"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Met frisse moed, het voorjaar tegemoet. (mag met oh gehalte)
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> BIOD-babbel
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Ma 20 Mrt 2006 02:42    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
Ook dit jaar weer met HePi kamp


Ik neem aan dat je het Pinksterkamp bedoelt, nee. Zit in Salzkammergut, met eventueel een bliksembezoek met losse auto naar vrienden in Wenen, we hebben Noorwegen en Oostenrijk omgewisseld.
We willen begin mei een paar dagen naar Friesland/Groningen om de Waddeneilanden te bezoeken.
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Ma 20 Mrt 2006 03:06    Onderwerp: Reageren met citaat

WTH is dit? Wink (WTF had ook gekund, maar dat is niet netjes... Laughing )

Citaat:
Ook dit jaar weer met HePi kamp allemaal?


Het is toch hopelijk niet gelijk aan een HeKi-1-kamp? Met van die spiegelende dakluiken?

rotfl
Terug naar boven
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Di 21 Mrt 2006 10:06    Onderwerp: Reageren met citaat

Nou je kan wel merken dat ik al weer jaren uit de schoolgaande kinderen ben.
Hepi Idea . De vacantie van Hemelvaartsdag naar Pinksteren toe, hoe kan je het verzinnen.
Vroeger had je Hepie en Hepie, hoor je ook niks meer van.
Voordeel van de Dames en ook van De Zangeres zonder Naam, ik verstond wat ze zongen.
Eigenlijk zijn de Dames nog steeds actueel. Ze hadden een song:
"De winter was lang"
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Di 21 Mrt 2006 18:10    Onderwerp: Reageren met citaat

Eigenlijk ben ik een beetje nieuwsgierig, als men met de caravan onderweg is, en de radio/cd staat aan, is dat dan bijpassende muziek of maakt het niets uit?
Dan is de vraag natuurlijk. Wat is bijpassende muziek?
Nou voor mij geen zwijmel muziek, beetje pittig enzo.
Zag vorige week die film van Johnny Cash, niet ieders smaak maar ik vind het wel wat.
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
pm3



Geregistreerd op: 02 Jan 2006
Berichten: 259
Woonplaats: Heusden

BerichtGeplaatst: Di 21 Mrt 2006 18:18    Onderwerp: Reageren met citaat

joop brand schreef:
Eigenlijk ben ik een beetje nieuwsgierig, als men met de caravan onderweg is, en de radio/cd staat aan, is dat dan bijpassende muziek of maakt het niets uit?


Onderweg? In de auto dus? Dan een muziekzender (radio) met wat simpele, niet te langzame muziek op de snelweg. Als het nog verstaanbaar is, zijn de verkeersmeldingen ook wel handig. Op kleinere weggetjes geen radio aan, maar lekker ramen open en de 'muziek' van de natuur om ons heen.

Op de camping soms een kwartiertje wereldomroep, maar meestal geluiden van de camping. Spelende kinderen, fluitende vogels, het en der een tv (als die te hard staat, weer een reden om met de medekampeerders te gaan kennismaken) en natuurlijk de mp3-spelers van de meiden... Zelfs met hun koptelefoon op kunnen we ervan mee'genieten'...

Citaat:

Dan is de vraag natuurlijk. Wat is bijpassende muziek?
Nou voor mij geen zwijmel muziek, beetje pittig enzo.


Wij zijn in voor echte NL muziek in het buitenland. Guus Meeuwis, Robert Long, Rob de Nijs en zelfs Clouseau gaan mee. Al was het maar om andere kampeerders nieuwsgierig naar ons te zien kijken... Wink
_________________
vrgr, PP
BIOD Excellent 1981 met STABIFIX 3
recepten en reizen:
http://www.pm3.nl
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Di 21 Mrt 2006 19:06    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
Wij zijn in voor echte NL muziek in het buitenland. Guus Meeuwis, Robert Long, Rob de Nijs en zelfs Clouseau gaan mee. Al was het maar om andere kampeerders nieuwsgierig naar ons te zien kijken...


Met die muziek is niks mis, maar zitten jullie dan met z'n vieren luidkeels mee te zingen!

Wereldomroep, is ook niet wat het was.
s'Morgens gaat eerst de wereldomroep aan, liefhebberij van wederhelft, dan heb je het voor de rest van de dag wel gehad, allemaal herhalingen.
Ik dacht zelfs de volgende dag nog een gedeelte.

Zouden er mensen zijn die achter het stuur (mee) zitten te zingen?
Daar gaat toch een hoop energie in zitten Smile
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Frank Selen



Geregistreerd op: 18 Apr 2005
Berichten: 1116
Woonplaats: Tegelen

BerichtGeplaatst: Di 21 Mrt 2006 19:39    Onderwerp: Reageren met citaat

Een van mijn favoriete bezigheden als ik alleen in de auto rij; muziek snoeihard: Limp Bizkit, Linkin Park, Metallica, Eminem, Prodigy, Smashing Pumpkins en Korn. Mijn kinderen berispen mij ook vaak: "Pa zet die teringherrie eens wat zachter."
Laughing Cool Laughing Cool Laughing Cool Laughing
_________________
Groetjes, Frank
expert BIOD Expert 6L '73. Chassisnummer: 590.008
Citroën DS Break '71, Volvo XC70 '04 en Honda GoldWing GL1000 '75
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Di 21 Mrt 2006 20:44    Onderwerp: Reageren met citaat

Toen ik nog een vrachtwagen opjoeg, draaide ik het liefst de hele dag Johnny Cash. Vanaf het moment dat de vrachtwagen mij opjoeg, vooral veel klassiek van Classic Radio.
En als mijn vrouw op vakantie mee moet, wordt het een mix van Ramses, Herman van Veen, Mannkoor Karrenspoor, Klassiek en vooral veel zestiger jarenmuziek.
Het moet vooral rustige muziek zijn, anders haal ik met een gerust hart het frontje van de radio af en ga ik zelf zitten zingen Wink
Terug naar boven
pm3



Geregistreerd op: 02 Jan 2006
Berichten: 259
Woonplaats: Heusden

BerichtGeplaatst: Di 21 Mrt 2006 22:23    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:

Met die muziek is niks mis, maar zitten jullie dan met z'n vieren luidkeels mee te zingen!


Ja, soms wel. Maar ach, enkele jaren terug hielden we in de voortent van de vouwwagen slecht-weer-bijeenkomsten voor alle kinderen van de camping, dus vinden we dat onze medekampeerders nu maar eens iets van ons moeten velen... Wink

Citaat:

Wereldomroep, is ook niet wat het was.
s'Morgens gaat eerst de wereldomroep aan, liefhebberij van wederhelft, dan heb je het voor de rest van de dag wel gehad, allemaal herhalingen.
Ik dacht zelfs de volgende dag nog een gedeelte.


Das ook alles wat ik luister, smorgens half uurtje nieuws en evt. weer.

Citaat:

Zouden er mensen zijn die achter het stuur (mee) zitten te zingen?


Ja dus. Wink

Citaat:

Daar gaat toch een hoop energie in zitten Smile


Ach, wij rijden ombeurten...
_________________
vrgr, PP
BIOD Excellent 1981 met STABIFIX 3
recepten en reizen:
http://www.pm3.nl
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
wendy



Geregistreerd op: 10 Nov 2004
Berichten: 77
Woonplaats: Uden

BerichtGeplaatst: Di 21 Mrt 2006 23:59    Onderwerp: Reageren met citaat

joop brand schreef:
Eigenlijk ben ik een beetje nieuwsgierig, als men met de caravan onderweg is, en de radio/cd staat aan, is dat dan bijpassende muziek of maakt het niets uit?


in de oude volvo is het stilletjes want de radio doet het niet (meer) in de station af en toe een cd met 60-er jaren muziek gecombineerd met wat nederlands.
--en in de burton (open sportauto) tegenwoordig radio/cd speler met mp3tjes met vanalles van sjeng and the gang tot queen en alles ertussen en dat dan zachtjes aan als je door een dorpjes rijdt en op de snelweg lekker meegalmen Cool
_________________
extase 2L bezitster
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Wo 22 Mrt 2006 13:17    Onderwerp: Reageren met citaat

Nou dat valt me mee, het gaat dus van "takke herrie tot rustige muziek"
Dus geen zwijmel muziek waarvan je in de berm kan belanden.
Als het een beetje op moet schieten Johnny Cash, Frankie Laine, Willie Nelson, and so on. Country Classics dus.
Lekker makkelijk waarbij je niet hoeft na te denken over de diepere gedachte van de zanger(es). Ben op vacantie nietwaar.
Eigenlijk zou ik natuurlijk ook het volgende moeten draaien.
Ik zit op mijn balkonnetje, Klap eens in je handje, Adieu adieu, en de topper,
Marie als ik je zie.
Voor de jongeren onder ons, dit is uit het repertoire van Heintje Davids. Smile

Wie was Heintje Davids?

Levensloop

Heintje Davids was de jongste telg uit een eenvoudig gezin. Haar vader Levie David was komiek en caféhouder en haar moeder Francina Terveen was dienster. Zowel haar broers Louis en Hakkie als haar zus Rika traden op als het Familie-theater Davids en gebruikten deze ervaring als springplank voor een theatercarrière. Heintje - klein, dik en bedeeld met een kolderiek aandoend stemgeluid - werd door haar ouders ongeschikt bevonden om aan het familie-theater deel te nemen. Overtuigd van eigen kunnen maakte ze vanaf 1907 zelf carrière als komisch revuezangeres. Vanaf 1910 trad ze samen met haar broer Louis op. In 1914 trouwde ze met de journalist/theatertekstschrijver Philip Pinkhof.

Tot aan de Tweede Wereldoorlog trad Heintje Davids op in diverse revues. Ze werkte ook mee aan de speelfilmversie van de volksmusical De Jantjes (1934). Tijdens de oorlog zat ze op diverse plaatsen ondergedoken. Ze was de enige van de joodse familie Davids die de oorlog overleefde: Rika en Hakkie stierven in Duitse concentratiekampen; Louis was vlak voor het uitbreken van de oorlog al overleden.

Na de bevrijding bleef Heintje Davids het repertoire van voor de oorlog uitdragen. In 1948 schonk de gemeente Rotterdam haar uit erkentelijkheid voor de verdiensten van de familie Davids voor het theaterleven, een ring die sindsdien bekend staat als de Henriëtte-Davidsring. In 1954 gaf ze deze ring door aan cabaretier Wim Kan, die hem op zijn buurt in 1976 weer doorgaf aan zanger Herman van Veen.

Toen haar echtgenoot kort na haar afscheid van het podium overleed, maakte Heintje Davids haar inmiddels legendarische comeback. Ze bleef tot ver in de jaren zestig optreden.

Doordat Heintje Davids vaak afscheid nam, noemt men iemand die dat voortdurend doet een "Heintje Davids" Smile
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Boeskool



Geregistreerd op: 28 Jul 2005
Berichten: 27
Woonplaats: Oldenzaal

BerichtGeplaatst: Do 23 Mrt 2006 19:21    Onderwerp: HEPI Reageren met citaat

HAHA HEPI Kamp is idd de vakantie van Hemelvaart tot Pinksteren. Laughing Mijn ouders gaan al jaren kamperen met een hele grote groep caravans (hun muziekkapel) in die periode en noemen dat dan ook HePiKamp. Wij gaan dit jaar weer op een camping in Ootmarsum staan....vrijheid blijheid en als het koud en nat is snel weer op huus an!
_________________
BIOD Bambino 300
bouwjaar 1981
Verkocht
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Do 23 Mrt 2006 23:57    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
en als het koud en nat is snel weer op huus an!

Mijn idee, ik vind er dan ook niks aan. Sad
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
C.M. van der Mast



Geregistreerd op: 13 Aug 2004
Berichten: 130
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Ma 08 Mei 2006 20:46    Onderwerp: Met frisse moed het voorjaar in... ohen toegestaan. Reageren met citaat

Het heeft even geduurd en tot mijn spijt moet ik schrijven dat ik de afgelopen maanden geen bezoek heb gebracht aan de BIOD-site. Jammer, maar waar. Niet omdat de PC iets mankeerde, ikzelf daarentegen wel. Uitgerekend voordat het nieuwe zorgstelsel zijn intrede deed een winterdop waar je niet vrolijk van wordt. Dus ging het 'eigen risico' geheel op aan de bankrekening van de medicijnman. Die 'dip' had te maken met het afstoten van de meeste van mijn werkzaamheden en dat bracht kennelijk spanning met zich mee. Niet dat er problemen om de hoek kwamen kijken, maar toch. Ik dacht dat ik het pensioen-gedrag aardig onder de knie had, maar zo zie je maar weer. Bovendien was mijn bloeddruk aan de hoge kant. Dus experimenteren met verschillende medicamenten (geen drugs!!!) en momenteel lijkt het onder controle te zijn.

De 'dip' behoort tot het verleden, maar dat kan ook komen omdat ik weer druk bezig ben met klussen. Het appartement van mijn dochter wordt grondig door mij gerenoveerd, dus van ledigheid is geen enkele sprake. Ik denk dat het me zelfs goed heeft gedaan.

Ter afwisseling ben ik begonnen met het intikken van mijn memoires. Dat geeft mij de mogelijkheid om even iets anders te doen dan het klussen, maar ook dat schrijven is een hele klus. Maar... gelukkig kan ik terugvallen op de 'Heemkundekring' van mijn vroegere woonplaats om data en personen te verifieren.

Vandaag de NIOD 400 TL voor de tweejaarlijkse keuring. Extra werkzaamheden: remschoenen vernieuwen, dus dat valt alweer mee. Verder blijft het een probleem dat de drukveer van de disselkast nog steeds niet is aangebracht. Wie weet daar een goede oplossing voor???
Dat oude ding met dat metalen beugeltje is niet meer te gebruiken. Goede raad is, via dit medium, misschien niet eens zo duur.

Ik laat het hierbij en wens alle BIODDERS een fijne voorjaarsvakantie en aanvullende afwezigheid in een prettige omgeving toe. Wij gaan eind mei, begin juni voor een tiendaagse naar de Mookerhei. Nee, geen hut, maar een 400TL. Allen veel plezier en in ieder geval tot horens, ziens of 'meelens'.
Smile
Cees en Jola van der Mast
_________________
BIOD400TL Exclusief (1989); trekpaard: Toyota 'PICNIC'; Chauffeur (1935); co-pilote (1944).
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Frank Selen



Geregistreerd op: 18 Apr 2005
Berichten: 1116
Woonplaats: Tegelen

BerichtGeplaatst: Ma 08 Mei 2006 21:09    Onderwerp: Reageren met citaat

Cees, fijn dat je er weer bent! Klussen -met de handen bezig zijn- is inderdaad heerlijk Wink
_________________
Groetjes, Frank
expert BIOD Expert 6L '73. Chassisnummer: 590.008
Citroën DS Break '71, Volvo XC70 '04 en Honda GoldWing GL1000 '75
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> BIOD-babbel Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Pagina 8 van 9

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.