"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Verlijming 'rubber'op de romp van een 420

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Johan de Jong



Geregistreerd op: 29 Nov 2004
Berichten: 125
Woonplaats: Oldenzaal

BerichtGeplaatst: Za 22 Okt 2005 00:32    Onderwerp: Verlijming 'rubber'op de romp van een 420 Reageren met citaat

Bij de omnistore tentrailluifel worden 2 ronde rubberen zuignappen geleverd waarin de uitzetsteunen van de luifel worden worden geplaatst. Deze doppen worden dan tegen de zijwand van de caravan geplaatst.
Omdat op de gewenste plek zich ook de ronding van zijwand naar dak bevindt, kruipt de nap naar boven en schrik je 'snachts wakker omdat de uitzetsteun naar beneden valt.
Mijn oplossing: ontvetten met thinner,sikaflex 221 gaatje boren, rvs parkertje en alles zat goed vast. Maaaaar, de kit laat nu los van de zuignap en alles zit nog vast met de parker.De zuignap ziet eruit als rubber maar zal wel van een of andere flexibele kunststof zijn.
Is er iets wat of dat alles lijmt?
Johan
_________________
Van 1971-2003 Biod-Extase. Van 2003 -2007,420T van 1996 met veel d'rop en d'ran.
Vanaf 2007 een nieuwe Fendt Topas 510TG (een hotelkamer op wielen)met vanaf 2009 een Subaru Forester Boxer diesel ervoor
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Zo 23 Okt 2005 21:13    Onderwerp: Reageren met citaat

Als dat Sikaflex ook een polymeerkit is, heb je niets aan mijn beroemde polymax.
Dat heeft bij mij op de gladde kant ook losgelaten van het polyesther.
Waarschijnlijk door de daar ingetrokken was, schat ik zo in...

Kun je die poten niet gewoon op de grond zetten?
Terug naar boven
Johan de Jong



Geregistreerd op: 29 Nov 2004
Berichten: 125
Woonplaats: Oldenzaal

BerichtGeplaatst: Ma 24 Okt 2005 00:36    Onderwerp: Reageren met citaat

Peter,
Sikaflex werd door Biod gebruikt voor verlijming op polyester. Het kan inderdaad zijn dat Thinner mijn intensieve wasbehandeling van de huid onvoldoende weghaaltOp de huls van Sikaflex staat o.m. '310ml polyurethane en methyleendifenylldiscocyanaat, niet iets om op te eten lijkt mij, maar af dit ook een polymeerlijm/kit is zoals Polymax, dat gaat mijn pet te boven. Ik had trouwens na jouw pleidooien daarvoor ook Polymax aangeschaft en ik ga dat op een onbehandeld stuk polyesterplaat uitproberen evenals de Sikaflex.
De 420 staat tot april in de stalling, dus daarop kan ik even niets uitproberen.
Deze luifel staat al met 2 poten op de grond. De uitzetsteunen hebben als funktie het luifeldoek strak te trekken en zitten daartoe in 2 zuignappen van pakweg rond 10 cm. Op een gewone sleurhut is de wand recht en geeft dat geen probleem, maar een Biod loopt rond en dan kruipt deze nap naar boven.....
_________________
Van 1971-2003 Biod-Extase. Van 2003 -2007,420T van 1996 met veel d'rop en d'ran.
Vanaf 2007 een nieuwe Fendt Topas 510TG (een hotelkamer op wielen)met vanaf 2009 een Subaru Forester Boxer diesel ervoor
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Ma 24 Okt 2005 05:48    Onderwerp: Reageren met citaat

Johan de Jong schreef:
Op een gewone sleurhut is de wand recht en geeft dat geen probleem, maar een Biod loopt rond en dan kruipt deze nap naar boven.....

De overeenkomstige stokken van mijn Fiamma CaravanStore rusten tegen de tentrail, zonder enig hulpmiddel.
Het rondlopen van de BIOD is dan alleen maar een voordeel: ze zitten klem.
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Ma 24 Okt 2005 18:17    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:

Johan:
De uitzetsteunen hebben als funktie het luifeldoek strak te trekken en zitten daartoe in 2 zuignappen van pakweg rond 10 cm. Op een gewone sleurhut is de wand recht en geeft dat geen probleem, maar een Biod loopt rond en dan kruipt deze nap naar boven.....


Citaat:

Lex:
De overeenkomstige stokken van mijn Fiamma CaravanStore rusten tegen de tentrail, zonder enig hulpmiddel.
Het rondlopen van de BIOD is dan alleen maar een voordeel: ze zitten klem.


Dit weekend heb ik twee krachtzuignappen van Repusel gekocht. Die zuignappen blijven ook op ronde kanten heel aardig zitten. Ze kostten elk EUR 9,95. Aan de achterkant kun je er een boutje in draaien, M4 of M5

Maar als ik jou was, zou ik de optie van Lex uitproberen. Ik heb dat ook al eens gedaan met gewone luifeldakstokken en die bleven inderdaad goed op hun plek...

Groeten,
Peter
Terug naar boven
Egbert



Geregistreerd op: 30 Aug 2005
Berichten: 72

BerichtGeplaatst: Ma 24 Okt 2005 21:57    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
Het kan inderdaad zijn dat Thinner mijn intensieve wasbehandeling van de huid onvoldoende weghaalt


galant Wij kitten bij ons op het werk ook wel eens wat "rare" materialen op elkaar.
We ontvetten de ondergrond, en dan kontroleren we met breed plakband (doorzichtig het bruine laat sporen na), of het goed ontvet is. Als het plakband er moeilijk weer afgaat dan pakt de kit ook goed. toppie

Succes Egbert toppie
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.