"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Voorstellen
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> BIOD-babbel
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
wil boumans



Geregistreerd op: 05 Feb 2006
Berichten: 11
Woonplaats: Geleen

BerichtGeplaatst: Zo 05 Feb 2006 19:41    Onderwerp: Voorstellen Reageren met citaat

Even voorstellen! We heten Josefien en Wil Boumans, wonen in Geleen, en zijn sinds gisteren de trotse bezitters van een Extase 2L.
Na een paar verre reizen kregen we toch weer zin in camperen. Omdat we een Volvo Amazone Combi uit 1967 hebben vonden we het ook leuk om hier een oldtimer caravan bij te zoeken. In eerste instantie keken we vooral naar de Mostard Yvonne. Via het surfen op internet ontdekten we echter vervolgens de BIOD site. We waren meteen verkocht toen we het mooie design van de Extase en Expert zagen.
Natuurlijk hebben we regelmatig op de site gekeken en Abel om advies gevraagd. En laat nou afgelopen maandag een goed onderhouden Extase 2L in Friesland aangeboden worden. We hebben natuurlijk meteen gereageerd. Dus afgelopen zaterdag in alle vroegte naar Friesland. We waren natuurlijk benieuwd wat we zouden aantreffen. (Een foto zegt ook niet alles) Ondanks dat de Biod onder het stof zat kon je meteen zien dat het een redelijk gave maar orginele Extase 2L was. Dus de koop was snel gesloten. Op de terugweg dan ook maar meteen even een bezoek gebracht aan Abel en Roos. Het rijden met de BIOD is ons zeer goed bevallen. Nu nog flink poetsen en hier en daar wat opknappen. We verheugen ons al op de vakantie in het voorjaar
_________________
Wil
Extase 2L 1976
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Zo 05 Feb 2006 19:45    Onderwerp: Reageren met citaat

Hartelijk welkom en veel plezier van jullie nieuwe kampeermiddel!
Wat moet er aan opgeknapt worden?
Terug naar boven
wil boumans



Geregistreerd op: 05 Feb 2006
Berichten: 11
Woonplaats: Geleen

BerichtGeplaatst: Zo 05 Feb 2006 20:02    Onderwerp: Reageren met citaat

Buitenkant cleaneren en in de was zetten.
De velgen schuren en spuiten. Andere vloerbedekking leggen en een ander stofje op de kussens, alhoewel Josefien net ontdekt heeft dat onder de huidige paarse overtrekken de orginele kussens tevoorschijn zijn gekomen in de retrokleuren bruin groen geel !!. Dus ik denk dat we dat zo laten
_________________
Wil
Extase 2L 1976
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Zo 05 Feb 2006 20:06    Onderwerp: Reageren met citaat

Wel, dat valt dan weer alles mee, dacht ik zo! Al is dat cleaneren natuurlijk een klus die je eigenlijk het liefste zou uitbesteden... Wink
Terug naar boven
Frank Selen



Geregistreerd op: 18 Apr 2005
Berichten: 1116
Woonplaats: Tegelen

BerichtGeplaatst: Zo 05 Feb 2006 21:12    Onderwerp: Reageren met citaat

Welkom Josefien en Wil, veel plezier gewenst met jullie Extase, maar dat zal wel lukken!!
Enne....wij zijn heel benieuwd naar foto's!!!
Hoe dat gaat kun je hier lezen en anders mail je ze naar mij (selen@hccnet.nl), dan zet ik ze hier op het forum... Laughing
_________________
Groetjes, Frank
expert BIOD Expert 6L '73. Chassisnummer: 590.008
Citroën DS Break '71, Volvo XC70 '04 en Honda GoldWing GL1000 '75
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Frank Selen



Geregistreerd op: 18 Apr 2005
Berichten: 1116
Woonplaats: Tegelen

BerichtGeplaatst: Zo 05 Feb 2006 21:47    Onderwerp: Reageren met citaat




Mooi Laughing Laughing
Leuk dat de Amazone er ook nog op staat!!
Die staat toch niet altijd buiten he?
_________________
Groetjes, Frank
expert BIOD Expert 6L '73. Chassisnummer: 590.008
Citroën DS Break '71, Volvo XC70 '04 en Honda GoldWing GL1000 '75
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Zo 05 Feb 2006 23:37    Onderwerp: Re: Voorstellen Reageren met citaat

Hartelijk welkom Josefien en Wil.
Gefeliciteerd met jullie aanwinst.
Hopelijk brengt hij jullie het plezier dat je er van verwacht.
Als jullie naar het BIOD-weekeinde komen, zullen jullie niet de enige Amazone+BIOD-liefhebbers zijn.
Bijvoorbeeld:

_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
abel



Geregistreerd op: 28 Apr 2004
Berichten: 933
Woonplaats: Noordwolde

BerichtGeplaatst: Ma 06 Feb 2006 01:06    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik had jullie komst in een ander onderwerp al aangekondigd, maar toch hartelijk welkom op het Forum
_________________
Abel Slot
voor onderdelen (www.biodmagazijn.nl)
Biod Expert '61(schaalmodel)
Biod Expert de Luxe '68
Biod Extase 2TL 1980
Biod 350 Caravanmuseum 19....
Biod 400TD de luxe '89(voor demontage)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Frank Selen



Geregistreerd op: 18 Apr 2005
Berichten: 1116
Woonplaats: Tegelen

BerichtGeplaatst: Ma 06 Feb 2006 19:43    Onderwerp: Reageren met citaat

Mooi, ze ziet er goed uit!!
Heb je nog foto's van het interieur?
_________________
Groetjes, Frank
expert BIOD Expert 6L '73. Chassisnummer: 590.008
Citroën DS Break '71, Volvo XC70 '04 en Honda GoldWing GL1000 '75
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
wil boumans



Geregistreerd op: 05 Feb 2006
Berichten: 11
Woonplaats: Geleen

BerichtGeplaatst: Ma 06 Feb 2006 20:10    Onderwerp: Reageren met citaat

Foto's interieur volgen natuurlijk zo spoedig mogelijk.
Met enige hindernissen is het gelukt deze foto te plaatsen (met dank aan Lex M)
Helaas staat de caravan inmiddels in de stalling en helaas !! onze volvo voor dagelijks gebruik staat buiten omdat we geen garage naast ons huis hebben.
_________________
Wil
Extase 2L 1976
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
wil boumans



Geregistreerd op: 05 Feb 2006
Berichten: 11
Woonplaats: Geleen

BerichtGeplaatst: Do 11 Mei 2006 06:42    Onderwerp: Reageren met citaat

Hallo allemaal
We zijn net terug uit Zuid Frankrijk. Ik had niet gedacht dat het zo relaxed zou rijden met onze Biod achter de auto. Natuurlijk onderweg veel bekijks en enthousiaste reacties. Dus op naar de volgende vakantie.
_________________
Wil
Extase 2L 1976
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
wil boumans



Geregistreerd op: 05 Feb 2006
Berichten: 11
Woonplaats: Geleen

BerichtGeplaatst: Do 11 Mei 2006 07:25    Onderwerp: volvo en biod Reageren met citaat


_________________
Wil
Extase 2L 1976
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
wil boumans



Geregistreerd op: 05 Feb 2006
Berichten: 11
Woonplaats: Geleen

BerichtGeplaatst: Do 11 Mei 2006 07:26    Onderwerp: interieur Reageren met citaat


_________________
Wil
Extase 2L 1976
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Peter Glas



Geregistreerd op: 26 Aug 2004
Berichten: 86
Woonplaats: Barsingerhorn

BerichtGeplaatst: Do 11 Mei 2006 13:15    Onderwerp: Reageren met citaat

extase toppie Prachtig interieur, Wil! Ziet er echt heel netjes uit, en nog lekker in de sfeer van toen. Mooie kleurtjes, die gele gordijntjes en dat geruitstreepte bankje zo erbij. Het lijkt trouwens wel dat jouw keukenblokje van mooier hout gemaakt is dan dat van mij. Weer een aanwijzing dat mijn exemplaar uit de restjes is gebouwd Cool

Vraagje: wat voor slotjes zitten erop? Het lijken wel gewone handgreepjes aan de buitenkant, die heb ik niet.

Mijn interieur ziet er aan de voorkant anders uit: een "riant" stapelbed van 2 meter lang:



Het bovenste bed is inderdaad nog wel enigszins riant te noemen, al is het niet breed. Het onderste bedje is echter spartaans voor iemand met ook maar énige heupomvang.
Zelf weeg ik 70 kg bij 1,75 meter lengte: niet echt dik dus.
Maar mij lukt het nog niet me in die enge ruimte om te draaien!


Als je gaat liggen moet je BLIJVEN liggen, en slapen. Met een flinke borrel zal dat wellicht gaan lukken, proost betere optie is alleen kindertjes daar te laten slapen.

Mijn bekleding is zoals je ziet niet origineel. De vorige eigenaar heeft de caravan in de jaren 80 al opnieuw laten stofferen, toen de originele stof nog geen tien jaar oud was. Gelukkig heeft hij een mooie kwaliteit velours gekozen met een vleug erin. Niet origineel, wel fraai.

Overeenkomst tussen jouw en mijn caravan is dat er geen stickers (meer) aan de binnenkant van de deur zitten!
_________________
Peter Glas
Barsingerhorn
Extase 4L (april 1981)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht AIM-naam
wil boumans



Geregistreerd op: 05 Feb 2006
Berichten: 11
Woonplaats: Geleen

BerichtGeplaatst: Do 11 Mei 2006 19:21    Onderwerp: handgreepjes Reageren met citaat

Hallo Peter
Bedankt voor je reactie . De deurtjes zijn gefineerd met palissander fineer. Ziet er wel mooi uit . De kussens waren bekleed met paars stof en paarse gordijnen. Gelukkig zat deze orginele stof er onder.
De handgreepjes zijn van plastic en hebben een drukknopje. Hiermee kunnen we na indrukken het deurtje openenen. Dus de deurtjes zitten altijd op slot. Ik ben nog een echte expert op Biod gebied , dus ik dacht dat dat bij elke Biod zo gemaakt was. Hopenlijk kunnen we deelnemen aan het Biodweekend in september, dan zien we natuurlijk de verschillen.

Ja en dan ons bed; omdat we een 2L hebben is de afmeting van ons bed 180 x 200 ; vinden we een groot voordeel; nadeel, het is tevens ons zitgedeelte, maar goed in de zomer leven we toch buiten
_________________
Wil
Extase 2L 1976
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> BIOD-babbel Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.