"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Binnenbekleding Excellent
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Interieur (wandbekleding, vloer, meubels en stoffering)
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Zo 08 Jan 2006 20:11    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
Het losgelaten vinyl aan het plafond is een troepje, er zit veel rotzooi (verpulverd schuim) achter. Hoe verwijder je dat? Echt mooi krijg je dat nooit meer (wel acceptabel).


Stofzuiger? Al heb ik het vermoeden, dat het meeste al op de vloer terecht is gekomen... Wink

Citaat:
De isolatie hoeft niet persé verwijderd te worden. Waarschijnlijk is het ook wel mogelijk met plaatselijke incisies.


Nee, de meeste prikkers hebben een redelijk plat vlak om voldoende lijmoppervlak te hebben. Dat krijg jij niet door een sneetje gefrommeld.

En toen drukte ik op OK, terwijl ik nog meer had willen quoten Wink

Maar OK dus: dat vinyl gaat simpelweg weer op z'n plek komen, zo niet, dan tóch!

En geloof me: Repareren is als biljarten: Tientallen kijkers met commentaar, terwijl er maar twee een keu in de hand hebben en het werkelijk moeten gaan maken. En elk van de biljarters kan nóg zo goed hebben voorbereid, de uitwerking komt pas in beeld als de keu de bal geraakt heeft...

neenee babbel kusje babbel stomstom bosjebloemen Idea indewar help! opjagen babbel


Laatst aangepast door Pieter op Zo 08 Jan 2006 20:19; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Zo 08 Jan 2006 20:12    Onderwerp: Reageren met citaat

Nu blijkt dat Peter en*Peter", op de terugweg samen hebben zitten konkelefoesen, en besloten hebben ook samen dit klusje te doen, wie ben ik om me daar mee te bemoeien?
Dus, bij deze: ik doe een stap terug.

En weet je hoe het afliep met Wim Sonneveld? Met "Dat doe je verkeerd"
Kreeg klappen! Omdat die vent op die ladder hem niet goed kon horen!
rammen kusje party drums toppie
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
pm3



Geregistreerd op: 02 Jan 2006
Berichten: 259
Woonplaats: Heusden

BerichtGeplaatst: Zo 08 Jan 2006 20:23    Onderwerp: Reageren met citaat

joop brand schreef:
Lex, het plafond kan dan wel los hangen , maar ik zou me wel heel erg vergissen als er niks tegen het dak zit.
En mocht dat wel zo zijn, dan is die ruimte zo afgesloten dat de lucht daar niet wordt ververst.
En dat wordt juist nu, met het werken met massieve platen toch wel een beetje riskanter.

Dat heb je dan verkeerd begrepen. Het is niet de bedoeling met vaste platen te gaan werken, maar met bestaand vinyl, op de plaats gehouden door klittenband en latten.
_________________
vrgr, PP
BIOD Excellent 1981 met STABIFIX 3
recepten en reizen:
http://www.pm3.nl
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Zo 08 Jan 2006 20:29    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
Dus, bij deze: ik doe een stap terug.


Je hoeft geen stap terug te doen hoor Joop. Ik weet wel, dat men bij jou in de regio een normaal werkoverleg gelijk stelt aan konkelefoezen, maar bij ons is dat toch gewoon een gesprek...

Maarre, nu we toch in gesprek zijn: Ik weet niks van polyestheren, al kan ik er uren over babbelen babbel Kunnen zulke lelijke sneeën inderdaad met elke plamuur dichtgesmeerd worden?

Rolling Eyes Question Rolling Eyes
Terug naar boven
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Zo 08 Jan 2006 20:36    Onderwerp: Reageren met citaat

joop brand schreef:
Nu blijkt dat Peter en*Peter*, op de terugweg samen hebben zitten konkelefoesen, en besloten hebben ook samen dit klusje te doen, wie ben ik om me daar mee te bemoeien?

Joop, de klant is koning. Wink
Het enige dat telt, is de wens van Peter jazeker jazeker jazeker
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
pm3



Geregistreerd op: 02 Jan 2006
Berichten: 259
Woonplaats: Heusden

BerichtGeplaatst: Zo 08 Jan 2006 20:42    Onderwerp: Reageren met citaat

Lex M schreef:
Jouw methode beschouwend vraag ik me af of je wel een juist beeld hebt van de 'opbouw' van wanden/plafond.


Kijk, mocht het niet lukken met het lijmen van de klittenband, is het plaatsen van blokjes (na plaatselijk verwijderen van isolatie van binnenzijde dak) natuurlijk een optie. En mocht het vergane schuim inderdaad van het vinyl afkomstig zijn, is het altijd mogelijk dit gewoon ook aan voor en achterzijde af te snijden en daar op dezelfde manier vast te zetten als aan de zijkanten, toch?
Ach, we zien eht wel als het ding hier voor de deur staat, tot die tijd is het allemaal droogzwemmen...
_________________
vrgr, PP
BIOD Excellent 1981 met STABIFIX 3
recepten en reizen:
http://www.pm3.nl
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Zo 08 Jan 2006 20:43    Onderwerp: Reageren met citaat

Peter schreef:
Kunnen zulke lelijke sneeën inderdaad met elke plamuur dichtgesmeerd worden?

Alabastine heeft polyesterplamuur in het assortiment.
http://www.alabastine.nl/ , Producten: polyesterplamuur, in grijs en wit.
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120


Laatst aangepast door Lex M op Ma 09 Jan 2006 12:21; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Zo 08 Jan 2006 20:49    Onderwerp: Reageren met citaat

Als het een kras is, diepte maakt niks uit, twee componenten plamuur.
Misschien, kunnen ze tegenwoordig dat spul op kleur maken, de ontwikkelingen gaan zo snel.

Peter, ik dacht dat die mooie ronde bolling een triplex plaat was, nou die mooie bolling , ik weet het niet. Sad
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Zo 08 Jan 2006 20:55    Onderwerp: Reageren met citaat

pm3 schreef:
[En mocht het vergane schuim inderdaad van het vinyl afkomstig zijn, is het altijd mogelijk dit gewoon ook aan voor en achterzijde af te snijden en daar op dezelfde manier vast te zetten als aan de zijkanten, toch?

Het vergane schuim is de verpulverde schuimrug van het vinyl. Daar is geen twijfel over.
Ik heb het al eens meegemaakt. Van het plafond en in de toiletruimte heb ik het vinyl verwijderd. Daarbij kwam heel veel pulver vrij. Daarna heeft het me nogal wat moeite gekost om de resten van de isolatieschuimlaag te verwijderen (door wrijven met de hand). Ik heb de (schone) isolatieschuimlaag in de toiletruimte in de latex gezet. Met een voor ons acceptabel resultaat.
Dat is dus ook nog een simpel alternatief: als de isolatieplaten mooi vastzitten zou je ook het vinyl kunnen verwijderen en de schone isolatieplaten in de latex zetten.
Van mijn activiteiten staan een aantal fotoos in deze draad.
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Frank Selen



Geregistreerd op: 18 Apr 2005
Berichten: 1116
Woonplaats: Tegelen

BerichtGeplaatst: Zo 08 Jan 2006 22:26    Onderwerp: Reageren met citaat

Peter schreef:
Maar ik heb wel met Peter afgesproken, dat we het samen gaan herstellen op een in een parkeervak uitvoerbare manier en ik heb de verwachting dat die klus goed zal verlopen.
En anders bellen we Frank! jazeker


Peter Shocked , het zweet op mijn voorhoofd is net opgedroogd....
Nee, geintje, 't was een kippetje... Wink

Lex M schreef:
....kan bijvoorbeeld nieuw vinyl-op-schuimrug zijn. Volgens mij is dat niet zo vreselijk duur. Frank Selen zal dat wel kunnen vertellen.


Viva Vinyl . Ik heb gekozen voor crème-kleurige Vilon. 140 Cm. breed, 22,50 euro per strekkende meter (heb nog een emmer staan met lijm die voor ⅓ vol is Wink ).
_________________
Groetjes, Frank
expert BIOD Expert 6L '73. Chassisnummer: 590.008
Citroën DS Break '71, Volvo XC70 '04 en Honda GoldWing GL1000 '75
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
pm3



Geregistreerd op: 02 Jan 2006
Berichten: 259
Woonplaats: Heusden

BerichtGeplaatst: Za 18 Feb 2006 23:45    Onderwerp: Reageren met citaat

[quote="Frank Selen"]
pm3 schreef:
plafondbekleding herstellen / vastzetten....


Het werk is gedaan. Hoe? Zie mijn site (http://www.pm3.nl) menukeuze caravan, doorklikken naar de klussen-pagina.
Resultaat?

_________________
vrgr, PP
BIOD Excellent 1981 met STABIFIX 3
recepten en reizen:
http://www.pm3.nl
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Frank Selen



Geregistreerd op: 18 Apr 2005
Berichten: 1116
Woonplaats: Tegelen

BerichtGeplaatst: Zo 19 Feb 2006 00:13    Onderwerp: Reageren met citaat

Hier P2 aan het werk:

Foto 2. "Kijk, Peter hier kun je fijn een hanglampje hangen". "Oh dat is goed Peter, dat zal ik zelf wel doen!"
Wink Wink

Maar even serieus, ziet er goed uit Peter! Leuk om zo samen te klussen!!
_________________
Groetjes, Frank
expert BIOD Expert 6L '73. Chassisnummer: 590.008
Citroën DS Break '71, Volvo XC70 '04 en Honda GoldWing GL1000 '75
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Interieur (wandbekleding, vloer, meubels en stoffering) Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Pagina 3 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.