"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Een draadje voor donkere dagen met hoog oh-gehalte ;-)
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> BIOD-babbel
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Za 26 Nov 2005 21:00    Onderwerp: Een draadje voor donkere dagen met hoog oh-gehalte ;-) Reageren met citaat

Nou bij ons is het ei al gelegd, ga begin mei naar Friesland/Groningen, laat de caravan op het vasteland staan, en dan een fiets huren op de Waddeneilanden.
Je blijkt daar altijd wind tegen te hebben? Sad
En eind mei maar weer richting Noorwegen, zuidelijk van Bergen, het fjorden gebied, preekstoel bijv.
_________________
Joop, helaas zonder Biod


Laatst aangepast door joop brand op Di 18 Apr 2006 02:39; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Egbert



Geregistreerd op: 30 Aug 2005
Berichten: 72

BerichtGeplaatst: Za 26 Nov 2005 21:05    Onderwerp: Reageren met citaat

Hoe ga je naar Noorwegen Joop, via Denemarken en Zweden via de bruggen rijden of met de boot van Denemarken naar Bergen?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Za 26 Nov 2005 21:13    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
En eind mei maar weer richting Noorwegen, zuidelijk van Bergen,


Beetje veel regen daar, de laatste jaren. Tegenwoordig is het weer boven de poolcirkel een stuk aangenamer.
Ken je deze site, trouwens?
http://www.bergens-tidende.no/kamera/

Ik ben op dat stationnetje geweest, daar kun je niet komen met de auto, maar wel heel luuks met de trein en ik kan je vertellen, dat het een hele mooie reis is!
Wij waren daar half juni en het was daar toen min 1, met harde wind tussen de gebouwen door. De wind was goed gevuld met stuifsneeuw en dat sloeg als een hele kruiwagen naalden op je huid...

En verder, als je vanavond niets meer te doen hebt, zou je alvast kunnen bedenken hoe je die desttsleff zou kunnen inpakken met polyesther, misschien vind je hem dan weer leuk... Bob heeft nog wel een paar BIODstickers voor je!

Idea indewar Idea kijk Idea toppie Idea
Terug naar boven
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Za 26 Nov 2005 21:32    Onderwerp: Reageren met citaat

Peter,
Ik probeerde die site te openen maar dat lukte nog niet.
In Bergen ben ik een paar jaar geleden geweest, in het oude museum gedeelte. De poolcirkel, ja, daar wil ik nog wel eens naar toe, de rust, natuur, prachtig.
Egbert, de bedoeling is de beide bruggen, hoewel de vogelvlucht route ook prima gaat.
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Za 26 Nov 2005 22:21    Onderwerp: Reageren met citaat

Peter,
Ik heb het bekeken , zelfs vanaf die Hurtiggrute schepen.
Maar die zijn logisch allemaal donker op het ogenblik.
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Za 26 Nov 2005 23:51    Onderwerp: Reageren met citaat

En voor het geval dat je naar Cornwall wilt, is er een site van een uitstekende fotograaf, die werkelijk prachtplaatjes maakt van "zijn" deel van Engeland: http://www.cornwallcam.co.uk/
Ik kijk bijna dagelijks!
Een beetje saaier, maar van een fotograaf die erg goed is met nevel-foto's is de volgende site: http://www.keswick.u-net.com/ldp.htm

Kortom: zelfs als het katten en honden regent, kun je je alvast verlekkeren op heel wat van die camera-sites en hopen dat je er ooit nog eens tijdens een mooie vakantie langs gaat komen...

jazeker banaan jazeker vrolijk jazeker banaan jazeker
Terug naar boven
Frank Selen



Geregistreerd op: 18 Apr 2005
Berichten: 1116
Woonplaats: Tegelen

BerichtGeplaatst: Za 26 Nov 2005 23:57    Onderwerp: Reageren met citaat

Peter, Shocked Smile
Staat nu bij mijn favorieten!!
_________________
Groetjes, Frank
expert BIOD Expert 6L '73. Chassisnummer: 590.008
Citroën DS Break '71, Volvo XC70 '04 en Honda GoldWing GL1000 '75


Laatst aangepast door Frank Selen op Zo 27 Nov 2005 00:02; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Frank Selen



Geregistreerd op: 18 Apr 2005
Berichten: 1116
Woonplaats: Tegelen

BerichtGeplaatst: Zo 27 Nov 2005 00:00    Onderwerp: Reageren met citaat


_________________
Groetjes, Frank
expert BIOD Expert 6L '73. Chassisnummer: 590.008
Citroën DS Break '71, Volvo XC70 '04 en Honda GoldWing GL1000 '75
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Zo 27 Nov 2005 00:04    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
Hoe ga je naar Noorwegen Joop, via Denemarken en Zweden via de bruggen rijden of met de boot van Denemarken naar Bergen?

De snelste en voordeligste oversteken zijn nog steeds die van Puttgarden en Helsingborg.
Maar als je de tijd hebt, kun je die indrukwekkende brug over de grote Belt nemen en eventueel die van Malmö, al is die lang niet zo mooi en stoer.

Ook een mooie mogelijkheid is het veer van Kopenhagen naar Oslo, vooral als je de nachtboot pakt. Het is heerlijk relaxed reizen en het scheelt je heel wat rijkilometers. bovendien kun je bij aankomst in Oslo meteen prettig koffie gaan drinken in het Vigelandsparken. Zoek dat maar eens op in Google, het is een beeldentuin die zéér de moeite van je bezoek waard is en zeker een diepe indruk bij je zal achterlaten.
Terug naar boven
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Zo 27 Nov 2005 00:08    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
Staat nu bij mijn favorieten!!


Ik dacht al: Wat is die Frank toch stil!
Maar geen wonder, je zat al een tijdje te kwijlen bij de aanblik van al die mooie foto's!

geintje
Terug naar boven
Frank Selen



Geregistreerd op: 18 Apr 2005
Berichten: 1116
Woonplaats: Tegelen

BerichtGeplaatst: Zo 27 Nov 2005 00:12    Onderwerp: Reageren met citaat

Peter schreef:

Maar geen wonder, je zat al een tijdje te kwijlen bij de aanblik van al die mooie foto's!


Kwijol is$ wehl in mijbn toest*nbord geloipen, ietss klpopt ern niet meeer...
_________________
Groetjes, Frank
expert BIOD Expert 6L '73. Chassisnummer: 590.008
Citroën DS Break '71, Volvo XC70 '04 en Honda GoldWing GL1000 '75
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Zo 27 Nov 2005 00:12    Onderwerp: Reageren met citaat

joop brand schreef:
Peter,
Ik heb het bekeken , zelfs vanaf die Hurtiggrute schepen.
Maar die zijn logisch allemaal donker op het ogenblik.


Als je op de site van de hurtigruten kijkt, kun je de timetable een beetje in de gaten houden, dan zie je ze ook in de donkere noorse winterdagen voor de wal liggen. Het is alleen een kwestie van mikken, want die camerasite loopt niet altijd even synchroon Smile
Terug naar boven
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Zo 27 Nov 2005 00:30    Onderwerp: Reageren met citaat

Nadeel van de brug tussen Kopenhagen en Malmo is dat je niet over het randje kan kijken, i.i.g. niet in mijn auto.
Vigelandspark ben ik nog niet geweest, als ik het goed heb is dat vlak bij die drie vikingboten en de Fram in Bygdoy. Wat denk je van Kiel/Oslo acht jaar geleden gedaan, maar dan zonder caravan.
De Holmenkollen, moet er niet aan denken op twee houten planken naar beneden.
Zou ik met de bruggen niet sneller in Goteburg zijn dan met de veren, het is omrijden maar geen wachttijden.
Heb het meegemaakt dat ik de brug van Puttgarden naar het vaste land niet over mocht vanwege de storm, uiteindelijk na zes uur wachten en iets minder hard waaien toch gegaan op eigen risico, na strategisch verpakken van het gewicht in de caravan. Als het waait dan is het constant, geen windvlagen dus zo moeilijk was het nou ook weer niet.
Zou het toch niet meer over doen.
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
wendy



Geregistreerd op: 10 Nov 2004
Berichten: 77
Woonplaats: Uden

BerichtGeplaatst: Zo 27 Nov 2005 11:13    Onderwerp: Reageren met citaat

joop brand schreef:

En eind mei maar weer richting Noorwegen, zuidelijk van Bergen, het fjorden gebied, preekstoel bijv.
Wat een geleuter eigenlijk. Smile

misschien zien we je dan in Juni als we met de sportauto naar de noordkaap rijden joop! Cool
't biodje blijft dan thuis en wordt van de zomer verder opgeknapt... : Razz
_________________
extase 2L bezitster
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Zo 27 Nov 2005 12:00    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
Zou ik met de bruggen niet sneller in Goteburg zijn dan met de veren, het is omrijden maar geen wachttijden.


Nee Joop, met de veren gaat altijd sneller en is ook minder omrijden.
In een enkel geval is het sneller om die van de Grote Belt te pakken, maar dat zou je dan met een routeplanner moeten uitkienen, die je vooraf instelt op rijden met een vrachtwagen.
Kortere routes duren, met een caravan aan de haak, vaak twee keer zo lang door alle verkeersbelemmerende maatregelen als rotondes, drempels en stoplichten en de gewone bebouwde-kom-zones.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> BIOD-babbel Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Pagina 1 van 9

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.