"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Foto's op www enzovoort.

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
C.M. van der Mast



Geregistreerd op: 13 Aug 2004
Berichten: 130
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Zo 03 Jul 2005 12:14    Onderwerp: Foto's op www enzovoort. Reageren met citaat

Beste mensen,

ik ben nog al druk aan de gang geweest - heb er naast mijn 'werkzaamheden' voldoende tijd voor - met geknutsel aan de caravan. Zie ook andere forumhoofdstukken. Nu is het zo, ik vermoed dat het met de meeste fervente BIOD-ters zo is, dat je je verbeteringen wereldkundig wil maken. Ik las een klein berichtje van Lex, als ik het me goed herinner, ..... dan zet je de foto op het web in een url of weet ik veel wat voor formaat, niet breder van 500 pixels, maar goed:

De vraag is eigenlijk vrij simpel. Hopelijk het antwoord ook.

Uit mijn voorraad van digitale of gedigitaliseerde foto's wil ik enkele publiceren. Vooral omdat het - naar mijn zeer bescheiden mening - daadwerkelijk om verbeteringen gaat waar iedereen (BIOD) wat aan kan hebben.

Kan Lex of iemand duidelijk aangeven, dus in de juiste volgorde van handelen, hoe je een archieffoto op het web zet en hoe hij in een van de forumhoofdstukken terecht kan komen?

Dank, duizendmaal dank,
_________________
BIOD400TL Exclusief (1989); trekpaard: Toyota 'PICNIC'; Chauffeur (1935); co-pilote (1944).
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Frank Selen



Geregistreerd op: 18 Apr 2005
Berichten: 1116
Woonplaats: Tegelen

BerichtGeplaatst: Zo 03 Jul 2005 12:45    Onderwerp: Reageren met citaat

Hallo Cees, ik zal in stappen uitleggen hoe je jouw revolutionaire verbeteringen middels foto's op dit forum wereldkundig kunt maken. Ik ben in ieder geval benieuwd!
Indien de stappen wat te groot zijn, stel gerust je vragen.
1. Als het goed is heb je bij jouw provider wat webruimte. Bij mijn provider HCCNet heb ik hier de foto's staan:
http://home.hccnet.nl/f.selen/Expert/
Klik maar eens op deze link en dan op de foto's die er op een rijtje staan.
2. Je moet nu uitzoeken wat het juiste adres is van jouw plekje op de webserver van jouw provider. Voor mij is dat:
ftp://home.hccnet.nl/
Hier moet je met een gebruikersnaam en een wachtwoord op inloggen, niet iedereen mag natuurlijk op jouw plekje. Deze gegevens heb je -ooit- van je provider gekregen. Je kunt nu je foto middels kopieren en plakken in de map op de server plaatsen.
3. Het is verstandig je foto's niet te groot op het web te zetten. Het laden duurt voor de gebruikers erg lang en soms zijn ze te groot, "vallen buiten het scherm". Wellicht heb je een fotobewerkingsprogramma om dit te realiseren. Een hele makkelijke manier is om de foto naar jezelf te mailen. Het mailprogramma vraagt of je de foto wil verkleinen, dan kies je natuurlijk voor "ja".
4. Indien de foto op je webserver staat zoek je uit wat het precies adres is. Bijvoorbeeld: http://home.hccnet.nl/f.selen/Expert/thuis.jpg
Deze hele regel kopieer je door de regel te selecteren en dan rechts-klikken en voor kopieren te kiezen. Nu ga je hier op het forum een bericht maken en klikt op het knopje "Img", dan klik je rechts en kiest voor plakken en tot slot weer het knopje "Img*". Nu staat je foto op dit forum:


Het is een heel verhaal Cees, maar als er meer foto's op dit forum komen is dat natuurlijk prachtig!! Stel gerust je vragen als er iets niet duidelijk is. Succes, we zijn benieuwd!!
_________________
Groetjes, Frank
expert BIOD Expert 6L '73. Chassisnummer: 590.008
Citroën DS Break '71, Volvo XC70 '04 en Honda GoldWing GL1000 '75


Laatst aangepast door Frank Selen op Do 07 Jul 2005 10:29; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Zo 03 Jul 2005 16:59    Onderwerp: Reageren met citaat

En natuurlijk mag je de fotoos ook naar mij sturen, dan plaats ik ze.
Zie ook de uitleg (link bovenaan deze pagina).
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
KlaasH



Geregistreerd op: 12 Jun 2005
Berichten: 5

BerichtGeplaatst: Do 07 Jul 2005 00:07    Onderwerp: Reageren met citaat

Je kan ook gemakkelijk de foto`s op een site als:http://www.imageshack.us/
of:http://tinypic.com/ uploaden en dan de url link plaatsen, klinkt ingewikkeld, maar is erg makkelijk.
_________________
1973 Biod Extase 2l
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.