"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

trekauto
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
gerard c



Geregistreerd op: 15 Jan 2006
Berichten: 17
Woonplaats: bergen op zoom

BerichtGeplaatst: Zo 29 Jan 2006 12:22    Onderwerp: trekauto Reageren met citaat

wie kan mij vertellen wat de beste trekauto voor mijn nomade is:een toyota avensis stationcar(2liter),of een toyota rav4(2liter).de een is comfortabel,de ander heeft 4wielaandrijving,voor het op zijn plaats zetten hoef ik het niet te doen,er zit een mover op mijn biod.
_________________
Gerard C
BIOD Nomade met toyota
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Zo 29 Jan 2006 14:14    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik zou voor het comfort gaan!
Vorig jaar heb ik met mijn mover de caravan van een modderveld gehaald en daarbij een kleine 100 meter op de mover gereden voor ik kon aanhaken en daar heb ik geen problemen bij ondervonden.
Jeepachtigen rijden niet heel comfortabel, al is er verschil, maar een gewone sterke auto reist toch wel stukken comfortabeler!
Terug naar boven
Frank Selen



Geregistreerd op: 18 Apr 2005
Berichten: 1116
Woonplaats: Tegelen

BerichtGeplaatst: Zo 29 Jan 2006 18:21    Onderwerp: Reageren met citaat




_________________
Groetjes, Frank
expert BIOD Expert 6L '73. Chassisnummer: 590.008
Citroën DS Break '71, Volvo XC70 '04 en Honda GoldWing GL1000 '75
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Zo 29 Jan 2006 19:10    Onderwerp: Re: trekauto Reageren met citaat

gerard c schreef:
wie kan mij vertellen wat de beste trekauto voor mijn nomade is:een toyota avensis stationcar(2liter),of een toyota rav4(2liter).de een is comfortabel,de ander heeft 4wielaandrijving,voor het op zijn plaats zetten hoef ik het niet te doen,er zit een mover op mijn biod.


Kijk vooral ook eens hier: www.caravantrekker.nl
Terug naar boven
gerard c



Geregistreerd op: 15 Jan 2006
Berichten: 17
Woonplaats: bergen op zoom

BerichtGeplaatst: Zo 29 Jan 2006 21:52    Onderwerp: Reageren met citaat

bedankt peter voor de goede adviezen,maar op caravantrekker wordt wel de trekkracht uitgelegd maar niet ingegaan of dat nu veilig of comfortabel is.goed te weten van de mover trouwens
_________________
Gerard C
BIOD Nomade met toyota
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Zo 29 Jan 2006 22:19    Onderwerp: Reageren met citaat

gerard c schreef:
bedankt peter voor de goede adviezen,maar op caravantrekker wordt wel de trekkracht uitgelegd maar niet ingegaan of dat nu veilig of comfortabel is.

Ik heb de berekening op caravantrekker.nl ook eens uitgevoerd (ik hou niet van suvs).
Dit is de conclusie:
Toyota Avensis II Wagon - 2.2 D4-D (110 kW/150 pk), bouwjaar: juni 2005 - heden
Trekt u met de Toyota Avensis II Wagon - 2.2 D4-D een beladen Biod Nomade van 1200 kg dan is de gewichtsverhouding tussen auto en caravan 68%. Dit betekent dat deze auto en caravan - bij zorgvuldige belading uiteraard - een goed bij elkaar passende combinatie vormen.

U kunt zeer goede prestaties verwachten van deze combinatie. Op de vlakke weg kunt u zeer goed met het verkeer meekomen, waarbij de hoogste versnelling hoogst zelden bruikbaar zal zijn.

Op autobaan hellingen (zoals bij Luik) kunt u als eerste boven zijn. Op steile hellingen heeft u meer dan voldoende kracht om te blijven rijden. Komt u tot stilstand op een steile helling dan heeft u meer dan voldoende kracht om weg te komen en is de hoeveelheid tractie bepalend.

Een 5sterrenscore banaan banaan banaan
Een prima combinatie dus. toppie toppie toppie
Wat wil je nog meer?
Neem maar aan dat het een comfortabele combinatie is.
De technische veiligheid is prima. De andere aspecten van veiligheid bepaal je zelf.
Wil je nog meer comfort? Laat dan een Stabifix4 monteren in plaats van de standaardkoppeling.
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Frank Selen



Geregistreerd op: 18 Apr 2005
Berichten: 1116
Woonplaats: Tegelen

BerichtGeplaatst: Zo 29 Jan 2006 22:34    Onderwerp: Reageren met citaat

Lex, ben je uitgegaan van 2.2 liter?
_________________
Groetjes, Frank
expert BIOD Expert 6L '73. Chassisnummer: 590.008
Citroën DS Break '71, Volvo XC70 '04 en Honda GoldWing GL1000 '75
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Zo 29 Jan 2006 22:47    Onderwerp: Reageren met citaat

Frank Selen schreef:
Lex, ben je uitgegaan van 2.2 liter?

Ja, blijkbaar. Ik ging uit van een nieuwe.
De Toyota Avensis Wagon - 2.0 D4-D (81 kW/110 pk), bouwjaar: november 1999 - februari 2003 krijgt 4 sterren.
Daar is dus ook niks mis mee.
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
gerard c



Geregistreerd op: 15 Jan 2006
Berichten: 17
Woonplaats: bergen op zoom

BerichtGeplaatst: Zo 29 Jan 2006 22:51    Onderwerp: Reageren met citaat

ik was niet van plan een diesel te nemen,maar een 2liter benzine.
die stabifix,daar lees ik meer over,vinden jullie die zoveel beter dan de standaard gemonteerde,en wat zou mij dat extra kosten?overigens bedankt voor de tips,ik ben een beginnende kampeerder,dus sta open voor goede raad
_________________
Gerard C
BIOD Nomade met toyota
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Zo 29 Jan 2006 22:59    Onderwerp: Reageren met citaat

gerard c schreef:
ik was niet van plan een diesel te nemen,maar een 2liter benzine.
die stabifix,daar lees ik meer over,vinden jullie die zoveel beter dan de standaard gemonteerde,en wat zou mij dat extra kosten?overigens bedankt voor de tips,ik ben een beginnende kampeerder,dus sta open voor goede raad

Gerard, wat is de typeaanduiding dan van de bewuste wagon?
Ik heb er een paar geprobeerd. Ik heb nog niet minder dan 4 sterren geteld.
Kortom, om welke 2l dan ook behoef je je waarschijnlijk weinig zorgen te maken.
Naar mijn mening is de Stabifix4 superieur. Over de extra kosten moet je onderhandelen met de verkoper. Je koopt tenslotte geen Hobby van pakweg 11000 eurtjes. Daar moet dus uit te komen zijn.
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
gerard c



Geregistreerd op: 15 Jan 2006
Berichten: 17
Woonplaats: bergen op zoom

BerichtGeplaatst: Zo 29 Jan 2006 23:08    Onderwerp: Reageren met citaat

type 2.0 16vvt-iD4 ,dat is een mond vol he,en die sterren,dat zit inderdaad prima!ik ga die stabifix zeker aankaarten met Wamo!
_________________
Gerard C
BIOD Nomade met toyota
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Zo 29 Jan 2006 23:55    Onderwerp: Reageren met citaat

gerard c schreef:
type 2.0 16vvt-iD4 ,dat is een mond vol he,en die sterren,dat zit inderdaad prima!ik ga die stabifix zeker aankaarten met Wamo!


Voor comfortabel rijden zijn globaal drie dingen nodig: Een lange wielbasis, grote wielen en een voldoende vermogen. Om die reden is bijvoorbeeld de Subaru Legacy een betere reiswagen dan de Impreza.

De Stabifix 4 is een superieure stabilisator. De bronzen remblokken zijn niet gevoelig voor vettigheid of vuil op de kogel, terwijl alle concurrerende stabs daar veel last van hebben.
Bovendien brengt de Stabifix rust in het rijden door de prettige manier waarop het doordeinen, dus het knikken van de combinatie, wordt afgedempt.

Die Stabifix is bijzonder degelijk en kan bij wijze van spreken meegenomen worden naar je volgende vier caravans!
Terug naar boven
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Zo 29 Jan 2006 23:55    Onderwerp: Reageren met citaat

gerard c schreef:
type 2.0 16vvt-iD4 ,dat is een mond vol he,en die sterren,dat zit inderdaad prima!ik ga die stabifix zeker aankaarten met Wamo!

Ik moet toegeven, de prestaties van de Toyota RAV4 - 2.0 (110 kW/150 pk), bouwjaar: juli 2000 - januari 2006 zien er heel goed uit: 5 groene sterren Exclamation

Een min of meer overeenkomende Toyota Avensis II Wagon - 2.0 D4 (108 kW/147 pk), bouwjaar: februari 2003 - heden krijgt er 4. Het rijden op steile hellingen geeft duidelijk meer problemen dan bij de Rav. Dat zal wel door die 4wielaandrijving komen.
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Ma 30 Jan 2006 00:03    Onderwerp: Reageren met citaat

Lex M schreef:
gerard c schreef:
type 2.0 16vvt-iD4 ,dat is een mond vol he,en die sterren,dat zit inderdaad prima!ik ga die stabifix zeker aankaarten met Wamo!

Ik moet toegeven, de prestaties van de Toyota RAV4 - 2.0 (110 kW/150 pk), bouwjaar: juli 2000 - januari 2006 zien er heel goed uit: 5 groene sterren Exclamation

Een min of meer overeenkomende Toyota Avensis II Wagon - 2.0 D4 (108 kW/147 pk), bouwjaar: februari 2003 - heden krijgt er 4. Het rijden op steile hellingen geeft duidelijk meer problemen dan bij de Rav. Dat zal wel door die 4wielaandrijving komen.


Het zal ongetwijfeld wat schelen, maar urenlang prettig reizen interesseert mij meer dan piekkrachten waarvan je niet weet of je ze ooit nodig gaat hebben! De meeste caravanners zijn met hun combinaties niet echt op zoek naar de moeilijke paadjes, maar ze willen wel zonder al te grote vermoeidheidsverschijnselen op hun kampeerstek aankomen.
Terug naar boven
Egbert



Geregistreerd op: 30 Aug 2005
Berichten: 72

BerichtGeplaatst: Ma 30 Jan 2006 21:56    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb dit al zitten lezen en vraag mij een ding af Gerard, waarom ga je niet met beiden een stuk rijden.

Voor beide auto's is wat te zeggen.

De RAV 4 heeft een hogere instap, een beter bruikbare 5e versnelling, meer trekkracht door 4 wiel aandrijving, meer overzicht in het verkeer en een hogere inruilwaarde als pluspunten en een hogere wegenbelasting, een hoger verbruik en een oncomfortabeler weggedrag als nadeel.

Het heeft er ook mee te maken waar je heen wil op vakantie en gedurende welke periode.

Ik zou persoonlijk voor de RAV4 gaan vanwege de uitstraling.


Cool Cool Welke auto je ook kiest, veel plezier met je nieuwe Nomade Cool Cool
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.