"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Welke gasflessen passen in de disselkast van een 420

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
bleekie



Geregistreerd op: 12 Jul 2005
Berichten: 62
Woonplaats: Vinkeveen

BerichtGeplaatst: Di 12 Jul 2005 09:28    Onderwerp: Welke gasflessen passen in de disselkast van een 420 Reageren met citaat

Afgelopen week hebben wij een tweede hands BIOD 420 TLH 1997 gekocht. Van onze vorige caravan hadden wij nog enkele dingen over gehouden. Toen wij echter probeerde of de lichtgewicht gasfles van het merk BP 10liter bemerkte we dat deze eigenlijk niet paste. Nu weet ik wel je kunt hem ook in de caravan vervoeren en op de camping de disselbak open laten staan en als deze leeg is terug gaan naar de bekende stalen gasflessen. Maar helaas dan mis ik het voordeel van het gewicht. Nu zijn er buiten BP nog een aantal meer merken op de markt. Nu is mijn vraag welk merk lichtgewicht gasfles past in de disselkast van de 420TLH.
bij voorbaat onze dank
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Di 12 Jul 2005 09:57    Onderwerp: Re: Welke gasflessen passen in de disselkast van een 420 Reageren met citaat

bleekie schreef:
Afgelopen week hebben wij een tweede hands BIOD 420 TLH 1997 gekocht. Van onze vorige caravan hadden wij nog enkele dingen over gehouden. Toen wij echter probeerde of de lichtgewicht gasfles van het merk BP 10liter bemerkte we dat deze eigenlijk niet paste. Nu weet ik wel je kunt hem ook in de caravan vervoeren en op de camping de disselbak open laten staan en als deze leeg is terug gaan naar de bekende stalen gasflessen. Maar helaas dan mis ik het voordeel van het gewicht. Nu zijn er buiten BP nog een aantal meer merken op de markt. Nu is mijn vraag welk merk lichtgewicht gasfles past in de disselkast van de 420TLH.
bij voorbaat onze dank

Hartelijk welkom bij de club die geen club is Wink
Als ik jou was, zou ik simpelweg terug gaan naar de conventionele 5/6kg flessen. Per fles scheelt het misschien 1 à 2 kg kogeldruk per fles. Het moet niet te moeilijk zijn dat te compenseren indien nodig. En in het algemeen zijn conventionele flessen per saldo goedkoper dan elke lichtgewicht.
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
hjh.eric.lamers



Geregistreerd op: 08 Mrt 2005
Berichten: 8
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo 07 Aug 2005 17:54    Onderwerp: gasflessen Reageren met citaat

Ik heb zelf een biod 420 T uit 2002 met hetzelfde probleem.
De kunststof gasfles van BP (10 kg gasinhoud ) past er eigenlijk net niet goed in.
de bovenrand (waarin handvat zit ) komt bij het sluiten tegen deksel aan.
Als oplossing heb ik de fles iets schuin naar achteren gekanteld staan waardoor het precies gaat.
Je moet dan wel het vloertje schuin maken zodat de fles goed staat,en je moet de fles met de kraanopening,aansluiting,naar voren houden omdat op deze plek de bovenrand niet doorloopt waardoor je niet zoveel diepte nodig hebt.
als laatste is dan een haaks gasreduceer nodig om de klep te kunnen sluiten.

Voordeel : 7kg !! ( stalen fles leeggewicht ongeveer 7kg ,gasvulling 5kg.)
Door deze hoge BP fles wordt de bolle ruimte van disselkastdeksel beter benut ,en de hoogte ,en de gasvoorraad is eenvoudig af te lezen door de doorzichtige fles.
Met een 10 kg vulling kan de koelkast 3 weken op gas draaien.
De plaatsing van de fles is eventueel te zien tijdens het BIODWEEKEND.
m.vr.groet. eric lamers.
_________________
Eric Lamers
BIOD 420 T 2002.
BIOD excellent rt 1980.
BIOD BAMBI 1979.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.