"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Waar vind ik een Biod 420T / 420TD

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
arde
Gast





BerichtGeplaatst: Do 12 Jan 2006 13:11    Onderwerp: Waar vind ik een Biod 420T / 420TD Reageren met citaat

Beste mensen,

Het jachseizoen is geopend Smile (maar nog geen wild in zicht)

Na de afgelopen jaren in een De Waard tent gekampeerd te hebben, zijn we nu op zoek naar een caravan. Nu ben ik iemand die altijd alles 'nieuw' meent te moet hebben maar de meeste nieuwe caravans zijn ver boven budget.

Van de nieuwe caravans zijn we helemaal weg van de Eifelland Deseo Plus (met toilet). Een soort schoenendoos met erg weinig poespas. Erg leuk en voor ons NET betaalbaar.

Maar ja, een Biod is ook erg leuk, en wellicht ook nog eens stukken goedkoper. Nu staan er op Marktplaats 2 Biod's te koop (350, is te klein)en verder vind ik helemaal NIETS.

Weet iemand waar ik een Biod 420T of 420TD zou kunnen vinden in goede tot zeer goede staat?

Een 400 kan eventueel ook. Als we er maar met z'n vieren in passen.
We hebben 2 kinderen, die nu 4 en 8 jaar zijn.
Dus achterin hebben we óf een treinzit of langszit nodig. Het probleem is dat ik nog nooit een Biod van binnen heb gezien. Ik ben diverse dealers bij mij in de buurt afgeweest zonder resultaat.

Wellicht is er ergens een soort 'Biod paradijs', een dealer waar het er vol mee staat...

We wonen in Eindhoven en ik vermoed dat er toch een stukje gereden zal moeten worden.

Weet iemand waar ik het beste terecht kan?

Met dank en groeten uit Eindhoven,
Armand D'Elfant
Terug naar boven
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Do 12 Jan 2006 13:23    Onderwerp: Re: Waar vind ik een Biod 420T / 420TD Reageren met citaat

arde schreef:
Een 400 kan eventueel ook.

De 400TD van Don van Duren staat te koop op de webstek.
arde schreef:
Als we er maar met z'n vieren in passen.
We hebben 2 kinderen, die nu 4 en 8 jaar zijn.

Ik wil me niet bemoeien met je wensen, maar willen die kinderen binnenkort niet in een eigen tentje?
Wij hebben heel lang met een Extase gekampeerd. Wij gebruikten hem als een soort deWaard op wielen Wink
220V hebben we nooit gebruikt. Voor licht en waterpompje diende de autoaccu.
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Frank Selen



Geregistreerd op: 18 Apr 2005
Berichten: 1116
Woonplaats: Tegelen

BerichtGeplaatst: Do 12 Jan 2006 19:48    Onderwerp: Reageren met citaat

Hallo Armand, welkom hier op het forum. Kijk inderdaad eens op de "webstek" . Staan drie 400-ers.
_________________
Groetjes, Frank
expert BIOD Expert 6L '73. Chassisnummer: 590.008
Citroën DS Break '71, Volvo XC70 '04 en Honda GoldWing GL1000 '75
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
arde
Gast





BerichtGeplaatst: Do 12 Jan 2006 20:53    Onderwerp: Reageren met citaat

Dank jullie voor de snelle reacties.

Omdat de advertentie van de 400TD er al een tijdje op stond, ging ik er van uit dat deze al verkocht zou zijn. Ten onrechte wellicht. Ik ga er achter aan in ieder geval.

Eigenlijk wil ik per-se een nieuwe caravan, en ik heb daar allerlei drogredenen voor... Mijn vrouw is echter veel verstandiger en probeert me zo ver te krijgen dat ik mee ga kijken naar een gebruikte. De meeste gebruikte en wat oudere caravans vind ik erg kneuterig en vallen daardoor af. De Biod straalt iets puurs uit wat me zo op het eerste gezicht wel aanstaat. Het zou het perfecte alternatief kunnen zijn (als het ook nog significant scheelt in prijs.

Ik zie op de website allerlei tips staan waar ik op moet letten dus ga ik me er maar eens in verdiepen..

Groet,
Armand
Terug naar boven
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Do 12 Jan 2006 21:34    Onderwerp: Reageren met citaat

arde schreef:
Eigenlijk wil ik per-se een nieuwe caravan,

Het echte BIOD-gevoel ontbreekt blijkbaar Crying or Very sad
Kijk eens naar Predom en Caravalair.
Dat zijn caravans in het goedkope segment van de markt.
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
arde
Gast





BerichtGeplaatst: Do 12 Jan 2006 22:25    Onderwerp: Reageren met citaat

Hallo Lex,

Dat zie je dan toch echt verkeerd hoor Smile

Een mooie 400TD/420TD lijkt me erg gaaf en zou een zeer bewuste keuze zijn. Alleen moet het bij mij wel allemaal tip-top in order zijn.

Een gewone standaard caravan is niets voor mijn en die gaat er dan ook niet komen.

Ik ben momenteel druk aan het googlen naar gebruikte Biods...

Groet,
Armand
Terug naar boven
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Vr 13 Jan 2006 00:59    Onderwerp: Reageren met citaat

Peter schreef:
Als het echte BIODgevoel zou bestaan, zou de club die geen club is, toch een club zijn, lijkt me.

Nee, imho heeft dat er niets mee te maken.
BIOD-liefhebbers zijn individualistisch. Denk aan de weerstand die bestaat, tegen het oprichten van een club. Of denk aan spijtoptant Joop, die 'onder dwang' een Detslef heeft moeten aanschaffen Wink
Voor mij is het echte BIOD-gevoel 'het onvoorwaardelijk gaan voor'. toppie
Je past je wensen aan aan de mogelijkheden die een BIOD biedt. jazeker
Het gevoel dat andere sleurhutten degradeert tot koektrommels Mr. Green
Behalve misschien de Tourings van Eriba.
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Vr 13 Jan 2006 01:07    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
Voor mij is het echte BIOD-gevoel 'het onvoorwaardelijk gaan voor'. Je past je wensen aan aan de mogelijkheden die een BIOD biedt. Het gevoel dat andere sleurhutten degradeert tot koektrommels


Allemaal mooi en aardig, maar van iemand die zich nog maar net in het polyesther heeft gestort, kun je niet verwachten dat hij spoorslags overwelmd wordt door allerhande BIODgevoelens, dan moet je het ding toch op z'n minst een keer van dichtbij gezien hebben.

Overigens heb ik mijn BIOD aangepast aan mijn wensen en niet omgekeerd, ik ben daar gek.... Wink Dat zou trouwens met een kaartenhuiscaravan niet gelukt zijn!
Terug naar boven
Frank Selen



Geregistreerd op: 18 Apr 2005
Berichten: 1116
Woonplaats: Tegelen

BerichtGeplaatst: Ma 16 Jan 2006 20:13    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb deze draad opgeschoond.

_________________
Groetjes, Frank
expert BIOD Expert 6L '73. Chassisnummer: 590.008
Citroën DS Break '71, Volvo XC70 '04 en Honda GoldWing GL1000 '75
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.