Jun 2005 23:48    Onderwerp: Re: disselslot... Reageren met citaat

Lex M schreef:
sn@rfie schreef:
wie weet er welk disselslot op een extase 4L 1979 past? Wink

Toch maar de vraag: waarom wil je een disselslot?

Waar disselsloten voor gemaakt zijn.....dacht ik zo, wil hem niet graag kwijt Wink
_________________
Ingrid & Frans
BIOD Extase 4L 1979
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Di 14 Jun 2005 23:51    Onderwerp: Re: disselslot... Reageren met citaat

sn@rfie schreef:
Waar disselsloten voor gemaakt zijn.....dacht ik zo, wil hem niet graag kwijt Wink

Voor dit antwoord was ik al bang. Dus dan maar vervolgvragen.
Gebruik tijdens stalling?
Gebruik als aan de auto gekoppeld?
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Bob



Geregistreerd op: 03 Nov 2003
Berichten: 530
Woonplaats: Apeldoorn

BerichtGeplaatst: Wo 15 Jun 2005 00:03    Onderwerp: dissel slot Reageren met citaat

Het beste kun je een ALKO slot nemen
die kan gekoppeld dus rijdend en los
gebruikt worden Wink
_________________
Bob
BIOD-fan
Rijdend in een
Mercedes 320 TE station op Gas 1986
dus belasting vrij,Nu nog wel.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
sn@rfie



Geregistreerd op: 25 Mei 2005
Berichten: 35
Woonplaats: Texel-Oudeschild

BerichtGeplaatst: Wo 15 Jun 2005 08:41    Onderwerp: Re: dissel slot Reageren met citaat

Bob schreef:
Het beste kun je een ALKO slot nemen
die kan gekoppeld dus rijdend en los
gebruikt worden Wink


Dank je Bob.....we gebruiken hem vooral als we "haar" of is het een " hem" van de stalling halen en voor de deur zetten.....geeft ons een veiliger gevoel, het hoeft voor ons niet persee om het rijdend te gebruiken.
_________________
Ingrid & Frans
BIOD Extase 4L 1979
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Wo 15 Jun 2005 09:00    Onderwerp: Re: dissel slot Reageren met citaat

sn@rfie schreef:
we gebruiken hem vooral als we "haar" of is het een " hem" van de stalling halen en voor de deur zetten.....geeft ons een veiliger gevoel, het hoeft voor ons niet persee om het rijdend te gebruiken.

Dan is een koppelingslot vrij waardeloos. Iemand die hem mee wil nemen, heeft geen enkel problem met een koppelingslot.
Voor die situatie kun je beter een wielklem nemen.
Overigens ben ik ervan overtuigd dat het dievengilde niet geïnteresseerd is in Extases.

Alternatief: je kunt ook overwegen een stabilisatorkoppeling met ingebouwd slot aan te schaffen. Kost een paar centen, maar een Stabifix4 koop je waarschijnlijk voor het leven en neem je mee naar mogelijk volgende caravans. Het voordeel is dat hij aangekoppeld automatisch op slot zit, zodat je je geen zorgen hoeft te maken dat een onverlaat je caravan afhaakt als je combinatie geparkeerd staat. Zie http://www.stabifix.nl
Wel merk ik er bij op dat de Extase mits goed beladen geen stabilisatorkoppeling behoeft.
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
sn@rfie



Geregistreerd op: 25 Mei 2005
Berichten: 35
Woonplaats: Texel-Oudeschild

BerichtGeplaatst: Wo 15 Jun 2005 13:46    Onderwerp: Re: dissel slot Reageren met citaat

Lex M schreef:
sn@rfie schreef:
we gebruiken hem vooral als we "haar" of is het een " hem" van de stalling halen en voor de deur zetten.....geeft ons een veiliger gevoel, het hoeft voor ons niet persee om het rijdend te gebruiken.

Dan is een koppelingslot vrij waardeloos. Iemand die hem mee wil nemen, heeft geen enkel problem met een koppelingslot.
Voor die situatie kun je beter een wielklem nemen.
Overigens ben ik ervan overtuigd dat het dievengilde niet geïnteresseerd is in Extases.

Alternatief: je kunt ook overwegen een stabilisatorkoppeling met ingebouwd slot aan te schaffen. Kost een paar centen, maar een Stabifix4 koop je waarschijnlijk voor het leven en neem je mee naar mogelijk volgende caravans. Het voordeel is dat hij aangekoppeld automatisch op slot zit, zodat je je geen zorgen hoeft te maken dat een onverlaat je caravan afhaakt als je combinatie geparkeerd staat. Zie http://www.stabifix.nl
Wel merk ik er bij op dat de Extase mits goed beladen geen stabilisatorkoppeling behoeft.


Kijk zo ben ik in 1 dag toch een hoop wijzer geworden....dank jullie voor de antwoorden Very Happy
_________________
Ingrid & Frans
BIOD Extase 4L 1979
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Wo 15 Jun 2005 14:06    Onderwerp: Re: dissel slot Reageren met citaat

sn@rfie schreef:
Kijk zo ben ik in 1 dag toch een hoop wijzer geworden....

Je kunt nog veel wijzer worden met http://www.caravanhandboek.nl jazeker
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.