Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Bob
Geregistreerd op: 03 Nov 2003 Berichten: 530 Woonplaats: Apeldoorn
|
Geplaatst: Vr 09 Jan 2004 19:18 Onderwerp: 2e BIOD |
|
|
Lex van harte gefeliciteerd met je 25e jarige Excellent,ik hoop dat je er nog 25 jaar plezier van hebt in iedergeval WELKOM in het Excellent peleton we zullen die andereBIOD bezitters eens een poepje laten ruiken _________________ Bob
BIOD-fan
Rijdend in een
Mercedes 320 TE station op Gas 1986
dus belasting vrij,Nu nog wel. |
|
Terug naar boven |
|
|
Jeroen
Geregistreerd op: 05 Nov 2003 Berichten: 28 Woonplaats: Okkenbroek
|
Geplaatst: Vr 09 Jan 2004 21:29 Onderwerp: Excellent |
|
|
Hallo Lex,
dit is toch niet de zgn Oostwold excellent? En met welke gaan jullie nu op vakantie. Wel een luxeprobleem hoor! Veel plezier ermee!
Jeroen |
|
Terug naar boven |
|
|
Lex M
Geregistreerd op: 01 Nov 2003 Berichten: 2314
|
Geplaatst: Vr 09 Jan 2004 22:06 Onderwerp: Re: Excellent |
|
|
Jeroen schreef: | dit is toch niet de zgn Oostwold excellent? En met welke gaan jullie nu op vakantie. |
Nee, het is niet die uit Oostwold. Deze heb ik uit Tilburg gehaald. Maar voorlopig is het een hobby-project, ik ga hem eerst reisvaardig maken. Waarschijnlijk ga ik lid worden van de Oldtimercaravanclub. En dan wie weet meedoen met hun activiteiten.
De 400 houden we voor de grotere vakantiereizen. Ik hoop per 1 april definitief te gaan fpu-en (vervroegd pensioen).
_________________ Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120 |
|
Terug naar boven |
|
|
Abel S Gast
|
Geplaatst: Vr 09 Jan 2004 23:21 Onderwerp: Excellent |
|
|
Lex
In het ledenbestand van de O.C.C. bevindt zich momenteel 1 Excellent.
De bezitters wonen in Oosterhout (bij Bob bekend).
Het aantal Experts is bij de O.C.C. 4 stuks (2 van ondergetekende) en niet te vergeten de Extases en de Bambi's. |
|
Terug naar boven |
|
|
Bob
Geregistreerd op: 03 Nov 2003 Berichten: 530 Woonplaats: Apeldoorn
|
Geplaatst: Za 10 Jan 2004 00:45 Onderwerp: Excellent |
|
|
Hallo Joop
Excellentje
Waarom denk je dat er zo weinig van gemaakt zijn
Ze waren te luxe en te duur des tijds, dus vavn daar _________________ Bob
BIOD-fan
Rijdend in een
Mercedes 320 TE station op Gas 1986
dus belasting vrij,Nu nog wel. |
|
Terug naar boven |
|
|
Lex M
Geregistreerd op: 01 Nov 2003 Berichten: 2314
|
Geplaatst: Do 22 Jan 2004 11:12 Onderwerp: |
|
|
Veel vuil is pas zichtbaar na uitbouw van onderdelen:
_________________ Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120 |
|
Terug naar boven |
|
|
Lex M
Geregistreerd op: 01 Nov 2003 Berichten: 2314
|
Geplaatst: Vr 23 Jan 2004 00:41 Onderwerp: |
|
|
En deze spaghetti heeft iets met elektriciteit te maken
_________________ Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120 |
|
Terug naar boven |
|
|
Abel S Gast
|
Geplaatst: Vr 23 Jan 2004 00:59 Onderwerp: een tweede biod |
|
|
Lex,
dat is nou mijn specialiteit " Electriciteit" (dus als je door de draden de caravan niet meer ziet!) |
|
Terug naar boven |
|
|
Lex M
Geregistreerd op: 01 Nov 2003 Berichten: 2314
|
Geplaatst: Vr 23 Jan 2004 18:00 Onderwerp: |
|
|
joop brand schreef: | Neem wel aan dat het 12V is. |
Dat is dus niet zo, Joop
De rechtse zwarte kabel is binnenkomende 230V, met draden rood, wit en zwart. Deze zijn soms gebundeld met een rode van 12V. (Ik heb al 1 oplazer gehad.)
Ik wil uitzoeken wat er naar de omvormer gaat.
De 12V-verlichting en de 230V-wandcontactdozen zijn aangesloten en werken. Dus dat is okee. _________________ Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120 |
|
Terug naar boven |
|
|
joop brand
Geregistreerd op: 14 Nov 2003 Berichten: 1862
|
Geplaatst: Vr 23 Jan 2004 18:43 Onderwerp: |
|
|
Lex, Nou dan is het inderdaad een zooitje. Zoals reeds is gebleken. Mag ook helemaal niet, dat is wat ik er van weet, 12V en 220V door elkaar, de toegepaste draad voor 220 mag ook niet, dan moet het ook nog in een PVC buis en draad van de geijkte kleuren. Zit je al te denken aan een aardlekschakelaar?
Succes, joop brand _________________ Joop, helaas zonder Biod |
|
Terug naar boven |
|
|
Bob
Geregistreerd op: 03 Nov 2003 Berichten: 530 Woonplaats: Apeldoorn
|
Geplaatst: Ma 26 Jan 2004 09:21 Onderwerp: Niets |
|
|
Hallo Joop
Dat is nou precies wat ik al een poosje roep, het hele weekend geen Biodist op de site
volgens mij mogen dat niet van moeder de vrouw en moeten ze verplicht mee naar de meubelwinkel,of iets anders goedemorgen trouwens ENstroomdraden in apparte pvc buizen was al tre sprake gekomen dacht ik _________________ Bob
BIOD-fan
Rijdend in een
Mercedes 320 TE station op Gas 1986
dus belasting vrij,Nu nog wel. |
|
Terug naar boven |
|
|
Lex M
Geregistreerd op: 01 Nov 2003 Berichten: 2314
|
Geplaatst: Ma 26 Jan 2004 12:24 Onderwerp: |
|
|
joop brand schreef: | Mag ook helemaal niet, dat is wat ik er van weet, 12V en 220V door elkaar, de toegepaste draad voor 220 mag ook niet, dan moet het ook nog in een PVC buis en draad van de geijkte kleuren. Zit je al te denken aan een aardlekschakelaar? |
Ik neem aan dat wat toen blijkbaar mocht, nu niet aangepast MOET worden. Anders moeten alle oude modellen onder het mes.
Ik ga er wel een aardlekschakelaar in zetten. En in een later stadium ga ik misschien de 230V-bedrading aanpassen. _________________ Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120 |
|
Terug naar boven |
|
|
joop brand
Geregistreerd op: 14 Nov 2003 Berichten: 1862
|
Geplaatst: Wo 28 Jan 2004 00:21 Onderwerp: |
|
|
Lex,
Bedrading caravan,
Ben op informatie uit geweest, eisen blijven zoals ze waren bij aanleg. Ga je uitbreiden dan volgens de tegenwoordige eis. Maar die 12V en 220V op dezelfde kroonstenen mag niet. 220V scheiden van die 12V, 220V moet afgeschermd worden van mogelijkheid van aanraken.
Wat aardlek betreft, een vaste aardlek van 30mA, met ten hoogste 6 aansluitpunten ter beveiliging. Daar kom je waarschijnlijk toch niet aan. Caravan wordt behandeld als zijnde een woonhuis.
We zitten trouwens ook in een overgangsgebied wat draadkleuren betreft, de oude draadkleuren, worden door de handel als eerste uitverkocht.
Mag tot 2006 gebruikt worden. En om nu helemaal pietluttig te worden, aardlek niet lager dan 0,5mtr. boven maaiveld en niet hoger dan 2mtr.
Eigenlijk neem ik aan dat je het allemaal wel weet.
gegroet, joop brand _________________ Joop, helaas zonder Biod |
|
Terug naar boven |
|
|
Lex M
Geregistreerd op: 01 Nov 2003 Berichten: 2314
|
Geplaatst: Wo 28 Jan 2004 07:09 Onderwerp: |
|
|
joop brand schreef: | Eigenlijk neem ik aan dat je het allemaal wel weet. |
Nee, Joop, die voorschriften ken ik niet.
Bedankt voor de uitzoekerij
Van elektriciteit heb ik wel enig verstand.
Het probleem is: ik ben nu bij het begin van de dradenbrij.
Maar daarna verdwijnen ze achter de bekleding.
Dus waar gaat wat heen? _________________ Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120 |
|
Terug naar boven |
|
|
joop brand
Geregistreerd op: 14 Nov 2003 Berichten: 1862
|
Geplaatst: Wo 28 Jan 2004 11:16 Onderwerp: |
|
|
Lex,
Waar gaat het draadje heen?
Dat is heel simpel. Nu wil ik niet belerend overkomen, of de wijsneus uithangen. Maar ik zou het volgende doen.
Haal die 220V los van de caravan, zal je al gedaan hebben denk ik.
Zorg dat je van dat afplakband hebt voor verf, een hele simpele multimeter, en een lang snoer.
Haal ergens bij een schakelaar, of weet ik wat, de draden los, verbind een draad aan een eind van dat losse lange snoer. Ga met dat andere eind van dat losse snoer terug naar de kroonstenen,zet de mulimeter op OHM aanwijzing, zet het ene testsnoertje aan het losse lange snoer, en ga met het andere testsnoertje van de meter langs de kroonstenen, waar die gaat aanwijzen heb je de verdwijnende draad te pakken. Schrijf op die rol afplakband waar die draad voor is, scheur het eraf plak op de draad en die draad is klaar. Op naar de volgende.
Kan niet missen.
Dat je de aansluitdraden bij een schakelaar of iets anders los moet halen is omdat je misschien door het aansluitende apparaat heen kan meten, en op het verkeerde been wordt gezet dat is duidelijk.
Er zijn draden die altijd ergens samen komen, houdt daar ook rekening mee. Maar op deze manier moet je toch aardig op weg komen.
Succes, joop brand. _________________ Joop, helaas zonder Biod |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
|