"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Excellente klussen
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Onderhoud, aanpassingen, tips, e.d.
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Bob



Geregistreerd op: 03 Nov 2003
Berichten: 530
Woonplaats: Apeldoorn

BerichtGeplaatst: Vr 09 Jan 2004 19:18    Onderwerp: 2e BIOD Reageren met citaat

Lex van harte gefeliciteerd met je 25e jarige Excellent,ik hoop dat je er nog 25 jaar plezier van hebt in iedergeval WELKOM in het Excellent peleton Laughing we zullen die andereBIOD bezitters eens een poepje laten ruiken indewar Laughing Laughing Laughing Laughing
_________________
Bob
BIOD-fan
Rijdend in een
Mercedes 320 TE station op Gas 1986
dus belasting vrij,Nu nog wel.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Jeroen



Geregistreerd op: 05 Nov 2003
Berichten: 28
Woonplaats: Okkenbroek

BerichtGeplaatst: Vr 09 Jan 2004 21:29    Onderwerp: Excellent Reageren met citaat

Hallo Lex,

dit is toch niet de zgn Oostwold excellent? En met welke gaan jullie nu op vakantie. Wel een luxeprobleem hoor! Veel plezier ermee!
Jeroen
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Vr 09 Jan 2004 22:06    Onderwerp: Re: Excellent Reageren met citaat

Jeroen schreef:
dit is toch niet de zgn Oostwold excellent? En met welke gaan jullie nu op vakantie.

Nee, het is niet die uit Oostwold. Deze heb ik uit Tilburg gehaald. Maar voorlopig is het een hobby-project, ik ga hem eerst reisvaardig maken. Waarschijnlijk ga ik lid worden van de Oldtimercaravanclub. En dan wie weet meedoen met hun activiteiten.
De 400 houden we voor de grotere vakantiereizen. Ik hoop per 1 april definitief te gaan fpu-en (vervroegd pensioen).
banaan banaan banaan
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Abel S
Gast





BerichtGeplaatst: Vr 09 Jan 2004 23:21    Onderwerp: Excellent Reageren met citaat

Lex
In het ledenbestand van de O.C.C. bevindt zich momenteel 1 Excellent.
De bezitters wonen in Oosterhout (bij Bob bekend).
Het aantal Experts is bij de O.C.C. 4 stuks (2 van ondergetekende) en niet te vergeten de Extases en de Bambi's.
Terug naar boven
Bob



Geregistreerd op: 03 Nov 2003
Berichten: 530
Woonplaats: Apeldoorn

BerichtGeplaatst: Za 10 Jan 2004 00:45    Onderwerp: Excellent Reageren met citaat

Hallo Joop
Excellentje Question
Waarom denk je dat er zo weinig van gemaakt zijn Question
Ze waren te luxe en te duur des tijds, dus vavn daar galant Laughing Wink
_________________
Bob
BIOD-fan
Rijdend in een
Mercedes 320 TE station op Gas 1986
dus belasting vrij,Nu nog wel.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Do 22 Jan 2004 11:12    Onderwerp: Reageren met citaat

Veel vuil is pas zichtbaar na uitbouw van onderdelen:


_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Vr 23 Jan 2004 00:41    Onderwerp: Reageren met citaat

En deze spaghetti heeft iets met elektriciteit te maken Wink


_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Abel S
Gast





BerichtGeplaatst: Vr 23 Jan 2004 00:59    Onderwerp: een tweede biod Reageren met citaat

Lex,
dat is nou mijn specialiteit " Electriciteit" (dus als je door de draden de caravan niet meer ziet!)
Terug naar boven
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Vr 23 Jan 2004 18:00    Onderwerp: Reageren met citaat

joop brand schreef:
Neem wel aan dat het 12V is.

Dat is dus niet zo, Joop Crying or Very sad
De rechtse zwarte kabel is binnenkomende 230V, met draden rood, wit en zwart. Deze zijn soms gebundeld met een rode van 12V. (Ik heb al 1 oplazer gehad.)
Ik wil uitzoeken wat er naar de omvormer gaat.
De 12V-verlichting en de 230V-wandcontactdozen zijn aangesloten en werken. Dus dat is okee.
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Vr 23 Jan 2004 18:43    Onderwerp: Reageren met citaat

Lex, Nou dan is het inderdaad een zooitje. Shocked Zoals reeds is gebleken. Mag ook helemaal niet, dat is wat ik er van weet, 12V en 220V door elkaar, de toegepaste draad voor 220 mag ook niet, dan moet het ook nog in een PVC buis en draad van de geijkte kleuren. Zit je al te denken aan een aardlekschakelaar?
Succes, joop brand
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Bob



Geregistreerd op: 03 Nov 2003
Berichten: 530
Woonplaats: Apeldoorn

BerichtGeplaatst: Ma 26 Jan 2004 09:21    Onderwerp: Niets Reageren met citaat

Hallo Joop
Dat is nou precies wat ik al een poosje roep, het hele weekend geen Biodist op de site Exclamation
volgens mij mogen dat niet van moeder de vrouw en moeten ze verplicht mee naar de meubelwinkel,of iets anders Laughing goedemorgen trouwens Exclamation ENstroomdraden in apparte pvc buizen was al tre sprake gekomen dacht ik Wink
_________________
Bob
BIOD-fan
Rijdend in een
Mercedes 320 TE station op Gas 1986
dus belasting vrij,Nu nog wel.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Ma 26 Jan 2004 12:24    Onderwerp: Reageren met citaat

joop brand schreef:
Mag ook helemaal niet, dat is wat ik er van weet, 12V en 220V door elkaar, de toegepaste draad voor 220 mag ook niet, dan moet het ook nog in een PVC buis en draad van de geijkte kleuren. Zit je al te denken aan een aardlekschakelaar?

Ik neem aan dat wat toen blijkbaar mocht, nu niet aangepast MOET worden. Anders moeten alle oude modellen onder het mes.
Ik ga er wel een aardlekschakelaar in zetten. En in een later stadium ga ik misschien de 230V-bedrading aanpassen.
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Wo 28 Jan 2004 00:21    Onderwerp: Reageren met citaat

Lex,
Bedrading caravan,
Ben op informatie uit geweest, eisen blijven zoals ze waren bij aanleg. Ga je uitbreiden dan volgens de tegenwoordige eis. Maar die 12V en 220V op dezelfde kroonstenen mag niet. 220V scheiden van die 12V, 220V moet afgeschermd worden van mogelijkheid van aanraken.
Wat aardlek betreft, een vaste aardlek van 30mA, met ten hoogste 6 aansluitpunten ter beveiliging. Daar kom je waarschijnlijk toch niet aan. Caravan wordt behandeld als zijnde een woonhuis.
We zitten trouwens ook in een overgangsgebied wat draadkleuren betreft, de oude draadkleuren, worden door de handel als eerste uitverkocht.
Mag tot 2006 gebruikt worden. En om nu helemaal pietluttig te worden, aardlek niet lager dan 0,5mtr. boven maaiveld en niet hoger dan 2mtr.
Eigenlijk neem ik aan dat je het allemaal wel weet.
gegroet, joop brand
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Wo 28 Jan 2004 07:09    Onderwerp: Reageren met citaat

joop brand schreef:
Eigenlijk neem ik aan dat je het allemaal wel weet.

Nee, Joop, die voorschriften ken ik niet.
Bedankt voor de uitzoekerij applaus
Van elektriciteit heb ik wel enig verstand.
Het probleem is: ik ben nu bij het begin van de dradenbrij.
Maar daarna verdwijnen ze achter de bekleding.
Dus waar gaat wat heen? indewar
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Wo 28 Jan 2004 11:16    Onderwerp: Reageren met citaat

Lex,
Waar gaat het draadje heen?
Dat is heel simpel. Nu wil ik niet belerend overkomen, of de wijsneus uithangen. Maar ik zou het volgende doen.
Haal die 220V los van de caravan, zal je al gedaan hebben denk ik.
Zorg dat je van dat afplakband hebt voor verf, een hele simpele multimeter, en een lang snoer.
Haal ergens bij een schakelaar, of weet ik wat, de draden los, verbind een draad aan een eind van dat losse lange snoer. Ga met dat andere eind van dat losse snoer terug naar de kroonstenen,zet de mulimeter op OHM aanwijzing, zet het ene testsnoertje aan het losse lange snoer, en ga met het andere testsnoertje van de meter langs de kroonstenen, waar die gaat aanwijzen heb je de verdwijnende draad te pakken. Schrijf op die rol afplakband waar die draad voor is, scheur het eraf plak op de draad en die draad is klaar. Op naar de volgende.
Kan niet missen.
Dat je de aansluitdraden bij een schakelaar of iets anders los moet halen is omdat je misschien door het aansluitende apparaat heen kan meten, en op het verkeerde been wordt gezet dat is duidelijk.
Er zijn draden die altijd ergens samen komen, houdt daar ook rekening mee. Maar op deze manier moet je toch aardig op weg komen.
Succes, joop brand.
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Onderhoud, aanpassingen, tips, e.d. Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Pagina 4 van 7

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.