"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Powrmover

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Onderhoud, aanpassingen, tips, e.d.
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Do 30 Jun 2005 00:21    Onderwerp: Powrmover Reageren met citaat

Wie heeft onder een Albino 420 een Powrmover zitten en wat moest daarvoor allemaal weggezaagd worden?
Mogelijk heeft iemand daar een foto van?

Alvast bedankt!
Terug naar boven
hjh.eric.lamers



Geregistreerd op: 08 Mrt 2005
Berichten: 8
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do 30 Jun 2005 22:31    Onderwerp: Reageren met citaat

Heb zelf naar alle tevredenheid al drie jaar een powrmover onder een 420 t zitten.Caravan van 2002.
Deze biod is creme van kleur welke perfect staat bij de kleur van Powrmover (of ondersom ).
Door beperkte montageruimte ervoor gekozen om de powrmover achter de as te monteren.Als je hiervoor kiest is er net genoeg ruimte tussen skirt en chassisbalk voor de aandrijfmotor.Je moet dan alleen de onderkant van de skirt iets wegzagen.dit is echter niet te zien omdat het de onderzijde is.
Omdat BPW chassis beperkte hoogte heeft moet er gewerkt worden met montage platen.Deze worden aan het chassis gemonteerd,waaraan dan de mover komt te hangen.
Wel is het nodig om aan de onderzijde de spatbordrand iets weg te zagen (mooi rond) ter plaatse van de aandrijfrol.Wanneer dit zorgvuldig gebeurt is er niets van te zien,in zijaanzicht zie je dan een iets andere ronding en kijk je aan de zijkant op het afdekplaatje van de aandrijfrol.
Wanneer je dit alles zo maakt hangt de mover mooi hoog en ziet het er niet uit alsof je een grasmaaier hebt.
Voordelige aanbieding bij de Fa OBELINK in Winterswijk.
Wil je een en ander zien dan kan dat op het aanstaande BIOD WEEKEND in BUREN.
Ben er dan waarschijnlijk ook met de caravan.

Veel succes met je keuze.
eric lamers ,nijmegen
_________________
Eric Lamers
BIOD 420 T 2002.
BIOD excellent rt 1980.
BIOD BAMBI 1979.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Vr 01 Jul 2005 18:01    Onderwerp: Reageren met citaat

Dankjewel Eric!

Nu begrijp ik ook de bezwaren van de Powrmovermonteur: het is bij mij echt niet uitvoerbaar door een paar eigen baksels Smile op die plek...
Ik ben nu bezig met Ivra, dat kan voor ongeveer dezelfde (relatief lage) prijs.

Weet jij hoe hoog het chassisprofiel is?
Terug naar boven
hjh.eric.lamers



Geregistreerd op: 08 Mrt 2005
Berichten: 8
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za 02 Jul 2005 22:25    Onderwerp: Eventuele Powrmover. Reageren met citaat

Gisteren bij Fa. Obelink geweest om nog wat kleine aankopen te doen (stopcontakt ,schakelaar, airmix ) en terloops nog even naar de prijs van een Powrmover geinformeerd.Wordt aangeboden voor 1150,- euro.
Men moet dan wel aan beide kanten de aandrijfmotoren apart op de wielen zetten.Powrmover geeft vijf jaar garantie, en claimt de kleinste inbouwhoogte nodig te hebben.Ook zelfmontage is geen enkel probleem,een klein dagje werk.
Om op jouw vraag terug te komen, de chasssishoogte is bij mijn Biod 80mm. (bpw chassis ).
Veel succes met je keuze. Wink Wink
_________________
Eric Lamers
BIOD 420 T 2002.
BIOD excellent rt 1980.
BIOD BAMBI 1979.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Za 02 Jul 2005 23:47    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
Om op jouw vraag terug te komen, de chassishoogte is bij mijn Biod 80mm. (bpw chassis ).


Dankjewel voor je info, die Powrmover gaat helaas echt niet lukken, maar met die 80 mm zit ik aan de minimale maat voor een Ivra-ding, dus daarin had die monteur dan gelijk.

Volgend weekend maar eens koffie gaan drinken bij de vrijbuiter Wink
Terug naar boven
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Zo 10 Jul 2005 19:07    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
Volgend weekend maar eens koffie gaan drinken bij de vrijbuiter



Nah, dat werd dus telefonische koffie, omdat ik geen zin heb om twee keer achter elkaar die vreselijke afstand [Geintje, Lex Wink] af te leggen.
Er moeten namelijk eerst nog wat extra onderdelen besteld worden omdat een peitz onderstel nou eenmaal niet helemaal standaard is.

Wat dat betreft zou een voorspoediger handel in Hobby's een voordeel zijn voor BIOD-sleutelaars! buig applaus buig
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Onderhoud, aanpassingen, tips, e.d. Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.